Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 maart 2024 3:41



Antwoord op onderwerp  [ 64 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Jazzy's 1972 914 1.7 (verkocht) 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
914 1.7 1973
Ermelo, NL
Bericht Jazzy's 1972 914 1.7 (verkocht)
Ik heb een tweede 914 gekocht, ditmaal een rode 1.7 uit 1972. Hij is 3 jaar geleden overgespoten, helaas in een andere kleur want de oorspronkelijke kleur was signal orange. Injectie is vervangen door carburateur maar verder lijkt het een originele auto te zijn.

Het transportbedrijf haalt hem vanochtend op en hij gaat dan in een container naar Nederland, vanuit Miami. Dat betekent ook dat het nu wachten is, want dit gaat een maandje duren. Kan ik mooi even op zoek naar Europese achterlichtglaasjes en een setje nieuwe Hella H4 koplampen.

In dit topic zal ik de voortgang bijhouden. Wat betreft klaar maken voor de keuring, de keuring zelf en wat ik er daarna mee ga doen. Dat laatste ben ik nog niet helemaal uit namelijk.

Afbeelding20180508_070155

Afbeelding20180508_070233

Afbeelding20180508_070315
_________________________________________
1973/3 914 1.7 Olympic Blue


27 jun 2018 13:05
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 T 2.2 targa 1971 964 c2 1990 //////// 911 S 2.2 targa 1971
baarle Nassau Hertog nl/be
Bericht Re: Tweede 914, import uit US
Mooi man!! Altijd een zwak gehad voor de 914


27 jun 2018 20:52
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: Tweede 914, import uit US
Mooi congrats! Weer een 914, hoe kom je daar zo bij?
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


28 jun 2018 19:24
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Tweede 914, import uit US
Leuk. Succes.


28 jun 2018 19:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Tweede 914, import uit US
Mooie kleur!!! Blijft toch een schitterend design zo een 914!


28 jun 2018 20:31
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 3.2 - 914 - 986 S
Z.O. Brabant
Bericht Re: Tweede 914, import uit US
Mooi, en niks mis met die kleur (maar goed ik ben niet objectief :) ).

P.S. plezier gehad 14 dagen geleden?
Afbeelding


28 jun 2018 22:41
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
VW Spijlbus 1964 BMW E93 335i
Bericht Re: Tweede 914, import uit US
Gaaf zeg ! Blijven aparte auto's! Vind ze zelf ook erg mooi.
_________________________________________
6 pitter Boxster.. vs VW type 4 turbo spijlbus .. :)


29 jun 2018 13:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
914 1.7 1973
Ermelo, NL
Bericht Re: Tweede 914, import uit US
mbembe schreef:
Mooi congrats! Weer een 914, hoe kom je daar zo bij?


Tja, hij werd aangeboden op het internationale 914 forum. Hij was aan de vorige eigenaar verkocht als een auto die in concoursstaat verkeert maar dat bleek hij niet te zijn. Die man heeft hem drie jaar laten staan maar niet de zin/tijd/moed om hem aan te pakken. Wel pas nog de motor en remmen aan laten pakken maar toch besloten om te verkopen.

In eerste instantie niet gehapt maar toen hij in prijs bleef zakken toch een bod gedaan en uiteindelijk een deal kunnen maken. Ging niet helemaal zonder pijn omdat de verkoper een stevig verlies moest nemen, maar dat is niet mijn probleem. :)

Er zit wat werk aan maar de belangrijke delen zoals het hellhole is in orde.

marco911_32 schreef:
P.S. plezier gehad 14 dagen geleden?
Afbeelding

Haha, dat was ik inderdaad maar dat wist je al. :) Absoluut plezier gehad, was een schitterende rally. We zijn tiende geworden wat eerlijk gezegd wel een beetje teleurstellend was, maar er zaten maar twee gemiste controles tussen de 1e en de 11e plaats dus het zat allemaal gewoon heel dicht bij elkaar.

Eerste rally met de nieuwe uitlaat trouwens. :) Reed je zelf ook mee?
_________________________________________
1973/3 914 1.7 Olympic Blue


03 jul 2018 14:26
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 3.2 - 914 - 986 S
Z.O. Brabant
Bericht Re: Tweede 914, import uit US
Prima upgrade die uitlaat, klonk heel goed. En een hele mooie strakke 914.

Wij reden inderdaad ook mee, met de 911, maar in de 'elegance' (watjes) klasse. Derde prijs, maar we moesten helaas direct na de finish weg. Dus hebben de prijsuitreiking gemist. Zat inderdaad allemaal heel close, bij ons 1 controle punt tussen 1 en 3 :).
Prijs is overigens netjes thuisgebracht door één van de organisatoren, maar we wonen ook om de hoek.


03 jul 2018 20:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
914 1.7 1973
Ermelo, NL
Bericht Re: Tweede 914, import uit US
Leuk! Schiet me volgens jaar maar eens aan, als je er weer bent. :)

Verder kreeg ik net nog twee foto's binnen. De transporteur heeft inmiddels een tweede auto waarmee hij samen een container gaat delen. De titles zijn nu naar de douane gestuurd voor een exportvergunning. Zodra die binnen is wordt een container besteld en weet ik ook ongeveer wanneer hij aankomt.

Afbeelding
Afbeelding
_________________________________________
1973/3 914 1.7 Olympic Blue


04 jul 2018 12:52
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: Tweede 914, import uit US
Ziet er zo op de fotos goed uit :thumleft:
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


04 jul 2018 20:38
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Bericht Re: Tweede 914, import uit US
Jazzy schreef:

Ik vind dat interieur altijd zo mooi; laag, mooie stoelen, mooi klokkenspel. Heb ooit eens in zo'n 914 mogen rijden. Aparte en plezierige ervaring.
_________________________________________
Trained by GP E L I T E
'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)


04 jul 2018 20:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: Tweede 914, import uit US
Die velgen zijn wel "apart". Wet je daar wat meer over?
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


04 jul 2018 21:33
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
914 1.7 1973
Ermelo, NL
Bericht Re: Tweede 914, import uit US
outletvalve schreef:
Die velgen zijn wel "apart". Wet je daar wat meer over?


Geen idee eigenlijk. Fuchs? Empi?
_________________________________________
1973/3 914 1.7 Olympic Blue


04 jul 2018 22:17
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 3.2 - 914 - 986 S
Z.O. Brabant
Bericht Re: Tweede 914, import uit US
Als het orginele velgen zijn, dan zijn het Fuchs (ook wel baby fuchs) genoemd. Replica's van het model zijn inderdaad o.a. door Empi gemaakt.


05 jul 2018 0:08
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
VW Spijlbus 1964 BMW E93 335i
Bericht Re: Tweede 914, import uit US
Baby fuchs..4x130 Kever steek..
Origineel voor de 914 gemaakt.

Je hebt ze ook in IMMI 17 inch..
_________________________________________
6 pitter Boxster.. vs VW type 4 turbo spijlbus .. :)


05 jul 2018 14:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
914 1.7 1973
Ermelo, NL
Bericht Re: Tweede 914, import uit US
Het wachten is bijna voorbij! De auto is gelost in Amsterdam en net ingeklaard. Als het goed is staat hij maandag of dinsdag hier bij huis.

Afbeelding
_________________________________________
1973/3 914 1.7 Olympic Blue


31 aug 2018 16:40
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 986
Westerlo,Belgie
Bericht Re: Tweede 914, import uit US
Zeer leuk die 914 8)

Ik heb altijd een zwak gehad voor dit model :thumleft:
_________________________________________
I couldn't find the sports car of my dreams, so I built it myself.


01 okt 2018 14:18
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Het Gooi, ex 964 C2 Coupe, ex 964 C4 Targa, ex 911T Targa '72 , ex 964 C4 Coupe, ex Tannengrun 996C2
Bericht Re: Tweede 914, import uit US
Jay Leno heeft een leuke aflevering gemaakt over een 914/6,leuk om te zien
_________________________________________
Ex 964 C2
Ex Targa 964 C4
Ex 911T 1972
Ex 964 C4 Coupe
Ex 996 C2
991 C2S Sportchrono


01 okt 2018 17:07
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
914 1.7 1973
Ermelo, NL
Bericht Re: Tweede 914, import uit US
Het is een paar maand verder en ik heb de auto weer onder de carport staan. In de tussentijd heeft bij bij het garagebedrijfje hier in het dorp gestaan waar ze de remmetjes hebben aangepakt, verlichting en allerlei ander klein grut. Hij zou in principe APK-klaar moeten zijn dus klaar voor de keuring bij de RDW.

Enige probleem is de afstelling van de carburateur, stationair loopt hij wat te arm en in het middengebied juist veel te rijk. Al met al niet echt een pretje om mee te rijden dus hij gaat eerst nog even op de testbank om hem netjes af te stellen. Kosten vallen tot nu toe nog mee dus snel kenteken er op en dan eens kijken of ik er een geïnteresseerde voor kan krijgen.
_________________________________________
1973/3 914 1.7 Olympic Blue


23 jan 2019 14:27
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Tweede 914, import uit US
O je bent gewoon een flipper? Ik dacht dat je de auto's echt leuk vond...
_________________________________________
There are those who love 912’s... and those who have never driven one...


23 jan 2019 16:50
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
914 1.7 1973
Ermelo, NL
Bericht Re: Tweede 914, import uit US
Ik snap dat de wereld een stuk eenvoudiger is als je mensen in een hokje kunt stoppen, maar ik vind het wel een hele kortzichtige opmerking. Waarom zou iemand die een auto importeert en hem weer verkoopt geen autoliefhebber kunnen zijn? Ik heb de afgelopen paar jaar drie auto's uit Japan gehaald (Mercedes 190, Audi 90 en een Mercedes SLK), eentje uit Duitsland (Volvo V70 voor eigen gebruik), deze rode 914 uit Florida en heb net vanmorgen geld overgemaakt voor de volgende 914, ditmaal in Arizona.

Vind ik heerlijk, forums in de gaten houden op zoek naar dat ene buitenkansje. Prijzen vergelijken, wisselkoers naar Yen of Dollar in de gaten houden, inschatten wat verschepen kost, uitzoeken wat de eisen voor invoeren zijn (binnen of buiten EU, tot 31-12-1997 of later), kun je überhaupt Europese koplampen vinden voor dat type auto? Denk dat ik daar elke dag toch snel een half uurtje aan besteed: even kijken op 914world.com, Pelicanparts forum, Bring a trailer, Tradcarview en Carsforsale.com. Meestal blijft het bij kijken en fantaseren, het is allemaal schitterend maar vaak niet rendabel, niet interessant genoeg of gewoon genoeg andere dingen aan mijn hoofd.

Zo kam ook deze rode 914 voorbij. Was door de huidige eigenaar gekocht als "in concoursstaat" maar dat was hij duidelijk niet. Hij had voor meer dan $ 2000 aan onderdelen gekocht maar nooit begonnen met monteren. Nu stond de auto twee jaar stil en had hij hem te koop gezet maar was er weinig belangstelling in de US. Nadat hij al drie keer de prijs met $ 1000 verlaagd had heb ik hem gebeld en na een tijdje over auto's kletsen een bod gedaan, nog een flink stukje onder zijn vraagprijs en er uiteindelijk uitgekomen. Mijn inschatting is dat de prijs, verschepen, verlichting, keuringsklaar maken en de BTW (laag tarief en geen invoerrechten want ouder dan 30 jaar) voldoende ruimte bieden om de auto in Nederland zonder verlies weer kwijt te kunnen. Er staat van alles in Nederland te koop, maar zonder NL kenteken en dan weet je het wel.

Geld overmaken naar een vreemde, zonder contract of de auto maar gezien te hebben blijft spannend. En daarna contact met de verscheper en transport naar Nederland regelen. Dan het grote wachten... Toen de auto hier kwam bleek al snel wat een verschil er kan zitten tussen een hele goede (mijn blauwe '73) en een verwaarloosde. Eerst maar begonnen met het makkelijke werk. Slecht ingebouwde radio verwijderen en bedrading opschonen. Kofferbak aan de voorkant wil niet open dus de voorbumper demonteren om bij de noodontgrendeling te kunnen. Eigen auto uit de stalling gehaald om het mechanisme te vergelijken en bleek dat er alleen een veertje ontbrak. Voor 1 euro een nieuw veertje gehaald, slotmechanisme weer in elkaar gezet, gemonteerd en afgesteld en nu kan de kap gewoon met het hendeltje in het interieur bediend worden.

Nu de voorbumper er toch af was eerst maar het rubber aan de bovenkant vervangen, die zaten toch al bij de auto ($ 600 voor de set!) en het chrome gepoetst. Er zit een deukje in maar dat laat ik zo, alleen al het poetsen en nieuwe rubber doet de auto enorm goed. Daarna het scharnier van de achterklep gerepareerd met nieuwe kunststof rolletjes die al in de auto lagen te slingeren. Was even klooien en filmpjes kijken op Youtube omdat je een sterke veer aan de kant moet krijgen maar uiteindelijk gelukt. Rubbertjes van de achterlichten sloten niet goed meer aan dus die even losgehaald, schoongemaakt en weer netjes gemonteerd.

Toen de auto bij de lokale garage op de brug gezet om de roestsituatie te bekijken. Hellhole was al een keer gerepareerd en de langsdragers waren ook prima, laswerk was alleen nodig op het laatste stuk bij de firewall. Dat was een mooie meevaller, ik had gerekend om erger. Inmiddels was het te koud om te sleutelen dus de auto daar achtergelaten.

Inmiddels had ik Hella H4 koplampen gehaald en die ook maar bij de monteur neergelegd. Ben ik achteraf blij mee want de verlichting allemaal goed krijgen bleek nog heel wat werk, draadbreuken en zelfs een stukje doorgesmolten bedrading. Ook hebben ze de remmen rondom gangbaar gemaakt, blokjes vervangen en de oude benzine af laten lopen en vervangen door nieuwe.

De auto terugrijden van de garage naar huis ging al een stuk beter dan er naartoe, het motortje start direct maar de afstelling van de carburateur lijkt nergens op. Wilde eigenlijk weer naar Kaagkevers omdat ik daar een prima ervaring had met mijn blauwe 914 maar op advies van mijn monteur contact gelegd met Jaap van Speedcentre in Geldermalsen. Heerlijke ouderwetse vent die me niet uit liet praten aan de telefoon maar gelijk onderbrak met vragen als wat voor motor, welk merk carburateur. :) Tarieven vallen ook nog eens mee en we hebben afgesproken dat hij de auto hier binnenkort een keer oppikt. Als de auto klaar is wil ik hem zelf ophalen en met het ééndagskenteken direct door naar de RDW.

Restpunten zijn dan nog de cosmetische dingetjes. Interieur even goed reinigen, achterbumper los en zelfde behandeling geven als de voorkant, overlegding voor het gescheurde dashboard regelen en dan moet hij er aardig bij staan. Dat is dan ook waar ik stop want dit is echt zo'n auto waar je steeds wel weer iets nieuws aan ziet, perfect zal hij dus nooit worden. En dat hoeft ook niet, met deze rij je zometeen net zo lekker met de wind in je haren als een exemplaar van 20k of meer.

Dit is wat ik leuk vind en waar ik mijn tijd en geld graag aan besteed. Of ik er wat winst op maak of hem zonder verlies kan verkopen maakt me eigenlijk geen klap uit, ik heb er van genoten en zou het zo weer doen. Of ik auto's echt leuk vind mag je zelf beoordelen.
_________________________________________
1973/3 914 1.7 Olympic Blue


23 jan 2019 22:15
Profiel
PorscheForum Rakker
928 S4 manual, ex 964 C2, ex 993 C2
Bericht Re: Tweede 914, import uit US
Leuk verhaal, snap ook dat je hem weer gaat wegdoen. Succes met eventuele verkoop.


24 jan 2019 5:13
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Tweede 914, import uit US
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: top reactie.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


24 jan 2019 7:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex 914-6 Nu Boxster 986.
Tolbert. Groningen.
Bericht Re: Tweede 914, import uit US
Heel mooi. :thumleft: Ik heb zelf 2 jaar in een 914-6 rondgereden. Wat een wegligging en een heerlijk gegrom achter je rug. Veel plezier ermee.


24 jan 2019 8:50
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 64 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.