Switch to full style
Diverse projecten van forum leden aan hun auto's.
Plaats een reactie

Rode gordels voor 987 Cayman

13 jun 2019 13:22

Ik speel al een tijdje met de gedachte om de gordels in mijn Cayman te vervangen voor rode exemplaren. Nu heb ik wel eens wat gezocht op Internet, maar kom weinig tegen. En als je al iets vindt dan zijn de prijzen belachelijk hoog.

Iemand tips/trucs waar te kijken?

Re: Rode gordels voor 987 Cayman

13 jun 2019 14:01

In 2011 was er een terugroep-actie t.a.v. gordels in de 911, Boxster en Cayman.

Wellicht valt jouw Cayman daaronder - en kan je nog aanspraak maken op de terugroepactie - en wellicht een klein beetje bij betalen voor rode gordels.

Anders gewoon doorsparen en 1000 euro lappen :shock: :lol:

Re: Rode gordels voor 987 Cayman

13 jun 2019 14:19

Wellicht is dit een optie?

Heb er zelf geen ervaring mee overigens.

Re: Rode gordels voor 987 Cayman

13 jun 2019 15:05

Je kan ook je bestaande gordels van nieuwe stof voorzien, airbagbank.eu.

Re: Rode gordels voor 987 Cayman

13 jun 2019 15:21

Heb je het linkje in de post net boven jouw post niet geklikt, thatonealex :?:

Re: Rode gordels voor 987 Cayman

13 jun 2019 18:57

https://www.airbagbank.eu/nl/gordel-vervangen

Quanta costa?

Re: Rode gordels voor 987 Cayman

14 jun 2019 21:46

Goede alternatieven heren, dank!

Ik ga eens wat mailtjes sturen en dat van die terugroepactie was mij niet bekend Olaf, daar ga ik ook eens achteraan :salut:

Re: Rode gordels voor 987 Cayman

28 jul 2019 22:13

Missie geslaagd?

Re: Rode gordels voor 987 Cayman

02 aug 2019 18:59

Ach nee, vakantie zat er tussen en daarna weer heel veel andere dingen op mijn pad gekomen waardoor ik het niet eens meer on top of mind had :roll:

Nog eens even tijd voor maken, to be continued

Re: Rode gordels voor 987 Cayman

02 aug 2019 19:05

Kreeg nog wel een hele goede tip van een vriend:

https://www.design911.co.uk/mobile/#part;id=127354

als de pond nou nog ff flink wil zakken zo net voor de Brexit... :mrgreen:

Re: Rode gordels voor 987 Cayman

02 aug 2019 19:07

407 pond per gordel? Pittige prijs toch?

Re: Rode gordels voor 987 Cayman

02 aug 2019 20:28

Heb een setje te koop, vond zwart mooier.
250,- + goed fles rode wijn :cheers:

Re: Rode gordels voor 987 Cayman

02 aug 2019 20:40

Kijk, dat is een mooie aanbieding :thumleft:

Re: Rode gordels voor 987 Cayman

09 aug 2019 20:38

heuer schreef:Heb een setje te koop, vond zwart mooier.
250,- + goed fles rode wijn :cheers:

Dat klinkt interessant, origineel Porsche?

Re: Rode gordels voor 987 Cayman

10 aug 2019 16:33

Yep. Orgineel

Re: Rode gordels voor 987 Cayman

07 aug 2020 13:50

@mbembe: En? Project geslaagd?

Ook ik ben aan het 'worstelen' met gordels. Van zwart naar geel, welteverstaan.
Nu heb ik gele gescoord (ik heb gele remklauwen), maar kwam tot de ontdekking dat vanaf modeljaar 2002 de gordels voorzien zijn van elektronica, en dus met een stekkertje vastzitten :roll:
Bovenstaande bedrijven allemaal al bekeken, meest is niet origineel, en origineel is zoals gemeld erg kostbaar.
Nu kan ik op zoek naar iemand die gele heeft mét stekker, en een ruil doen, maar ik kwam op het formidabele idee (als een ruil niet lukt) om eventueel alleen de gordelband om te zetten. Dat doen een aantal bedrijven hierboven tenslotte ook.

De zoektocht is immens, op Rennlist heb ik een diy gevonden, hoe je bij je gordel kan komen, maar NIET hoe je dat f...ing stekkertje los krijgt :mrgreen:
Iemand die dit weet?

Re: Rode gordels voor 987 Cayman

14 aug 2020 13:01

Door allerlei andere prio's is het er niet meer van gekomen. Aanbieder woont nogal een eind van mij vandaan en ik wil ze eerst in het echt zien. Natuurlijk wel super dat een Mede-forummer ze aanbied, dat is zo mooi aan dit forum toch?
Ik heb ook contact gehad met de garage waar ik altijd kom en die zei ook al dat het niet zo simpel was om ze 'zomaar' even te vervangen.

Ik wil het nog steeds maar het staat (nog) niet bovenaan mijn projecten lijst om me er eens helemaal echt goed in te verdiepen en een beslissing te nemen

Re: Rode gordels voor 987 Cayman

14 aug 2020 14:03

ik heb via marktplaats nog een bedrijf gevonden die dit doet, en dan met inbouw. Prijs viel me mee, 350 ex BTW voor 4 stuks gordels, voor mij dan in geel. En met inbouw dus. Zal geen OEM Porsche zijn, maar dat maakt mij niet uit.

Stuur maar een berichtje als je verdere info nodig hebt.

Re: Rode gordels voor 987 Cayman

19 aug 2020 22:51

O das wel interessant! Ik wil geen foutmeldingen en dat soort gez**k

Als ik zover ben dan laat ik je dat weten, alvast bedankt!

Re: Rode gordels voor 987 Cayman

27 okt 2020 23:37

Ben wel benieuwd. Er zijn veel bedrijfjes die de gordelband vervangen voor elke kleur; maar hoe zit het met de veiligheid?

Re: Rode gordels voor 987 Cayman

28 okt 2020 1:57

Gordelband is gordelband. Kleuren wijken af van origineel, als je dit bij een gordelboer haalt. Staat geen Eu nummer in. Porsche wel. Qua sterkte komt het volgens mij allemaal uit dezelfde fabriek....
@mbebe: Het is niet zo moeilijk, foutmeldingen zijn er evt. weer uit te halen (dit gebeurt soms als je dat stekkertje los haalt).
Probleem is er bij te komen: als dat gelukt is, en je de gordel helemaal afrolt, zie je dat het uiteinde van de gordel een lus is.
Deze lus gaat in een gleuf door de ‘katrol’, en wordt gefixeerd met een kunststof staafje.
De kunst is om te zorgen dat de katrol zichzelf niet oprolt zonder gordelband, en om dat te voorkomen kan je de gordel eruit ‘steken met een dun plaatje ijzer. Een dun schroevendraaiertje, of een niet scherp mes (beschadiging!) kan ook.
Nog een kunst is dat je oplet, dat de gordel er goed om in komt, anders kan je weer opnieuw beginnen (ahum.... :oops: ... :mrgreen: )
Ik zal proberen bij mijn ‘operatie-gordel’ foto’s te maken. (How to...)....wordt vervolgd.

Re: Rode gordels voor 987 Cayman

28 okt 2020 8:41

steef schreef:De kunst is om te zorgen dat de katrol zichzelf niet oprolt zonder gordelband,

Waardevol advies. Ask me how I know :roll: :( :evil: :cry: Kloteklus.

Re: Rode gordels voor 987 Cayman

29 okt 2020 20:48

Let je wel op dat dit grapje een dikke rode vlag kan zijn voor toekomstige potentiële kopers..

Het label op de gordel bevat een datum die overeen komt met de productie datum van je auto. Een mismatch kan duiden op een schadeverleden....

Sommige mensen kijken daar naar ;)

T is maar dat je het weet

Re: Rode gordels voor 987 Cayman

29 okt 2020 21:18

Ik zou de originele ook gewoon bewaren. :wink:

Re: Rode gordels voor 987 Cayman

29 okt 2020 21:21

steef schreef:Gordelband is gordelband. Kleuren wijken af van origineel, als je dit bij een gordelboer haalt. Staat geen Eu nummer in. Porsche wel. Qua sterkte komt het volgens mij allemaal uit dezelfde fabriek....
@mbebe: Het is niet zo moeilijk, foutmeldingen zijn er evt. weer uit te halen (dit gebeurt soms als je dat stekkertje los haalt).
Probleem is er bij te komen: als dat gelukt is, en je de gordel helemaal afrolt, zie je dat het uiteinde van de gordel een lus is.
Deze lus gaat in een gleuf door de ‘katrol’, en wordt gefixeerd met een kunststof staafje.
De kunst is om te zorgen dat de katrol zichzelf niet oprolt zonder gordelband, en om dat te voorkomen kan je de gordel eruit ‘steken met een dun plaatje ijzer. Een dun schroevendraaiertje, of een niet scherp mes (beschadiging!) kan ook.
Nog een kunst is dat je oplet, dat de gordel er goed om in komt, anders kan je weer opnieuw beginnen (ahum.... :oops: ... :mrgreen: )
Ik zal proberen bij mijn ‘operatie-gordel’ foto’s te maken. (How to...)....wordt vervolgd.


Ik twijfelde daarover; is gordelband altijd gordelband? Zijn de stiksels altijd zo goed als origineel? Zoja; dan ben ik benieuwd wie er goede ervaringen heeft met een gordelboer. Dank alvast.
Plaats een reactie