MPH’s 944S Targa
Geplaatst: 19 aug 2019 21:07
Het was een warme vrijdagmiddag ongeveer een jaar geleden. Ik zat thuis te te werken toen ik gebeld werd: “Ben je nog geïnteresseerd ?” toen begon dit avontuur.....
Tijdens de transaxle meetings bij de Loods in Den Dolder heb ik door de tijd heen altijd met bewondering naar deze 944S gekeken. Waarom? Gewoon omdat ik het een bijzondere 944 vond. De “S” uitvoering is sowieso al vrij bijzonder. De zeldzame Nijlgroene metaallak, gecombineerd met een bruin script interieur oogt zowel sportief als chique. . De auto is origineel Pon geleverd aan een bekende Nederlandse autosportfamilie ( Hugenholz). Ook is de Porsche goed gedocumenteerd; iets waar ik heel blij van wordt. Daarnaast het targa dak, turbodiffuser en de aftermarkt fuchsen eronder. Echt een plaatje. Maarrrr: Hij was niet van mij..... Door de jaren aangegeven dat als hij hem ooit verkoopt... ach; je kent dat wel maar je verwacht niet dat het ooit gaat gebeuren.
Nu gebeurde het begin vorig jaar dat er een aantal hardnekkige storingen optraden. Na diverse reparaties viel de eigenaar voor de tweede keer stil en hij was er klaar mee. Hij belde mij op een mooie vrijdagochtend op. “Als je hem wilt hebben kan je hem nu halen”. “Ik ben er klaar mee”. De middag vrij genomen, oprijwagen gefixed en naar Amsterdam gereden. We zijn ter plekke overeen gekomen dat ik de auto over nam. Onverwacht had ik dus een extra Porsche op de oprit. Geen tijd, geen plek maar ik was al lang verliefd op deze auto ook al was hij niet rijdend. Ik kon hem gewoon niet laten staan. Wat dat laatste betrfeft: Zo ging het ook ongeveer met de 924 turbo die onaangekondigd mijn pad kruiste. Toen stonden er drie!
Na de nodige echtelijke discussies zijn inmiddels de 924 en de 911 vertrokken waardoor er eindelijk tijd maar bovenal ruimte vrij komt voor de “S”. Wat voelde het goed om de hoes na een jaar definitief van de auto af te halen en hem lekker in de garage te rijden. De plek die deze beauty verdient!
In de komende periode ga ik eens rustig kijken wat er allemaal moet gebeuren. Inmiddels is “het elektronische lek” na vele zoekuren al lang boven water en is de auto al weer geruime tijd rijdbaar. ( dank Jaime!) In ieder geval kan groot onderhoud geen kwaad. Helaas is de carrosserie door vandalisme op diverse plekken bekrast. Een bezoek aan de spuiter zal dus plaats moeten vinden. Daarnaast een grondige reinigingsbeurt van het interieur en waarschijnlijk tal van kleine klusjes.
Ik heb er weer zin in om lekker met deze prachtige transaxle aan de slag te gaan. Terug naar mijn eerste Porscheliefde nu de 911 periode voor dit moment even afgesloten is.
Hier alvast een plaatje... Maar er komen op termijn natuurlijk veel betere!

Op deze plek heeft de arme S een jaar onder een stevige hoes gestaan.
Wordt vervolgd!
Tijdens de transaxle meetings bij de Loods in Den Dolder heb ik door de tijd heen altijd met bewondering naar deze 944S gekeken. Waarom? Gewoon omdat ik het een bijzondere 944 vond. De “S” uitvoering is sowieso al vrij bijzonder. De zeldzame Nijlgroene metaallak, gecombineerd met een bruin script interieur oogt zowel sportief als chique. . De auto is origineel Pon geleverd aan een bekende Nederlandse autosportfamilie ( Hugenholz). Ook is de Porsche goed gedocumenteerd; iets waar ik heel blij van wordt. Daarnaast het targa dak, turbodiffuser en de aftermarkt fuchsen eronder. Echt een plaatje. Maarrrr: Hij was niet van mij..... Door de jaren aangegeven dat als hij hem ooit verkoopt... ach; je kent dat wel maar je verwacht niet dat het ooit gaat gebeuren.
Nu gebeurde het begin vorig jaar dat er een aantal hardnekkige storingen optraden. Na diverse reparaties viel de eigenaar voor de tweede keer stil en hij was er klaar mee. Hij belde mij op een mooie vrijdagochtend op. “Als je hem wilt hebben kan je hem nu halen”. “Ik ben er klaar mee”. De middag vrij genomen, oprijwagen gefixed en naar Amsterdam gereden. We zijn ter plekke overeen gekomen dat ik de auto over nam. Onverwacht had ik dus een extra Porsche op de oprit. Geen tijd, geen plek maar ik was al lang verliefd op deze auto ook al was hij niet rijdend. Ik kon hem gewoon niet laten staan. Wat dat laatste betrfeft: Zo ging het ook ongeveer met de 924 turbo die onaangekondigd mijn pad kruiste. Toen stonden er drie!
Na de nodige echtelijke discussies zijn inmiddels de 924 en de 911 vertrokken waardoor er eindelijk tijd maar bovenal ruimte vrij komt voor de “S”. Wat voelde het goed om de hoes na een jaar definitief van de auto af te halen en hem lekker in de garage te rijden. De plek die deze beauty verdient!
In de komende periode ga ik eens rustig kijken wat er allemaal moet gebeuren. Inmiddels is “het elektronische lek” na vele zoekuren al lang boven water en is de auto al weer geruime tijd rijdbaar. ( dank Jaime!) In ieder geval kan groot onderhoud geen kwaad. Helaas is de carrosserie door vandalisme op diverse plekken bekrast. Een bezoek aan de spuiter zal dus plaats moeten vinden. Daarnaast een grondige reinigingsbeurt van het interieur en waarschijnlijk tal van kleine klusjes.
Ik heb er weer zin in om lekker met deze prachtige transaxle aan de slag te gaan. Terug naar mijn eerste Porscheliefde nu de 911 periode voor dit moment even afgesloten is.
Hier alvast een plaatje... Maar er komen op termijn natuurlijk veel betere!

Op deze plek heeft de arme S een jaar onder een stevige hoes gestaan.

Wordt vervolgd!





















