Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 27 apr 2024 11:02



Antwoord op onderwerp  [ 150 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
toerental relais 911 2.4MFI 
Auteur Bericht
Bericht Re: toerental relais 911 2.4MFI
marc hopstaken schreef:
hmmm ...ik weet het niet hoor ,ik heb geen zin om een compleet uitlaatsysteem onder de auto uit te blazen of mijn broekspijp in de hens te laten vliegen door de vlammen die er uit slaan .

Waar is de winst van troubleshooten als je alles los gaat gooien ?

ik werk meestal andersom zoveel mogelijk stuk voor stuk de werking van ieder onderdeel controleren



De winst van troubleshooten is tijd.
Nu kun jij effectief rustig aan je CMA doen, en elke keer je "iets" vindt, je tijd nemen en dat corrigeren.
Wat op zich een prima approach is.. Niks mis mee.

Maar als je dan een kapotte solenoid hebt gevonden... die traag reageert.
Ga je die eerst moeten herstellen of vervang stuk vinden, en in de tussen tijd weet je dus niet of de rest van je injectie goed werkt.

En dan kun je die solenoid vervangen, en verder doen.. dan vind je iets anders..
moet je dat weer herstellen of vervangen, enzovoort enzovoort.

Die decel solenoid zal je auto echt niet in de hens doen vliegen als je die uitschakelt.
Zat racers die zoeen ding niet hebben een SCRS bv heeft een andere pomp, en daar zit dat ding niet op.
Carburateurs hebben dat ding ook niet en vliegen ook niet zomaar in brand.

Je broek zal niet in brand vliegen als je de standaard uitlaat banaan hebt.
Das gewoon geen realistisch scenario.
Als je bang bent van brandjes, dan zijn er veeeeeel kritischer dingen op zoeen oude 911 : benzine leidingen van 50 jaar oud.
Als die nog niet zijn vervangen, met moderne benzine... not good..

Maar goed, terug naar je troubleshoot : Door het ding los te koppelen win je gewoon tijd omdat je de rest van je CMA zonder problemen kan verder afwerken..
Die solenoid is een non issue om je motor te tunen.

Goed om uiteindelijk wel te doen werken, maar het is gewoon zinloos om het niet uit te sluiten in je warmup troubleshoot, heeft er normaal geen fluit mee te maken.
Als blijkt dat het erzonder prima werkt, kun je tenminste gewoon rijden zonder gedoe aan de stoplichten, in afwachting dat je het ding herstelt of vervangt.

Niks mis mee als je dat niet wil doen, vrije keuze, duurt gewoon wat langer.
De Lente is daar, en jij moet weten of je nu wil rijden of later.


27 maart 2019 8:26
PorscheForum Rakker
Bericht Re: toerental relais 911 2.4MFI
Ik had meters vlammen uit de uitlaat. Lag niet aan de solenoid maar MFI die niet goed op tijd stond en slecht meekwam door verkeerde stangen, speling op de kogeltjes en gasklephuizen met kapotte asjes.

Is niet erg, zelfs spectaculair. Zou me meer zorgen maken over backfire waarmee je luchtfilterhuis naar de knoppen gaat. Dat spul is moeilijk te krijgen nl. Rest is zo hufterproof. (Oh ja niet binnen klooien met al dit soort zaken :mrgreen: )

Benzineleiding is wel een dingetje BTW. Niet over nadenken altijd vervangen. Tip2 geen raceleidingen. Had ik op mijn rallyauto, zijn na 7 jaar totaal verhard en breken dus met lekkages tot gevolg.


27 maart 2019 11:08
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: toerental relais 911 2.4MFI
Haha , het is al leuk om te lezen hoe anders iedereen meedenkt om mijn probleem op te lossen


27 maart 2019 13:18
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: toerental relais 911 2.4MFI
Ik wil nog wel even vermelden dat zodra de motor warm is de auto gewoon perfect loopt en ik heb eigenlijk ook geen geklap en geplof
Maar in de eerste tien minuten valt hij soms uit bij het terugschakelen koppeling op laten komen en loopt gelijk weer


27 maart 2019 13:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: toerental relais 911 2.4MFI
Hoe lang zouden de injectoren mee gaan gemiddeld ?


27 maart 2019 13:28
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: toerental relais 911 2.4MFI
40+ jaar. Ligt meer aan kilometers en benzinetroep die erin gegaan is. Bij twijfel uitschroeven en sproeibeeld laten checken en cleanen. Dit kan bij dieselinjectiepomp onderhoud bedrijven (bosch). Scheelt vaak veel vermogen.


27 maart 2019 13:40
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: toerental relais 911 2.4MFI
marc hopstaken schreef:
Ik wil nog wel even vermelden dat zodra de motor warm is de auto gewoon perfect loopt en ik heb eigenlijk ook geen geklap en geplof
Maar in de eerste tien minuten valt hij soms uit bij het terugschakelen koppeling op laten komen en loopt gelijk weer


eerlijk gezegd is perfect lopen bij deze blokken een rekbaar begrip. Ik dacht eerst ook dat hij goed liep, hard ging ie toen ook. Totdat ik de zaak serieus onder handen nam. Zoals eerder gezegd zijn hufterproof blokken, lopen ook makkelijk redelijk goed. Echt goed is echter bloedstollend goed :mrgreen:


27 maart 2019 13:42
Profiel
Bericht Re: toerental relais 911 2.4MFI
marc hopstaken schreef:
Hoe lang zouden de injectoren mee gaan gemiddeld ?


het zijn mechanische dingen, veertje, druk
niet echt complex te noemen..

Afgezien van opgummende benzine bij stilstand gaan die dingen heel erg lang mee


marc hopstaken schreef:
Ik wil nog wel even vermelden dat zodra de motor warm is de auto gewoon perfect loopt en ik heb eigenlijk ook geen geklap en geplof
Maar in de eerste tien minuten valt hij soms uit bij het terugschakelen koppeling op laten komen en loopt gelijk weer



Kan zijn, maar de omschakeling van koud naar warm op mechanisch systeem is niet evident, het is redelijk complex.

Vaak worden problemen met de pomp gemaskeerd door het ding te bij te regelen zodat hij goed werkt warm, maar onmogelijk nog koud in spec te krijgen is.

Zeker na stil staan met benzine die opgumd krijg je zoeen problemen.

Ik blijf erbij, sluit die solenoid eens af, zodat je zeker weet dat die je motor bij koud niet loopt af te nijpen ...

Als je dan nog altijd raar gedrag hebt bij koud lopen, dan moet je CMA volledig doen.

Lukt het nog altijd niet is je pomp uit spec.


27 maart 2019 14:21
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 T 2.2 targa 1971 964 c2 1990 //////// 911 S 2.2 targa 1971
baarle Nassau Hertog nl/be
Bericht Re: toerental relais 911 2.4MFI
misschien onnodig maar vraag het toch maar ff.
staat je timing van je pomp goed ?
heb al verschillende keren meegemaakt dat ze de markering op de pomp gelijk zetten met cilinder 4 TDC ipv. FE
en nog vele andere varianten, het gekke is dan dat de motor dan ook gewoon loopt maar niet zoals het hoort.
dan kun je stellen en frutten wat je wil maar blijft bagger.

zet cilinder 1 op compressie TDC
draai de poelie 360 graden verder en draai een stukje door naar het FE teken voor op de poelie
controleer of poelie teken van pomp goed staat.


27 maart 2019 14:40
Profiel WWW
Bericht Re: toerental relais 911 2.4MFI
piewie schreef:
misschien onnodig maar vraag het toch maar ff.
staat je timing van je pomp goed ?
heb al verschillende keren meegemaakt dat ze de markering op de pomp gelijk zetten met cilinder 4 TDC ipv. FE
en nog vele andere varianten, het gekke is dan dat de motor dan ook gewoon loopt maar niet zoals het hoort.
dan kun je stellen en frutten wat je wil maar blijft bagger.

zet cilinder 1 op compressie TDC
draai de poelie 360 graden verder en draai een stukje door naar het FE teken voor op de poelie
controleer of poelie teken van pomp goed staat.


Afbeelding


27 maart 2019 15:06
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: toerental relais 911 2.4MFI
Ik ga alles nogmaals nalopen dit weekend en zal wat plaatjes schieten van alles mijn transistortje is onderweg dus dat is het eerste wat gaat gebeuren als dat weer werkt is dat in iedergeval ook weer uitgesloten


27 maart 2019 15:50
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 T 2.2 targa 1971 964 c2 1990 //////// 911 S 2.2 targa 1971
baarle Nassau Hertog nl/be
Bericht Re: toerental relais 911 2.4MFI
mayonaise schreef:
piewie schreef:
misschien onnodig maar vraag het toch maar ff.
staat je timing van je pomp goed ?
heb al verschillende keren meegemaakt dat ze de markering op de pomp gelijk zetten met cilinder 4 TDC ipv. FE
en nog vele andere varianten, het gekke is dan dat de motor dan ook gewoon loopt maar niet zoals het hoort.
dan kun je stellen en frutten wat je wil maar blijft bagger.

zet cilinder 1 op compressie TDC
draai de poelie 360 graden verder en draai een stukje door naar het FE teken voor op de poelie
controleer of poelie teken van pomp goed staat.


Afbeelding

Ik snap mayonaise dat je het lijsje af moet werken maar dan moet je wel weten hoe. :scratch:
Er worden met de pomp timing namelijk veel fouten gemaakt


27 maart 2019 21:21
Profiel WWW
Bericht Re: toerental relais 911 2.4MFI
piewie schreef:
Ik snap mayonaise dat je het lijsje af moet werken maar dan moet je wel weten hoe. :scratch:
Er worden met de pomp timing namelijk veel fouten gemaakt



Zoals reeds eerder vermeld, CMA aflopen
Das de enige manier van werken

https://www.pbase.com/slidevalve911rsr/ ... _bosch_mfi

Shortcuts bestaan niet , moet gewoon systematisch..
Pomp timing staat laat in de lijst omdat het minder kritiek is voor warmup and basis running conditie, das meer puntjes op de I zetten voor max performance en zo.
verkeerde injectie timing en dan werkt het ding meer als CIS, maar het werkt gewoon, merk je niks van in koude start omdat ie dan toch gewoon rijk en minder precies injecteert


27 maart 2019 23:19
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: toerental relais 911 2.4MFI
Nog een andere vraag , ik heb een T/E met 140 pk meen ik ,de latere E geven ze op als 160 pk waar maken ze het verschil, zit dit in de nokkenassen of is het iets anders ? Het gekke is dat ik vanaf 4000 rpm ineens veel vermogen extra krijg daar komt de motor echt in zijn element zeg maar .ik dacht juist dat alleen de S een extraatje kreeg vanaf 4000 toeren


27 maart 2019 23:53
Profiel
Bericht Re: toerental relais 911 2.4MFI
marc hopstaken schreef:
Nog een andere vraag , ik heb een T/E met 140 pk meen ik ,de latere E geven ze op als 160 pk waar maken ze het verschil, zit dit in de nokkenassen of is het iets anders ? Het gekke is dat ik vanaf 4000 rpm ineens veel vermogen extra krijg daar komt de motor echt in zijn element zeg maar .ik dacht juist dat alleen de S een extraatje kreeg vanaf 4000 toeren



nokkenassen, andere pomp, andere cyllinder/zuiger


Vermoedelijk omdat hij niet goed afgeregeld is


28 maart 2019 6:58
PorscheForum Rakker
Bericht Re: toerental relais 911 2.4MFI
Mijn E uit 72 had 165 pk. Iets meer op de bank maar goed, dat ligt aan het afstellen en prutsen.

De T/E is niet de E. Dat zijn op meerdere onderdelen andere motoren.


28 maart 2019 10:08
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: toerental relais 911 2.4MFI
Tav wat je beschrijft na 4000 toeren, denk ik dat je echt wel ff kan gaan kijken. Als je nokkenas origineel is, klopt dit niet.

Ook dit kan weer veel oorzaken hebben, dus CMA. Wat mayo zegt over pomptiming klopt. Ander draadje van mij ben ik erachter gekomen dat auto op hoog toeren slecht loopt, oorzaak 3 tanden of timing van de MFI. Laag toeren doet ie dan goed/redelijk, ook warm.

Nogmaals goed lopen is rekbaar begrip eerlijk gezegd. Wat jij eerder beschreef als goed lopen is duidelijk niet zo als de auto echt oppakt boven de 4000 toeren. Dan loopt ie dus niet goed. Als je in buurt D-H woont, wil ik wel eens meekijken.


28 maart 2019 12:16
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
nu 993C2 en ex 964C4
Hoeksche Waard (Zuid-Holland)
Bericht Re: toerental relais 911 2.4MFI
Niels schreef:
Als je in buurt D-H woont, wil ik wel eens meekijken.


marc hopstaken schreef:
Hallo , mijn naam is Marc Hopstaken ,woon in Roosendaal


28 maart 2019 12:56
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: toerental relais 911 2.4MFI
scherp :)

Als je in de buurt BENT ?


28 maart 2019 14:56
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: toerental relais 911 2.4MFI
Ik heb totaal geen referentie op porschegebied het zou makkelijk zijn geweest als ik wist hoe zo'n wagen hoort te rijden natuurlijk .
.


28 maart 2019 15:27
Profiel
Bericht Re: toerental relais 911 2.4MFI
Beter dan sommige moderne autos, throttle response beter dan andere autos uit dat tijdperk.. beetje lange pook maar moet vlot schakelen.
Koppeling is zwaar, wil je niet echt in de file mee staan aanschuiven.

Een T heeft meer low end torque dan bv een S die beneden astmatisch is en pas bij 4000 wakker wordt en bij 5500 echt begint te leven.


28 maart 2019 16:25
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: toerental relais 911 2.4MFI
Zo, het transistortje zit weer op zijn plaats

Afbeelding

Net proefrit gemaakt conclusie: de wisselende toerentallen zijn verdwenen alles gaat op een normale manier . Als ik nu de handgas terug regel zakt het toerental rustig mee, dat was eerst niet dan viel de motor helemaal naar Nul of viel uit dusdaar ben ik alvast best content mee is echt wel verbeterd .

Toch heb ik belast laag in toeren een beetje schokkerig rijgedrag en een raar geluid stationair het klinkt als een doorslaande bougiekabel maar dan metaalachtig een soort klik / klang aan de rechterkant van de motor. :scratch:
Ik zal er morgen een filmpje van maken .

Zijn die hier te uploaden, of moet ik verwijzen naar mijn youtube kanaal ?


28 maart 2019 23:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 T 2.2 targa 1971 964 c2 1990 //////// 911 S 2.2 targa 1971
baarle Nassau Hertog nl/be
Bericht Re: toerental relais 911 2.4MFI
mayonaise schreef:
piewie schreef:
Ik snap mayonaise dat je het lijsje af moet werken maar dan moet je wel weten hoe. :scratch:
Er worden met de pomp timing namelijk veel fouten gemaakt



Zoals reeds eerder vermeld, CMA aflopen
Das de enige manier van werken

https://www.pbase.com/slidevalve911rsr/ ... _bosch_mfi

Shortcuts bestaan niet , moet gewoon systematisch..
Pomp timing staat laat in de lijst omdat het minder kritiek is voor warmup and basis running conditie, das meer puntjes op de I zetten voor max performance en zo.
verkeerde injectie timing en dan werkt het ding meer als CIS, maar het werkt gewoon, merk je niks van in koude start omdat ie dan toch gewoon rijk en minder precies injecteert

mayonaise
heb deze beschrijving in een andere vorm
is deze link ook in een printbare versie te krijgen dat jij weet.


29 maart 2019 9:47
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: toerental relais 911 2.4MFI
Morgen ga ik heel het cma traject doorlopen eens kijken of daar iets uit komt


29 maart 2019 11:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: toerental relais 911 2.4MFI
@piewie ik heb wel wat informatie, waaronder CMA. pb me maar voor mail. Is 16 mb maar wel handig.


29 maart 2019 11:39
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 150 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: porschenot


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.