| www.porscheforum.nl | https://www.porscheforum.nl/ |
|
MPH's Porsche 924 TURBO https://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=33&t=52080 |
Pagina 3 van 4 |
Auteur: | Targa Floriaan [ 19 jan 2019 23:29 ] |
Berichttitel: | Re: MPH's Porsche 924 TURBO |
Verrassend hoe soepel hij loopt na dat gereutel van de eerste pogingen! Gefeliciteerd |
Auteur: | Neppert [ 22 jan 2019 11:55 ] |
Berichttitel: | Re: MPH's Porsche 924 TURBO |
+1 Hij loopt inderdaad erg mooi voor een wagen die 11 jaar heeft stilgestaan! Goed bezig weer MPH!! |
Auteur: | rudi [ 09 feb 2019 20:25 ] |
Berichttitel: | Re: MPH's Porsche 924 TURBO |
Hallo, mijn broer zijn turbo'tje doet het weer! 20 jaar stil gestaan en ja hoor na 160 werkuren, en praktisch alles gereinigd en vervangen zoals beschreven door "mph" remmen motor injectie verwarming etc,....je weet wel. De benzine accumulator heb ik afgeschuurd en geschilderd, die zag er binnenin nog mooi uit. De remklauwen heb ik gereinigd en voorzien van nieuwe rubbers etc,.... net nieuw en rood geschilderd nu enkel nog de banden, Ik heb twee sets wielen Set 1 zijn de originele ATS velgen die mogelijk banden 185 65 15 mogen hebben, maar het boekje zegt 185 70 15 dewelke heel duur zijn. Set 2 zijn fuchs velgen 15" x 7" welke heel mooi zijn, maar ik denk dat ze van een 911/912 uit de jaren 70 komen. twee velgen met good year 185 65 15 en twee velgen met pirelli 185 70 15 (originele oude race banden) indien iemand weet wat zulke mooie fuchsen waard zijn? laat het mij weten a u b e-mail: rudi_vanderl@hotmail.com In ieder geval ze zijn te koop, daar ik de originele ATS velgen de mooiste vind. |
Auteur: | MPH [ 09 feb 2019 20:30 ] |
Berichttitel: | Re: MPH's Porsche 924 TURBO |
Mooi dat hij loopt Rudi! Vwb je vraag: Oude zooi eraf en een paar nieuwe banden erop. Je kunt prima de 65 variant monteren. Persoonlijk vind ik de honingraat turbovelgen de enige mooie op de 931. Maar smaken verschillen. |
Auteur: | MPH [ 09 feb 2019 21:00 ] |
Berichttitel: | Re: MPH's Porsche 924 TURBO |
Eigenlijk ben ik een beetje in winterslaap beland. De laatste 3 weken helemaal geen zin gehad om de koude garage in te gaan. Toch vandaag maar eens verder gegaan. Eigenlijk moeten de remmen er nu af maar daar moet ik nog even moed voor verzamelen en ik mis de handigheid. Dan maar even verder met mijn favoriete bezigheid: Schoonmaken! Zoals eerder gemeld zitten de complete bodem en wielkasten vol met een soort fijne grijze vastgeplakte ( Italiaanse) modder. Zodra de auto kan rijden wordt het een ritje naar Ulft voor een droogijsbehandeling aan de onderzijde. Maar nu dan toch even poetsen! Zo lekker als je dan resultaat hebt. Ik blijf me verbazen hoe origineel en netjes alles geconserveerd is onder het vuil! |
Auteur: | Johann [ 09 feb 2019 21:04 ] |
Berichttitel: | Re: MPH's Porsche 924 TURBO |
Monteer gewoon de Pirelli P9000’s met N codering. Ik weet dat ze duur zijn, maar alle andere alternatieven komt de wegligging niet ten goede. Ze hebben allemaal te zachte zijwanden. |
Auteur: | rudi [ 11 feb 2019 22:01 ] |
Berichttitel: | Re: MPH's Porsche 924 TURBO |
Hoi mph, ik heb nog een vraagje aangaande de banden, is de speedindex H 210km/h of V 240km/h Met dank voor meer info zodoende dat ik de juiste banden koop |
Auteur: | Ruud81 [ 12 feb 2019 9:17 ] |
Berichttitel: | Re: MPH's Porsche 924 TURBO |
Heel leuk draadje om te volgen! |
Auteur: | rudi [ 12 feb 2019 12:50 ] |
Berichttitel: | Re: MPH's Porsche 924 TURBO |
Hallo MPH, Welke banden heb jij gemonteerd op de ATS honinggraad? Ik Continental, maar welke snelheidslimiet, er bestaan H en V types... |
Auteur: | MPH [ 13 feb 2019 20:45 ] |
Berichttitel: | Re: MPH's Porsche 924 TURBO |
Ha Rudi: ik twijfelde tussen Continental 205/60 R15 91W PREMIUM 2 Continental 205/65 R15 94V PREMIUM 5 Ik heb de eerste gekozen. Het is niet de originele maat, maar iets breder. De afwijking in afrollengte ligt binnen de tolerantie. 65 zou overigens nog beter aansluiten bij de oorspronkelijke 195/70 maat. Toch gekozen voor de klassiekere premium 2 Pirelli wordt geacht de beste (stugste) band te zijn. Maar ik ben een beetje gek. Ik wil graag een Duitse band op een Duitse auto. |
Auteur: | MPH [ 13 feb 2019 21:29 ] |
Berichttitel: | Re: MPH's Porsche 924 TURBO |
Ik ben nog steeds in de schoonmaakmodus. Alle bouten van de remmen zijn inmiddels gelost. Ik liep te kl*ten met inferieur gereedschap. Jaime ( zie forum) komt even helpen, neemt een paar goede doppen en een verlengstuk mee... in 10 minuten alles los.... zucht.... ..wat ben ik soms toch een prutser... Vrijdagmiddag neem ik vrij en ga ik de remmen dus demonteren en opfrissen. De messing borstels en busjes WD 40 liggen klaar! De bak is inmiddels ook weer zo schoon dat je er bijna van kan eten... Hier was ik halverwege.. |
Auteur: | Johann [ 14 feb 2019 10:33 ] |
Berichttitel: | Re: MPH's Porsche 924 TURBO |
Ziet er goed uit!! |
Auteur: | MPH [ 15 feb 2019 23:04 ] |
Berichttitel: | Re: MPH's Porsche 924 TURBO |
Van dit resultaat kan ik zo blij worden! Vandaag was ik vrij en heb ik de 4 remklauwen aangepakt. Messing borstel en messing draaitollen voor op de boormachine, af en toe een beetje remmenreiniger en wd40 doen wonderen! Troep van 40 jaar weggewerkt. Morgen alles weer monteren! |
Auteur: | MPH [ 16 feb 2019 18:24 ] |
Berichttitel: | Re: MPH's Porsche 924 TURBO |
Zo, de schoonmaak duurt voort. Met het voorjaar in het vooruitzicht vandaag de remmen weer klaar gemaakt voor montage. Lekker alles weer in elkaar gezet en de bouten en de geleidepennen in het kopervet. Voor het terug plaatsen moesten natuurlijk de wielkasten gereinigd worden en 40 jaar Italiaanse klei verwijderd worden. Hoe doe je dat als je auto op bokken in de garage staat? Hoge druk is geen optie want dat wordt een zooitje. Nou gewoon; men neme een teiltje warm water (of eigenlijk heel veel teiltjes) en fles Dasty van de Wibra, een afwasborstel en wat oude lappen. En dan? Boenen maar! Maar mannen, wat een feest om deze Porsche schoon te maken. Zie hier het resultaat: voor Na! |
Auteur: | Lovepor [ 16 feb 2019 18:39 ] |
Berichttitel: | Re: MPH's Porsche 924 TURBO |
Gaaf om het zo te zien opknappen. En dit is wat men noemt een auto met "patina" . Wel schoon en mooi maar ook lekker origineel. |
Auteur: | rudi [ 16 feb 2019 22:18 ] |
Berichttitel: | Re: MPH's Porsche 924 TURBO |
Hoi MPH, Akkoord voor de duitse banden, ik ga voor de Continental 195 65 15 V die passen volgens mij perfect op de ATS honinggraads velgen. Hopend dat deze ok zijn voor de technische keuring...het moet! Uw reportage aangaande het reinigen van de onderdelen is goed, bij mij is het reeds achter de rug, nog de banden, een remleiding vervangen op een roestige plek en een lagertje van de koelingventilator. Ik weet nog steeds niet hoe ik op dit forum een foto moet plaatsen? Zodoende zou je mijn broers wagentje ook eens kunnen zien he, Rudi |
Auteur: | dapatch [ 17 feb 2019 9:47 ] |
Berichttitel: | Re: MPH's Porsche 924 TURBO |
Lekker bezig hoor, wordt een prachtige auto zo! Wat banden betreft slaan jullie helaas beiden de plank mis. Zoals Johann al meerdere malen heeft aangegeven is een ‘N’ band de enige juiste optie. Niet omdat hij aandelen Pirelli heeft maar omdat zowel Johann als ondergetekende zelf hebben ondervonden wat te slappe wangen met de wegligging van de 924 doet. Bij sportief rijden helt de auto verschrikkelijk. Wij kopen binnenkort in ieder geval de juiste band. Voor 15” is er helaas slechts een merk verkrijgbaar. Switchen naar 16” levert meer mogelijkheden op maar ik snap dat jullie liever de originele wielen behouden. |
Auteur: | MPH [ 17 feb 2019 14:34 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: MPH's Porsche 924 TURBO | |||||||||
Ach Patrick, wat heet misslaan. De Pirelli wordt aangegeven als de meest geschikte optie en Jij en Johann hebben natuurlijk weer eens een goed punt. Bij Motron gaven ze overigens aan dat vredestein ook een prima en betaalbare optie heeft. Voor zwaardere belasting zal de pirelli zeker het beste tot zijn recht komen. De door mij gekozen Conti schijnt een prima alternatief te zijn. ( uit laten zoeken door Conti Barneveld) . Ik heb ditmaal het ontbreken van de N codering maar voor lief genomen. Maar zoals gezegd wilde ik graag een Conti op een Porsche.... |
Auteur: | MPH [ 23 feb 2019 20:01 ] |
Berichttitel: | Re: MPH's Porsche 924 TURBO |
Vandaag weer een stapje verder. De achterdemper vervangen en een begin gemaakt met de reparatie van het enige kleine gaatje dat ik kan vinden aan deze 931. Het vervangen van de demper was niet bepaald overbodig. De gaten zitten er echt in. Omdat ik een complete uitlaat gekocht heb ( ik dacht dat de hele uitlaat slecht was), heb ik gelijk ook alle bevestigingspunten van de complete uitlaat nog eens kritisch bekeken. Ik zie namelijk nogal op tegen deze klus. Ook al is het achteraf bekeken niet nodig; ik ga hem toch helemaal vervangen. De delen heb ik immers. En ik moet zeggen: Dat gaat gewoon lukken om alles los te krijgen! De bouten zijn niet verrot zoals ik eerst dacht. Sterker nog, ook hier amper roest. Elke keer verbaas ik me weer over deze auto die waarschijnlijk amper water heeft gevoeld in zijn leven, laat staan zout... Ik moet alleen meer ruimte hebben onder de auto. Een brug dus... Dan eerst maar even de achterdemper. Eigenlijk was het een makkelijk klusje en ik heb weer wat geleerd. Zo, lekker fris weer. Boutjes in het kopervet en natuurlijk ook de originele spanbeugel gepolijst... Gatenkaas... oftewel. Oud ijzer.. |
Auteur: | MPH [ 23 maart 2019 20:01 ] |
Berichttitel: | Re: MPH's Porsche 924 TURBO |
Om gezondheidsredenen een tijdje niet kunnen klussen . Vandaag de draad weer opgepakt en een stapje verder gekomen. De remmen allemaal nog even nagelopen, nog een klein beetje schoongemaakt aan de onderzijde en vervolgens de motoronderplaat weer gemonteerd. Daarna de wielen erop. Tijd om de inmiddels stoffige Porsche officieel naar buiten te rijden! Dit moet natuurlijk vastgelegd worden! https://youtu.be/LrBpA7umRcQ Na voorzichtig de eerste paar meters gereden te hebben een beetje gas gegeven. De motor draait wat hoog stationair maar de eerste indruk is ok. Remmen daarentegen voelen nog wat te sponzig. Daarna was het tijd om alle troep er er maar weer eens af te wassen. Gelijk wat gepoetst in de kofferbak en kijk eens wat ik vond! Ra ra ra wat klopt hier niet? Inderdaad; een Italiaanse amulet die de berijder moet beschermen tegen het kwaad... Nu aan de slag met het elctrische gedeelte. Achterwisser, ruitensproeierpomp, binnenverlichting en achteruit verwarming werken nog niet. Eerst de zekeringen maar een goed checken. |
Auteur: | Brabo964 [ 24 maart 2019 0:20 ] |
Berichttitel: | Re: MPH's Porsche 924 TURBO |
Weer een stap verder bij de afronding van dit mooie project! Succes met de laatste punten op de i, blijf met plezier volgen hoe je alles aanpakt, echt een toffe auto |
Auteur: | Anne 2.7 [ 24 maart 2019 7:48 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: MPH's Porsche 924 TURBO | |||||||||
Terug gemonteerd zeker? |
Auteur: | MPH [ 24 maart 2019 12:00 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: MPH's Porsche 924 TURBO | |||||||||
Die hoort bij de auto Anne, ja dus! |
Auteur: | Lionhunter [ 24 maart 2019 18:11 ] |
Berichttitel: | Re: MPH's Porsche 924 TURBO |
Dat is weer een mooie update MPH. Je bent echt goed bezig Mooi dat de auto ook verder in een gezonde staat is, er zullen maar weinig auto's rondrijden die geen pekel, laat staan weinig water in hun leven gezien hebben. En in mijn auto lag geen amulet, maar ik vond wel een Duitse Mark (auto is van origine Duits geleverd). Zou dat hetzelfde geluk-effect hebben? |
Auteur: | MPH [ 30 maart 2019 19:23 ] |
Berichttitel: | Re: MPH's Porsche 924 TURBO |
Weer een klein (leuk) klusje gedaan. Het glas van het klokje was gebroken bij aankoop. Nu zijn er overal klokjes te koop. Maar een turboklokje met de groene wijzerplaat is ronduit zeldzaam. Dan maar creatief zijn. Na mezelf eerst overtuigd te hebben dat de afmetingen hetzelfde zijn een 944 T1 klokje gekocht en het glas overgezet. Het kapotte klokje en de donor. Voorzichtig de felsrand losmaken Beide glaasjes los En gewisseld! En weer wat afgestreept. Ook gelijk maar nieuwe bedrading voor de radio getrokken, speakerkabels verlengd ( ja ja, gesoldeerd en afgewerkt met krimpkousjes.) Ik heb een Blaupunkt Bamberg QTS op de kop kunnen tikken. Als het ding nog funktioneert ben ik echt superblij. Dit was nl. een bijzondere en zeldzame optie voor deze Turbo destijds en een prachtige aanvulling op dit project. Na wat gefriemel aan de zekeringen werkt ook de achterwisser weer. Het pompje van de ruitensproeier daarentegen is overleden. Die moet ik dus weer ergens scoren. Ook de linker schakelaar van de rechter ruitbediening werkt niet., alsmede de linker spiegelverstelling. ( rechter spiegel heeft deze turbo niet... heerlijk seventies!) Daar moet ik dus nog induiken. Binnenkort ga ik maar eens een NL kenteken halen bij de RDW. Vervolgens een afspraak maken met de spuiter om de antraciete band te laten spuiten. Dat wordt dus een demontage klus. Daarna is het afbouwen en is het project zo goed alsklaar ( voor zover dit kan met een een 40 jarige Porsche....) Wordt weer vervolgd. Op naar de volgende klus! |
Pagina 3 van 4 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |