Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 maart 2024 8:14



Antwoord op onderwerp  [ 73 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
MPH’s 944S Targa 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: MPH’s 944S Targa
Je uitlaatspruitstuk poedercoaten gaat niet werken. Dat brand er weer af omdat poedercoating eenmaal aangebracht een temperatuur van 90 graden aankan. Zou zonde zijn als je na een tijdje weer alles moet demonteren. Laat je niet overhalen dat het wel kan...ik heb er heel veel ervaring mee.

Keramisch coaten is het enige wat echt bestendig is maar dat is wel redelijk kostbaar.


29 maart 2020 8:33
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 T Targa 1970
Bericht Re: MPH’s 944S Targa
Je hebt wel speciale hitte bestendige poedercoating, maar dat kan je niet bij elk standaard powder coat bedrijfje laten doen.


29 maart 2020 10:59
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: MPH’s 944S Targa
Het is een inlaatspruitstuk jongens.
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


29 maart 2020 13:44
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Bericht Re: MPH’s 944S Targa
Johann schreef:
Het is een inlaatspruitstuk jongens.


:popcorn:
_________________________________________
No one needs it. Everyone wants it!


29 maart 2020 14:24
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: MPH’s 944S Targa
O... my bad.


29 maart 2020 17:17
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ede
Bericht Re: MPH’s 944S Targa
Amethist schreef:
Zit dat ringetje met dopje van de injector niet nog in het gat? Als hij er echt zo uit kwam zonder o-ring moet hij eigenlijk wel gelekt hebben?

Leuk projectie.


Ik zat daar dus ook aan te denken. Ik moet de moed verzamelen om met m’n endoscoop te gaan kijken of het dopje in de verbrandingskamer gevallen is. Ik vrees dat dit wel eens het geval kan zijn aangezien ik kan me herinneren dat het dopje er bij demontage niet op zat.... er was geen lekkage.
_________________________________________
944S ‘87 Nijlgroen & 987 S 3.4 '06

ex 944 '85 +’86 + ‘87 Celebration
ex 924 T ‘79
ex 911 3.0 Targa '79


30 maart 2020 20:59
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ede
Bericht Re: MPH’s 944S Targa
giulia schreef:
O... my bad.


Ha Ha. Inderdaad... inlaat.... Alles ligt inmiddels bij de Poedercoater
_________________________________________
944S ‘87 Nijlgroen & 987 S 3.4 '06

ex 944 '85 +’86 + ‘87 Celebration
ex 924 T ‘79
ex 911 3.0 Targa '79


30 maart 2020 21:00
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ede
Bericht Re: MPH’s 944S Targa
Zo; tijd om het topic weer wat bij te werken.

Er is wat progressie en ik heb inmiddels menig uurtje in de garage doorgebracht. Waar staan we nu?

Na demontage van het spruitstuk, kleppendeksel en voorzijde verdelerhuis alles naar Waaijenberg coatings in Barneveld gebracht. Allereerst met een oude kleurenwaaier de RAL kleur uitgezocht die het beste past bij de originele kleur van het kleppendeksel ofwel RAL 9007. Het inlaatspruitstuk is wel een dingetje. Die kleur is niet te vinden (een soort champagnemetallic) uiteindelijk besloten om niet te gaan voor zilver maar ook een wat grijze tint met een vleugje beige erdoor.

Inmiddels is alles terug en dit is het resultaat:

Afbeelding
Afbeelding


Omdat ik de achterzijde van het verdelerhuis niet gedemonteerd heb moest dit natuurlijk ook gespoten worden dus direct een spuitbusje in de juist kleur mee besteld. Inmiddels na de verschillende voorbewerkingsfases is dit weer als nieuw.
Afbeelding


Bij het wegbrengen van het spruitstuk heb ik de twee draadeindjes van de trillingsdempers voor de stationairklep over het hoofd gezien. Deze zijn er keurig voor het poedercoaten uit verwijderd maar natuurlijk gesneuveld. Gelukkig was dit specifieke onderdeeltje nog te bestellen, maar ik moest natuurlijk weer een paar dagen wachten...

Afbeelding
Op deze foto kan je heel goed zien waar de twee trillingsdempers behoren.

Ook de injectoren zijn weer opgehaald. Echt een heel ander gezicht nu ze ultrasoon gereinigd zijn en voorzien van nieuwe kapjes en rubbers.
Wat die injectoren betreft is er nog wel wat aan de hand. Bij demontage is een van de kapjes losgeschoten en helaas toch in de cylinder beland. Het is een klein kunststof kapje maar ik heb er enorm de balen van. Je weet immers nooit wat voor een schade het aanricht. De BOSCH service deed er nogal luchtig over. "Oh dat verpulvert wel, kan geen kwaad." Ik weet het zonet nog niet. Via het bougiegat kan ik proberen met een grijpertje het ding eruit te krijgen. Ik heb de moed nog niet verzameld.

Afbeelding
vers na revisie!


Het tankje van de de KVS was behoorlijk vergeeld. Bij de Loods liep ik tegen een goed recent exemplaar aan. Na twee nachten met vaatwastabletten en een nacht gootsteenontstopper :mrgreen: is het ding weer toonbaar!.
AfbeeldingAfbeelding

Als je dan toch met de koeling bezig bent, gelijk alle rubber slangen grondig geïnspecteerd en deze waren nog fris. Dat gold niet voor veel slangklemmen. Dus die ook maar online besteld bij de slangenboer.nl nu we toch bezig zijn.

In het koelsysteem zit een metalen buis die er werkelijk u bagger uitzag. Kortom; weer een klein leuk klusje! Het ding eruit gehaald. Met een roterende borstel geheel ontdaan van alle vuiligheid, roest en verf. Om hem daarna weer te spuiten:

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Vieze buis! schone buis!


De vaccuumbekrachtiger had ook wat liefde nodig. Door de tijd heen had de verf los gelaten. Wellicht een oude lekkage ook al is alles nu gewoon droog zoals het hoort. Deze aan de auto maar een beetje gefatsoeneerd. wel een heel ander gezicht!

AfbeeldingAfbeelding

Natuurlijk ook alle oxidatie van het blok afgehaald met een koperborstel. wat een werk maar wat knapt het op. Aan de onderzijde alle vuil vet troep van jaren verwijderd. Wat is zo'n brugje dan gemakkelijk.
Afbeelding
Work in progress! De eerst vuillagen zijn hier al verwijderd.

Ik kwam ook een nieuw gegalvaniseerde windhaak en motorkapvergrendeling tegen, die kon ik niet laten liggen. Nu was de metalen steun van de motorkapvergrendeling behoorlijk krakelee daar was aan gerommeld in het verleden en met verkeerde lak gespoten. Dus: weer een klusje! Alle oude lak verwijderd, in de grondlak en weer in kleur gespoten. Vervolgens het nieuwe slot erin met verse popnagels (Zoals het hoort ). Nu kijk je weer heel anders het motorcompartiment in!

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding


Inmiddels heb ik ook het spruitstuk weer op zijn plek, voorzien van een verse pakking. Nu verder met kleppendeksel en injectoren. Daarna volgt groot onderhoud maar daarover later meer.

Zo, dit is voor nu even de tussenstand. We sluiten af met een foto zoals het er nu voorstaat!

Afbeelding
_________________________________________
944S ‘87 Nijlgroen & 987 S 3.4 '06

ex 944 '85 +’86 + ‘87 Celebration
ex 924 T ‘79
ex 911 3.0 Targa '79


21 apr 2020 17:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex-911 SC Targa '82, nu 996 C2C
Amersfoort
Bericht Re: MPH’s 944S Targa
Mooie voortgang! Ik moest bij je plaatjes denken aan een YouTuber die ik ook met veel plezier volg in het restaureren van zijn Pontiac Fiero, Ronald Finger. https://www.youtube.com/playlist?list=P ... HE2Znstm0y


21 apr 2020 18:35
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: MPH’s 944S Targa
Mooie vooruitgang zo :thumleft:

Heb je ooit dat stukje van je injector terug gevonden?
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


22 apr 2020 11:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ede
Bericht Re: MPH’s 944S Targa
Johann schreef:
Mooie vooruitgang zo :thumleft:

Heb je ooit dat stukje van je injector terug gevonden?


Ja helaas, zie mijn tekst hierboven. Dat plastic dopje Ligt in de cylinder......
_________________________________________
944S ‘87 Nijlgroen & 987 S 3.4 '06

ex 944 '85 +’86 + ‘87 Celebration
ex 924 T ‘79
ex 911 3.0 Targa '79


22 apr 2020 12:06
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: MPH’s 944S Targa
Ah, ja...ik heb er overheen gelezen :roll:

MPH schreef:
Wat die injectoren betreft is er nog wel wat aan de hand. Bij demontage is een van de kapjes losgeschoten en helaas toch in de cylinder beland. Het is een klein kunststof kapje maar ik heb er enorm de balen van. Je weet immers nooit wat voor een schade het aanricht. De BOSCH service deed er nogal luchtig over. "Oh dat verpulvert wel, kan geen kwaad." Ik weet het zonet nog niet. Via het bougiegat kan ik proberen met een grijpertje het ding eruit te krijgen. Ik heb de moed nog niet verzameld.


Wat ik zou doen is een grote diameter aquarium slang (Hetzelfde die je gebruikt om je remmen te onlucten maar dan iets groter) in de bougiegat te proppen. De slang koppel je dan aan je stozuiger met ducktape. Dan kan je continue in dat gat wroeten todat je de dopje hebt. :idea:
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


22 apr 2020 13:39
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Neppert
Neppert
Bericht Re: MPH’s 944S Targa
Mooi al die frisse delen, zal echt gaaf staan als ze straks gemonteerd zijn! :cheers: :thumleft:
_________________________________________
In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!


22 apr 2020 14:05
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ede
Bericht Re: MPH’s 944S Targa
Johann schreef:
Ah, ja...ik heb er overheen gelezen :roll:

MPH schreef:
Wat die injectoren betreft is er nog wel wat aan de hand. Bij demontage is een van de kapjes losgeschoten en helaas toch in de cylinder beland. Het is een klein kunststof kapje maar ik heb er enorm de balen van. Je weet immers nooit wat voor een schade het aanricht. De BOSCH service deed er nogal luchtig over. "Oh dat verpulvert wel, kan geen kwaad." Ik weet het zonet nog niet. Via het bougiegat kan ik proberen met een grijpertje het ding eruit te krijgen. Ik heb de moed nog niet verzameld.


Wat ik zou doen is een grote diameter aquarium slang (Hetzelfde die je gebruikt om je remmen te onlucten maar dan iets groter) in de bougiegat te proppen. De slang koppel je dan aan je stozuiger met ducktape. Dan kan je continue in dat gat wroeten todat je de dopje hebt. :idea:


Kijk Johann, je slaat weer eens de spijker op de kop. Dat is precies de oplossing die ik voor ogen heb. Al peinzend in bed kreeg ook ik dat idee. Volgens mij moet dat lukken. :thumleft:
_________________________________________
944S ‘87 Nijlgroen & 987 S 3.4 '06

ex 944 '85 +’86 + ‘87 Celebration
ex 924 T ‘79
ex 911 3.0 Targa '79


22 apr 2020 20:17
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 MKII C2 coupe
Limburg
Bericht Re: MPH’s 944S Targa
Mooi hoor!


22 apr 2020 21:02
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: MPH’s 944S Targa
Wat ben je weer lekker bezig!! Kan niet wachten op het vervolg!
_________________________________________
nobody needs one....everybody wants one.....Porsche


23 apr 2020 7:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: MPH’s 944S Targa
waarom denk je dat dat al in de cilinder ligt ? veel meer kans dat het ofwel al weg was, ofwel nog in de cilinderkop zit of op een klep ligt


23 apr 2020 20:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ede
Bericht Re: MPH’s 944S Targa
de_koen schreef:
waarom denk je dat dat al in de cilinder ligt ? veel meer kans dat het ofwel al weg was, ofwel nog in de cilinderkop zit of op een klep ligt



Scherp, zal het uitleggen. Ben in chronologie niet helemaal duidelijk geweest. Ik zag het dopje op een klep liggen via de opening van het inlaatspruitstuk. maar wel op een dusdanige manier dat hij zo in de cylinder kon vallen. Ik heb toen met een relatief brede vijverslang aan de stofzuiger getracht het dopje op te zuigen.
Na de poging lag het dopje niet meer op de openstaande klep. Aangezien ik niet bemerkte dat het dopje de slang inschoot en ook bij het uitpluizen van de propvolle stofzuigerzak pleegde ik de aanname dat het dopje in de cylinder gevallen moest zijn.
Gisteravond met een (prut - aliexpress) endoscoopje de cylinder bekeken. Er ligt géén dopje in de cylinder. Wel het zachte rubber O-ringetje. Ik heb van alles geprobeerd om het ringetje eruit te krijgen. Dit is niet gelukt. Op hoop van zegen dan maar. Het dopje ligt er in ieder geval gelukkig niet in.

AfbeeldingAfbeelding
_________________________________________
944S ‘87 Nijlgroen & 987 S 3.4 '06

ex 944 '85 +’86 + ‘87 Celebration
ex 924 T ‘79
ex 911 3.0 Targa '79


24 apr 2020 14:08
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: MPH’s 944S Targa
maar als je zeker bent dat het daarvoor op een klep lag, waar is het dopje nu dan :lol:


24 apr 2020 22:32
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ede
Bericht Re: MPH’s 944S Targa
de_koen schreef:
maar als je zeker bent dat het daarvoor op een klep lag, waar is het dopje nu dan :lol:

Vermoedelijk toch in de prullenbak. Vuilniszak zat propvol zooi. Waarschijnlijk te snel leeg gehaald en niet goed genoeg gekeken. Maar het blijft een gokje.
Mocht het dingetje onverhoopt zich toch verstopt hebben dan vertrouw ik de BOSCH servicedienst maar op z’n blauwe ogen. “Ach; niet zo’n probleem. Ding verpulvert wel en wordt er wel uitgeblazen”
_________________________________________
944S ‘87 Nijlgroen & 987 S 3.4 '06

ex 944 '85 +’86 + ‘87 Celebration
ex 924 T ‘79
ex 911 3.0 Targa '79


27 apr 2020 12:24
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ede
Bericht Re: MPH’s 944S Targa
De laatste weken toch weer vorderingen gemaakt. .

Inmiddels was ik gestart met opbouwen. Het kleppendeksel en De injectoren terug geplaatst. Wat een verschil! Het lijkt weer op een motor.

Afbeelding

Vervolgens nog een klein klusje. De buitenommanteling van de kabel van de remslijtageinicatoren is totaal verpulvert. Resultaat: Losse draden en een slordig gezicht. Dus maar weer naar de Automat om een rolletje HPX linnen tape te halen. Als je dan een kwartiertje bezig bent ziet het er zo uit:
AfbeeldingAfbeelding

Ik heb ook een nieuw expansievat geplaatst voor de stuurbekrachtigingsvloeistof. Nodig? Nee, maar een kennis had een doos vol geleverd gekregen. Dus ook maar een gekocht. Nu is het immers het ideale moment om een nieuw tankje te plaatsen.
Afbeelding


Tja en dan de brandstofslangen... Ik had besloten deze lekker te laten zitten. “Ach, een beetje droogtescheuren in de buitenmantel zal toch wel meevallen?“….. Hoe dom kan een mens zijn! :bang: Toen ik dacht klaar te zijn bracht ik vol trots de auto naar mijn vriend Jaime die het grote onderhoud gaat uitvoeren. Direct dus zware afkeur. Met geknakte trots werd alles weer uitgebouwd en werd ik op weg gestuurd naar de hydrauliekboer om de brandstofslangen te laten vervangen..

Afbeelding
Hier oude situatie: duidelijk de droogtescheuren te zien.
Kijk ook even naar de vaccuumregelaar. Deze was totaal geoxideerd. Deze heb ik met een kopertol lekker opgefrist!

Afbeelding
En hier de nieuwe verse slangen.

En... Vandaag de S weer horen lopen! Het rubbertje van de injector niet uit de cylinder gekregen. Die gok is dus genomen... Het grote onderhoud is bijna klaar. Nu alleen de short shifter er nog op, die heb ik een jaar geleden op black friday bij only 944 in de US besteld. Daarna weer ophalen om thuis de Porsche te ontmantelen voor de spuiter.

Afbeelding
Afbeelding
Professioneel “geklus” : het afstellen van de distributieriem.

Afbeelding
Hier bijna klaar. Nog even het koelsysteem afpersen

Wordt weer vervolgd!
_________________________________________
944S ‘87 Nijlgroen & 987 S 3.4 '06

ex 944 '85 +’86 + ‘87 Celebration
ex 924 T ‘79
ex 911 3.0 Targa '79


16 mei 2020 20:34
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Bericht Re: MPH’s 944S Targa
WOW :shock: :thumleft:
_________________________________________
Trained by GP E L I T E
'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)


17 mei 2020 8:56
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ede
Bericht Re: MPH’s 944S Targa
Inmiddels is de Porsche weer thuis. De auto rijdt heerlijk en het is tijd voor de volgende stap: klaarmaken voor de spuiter.
Vanavond de moed verzameld en begonnen met de afbouw van de auto. Gestart met de voorbumper. Zoals ik al dacht is er wel aan gerommeld in het verleden. Allerlei verschillende boutjes waarmee de voorzijde vastzit. Tot mijn verbazing zijn de koplampsproeiers niet aangesloten. Deze is dus van een andere auto geweest. ( productiecode ‘92) Ook de onder spoiler komt van een donor. Maar de rest lijkt ok.
De mistlamp/ knipperlicht raampjes zijn gescheurd. Iemand nog een net setje? Ze hebben beide een scheurtje maar wellicht Zijn ze nog te repareren. Morgen maar weer verder!

Afbeelding

Voor het eerst op mijn ( gebruikte) brug gewerkt. (blij mee)

Afbeelding
Afbeelding
De scheurtjes in de kapjes. Te repareren? Wie weet hoe?


Ook heb ik de afgelopen week mijn gereedschapwagen ingericht. Een gebruikt karretje van powerplus tools via marktplaats op de kop getikt. Voor mij helemaal prima. Nieuw foam op maat besteld en een paar avonden passen, meten en snijden. Een pro zal ik nooit worden maar fijn werken als je alles zo makkelijk kunt vinden!

Action gereedschap Ligt nu gebroederlijk naast Gedore, Facom en Kraftwerk!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
_________________________________________
944S ‘87 Nijlgroen & 987 S 3.4 '06

ex 944 '85 +’86 + ‘87 Celebration
ex 924 T ‘79
ex 911 3.0 Targa '79


29 mei 2020 22:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: MPH’s 944S Targa
Goed bezig hoor! Mooie kar op de kop getikt, fijn! Als ik de ruimte ervoor had gehad....
_________________________________________
924 fun!


30 mei 2020 8:41
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ede
Bericht Re: MPH’s 944S Targa
Inmiddels flinke vorderingen gemaakt.

Zoals het wel vaker met mij gaat begint het met een plan om een deel van de auto te spuiten. Na hier in de garage met de spuiter de Porsche bekeken te hebben leek dat een prima oplossing.
"Dak en linker zijkant zien er prima uit en ik kan prima uitwaaieren zodat er geen kleurverschil ontstaat. " Aldus de spuiter.
En dan ga je verder met demonteren...

Als je dan met je neus op de auto ligt zie je gewoon van alles. Ik ken mezelf: Dat gaat irriteren....Toen maar besloten om rondom te spuiten exclusief dak...

En dan zie je toch weer een ingevreten strontvlek in het dak en krijg je een paar goede adviezen: "Tja, toch wel jammer om niet het dak mee te nemen als je zover gaat." Je raad het al.........

Inmiddels staat de Porsche volledig afgebouwd in mijn garage. Bumpers, daklijsten sierstrips, steenslagfolie, zijruitjes, handgrepen, diffusor, spiegels, stickers. Alles is gedemonteerd of verwijderd. Het is inmiddels een heel bouwpakket!

Wat die steenslagstickers en zijstrips betreft: Dat was een serieuze klus! Ik ben bijna een dag bezig geweest om de lijmresten eraf te krijgen. Uiteindelijk met benzine de lijm eraf gehaald. Dat werkte nog het beste.

Ook de daklijsten zijn K... dingen. Je moet even weten hoe ze precies vastzitten. Dan lukt het wel ook al red je niet alle bevestigingsclips. Ook de rubbers zijn moeilijk te sparen.

Je komt natuurlijk allerlei ellende tegen; De inserts in de zijbevestiging van in het kleine deel van de achterdiffusor zijn eruit gerot. Balen natuurlijk maar inmiddels na wat advies ingewonnen te hebben weet ik hoe ik da ga oplossen.

En dan de voorspoiler. Die heeft ook een tik gehad en vertoont wat scheurtjes op de bevestigingspunten. Ook zijn de openingen onder de mistlampen behoorlijk kapot geboord door geklungel in het verleden. Ik ga overleggen met de spuiter of dit nog te fixen is maar ik vermoed dat er een donor komt...

Binnenkort zal ik het posten met foto's

Deze week alle onderdelen inventariseren die ik nog moet bestellen, dan kan de Porsche weg voor een nieuw jasje...

wordt vervolgd!
__________________
_________________________________________
944S ‘87 Nijlgroen & 987 S 3.4 '06

ex 944 '85 +’86 + ‘87 Celebration
ex 924 T ‘79
ex 911 3.0 Targa '79


07 jun 2020 15:05
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 73 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.