Switch to full style
Diverse projecten van forum leden aan hun auto's.
Plaats een reactie

Stoelen terug als nieuw

09 sep 2018 9:55

Zoals zovele denk ik, had mijn Boxster ook wat last van kale lendesteunen en hier daar wat krassen.
Paar uurtjes aan bezig geweest, maar toch een aardig resultaat vind ik.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Danny71 op 09 sep 2018 9:59, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: Stoelen terug als nieuw

09 sep 2018 9:59

Ziet er mooi uit. Hoe en waarmee?

Re: Stoelen terug als nieuw

09 sep 2018 10:02

Eerst gecleaned met een speciale cleaner, erna uitgevulcaniseerd met een pasta.
Gespoten met lederverf en afgewerkt met matte vernis incl verhogende weerstand spul.

Re: Stoelen terug als nieuw

09 sep 2018 11:23

Netjes hoor, is best een geduldwerkje volgens mij. Ik heb wel eens begrepen dat zuurgraad terugbrengen cruciaal is. Wordt gedaan met een azijnoplossing.


Welke spullen heb je erbij?

Re: Stoelen terug als nieuw

09 sep 2018 13:38

Zuurtegraad lijkt mij meer van belang bij het repareren van banken en fauteuils. Dit eerst ontvet met een professionele deepcleaner

Re: Stoelen terug als nieuw

09 sep 2018 15:38

Van grijs naar groen, altijd goed :mrgreen:

Re: Stoelen terug als nieuw

23 sep 2018 18:52

Danny71 schreef:Gespoten met lederverf en afgewerkt met matte vernis incl verhogende weerstand spul.


Mooi resultaat. Kun je aangeven hoe je de leerverf hebt gespoten en welk merk leerverf het is?

Re: Stoelen terug als nieuw

23 sep 2018 20:44

Mooi gedaan. Welke producten heb je gebruikt?
Mijn stoelen kunnen ook wel een opknapbeurt gebruiken.

Re: Stoelen terug als nieuw

07 okt 2018 10:01

Zijn produkten van Fenice, italiaanse producent van lederprodukten.
Ik stuur jullie beide een PM, mss kunnen jullie langskomen, dan doe ik het :mrgreen:

Re: Stoelen terug als nieuw

06 nov 2018 11:40

Ik heb nu bij een paar auto's door Colorglo de leren stoelen bij laten werken. Die zitten door het hele land. Die man die mij heeft geholpen (Joost) is nu helemaal voor zichzelf begonnen onder de naam www.interieurherstelfriesland.nl. Kost je daar zeker ook de kop niet (goedkoper dan een doe het zelf kit, waar je dan overigens wel meer stoelen mee kunt doen).

Re: Stoelen terug als nieuw

06 nov 2018 16:53

Ik heb het ook zelf gedaan met Colorlock spul. Tevens ook het tapijt geschilderd van roze terug naar Rood :thumleft:

Re: Stoelen terug als nieuw

07 nov 2018 13:37

Ik was ook van plan om Colourlock te gebruiken voor het renoveren van mijn stoelen. leuke DIY

Re: Stoelen terug als nieuw

07 nov 2018 13:46

Grootje schreef:Ik was ook van plan om Colourlock te gebruiken voor het renoveren van mijn stoelen. leuke DIY


Kan je wat foto's sturen hoe je stuur en stoelen er nu uit zien?

Ik heb een Porsche Boxster S 987.2 en vind dat mijn leer erg glanst. Ben benieuwd hoe het eruit ziet na een behandeling van colourlock.

Re: Stoelen terug als nieuw

07 nov 2018 16:48

Ik ga idd mijn beide stoelen en het stuur onder handen nemen. een aantal plekken zal ik eerst moeten schuren om ze daarna te verven.
Leer moet idd een iets wat doffe uitstraling hebben. als het glanst dan moet het gereinigd worden en daarna voorzien van een beschermende laag.

zal wel wat foto's maken van het process.

Re: Stoelen terug als nieuw

07 nov 2018 17:58

Iemand die wil, kan ook bij mij langskomen. Ik woon alleen wel in Zeeuws-Vlaanderen.

Re: Stoelen terug als nieuw

08 nov 2018 15:05

Check PB aub :wink:

Re: Stoelen terug als nieuw

10 nov 2018 21:19

Kun je (door gebruik) glanzend leer weer mat maken door het te behandelen met de matte vernis?

Mijn deurpanelen en armsteunen zijn behoorlijk glanzend geworden. De stoelen (die vrijwel nieuw zijn) en 't dash zijn veel matter. Zou graag de panelen ook weer mat hebben.

Gaat die vernis niet bladeren op een gegeven moment?

Re: Stoelen terug als nieuw

11 nov 2018 10:21

Stoelen goed ontvetten met leather cleaner en erna een matte vernis erover die geschikt voor leder is.

Re: Stoelen terug als nieuw

13 nov 2018 0:12

Dag ,

Ik wil ook mijn stoelen wat bijwerken met colourlock
Ik heb zwarte lederen stoelen , in mijn boxster 986 model
Heeft Porsche hier meerdere kleuren of tinten in het zwart ?of hoe kom ik achter mijn juiste benaming van porsche kleur leder iemand enig idee
Kan ik dit dan zo deze kleur doorgeven bij colourlock of heeft colourlock hier ook meerdere kleurcodes in ?

dank voor advies

groeten

Re: Stoelen terug als nieuw

13 nov 2018 19:06

Zwart is zwart. Alleen kun je een andere glans hebben door gebruik.
Gewoon uitnevelen met airbrush en waarschijnlijk matte vernis erover.

Re: Stoelen terug als nieuw

15 nov 2018 11:10

Na mate je leer gebruikt gaat het steeds meer glanzen. Als je verder geen beschadigingen hebt dan kun het weer mat maken door het goed te reinigen en daarna weer te verzegelen. Als je leer beschadigd is zul je het moeten herstellen en verven. Als je bij colourlock de kleur "Schwarz" besteld komt het goed. Bij jde optielijst van de auto staat wel welke kleur leer je hebt.

Ik zou wel adviseren om meteen de hele stoel te reinigen en te verzegelen.

Re: Stoelen terug als nieuw

04 dec 2018 14:05

Kunnen jullie een product tip geven voor een 'matte vernis' of matte 'verzegeling'? Heb zelf ook het probleem dat het leer na het reinigen een mooie matte finish heeft, echter na de verzorging glimt het weer behoorlijk.

Re: Stoelen terug als nieuw

04 dec 2018 15:45

ik heb hier spuitbussen voor.

Re: Stoelen terug als nieuw

05 dec 2018 21:53

Dag,

ik behandel het leer eerst met een leer cleaner en voedt daarna het leer . hiervoor gebruik ik de produkten van mother s leather set . deze geeft een matte verschijning na behandeling . ben zeer tevreden van deze produkten.
het leer van de zetelwang is een beetje kleur afgegaan , dit ga ik behandelen met colourlock , om terug zwart leer te zien op de zetelwang .
dit ga ik doen in het voorjaar , ga dan foto , voor en na , maken en deze hier plaatsen .

groeten

Re: Stoelen terug als nieuw

07 dec 2018 15:47

MSG schreef:Ik heb nu bij een paar auto's door Colorglo de leren stoelen bij laten werken. Die zitten door het hele land. Die man die mij heeft geholpen (Joost) is nu helemaal voor zichzelf begonnen onder de naam http://www.interieurherstelfriesland.nl. Kost je daar zeker ook de kop niet (goedkoper dan een doe het zelf kit, waar je dan overigens wel meer stoelen mee kunt doen).


Heb mijn interieur ook door Joost laten doen. Echt weer als nieuw! Super blij mee!
Plaats een reactie