Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 22:29



Antwoord op onderwerp  [ 85 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
MPH's Porsche 924 TURBO 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ede
Bericht Re: MPH's Porsche 924 TURBO
Afgelopen week kwam mijn endoscoop binnen. Je weet wel zo’n Chinees ding dat je op je smartphone of laptop aan kunt sluiten. Maar ik moet zeggen: Het ding is zijn 15 euri’s, inclusief verzendkosten, meer dan waard. Voor de inspectie heb ik de tankdop nog even gemold. Deze zat zo vast en reageerde ook niet meer op het openen met de sleutel. Met een dikke schroef het ding gefixeerd en toen kwam hij langzaam maar zeker los. Gewoon vast gaan zitten door 10 jaar niet geopend te zijn...
Nu valt het nog niet mee om zo’n stervormige vroege tankdop te vinden. Enkele belletjes leverden niets op maar dan blijkt eBay toch weer je beste vriend! Een NOS exemplaar komt eraan vanuit de USA.

Enfin; Ik heb de tank van binnen geïnspecteerd en kwam geen rare aanslag tegen. Wel wat oxidatie maar niets verontrustend voor zover ik het kon zien. Kortom: tijd voor de volgende stap.


Vandaag de boel weer helemaal dicht gebouwd. Het koelsysteem is gevuld en lijkt lekvrij. Tijd om een startpoging te doen met verse KVS, olie, filters, bougies, distributie, spanrol, rotor en verdelerkap!
Met een 5 liter tankje naar de lokale BP om 98 te halen. De verse brandstof in de tank, Accu opgeladen en maar eens een startpoging doen. Startmotor lijkt wat vermoeid. Maar gaat rond. Nog een keer, nog een keer en nog een poging. Helaas, de 931 heeft er weinig zin in en werkt (nog) niet mee. De motor slaat dus niet aan. .....
Even bij het brandstoffilter gekeken maar daar is druk en zie ik verse brandstof.

Hoe is het ook al weer? We hebben brandstof, zuurstof en vonk nodig. Waar het hapert gaan we beleven...
_________________________________________
944S ‘87 Nijlgroen & 987 S 3.4 '06

ex 944 '85 +’86 + ‘87 Celebration
ex 924 T ‘79
ex 911 3.0 Targa '79


15 dec 2018 18:18
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: MPH's Porsche 924 TURBO
Ik weet bijna zeker dat je WUR kaduuk is en je injectoren zal ook niet meer best zijn. Mijn advies is om te investering in een CIS/k-jetronic pressure tester kit, dan kan je de boel stapsgewijs diagnoseren. Ze zijn op eBay te vinden voor ongeveer €115.

Haynes heeft uitgebreide informatie hoe je het moet testen. Maar je kunt ook gewoon deze filmpje bekijken.

https://youtu.be/kukvaGYRRrM
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


15 dec 2018 20:53
Profiel
PorscheForum Rakker
Ex-en: 993 cabrio, 356 1600S Cabrio, 356 coupe, 911S 1972, 911S 1968, 997s Cabrio 2006, 911S 1970 Current: 911 Carrera3.0 1977, 911 Targa 2.7 1977, 928 1977, 924 1978
Bericht Re: MPH's Porsche 924 TURBO
Ook een prachtig project verhaal om te lezen en te volgen. Veel succes met de laatste hobbels om er straks heerlijk van te genieten.


01 jan 2019 13:34
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ede
Bericht Re: MPH's Porsche 924 TURBO
Een korte update: Gisteravond even met Porschemonteur Jaime een eerste diagnose gesteld waarom de turbo niet aanslaat.

Zoals eerder gezegd:voor ontbranding hebben we brandstof, vonk en lucht nodig. Dus dat is de eerste controle.
Vonk: jazeker dat lijkt te kloppen.
Lucht: ook daar lijkt geen gebrek aan
Brandstof: hmmm. :scratch:

Het blijkt dat er volop druk staat op zowel de aanvoer als afvoerleiding. Mijn reparaties aan de brandstoftoevoer hebben dus hun werk gedaan Toch lijkt het erop dat er geen verse brandstof in de verbrandingskamers komt. Conclusie: de injectoren zitten verstopt. Niet zo gek natuurlijk na 10 jaar stilstand. Maar goed, je hoopt dan toch, tegen beter weten in, dat alles nog werkt. ( Johann voorspelde het al....)

Zojuist de injectoren gedemonteerd. Dat ziet er dan zo uit:

Afbeelding
Eerst de luchttoevoer (weer...) gedemonteerd om goed bij de injectoren te kunnen. Dan voorzichtig de leidingen los gedraaid om vervolgens de injectoren te verwijderen.

Afbeelding
Eenmaal los kunnen de injectoren uit hun holte. Door de vervuiling was dit toch nog een aardig gepruts.

Afbeelding
Afbeelding
En zie het resultaat: Die zien er behoorlijk vervuild uit!

Maandag breng ik ze weg naar de lokale BOSCH Servicedienst om te kijken of ze nog te redden zijn. Anders worden het een paar nieuwe.

Wordt weer vervolgd!
_________________________________________
944S ‘87 Nijlgroen & 987 S 3.4 '06

ex 944 '85 +’86 + ‘87 Celebration
ex 924 T ‘79
ex 911 3.0 Targa '79


05 jan 2019 12:52
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: MPH's Porsche 924 TURBO
Goed bezig! Ik vind het een erg leuke topic om te volgen 8)

Hebben jullie ook de WUR gecontroleerd?

Nu je toch de boost pipe er vanaf hebt, kan je ook meteen de kleppen stellen en een nieuwe kleppendekselpakking monteren. Zo te zien op je foto hebben ze een of andere vloeibare pakking gebruikt bij een vorige beurt en dat zou niet moeten.

Ik heb een setje gebruikte verstuivers liggen. Ze zijn niet meer 100%, ze druppeld een beetje, maar ze zijn niet verstopt. Je mag ze lenen om de boel verder te diagnoseren. Ik heb ook een gebruikte WUR liggen die een beetje lui is, maar wel redelijk werkt. Laat maar weten.
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


05 jan 2019 13:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Neppert
Neppert
Bericht Re: MPH's Porsche 924 TURBO
Lekker bezig MPH! :thumleft:

Misschien een hele erge "leken-vraag" maar waarom niet vandaag zelf die injectoren schoon proberen te maken en dan kijken of het probleem verholpen is.
Of is dat gewoon niet te doen en heb je kans op beschadigingen?
_________________________________________
In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!


05 jan 2019 13:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ede
Bericht Re: MPH's Porsche 924 TURBO
@!johann. Super dank voor het aanbod. Maar ik laat ze even ultrasoon reinigen als dat nog kan. Anders bestel ik nieuwe online Ik zie ze voor ruim 40 euro/ st te koop
Vwb de pakking. Is inderdaad troep. Heb nieuwe pakkingset liggen.
WUR is nog niet los geweest. Volgens mijn monteur niet gelijk noodzakelijk.

@ Neppert. Is inderdaad zelf niet te doen.
_________________________________________
944S ‘87 Nijlgroen & 987 S 3.4 '06

ex 944 '85 +’86 + ‘87 Celebration
ex 924 T ‘79
ex 911 3.0 Targa '79


05 jan 2019 16:25
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Bericht Re: MPH's Porsche 924 TURBO
Leuk topic om te lezen :thumleft:

Ik heb een paar jaar terug de injectoren van m'n 964 ook weg gebracht naar Buchli in Harderwijk voor reinigen
en controle, was bij mij destijds tientjeswerk inclusief wat afdicht ringetjes en je weet gelijk waar je aan toe bent.
Ik kreeg er een mooi testrapportje bij.

Succes met je project :!:


05 jan 2019 16:51
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2
Bericht Re: MPH's Porsche 924 TURBO
Ik had een Volvo 245 turbo met hetzelfde injectiesysteem en dezelfde Bosch injectoren. Ik heb toen bij verschillende zaken geïnformeerd, maar deze injectoren zijn niet ultrasoon te reinigen ivm een intern filtertje... uiteindelijk 4 nwe besteld, maakte wel een groot verschil.


05 jan 2019 21:56
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: MPH's Porsche 924 TURBO
Klopt Ticcie, ze zijn inderdaad wegwerp onderdelen.
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


05 jan 2019 23:12
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ede
Bericht Re: MPH's Porsche 924 TURBO
Nieuwe besteld! Geen gedoe voor die paar tientjes verschil. :thumleft:
_________________________________________
944S ‘87 Nijlgroen & 987 S 3.4 '06

ex 944 '85 +’86 + ‘87 Celebration
ex 924 T ‘79
ex 911 3.0 Targa '79


06 jan 2019 16:11
Profiel
PorscheForum Rookie
924 turbo 1979
Bericht Re: MPH's Porsche 924 TURBO
Hoi, ik heb identiek dezelfde gekregen van mijn schoonzus, het is eigenlijk de wagen van mijn broer, mijn broer heeft een hersentromboze gehad en de reden dat hij de geplande restauratie na 25jaar in de garage staand niet kan verwezenlijken, ik zie het als een project voor het in famillie goede doel.
Ik heb alle vastgeroeste remmen en motor onderdelen gedemonteerd en wacht nu op nieuwe onderdelen.
De motor heb ik wel al eens gestart, maar met enig probleem dat de K-jettronic zijn regelasje vastzat, ingespoten met WD40 em met een tangetje de oude benzine restel losgewaggeld, terug gemonteerd en hij starte op 1/4 toer.
Wanneer alles terug gemonteerd is doe ik mogelijk mijn broers droom in vervulling gaan met samen een toertje terijden in zijn 924 turbo 1979 bitone grijs antraciet en schotse ruitjesinterieur zoals hij het noemde.
Een prachtig wagentje toch!

Groetjes en ook succes
Rudi


06 jan 2019 19:50
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ede
Bericht Re: MPH's Porsche 924 TURBO
Ha Rudi,

Bijzonder maar ook triest verhaal. Mooi dat je de draad op pakt en aan de restauratie begonnen bent. Ook bijzonder dat het een identieke auto betreft. Daar zijn er niet zo veel van. Succes met je project en maak hier ook een projecttopic aan op het forum!
_________________________________________
944S ‘87 Nijlgroen & 987 S 3.4 '06

ex 944 '85 +’86 + ‘87 Celebration
ex 924 T ‘79
ex 911 3.0 Targa '79


Laatst bijgewerkt door MPH op 06 jan 2019 20:10, in totaal 1 keer bewerkt.



06 jan 2019 19:58
Profiel
PorscheForum Rookie
924 turbo 1979
Bericht Re: MPH's Porsche 924 TURBO
Hallo,

Ik ben mijn weg aan het zoeken op het forum....ben net geaccepteerd,...als het lukt komen de fototjes er aan, de remklauwen zijn de moeite om te zien! Knalrood!
Nu staan er fuchs wielen onder, op zich ok, maar de originele velgen heb ik ook,...die worden herschilderd, nieuwe banden, met de originele velgen vindt ik het wagentje super!
Rudi


06 jan 2019 20:08
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ede
Bericht Re: MPH's Porsche 924 TURBO
Er is weer wat te melden!

Ik ben blij, heel blij.
Vanmiddag kwamen de nieuwe BOSCH injectoren binnen! Dus vanavond bij thuiskomst even snel eten en de garage in
Eerst maar even de plaatjes


Afbeelding
Oud versus nieuw!

AfbeeldingAfbeelding
De nieuwe injectoren gemonteerd met verse koperen pakkingringen . De injectoren en leidingen weer op hun plek

Tja, nu zit alles weer op zijn plek zoals het hoort. De laatste hobbel ( verstopte injectoren) is genomen. Dus nog maar eens de basics doornemen; zit alles op zijn plek? Slangklemmen aangedraaid? Geen rondzwervend gereedschap meer onder de kap? Check! Dan maar weer proberen te starten. Ik heb de eerste start na ruim 10 jaar gefilmd maar het lukt me niet om te posten. Na enkele verwoede pogingen was het dan toch vroemmmm. Hij loopt! En eigenlijk best mooi!
Gelijk kwam Jaime even langs om wat stationair afstelwerk te doen en natuurlijk zat er een slang niet goed vast waardoor de koelvloeistof eruit zeek. Maar dat was allemaal snel opgelost. Kortom;weer een stap verder!


Zoals ik al eerder heb gezegd is de uitlaat verre van vers. Zowel in de einddemper als in de middendemper zijn gaatjes zichtbaar. Lassen en plakken is een lapmiddel en als je eenmaal bezig bent moetje ook vol gaan voor een maximaal resultaat. Tenminste; dat vind ik.
Afgelopen week heb ik toch maar besloten de complete uitlaat nieuw te bestellen. Een behoorlijke greep uit mijn budget ( voor zover ik me nog houd aan een budget....) . Uiteindelijk via EBay in Duitsland een complet set (IMASAF) kunnen scoren. Als dan zo’n loodzware doos binnenkomt met die verse glimmende uitlaatdelen, dan voelt het toch een beetje als sinterklaas.
Afbeelding
Mooie hè! Let niet op de volgorde van de delen

De volgende stap is dat ik de remmen ga demonteren. Alles werkt prima maar is zo enorm vuil . Lekker aan de slag met staalwol etc. Als iemand ( Johann :thumleft: ) goede adviezen heeft om het spul op een huis/tuin manier schoon te krijgen dan verneem ik het graag!

Wordt weer vervolgd.
_________________________________________
944S ‘87 Nijlgroen & 987 S 3.4 '06

ex 944 '85 +’86 + ‘87 Celebration
ex 924 T ‘79
ex 911 3.0 Targa '79


16 jan 2019 23:47
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Bericht Re: MPH's Porsche 924 TURBO
@Rudi; Welkom! Succes met je missie en laat ons meegenieten met je werkzaamheden.

@MPH; :popcorn: :popcorn: :popcorn: Mooi werk!
_________________________________________
Trained by GP E L I T E
'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)


17 jan 2019 7:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Bericht Re: MPH's Porsche 924 TURBO
BTW wordt het niet eens tijd voor een 924 Forumregister? :mrgreen: Het forum staat inmiddels vol met die karretjes.
_________________________________________
Trained by GP E L I T E
'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)


17 jan 2019 7:37
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: MPH's Porsche 924 TURBO
Gefeliciteerd!! Respect voor hoe je het aanpakt.

Schoonmaken van de remklauwen doe ik met een assortiment van koperen borsteltjes en tandenborstels. Als je ze eenmaal los hebt zal je zien dat ze uit twee delen bestaan. Haal ze uit elkaar en gaan ze dan borstelen met om de beurt remmenreiniger en WD40.

Als ze eenmaal schoon zijn moet je ze met kopervet in elkaar zitten. Zorg dat ze soepel langs elkaar heen schuiven.
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


17 jan 2019 10:07
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ede
Bericht Re: MPH's Porsche 924 TURBO
Voor de liefhebbers:

Het is me gelukt om de eerste start na 11 jaar te uploaden.

Bij deze de link. https://youtu.be/q4_nn57U5Z0
_________________________________________
944S ‘87 Nijlgroen & 987 S 3.4 '06

ex 944 '85 +’86 + ‘87 Celebration
ex 924 T ‘79
ex 911 3.0 Targa '79


17 jan 2019 22:48
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: MPH's Porsche 924 TURBO
koel! kippenvel.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


17 jan 2019 23:04
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964.c4
assendelft
Bericht Re: MPH's Porsche 924 TURBO
Sweet
Volhoudertje met dat starten hoor
_________________________________________
remmen is angst


17 jan 2019 23:14
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: MPH's Porsche 924 TURBO
Respect MPH!! Kan me goed voorstellen dat je zo blij was als een kind met pakjesavond toen je turbo weer tot leven kwam na zoveel jaren stilstand ! Je updates blijven boeien en die 924 wordt echt een plaatje!
_________________________________________
nobody needs one....everybody wants one.....Porsche


18 jan 2019 0:35
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: MPH's Porsche 924 TURBO
Super zeg, zag niet eens rook!
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


19 jan 2019 14:43
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
LEEUWARDEN
Bericht Re: MPH's Porsche 924 TURBO
GAAF!
Vooral dat JaaaaHaaaaa :lol: :lol: :lol: :thumleft:


19 jan 2019 16:02
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Zoetermeer
Bericht Re: MPH's Porsche 924 TURBO
Hahaha lachen zeg,.... in het begin leek het een startende Simca :D fantastisch project!
_________________________________________
" ik ben niet labiel...... Ik ben emotioneel flexibel......"


19 jan 2019 17:44
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 85 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.