Switch to full style
Diverse projecten van forum leden aan hun auto's.
Plaats een reactie

964 versnellingsbak plaatsen in 3.2 van ‘84

16 sep 2019 21:23

Hallo ik heb een Carrera 322 en zou er graag een versnellingsbak van een 964 onder hanger omdat hij soepeler schakelt kan dit en heeft iemand daar ervaring mee

Re: 964 versnellingsbak

16 sep 2019 21:24

Sorry 3.2 uit 1984

Re: 964 versnellingsbak

16 sep 2019 21:50

Je wilt dus van een 915 bak naar een G-50

Ophangpunten zitten volgens mij op een andere plaats :idea:

Die zijn - net als de andere dingen die je moet doen om ‘m functioneel te maken - wel aan te passen.

Maar persoonlijk - met die investering zou je ook je 915 bak aan kunnen pakken.
Een goede (goed afgestelde) 915 bak schakelt niet minder goed dan dan een G50 bak ;)

Re: 964 versnellingsbak plaatsen in 3.2 van ‘84

16 sep 2019 23:21

Van 915 naar G50 gaat niet zonder slijptol en lasapparatuur. G50 is groter en de torsie buis zit dan in de weg.

Daarbij is de G50 met hydraulische koppeling en 915 met een kabel. Dus daar moet ook het nodige aangepast worden.

G50 van een 3.2 is ook weer anders qua ophanging dan die van een 964.

Ik zou er niet aan beginnen!

Recent een Wevo systeem in de 911 van een vriend gemaakt, scheelt enorm! Maar doe mij de G50 maar ;-)

Re: 964 versnellingsbak plaatsen in 3.2 van ‘84

16 sep 2019 23:31

Ik heb de bak laten revisere maar hij gaat nog steeds slecht in zijn 2 de versnelling! Alles al geprobeerd met afstellen maar niet goed te krijgen!

Re: 964 versnellingsbak plaatsen in 3.2 van ‘84

17 sep 2019 7:43

Dan zou ik me toch een gaan melden bij degene die de 'revisie' heeft uitgevoerd

Re: 964 versnellingsbak plaatsen in 3.2 van ‘84

17 sep 2019 8:24

Maarten schrijft ‘t ....


En wat hebben ze allemaal voor werkzaamheden uitgevoerd bij de bak-revisie :?:

Of was het eigenlijk een bak-“reparatie” :?:

Re: 964 versnellingsbak plaatsen in 3.2 van ‘84

17 sep 2019 11:36

Het koste 15000€ en alle lagers en synchromeshe zijn vervangen!

Re: 964 versnellingsbak plaatsen in 3.2 van ‘84

17 sep 2019 11:47

:shock: :shock: :shock:

Zo...dan ben je dus 2 keer belazerd wat mijn betreft.

Dan ga je toch terug naar dat bedrijf en niet naar een alternatief zoeken?

Re: 964 versnellingsbak plaatsen in 3.2 van ‘84

17 sep 2019 11:53

Ik heb voor een stuk minder een 915 laten doen en die schakelde daarna perfect. Wel al even geleden.

Re: 964 versnellingsbak plaatsen in 3.2 van ‘84

17 sep 2019 13:27

15.000.... dan lijkt me wel dat je terug mag ja.

Re: 964 versnellingsbak plaatsen in 3.2 van ‘84

17 sep 2019 13:39

Voor dat geld mag je zeker verwachten dat'ie goed schakelt ...

Wellicht even een 2nd opinion vragen t.a.v. het schakelen :idea:

Re: 964 versnellingsbak plaatsen in 3.2 van ‘84

18 sep 2019 12:02

Waarschijnlijk een nulletje teveel getikt :lol:

Re: 964 versnellingsbak plaatsen in 3.2 van ‘84

18 sep 2019 12:21

Enguess schreef:15.000.... dan lijkt me wel dat je terug mag ja.


Voor dat geld ging ik al terug bij de eerste minimale hapering...

Re: 964 versnellingsbak plaatsen in 3.2 van ‘84

18 sep 2019 14:03

Oorzaak hoeft niet in de bak zelf te zitten. Bak kan perfect zijn, maar bediening bijv niet. Dan schakelt hij nog steeds niet goed.
(zonder enige kennis van G50/915)

Re: 964 versnellingsbak plaatsen in 3.2 van ‘84

19 sep 2019 8:45

Hellraiser schreef:Waarschijnlijk een nulletje teveel getikt :lol:


Dacht ik ook, maar voor 1500,- kunnen niet alle lagers en synchromeshringen vernieuwen.
Alleen een compleet setje bak lagers kost al meer dan Euro 2200,- aan materiaal.

.

Re: 964 versnellingsbak plaatsen in 3.2 van ‘84

19 sep 2019 8:54

Idd, reken op 800 montage/demontage en 250€ aan dichtingen,
en dan vervangen wat evtl. stuk is, dan kan je toch nooooit never 15000€ dumpen in een v-bak.
Of ts is enorm bij z'n *** genomen.

Re: 964 versnellingsbak plaatsen in 3.2 van ‘84

19 sep 2019 9:07

Ik heb geen idee wat hier wel of niet juist is aan dat bedrag. :D


Wel weet ik dat een 915 bak erg fijn kan schakelen en dat ook de tweede versnelling normaal moet schakelen na revisie of reparatie. Wel kan het onder bepaalde omstandigheden zijn dat de tweede versnelling (soms) wat zwaarder schakelt , zeker de eerste paar honderd kilometer.

Ook weet ik dat een 964 bak in een 84-er monteren niet aan te raden is omdat je tegen veel werk en andere kosten aanloopt.


.

Re: 964 versnellingsbak plaatsen in 3.2 van ‘84

19 sep 2019 9:26

En heel veel "bakproblemen" kunnen ook opgelost worden door nieuwe teflon bussen, kruiskoppeling en correcte afstelling van de koppeling en schakelpook..

Re: 964 versnellingsbak

10 okt 2019 15:22

Olaf schreef:Een goede (goed afgestelde) 915 bak schakelt niet minder goed dan dan een G50 bak ;)

Mijn ervaring is een andere... :roll:

Re: 964 versnellingsbak plaatsen in 3.2 van ‘84

10 okt 2019 16:14

Zoals hierboven gemeld:ik heb ooit een 915 laten reviseren en die schakelde daarna toch echt messcherp

Re: 964 versnellingsbak plaatsen in 3.2 van ‘84

10 okt 2019 16:32

En ben je daarna eens in een '87-'89'er gestapt en geschakeld? :mrgreen:

Het zijn echt twee 'totaal' verschillende synchronisatiesystemen en van het latere (Porsche maakt geen nieuwere modellen die slechter zijn dan de vorige in het algemeen) type bak, de G50 is dacht ik de algemene consensus ook wel dat het écht beter schakelt in gelijke conditie van slijtage. Alhoewel ik durf te beweren dat een nieuwe 915 nog steeds minder fijn schakelt dan een oude G50.

Maar er kan een persoonlijke voorkeur zijn voor iets, wat die algemenigheden overboord gooit natuurlijk ;-)

Re: 964 versnellingsbak plaatsen in 3.2 van ‘84

11 okt 2019 15:53

Kan je nagaan als je 15k uitgeeft aan een G50 hoe lekker die dan wel niet moet schakelen :mrgreen:

Maar goed: Tim heeft hier niet veel aan en is er ook niet meer op teruggekomen....
Plaats een reactie