| www.porscheforum.nl |
https://www.porscheforum.nl/

Johann's 996 GT3...er is altijd wat te doen.
https://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=33&t=52878
Pagina 12 van 12

Auteur:  Johann [ 07 maart 2021 22:12 ]
Berichttitel:  Re: Alweer een 996 GT3 mk2...wat zullen we gaan doen?

Prachtige wagen, als zeg ik het zelf :cheers:

Auteur:  porschenot [ 08 maart 2021 13:24 ]
Berichttitel:  Re: Alweer een 996 GT3 mk2...wat zullen we gaan doen?

Ja maar zijn auto is mooier :)

Auteur:  dixie [ 08 maart 2021 23:37 ]
Berichttitel:  Re: Alweer een 996 GT3 mk2...wat zullen we gaan doen?

De uitlaat van die rode GT3 gaat Manthey niet meer leveren. Deze was van een Belgische fabrikant. Stef vertelde me dat ze tussen 2000 en 2005 zo’n 70 sets gebouwd hebben voor Manthey. De uitlaatspruitstukken werden gebouwd door Enco of Motors & Marine.

Auteur:  Johann [ 11 mei 2021 11:54 ]
Berichttitel:  Re: Alweer een 996 GT3 mk2...wat zullen we gaan doen?

Hallo, daar ben ik weer :D

Gedurende een rijtraining op Zandvoort en ons laatste Roadtrip met de PBVH in 2020 viel het mij op dat als ik vol op de rem trapt en tot stilstand ben gekomen ik de versnellingsbak lastig uit de versnelling kreeg. Op Zandvoort gedurende een drift training had ik dit probleem ook al geconstateerd toen mijn drift een 270 grade spin werd. Ik kon bijna het bak niet meer uit versnelling krijgen. ik moest wel heeeeel hard trekken om hem weer in neutraal te krijgen...dan gaan er allerlei enge gedachten door je hoofd...allemaal eindigend in rekeningen van tienduizend + euries :pale: Maar met normaal sportief rijgedrag was er niets aan de hand, dus ik wist al dat het niet heel ernstig was, maar best onhandig met tijden.

Na wat onderzoek zag ik dat het aan heel veel dingen kunnen liggen. Ik kon vrij snel het bak zelf als oorzaak uitschakelen. Er zat sowieso geen bijgeluiden in en een olieanalyse die ik heb laten uitvoeren liet ook geen slijpsel of rare dingen zien.

Ik wist nog van mijn 964 hoeveel beter het schakelen werd na een verse baksteun dus ik had al een vermoeden dat mijn baksteun wellicht versleten was. Ik had ook al geconstateerd dat mijn rechter motorsteunen iets was doorgezakt. Voor de motorsteunen had ik eerst het idee een setje 964RS steunen te monteren, maar na heel lang tobben besloten dat niet te doen. Ze pronken nu in de motorruimte van een medeforummer :mrgreen: . Ook heb ik allerlei andere aftermarket spul grondig bekeken en onderzocht, maar op het eind heb ik besloten gewoon weer nieuwe original teil van Porsche te monteren...het duurste optie :bang:

Sinds oktober 2020 liggen alle onderdelen voor dit klusje in de kast...en iedere keer als ik aan een andere klus begin liggen ze te staren naar me :roll: Maar ik heb ze genegeerd want soms moet je zin hebben in een lastige klus, en ik had even geen zin.

Maar nu is eindelijk alle omstandigheden zo dat het van een lastige klusje in een vrij eenvoudige klusje is omgetoverd.

Jullie in juliie hoofd schreef:
Hoezo is het nu een eenvoudige klusje geworden Johann?


Omdat ik nu een brug hebt :cheers: en een potkrik :cheers: en een nieuwe lange 18mm dop :cheers:

Eenmaal het baksteun op mijn werkbank zag ik het verlossende signaal en dat mijn gevoel juist was....de rubber was helemaal doorgescheurd.

Afbeelding

De motorsteunen waren redelijk, maar toch 2cm doorgezakt.

Oud vs. Nieuw
Afbeelding Afbeelding

All in was ik ongeveer zes uren bezig, enkele bouten viel tegen en moes ik met een breekijzer loshalen, maar voor de rest recht toe recht aan.

Zoals gebruikelijk heb ik een fimplje gemaakt, maar dit keer iets meer inhoudelijk en een andere stijl. Ik ben aan't oefenen voor mijn 924 Safari build video series en vond dit al heel leerzaam. Ik ontvang graag jullie feedback :salut:


Auteur:  steef [ 11 mei 2021 12:20 ]
Berichttitel:  Re: Alweer een 996 GT3 mk2...wat zullen we gaan doen?

:D :thumleft:

Auteur:  erwin964c4 [ 11 mei 2021 12:26 ]
Berichttitel:  Re: Alweer een 996 GT3 mk2...wat zullen we gaan doen?

Uitlaat loopt wel dicht langs de baksteun,of zie ik dat verkeerd?
Dat kan mede de oorzaak zijn dat het rubber sneller uitdroogt en verhard waardoor die gaat scheuren.
Tevens zag ik 2 afgeknipte draadjes hangen bij het vervangen van de baksteun?
Ophangrubbers van de motor zagen er nog goed uit,beetje ingezakt maar dat is logisch na 20 jaar.
Leuk informatief filmpje ,ik begrijp dat je op internationaal publiek doelt gezien het Engelstalig commentaar.

Auteur:  Johann [ 11 mei 2021 12:42 ]
Berichttitel:  Re: Alweer een 996 GT3 mk2...wat zullen we gaan doen?

Dank je Erwin, je bent heel oplettend :thumleft:

Wat je zien lopen langs het bak is de koelslangen, ze lopen door het middentunnel richting de radiatoren aan de voorkant. Op onderstaande foto kan je het beter zien.

Afbeelding

De draadjes die je zien is optisch bedrog, dat is de temperatuursensor van het bak.

Auteur:  Imre986 [ 25 mei 2021 16:48 ]
Berichttitel:  Re: Johann's 996 GT3...er is altijd wat te doen.

Blijft een droomwagen zo'n 996 GT3!

Mooi om te zien zo'n documentatie !

Auteur:  Brulaap [ 25 mei 2021 20:17 ]
Berichttitel:  Re: Johann's 996 GT3...er is altijd wat te doen.

Wat gaaf om te zien. Mooie brug heb je; waar heb je die gekocht en is het veilig om er onder te liggen of neem je nog extra maatregelen?

Auteur:  Johann [ 26 mei 2021 8:09 ]
Berichttitel:  Re: Johann's 996 GT3...er is altijd wat te doen.

Dank jullie heren!

@Brulaap - Het is een Quickjack BL-5000SLX gekocht bij Quickjack-Nederland.

Je kunt er prima onder liggen er het is prettig sleutelen. Er zit een zeer stevige beveiliging/slotstang in dus hij kan niet doorzakken. Hij is ook heel stabiel, dus je kunt best hard trekken aan een breekijzer.

Auteur:  Ruud81 [ 26 mei 2021 9:08 ]
Berichttitel:  Re: Johann's 996 GT3...er is altijd wat te doen.

Weer een mooi informatief filmpje..!

... geeft me meteen zin om mijn versnellingsbak steun ook te vervangen (die moet namelijk nog) :thumleft:

Auteur:  Johann [ 18 sep 2021 21:00 ]
Berichttitel:  Re: Johann's 996 GT3...er is altijd wat te doen.

En zo komt weer een einde aan een project en hoofdstuk in mijn leven...

Vandaag heb ik de GT3 ingeruild bij Porsche Centrum Groningen op mijn nieuwe 981 GT4 :drive:

Auteur:  Marco [ 19 sep 2021 14:15 ]
Berichttitel:  Re: Johann's 996 GT3...er is altijd wat te doen.

Van harte met de nieuwe aanwinst

Auteur:  bjft [ 19 sep 2021 15:12 ]
Berichttitel:  Re: Johann's 996 GT3...er is altijd wat te doen.

Johann, heb je nu nog wel tijd om aan je 924 Safari te sleutelen? Wel een mooie auto hoor. En dat kleurtje... haha. Ze zien je wel aankomen!

Auteur:  Cazzo Super Veloce [ 20 sep 2021 13:47 ]
Berichttitel:  Re: Johann's 996 GT3...er is altijd wat te doen.

Zat eigenlijk nog te wachten op je update over de Ohlins R&T. Is dat er nog van gekomen?

Auteur:  Johann [ 20 sep 2021 14:23 ]
Berichttitel:  Re: Johann's 996 GT3...er is altijd wat te doen.

Ja hoor, ik heb ruim 7k km gereden op de Ohlins. Ik vond ze 1000x beter dan de Bilsteins die er onder vandaan kwam. Op de snelweg was de auto een stuk rustiger en ging veel minder stampen. Na de upgrade was het niet meer nodig om continue bij te sturen, de auto reed gewoon meer voorspelbaar en volgde niet meer ieder lasje en naadje in de weg. In de bochten waren ze ook subliem, hier kan je de Dual Flow valves goed voelen werken.

Er was maar een minpuntje. Als de auto gaan torderen op lage snelheid en forse drempel kon je heel soms de veren horen "klunken". Het is beetje als piepende remmen, niets aan de hand maar het lokt zoveel aandacht :salut:

In het kort, ik zeg doen!

Auteur:  Cazzo Super Veloce [ 20 sep 2021 15:57 ]
Berichttitel:  Re: Johann's 996 GT3...er is altijd wat te doen.

Jij hebt ze bij Madeno laten installeren? Tevreden over?

Auteur:  Johann [ 20 sep 2021 16:26 ]
Berichttitel:  Re: Johann's 996 GT3...er is altijd wat te doen.

Ik heb het door Porsche Centrum Gelderland laten installeren en heb daar geen klachten over. Maar zou ik het nog een keer doen, was ik naar Madena gegaan.

Auteur:  Cazzo Super Veloce [ 20 sep 2021 16:41 ]
Berichttitel:  Re: Johann's 996 GT3...er is altijd wat te doen.

Mag ik vragen waarom? Prijs?

Auteur:  Johann [ 20 sep 2021 17:50 ]
Berichttitel:  Re: Johann's 996 GT3...er is altijd wat te doen.

Expertise, bij Gelderland doen ze dit soort werkzaamheden niet vaak maar bij Madeno is dat dagelijkse kost.

Auteur:  PaulW [ 20 sep 2021 18:02 ]
Berichttitel:  Re: Johann's 996 GT3...er is altijd wat te doen.

Vorig jaar onder de 993 Bilstein set bij Madeno laten installeren. Helemaal op maat gemaakt. Top resultaat, erg tevreden over de kwaliteit, maatwerk en manier van communiceren.

Auteur:  moniquevos [ 22 nov 2021 18:25 ]
Berichttitel:  Re: Johann's 996 GT3...er is altijd wat te doen.

Nou, ik ben direct verliefd :drive:
Ziet er geweldig uit.
Is er een speciaal reden, waarom je voor deze kleur koos?
Mijn voorkeur zou naar mat zwart gaan.

Pagina 12 van 12 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/