Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 apr 2024 1:58



Antwoord op onderwerp  [ 85 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
MPH's Porsche 924 TURBO 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Bericht Re: MPH's Porsche 924 TURBO
Mooi opgelost :thumleft:

Mocht je radio het niet doen, DIT is een goed adres voor evt reparatie :thumleft:


30 maart 2019 19:34
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ede
Bericht Re: MPH's Porsche 924 TURBO
Vanochtend de RDW in Nieuwegein bezocht. Was ff spannend want dit was de eerste echte rit van de Turbo. Maar mannen; wat rijdt deze auto strak en fijn. Echt verbazingwekkend. De turbo voel je echt inkomen en dan gaat hij als een raket! :cheers:
Toch was de rit niet echt zonder problemen. Er is brandstoflekkage bij de accumulator die ik vervangen heb. Ik vermoed dat ik de brandstofleiding niet goed aangedraaid heb. ( echt weer iets voor een amateur... :bang: )Dat verdient dus nog aandacht.

Maar goed, aangekomen ging de keurmeester met een glimlach aan de slag. Quote: “Zo zie je ze niet veel meer” “Leuke bijzondere auto”!
De kentekenkeuring stelt inderdaad niets voor en het kenteken is inmiddels onderweg. Helaas was CO te hoog ( was natuurlijk thuis niet af te stellen) en moet de auto alsnog APK gekeurd worden. Wel netjes dat hij de keuring heeft kunnen afbreken en ik deze ook niet behoefde te betalen.

Afbeelding
Afbeelding

Ook bezig geweest met het inbouwen van de radio. Alles lijkt te werken maar... geen geluid! Blijkt dat de achterrspeakers uit de zijpanelen zijn gesloopt!! :bang: Echt balen als je dan bezig bent en daar achter komt. Inmiddels ligt een JBL after market setje in de juiste maat klaar. ( zitten toch gemonteerd uit het zicht achter het zijpaneel) Ik kan dan gelijk het skai fatsoeneren op de zijpanelen. Dat zit aan de randen een beetje los.

Nu ik toch een eendagskenteken had vandaag gelijk langs de spuiter gereden en afspraken gemaakt voor de antraciete rand. Die wordt geheel aangepakt. Dus als alles meezit dan is hij/zij over een paar weekjes af!

Wordt weer vervolgd!
_________________________________________
944S ‘87 Nijlgroen & 987 S 3.4 '06

ex 944 '85 +’86 + ‘87 Celebration
ex 924 T ‘79
ex 911 3.0 Targa '79


10 apr 2019 21:35
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 C4 ''00 955 4.5 V8 Turbo ''03, ex 2x 996 C2' ex 957 4.8 S, ex 968
Gelderland
Bericht Re: MPH's Porsche 924 TURBO
Altijd leuk de complimenten van een keurmeester ;)
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


10 apr 2019 21:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Neppert
Neppert
Bericht Re: MPH's Porsche 924 TURBO
MPH schreef:
Nu ik toch een eendagskenteken had vandaag gelijk langs de spuiter gereden en afspraken gemaakt voor de antraciete rand. Die wordt geheel aangepakt.


Waarom moet deze in zijn geheel worden aangepakt?
_________________________________________
In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!


12 apr 2019 10:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ede
Bericht Re: MPH's Porsche 924 TURBO
Wordt gedeeltelijk gespoten. Het betreft enkel de donkerkleurige band rondom. Het punt is dat deze ooit gespoten is en slecht voorbehandeld. Ik erger me gewoon rot aan de zichtbare schuurvlekken.
_________________________________________
944S ‘87 Nijlgroen & 987 S 3.4 '06

ex 944 '85 +’86 + ‘87 Celebration
ex 924 T ‘79
ex 911 3.0 Targa '79


16 apr 2019 7:50
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: MPH's Porsche 924 TURBO
Is de band opnieuw gespoten? Helemaal tevreden nu?


15 mei 2019 12:52
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ede
Bericht Re: MPH's Porsche 924 TURBO
Nine-6-four schreef:
Is de band opnieuw gespoten? Helemaal tevreden nu?


Auto staat momenteel bij de spuiter. Zodra terug zal ik een update geven met plaatjes natuurlijk!
_________________________________________
944S ‘87 Nijlgroen & 987 S 3.4 '06

ex 944 '85 +’86 + ‘87 Celebration
ex 924 T ‘79
ex 911 3.0 Targa '79


15 mei 2019 16:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ede
Bericht Re: MPH's Porsche 924 TURBO
Veel gebeurd de laatste periode. Inmiddels ben ik dit avontuur aan het afronden.

Wat is er zoal gedaan de laatste periode:

Zoals gezegd zijn de antraciet banen gespoten. De Porsche is weer netjes opgebouwd. Zijruitjes er weer in, achterlichten opnieuw in de koude kit en alles eens lekker opgefrist. Eenmaal klaar lekte het koelsysteem. Een niet meer nieuw te verkrijgen stalen buis onder het luchtfilter had roestschade. Het viel nog niet mee om dat dicht te krijgen ( bedankt Jaime) maar inmiddels draait alles naar behoren en zit alles dicht zoals het hoort.

Het was een fantastisch avontuur waar ik heel veel van geleerd heb. Zoals inmiddels bekend heb ik besloten om twee Porsches te verkopen. De 944 S blijft en ook deze Turbo moet eraan geloven.

Zojuist heb ik ook de Turbo online gezet. Ik zal hier ook nog een verkooptopic aanmaken.

Dank voor het volgen van mijn vorderingen en alle adviezen. ( Johann! :thumleft: )

Hier alvast een link naar het eindresultaat: https://myalbum.com/album/39LakLaCzbXJ

Groet

Marcel.
_________________________________________
944S ‘87 Nijlgroen & 987 S 3.4 '06

ex 944 '85 +’86 + ‘87 Celebration
ex 924 T ‘79
ex 911 3.0 Targa '79


29 jun 2019 22:53
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: MPH's Porsche 924 TURBO
Dag MPH, ik heb een 20-tal jaar geleden in Nederland mijn 924Turbo in Nederland gekocht en ik wens kortelings te starten met de restauratie. Ik was dan ook aangenaam verrast dat ik jouw boeiend project tegen kwam. Jammer genoeg kan ik je afbeeldingen niet zien... Heb je enig idee hoe dat komt? Mogelijke oplossing?

Grts,
Marc


15 okt 2020 19:39
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: MPH's Porsche 924 TURBO
Welkom hier op het Porscheforum Marc. Zou je jezelf even hier willen voorstellen. Er zijn enkele 924 Turbo liefhebbers hier op het forum die vast meer willen weten over je project.
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


15 okt 2020 19:55
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 85 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.