Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 12:47



Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Conversieproject 997.2 GT3 motor in 1969 VW type 3: GTyp3 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
'69 VW type 3 - project - '75 VW type 1 (400+pk, G50/01)
Geldermalsen
Bericht Re: Conversieproject 997.2 GT3 motor in 1969 VW type 3: GTyp
Nikasiltje schreef:
Dus de vraag: wat doet die stalen leiding (olie, carterontluchting, water?) en wat is het ontbrekende nummer?

Thanks!


Bovenstaande weet ik inmiddels: dat is een luchtleiding 'auxilary air injection' ofwel een extra lucht injectie om milieuredenen. Het zit ( na nadere bestudering) ook op/aan het originele inlaat spruitstuk. Kortom, dat gaat er dus sowieso af en de gaatjes worden afgedicht.

Om alvast ff vooruit te kijken, leek het me ook goed om de Jenvey gasklephuizen ff te checken: er staat wel 'voor GT3', maar toen was de 3,8ltr er denk ik nog niet, dus maar ff gevraagd. Jenvey wist ook niet echt zeker of ze zouden passen op het latere type, dus hebben ze me de tekening ervan gestuurd met maten erbij :)

Originele inlaat stukken en injectoren (zijn trouwens iets van 412cc injectoren, niet eens zo groot dus) eraf:
Afbeelding

De 3,8 997-2 koppen hebben duidelijk een grotere 'mond', maar hart op hart maat is (logischerwijs ook) wel hetzelfde.
Afbeelding

Ik heb de info terug naar Jenvey gestuurd, blijkbaar had nog nooit iemand deze vraag gesteld :|
_________________________________________
Vtec...This!


27 aug 2019 21:04
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Conversieproject 997.2 GT3 motor in 1969 VW type 3: GTyp
Wat een mooi project weer! Ik heb altijd met veel plezier en bewondering je posts op de Keversite gevolgd (was is er trouwens met die site gebeurd, weet iemand dat misschien?) en ga dat hier ook zeker weer doen. Succes!
_________________________________________
991.2 Targa 4 GTS


23 jan 2020 9:20
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
'69 VW type 3 - project - '75 VW type 1 (400+pk, G50/01)
Geldermalsen
Bericht Re: Conversieproject 997.2 GT3 motor in 1969 VW type 3: GTyp
Thanks! Die site is inderdaad helaas inactief omdat de admin en eigenaar er geen tijd meer voor had. Tis ff niet anders.

Wegens een ander (nog gaver/unieker) project, staat het GT3 blok in principe te koop (gaaf kost nu eenmaal meestal veel geld), dus mocht je interesse hebben, lemmeknow ;-)
_________________________________________
Vtec...This!


23 jan 2020 10:49
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 28 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BoeleBraaksma


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.