Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 18:27



Antwoord op onderwerp  [ 150 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
toerental relais 911 2.4MFI 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: toerental relais 911 2.4MFI
De rechtse stelschroef laag op de pomp is volgens mij wel om Co in te stellen en de bypass schroeven voor kleine balansverschillen op te lossen per cilinder ook is het verschil tussen amerikaans 2.5 en europese 3 % afstelling een half % rijker af fabriek waarom dat is heb ik eigenlijk ook niet begrepen maar Twee klikjes naar rechts had wel degelijk effect op de Co waardes en voorlopig blijf ik er af nu


16 apr 2019 12:31
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: toerental relais 911 2.4MFI
Niels zoals jij zegt zou ook het toerental moeten veranderen en dat gebeurde bij mij niet .


16 apr 2019 14:12
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: toerental relais 911 2.4MFI
Zoals ik het zie is de deellast afstelling op de plunjers en stationair op de spacecam

Daarom moet ook eerst deellast goed staan dit is veel gevoeliger per klik en daarom ook met veel meer standen verstelbaar per gang van stelschroef tenmiste dat is mijn gedachte


16 apr 2019 14:21
Profiel
Bericht Re: toerental relais 911 2.4MFI
Niels schreef:
Da wist ik. :mrgreen: De rechter is echter geen mengselschroef. Je verandert de positie volgens mij, niet het mengsel zoals bij sommige carbs. Beetje retoriek, mee eens. Maar goed.


nee hoor, die past het stationair mengsel aan.
als je er genoeg aan draait kun je gans je pomp ontregelen tot op het punt dat ie blaft in de uitlaat wegens te arm


16 apr 2019 15:44
Bericht Re: toerental relais 911 2.4MFI
marc hopstaken schreef:
Zoals ik het zie is de deellast afstelling op de plunjers en stationair op de spacecam

Daarom moet ook eerst deellast goed staan dit is veel gevoeliger per klik en daarom ook met veel meer standen verstelbaar per gang van stelschroef tenmiste dat is mijn gedachte



klopt volledig


16 apr 2019 15:48
PorscheForum Rakker
Bericht Re: toerental relais 911 2.4MFI
Neem het van je aan mayo,

Dacht na het uit elkaar klussen dat het zo zat. Zie het nu op de tekening idd. Tx weer wat geleerd :salut:

Marc, mocht je nog inline tijdens rijden CO willen meten laat gerust weten, heb hier een meter voor. Hiermee kun je deellast goed afstellen, die is idd gevoeliger.


17 apr 2019 16:13
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: toerental relais 911 2.4MFI
Dat is aardig van je Niels misschien moeten we eens een MFI meeting organiseren . of bestaat die al ergens ?


17 apr 2019 19:20
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: toerental relais 911 2.4MFI
Nieuwe Vraag ,

Wat is volgens jullie het beste oliepeil?

Ik vraag dit omdat ik het idee heb dat wanneer ik tot het MAX teken vul de motor de olie snel opdrinkt todat het niveau naar net boven MIN teken is gezakt op de peilstok daarna gaat het minder hard en is de motor ook minder rookerig .De viscositeit die ik gebruik is 20w50 classic.
Afbeelding
En wat is de juiste peilstok ik heb dezelfde als in het instruktieboekje maar er is er ook een zoals op de foto speciaal voor 1972 olietank ?
Afbeelding
In het instruktieboekje staat tevens dat het olieverbruik van de motor 1.5 tot 2.0 qrt per 600 miles mag zijn, dat is pittig te noemen vergeleken met de huidige maatstaven .
Afbeelding

Omdat ik nog niet heel veel kilometers gemaakt heb is het even aftasten wat het beste peil is .
ik neig zelf naar net boven het MIN Teken op de peilstok maar dan staat de dashbordmeter maar op 5.5 liter ongeveer.


18 apr 2019 21:43
Profiel
Bericht Re: toerental relais 911 2.4MFI
ge laat uw motor toch draaien tijdens het peilen???


19 apr 2019 7:36
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: toerental relais 911 2.4MFI
Ja , volgens het boekje
olie op temperatuur auto overhoeks vlak en even laten lopen stationair .


19 apr 2019 9:21
Profiel
Bericht Re: toerental relais 911 2.4MFI
Dan snap ik de verwarring niet

je dash geeft laag
je peilstok geeft laag

ik zou er wat meer olie in kappen...


19 apr 2019 10:03
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: toerental relais 911 2.4MFI
Nee dat is het hem juist als ik naar max bijvul gaat het via de carterontluchting terug de motor in lijkt het wel ik krijg stationair meer rook en dat is niet als ik het oliepeil laag houd op de peilstok


19 apr 2019 13:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: toerental relais 911 2.4MFI
Het lijkt er op dat ik overvul


19 apr 2019 13:41
Profiel
Bericht Re: toerental relais 911 2.4MFI
tja ,ik ken de dipsticks niet van die 72ers
als je een verkeerde dipstick of sender of klokt hebt kan het alle kanten uit natuurlijk.

Dan heb je niks op op te baseren


19 apr 2019 15:53
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: toerental relais 911 2.4MFI
Ja precies ik weet er gewoonweg niet genoeg van . Het lijkt de originele peilstok in de tank maar kan evengoed de verkeerde zijn! Het is wel zo dat als ik het oliepeil naar max breng op de peilstok de meter ook 6.5 tot 7 liter aangeeft dus wat dat betreft klopt alles eigenlijk vrij goed .


19 apr 2019 17:45
Profiel
Bericht Re: toerental relais 911 2.4MFI
zijn al je ontluchtings buizen wel goed aangesloten en niks verstopt?
Normaal overvullen 911 gebeurd als ze het ding opvullen via de dipstick to max, bij niet draaiende motor
maar dan heb je echt al VEEL overgevuld


19 apr 2019 17:47
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: toerental relais 911 2.4MFI
Dat heb ik nog niet gecontroleerd de slang aan het luchtfilterhuis is open maar de achterste weet ik niet .
Vanmiddag flink stuk gereden weinig tot geen rook totdat ik een stuk snelweg had gereden en olie temperatuur rond 200 graden (F) zat. Daarna bij stationair voor de stoplichten blauwe rook ? Is de oliekoeler makkelijk te reinigen ?
Ik weet niet hoeveel 20 w 50 olie expandeerd ,maar het is wel iets wat nog zou kunnen ? Er staat bijna 9 liter in totaal en misschien zet dit zo veel uit dat de tank overstort bij hoge olie temperatuur .


19 apr 2019 18:40
Profiel
Bericht Re: toerental relais 911 2.4MFI
Afgezien van iets mis met je karterontluchting denk ik eerder dat je zuigerringen en of klep seals versleten zijn

9 liter is niet genoeg, er moet normaal 12 liter in (als hij volledig droog was)
Das zonder voorste olie koeler en leidingen.. (die jij misschien niet hebt op een E)


19 apr 2019 20:26
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: toerental relais 911 2.4MFI
Ja ,het motortje is nog nooit open geweest denk ik maar het loopt echter nog zeer goed ! ik sluit het niet uit de klepseals zijn hoogstwaarschijnlijk zo hard als steen na al die jaren . En de km stand is 54000 miles maar kan evengoed 154 zijn natuurlijk .


19 apr 2019 20:58
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: toerental relais 911 2.4MFI
Hebben de uitlaatkleppen bij een boxermotor ook klepseals ?


19 apr 2019 21:06
Profiel
Bericht Re: toerental relais 911 2.4MFI
yep

Je bericht bevat 3 tekens. Een bericht moet minimaal 10 tekens bevatten.


19 apr 2019 21:09
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: toerental relais 911 2.4MFI
Ik begrijp niet waarom er geen rook is met lager oliepeil. Als het verleten werk is ,dan rookt de motor volgens mij altijd ongeacht olielevel.


Laatst bijgewerkt door marc hopstaken op 19 apr 2019 21:57, in totaal 2 keer bewerkt.



19 apr 2019 21:17
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: toerental relais 911 2.4MFI
Hoeveel werk is het om een porsche motor uit te bouwen ? Bij een jaguar e type ben je een volle dag bezig ! Er zijn namelijk ook wel wat kleine lekkages ,dus in het najaar gaat de motor er sowieso uit voor een re-seal .


Laatst bijgewerkt door marc hopstaken op 19 apr 2019 22:15, in totaal 1 keer bewerkt.



19 apr 2019 21:37
Profiel
Bericht Re: toerental relais 911 2.4MFI
uitbouwen?? half uurtje of zo..

eerste keer duurt wel iets langer, maar het is de makkelijkste auto op een kever na om de motor uit te bouwen


19 apr 2019 22:01
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: toerental relais 911 2.4MFI
da's mooi nieuws Mayo heeft U nog goede adressen voor pakkingset en onderdelen ?


19 apr 2019 22:33
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 150 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.