Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 apr 2024 2:52



Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Porsche 996 Carrera cabrio van Robin 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Porsche Macan S
Bergambacht
Bericht Re: Porsche 996 Carrera cabrio van Robin
Ik heb op mijn Boxster enkele jaren geleden ook gekozen voor de 3-spaaks upgrade die jij nu overweegt.
Bevalt goed en staat inderdaad beter/strakker.
Ik heb hem van marktplaats geplukt en in dezelfde week op die manier ook het 4-spaaks stuur verkocht.
Succes met zoeken!


03 jan 2020 18:14
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Porsche 996 Carrera cabrio van Robin
Met de AOS mod maakt het niet uit of de AOS goed werkt. Ik begrijp dat je bedoelt of het membraan nog goed afsluit onder te hoog vaccuum?

Het te hoge vaccuum (gasklep plots dicht bij hoge toeren) is er nl. niet meer en het membraan staat gewoon standaard in de ‘open’ stand. De overdruk van de blow-by in de motor doen de rest om karterdampen naar buiten te pushen, die ook weer een deel actief af worden gevoerd door de onderdruk in luchtfilterhuis. Die veel minder sterk is dan bij de originele locatie van de AOS aansluiting direct op de inlaat achter da gaslep. Dat is dus het hele punt van de AOS modificatie; de achilleshiel
van het afsluitbare en op termijn falende membraan wordt omzeild want het hoeft zijn werk niet of nauwelijks te doen.

Blijkt nog maar weer hoe slecht men de feitelijke werking van de AOS begrijpt.


04 jan 2020 2:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 Carrera cabrio (996) & BMW E28 528i 24v (m52)
Bericht Re: Porsche 996 Carrera cabrio van Robin
Moet bekennen dat ik de routing van de AOS van m'n BMW m52 motor beter ken dan die van de Porsche m96 :mrgreen: . Bij de BMW is het kleppendeksel verbonden met de AOS, die (inderdaad) na de gasklep aan de onderkant van het inlaatspruitstuk hangt om de dampen daar uit te laten komen. De andere kant van de AOS (het "potje") zit verbonden met de pijlstok om de olie weer terug te geleiden naar het carter.
Morgen maar eens goed kijken hoe het zit :)


11 jan 2020 0:31
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Porsche 996 Carrera cabrio van Robin
De afvoer van de AOS is verbonden met het karter en komt uit onder!!! het oliepeil. Daar zit een deel van het probleem. Bij falend membraan wordt door het vacuüm van de inlaat de olie als een rietje uit het karter weer de AOS in gezogen. Waardoor er olierijke dampen, of in slechtste geval olie zelf, de inlaat in kunnen komen.


11 jan 2020 15:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 Carrera cabrio (996) & BMW E28 528i 24v (m52)
Bericht Re: Porsche 996 Carrera cabrio van Robin
Inmiddels weer wat dingen aan de auto gedaan :) Maar ook vooral lekker gereden en zoveel mogelijk met het dak open.

Allereerst een ergernis opgelost die alleen optrad als er wat harder gereden en geremd werd. Bij wat harder remmen ging de toeter namelijk vanzelf af. Al toeterend tot stilstand komen om net op tijd te stoppen voor een verkeerslicht is nou niet echt subtiel :mrgreen: Na wat op internet zoeken blijken de rubbers in de aluminium plaat achter de airbag hun stevigheid te verliezen.
Afbeelding Afbeelding

De rubbers zitten aan de plaat vast en een nieuwe plaat kost ~95 euro bij de dealer. Toch maar gekeken of dat niet op een andere en goedkopere manier opgelost kan worden. Uiteindelijk de briljante tip gevonden om rubber ringen aan beide zijdes van de busjes te doen. Totale kosten: 4 euro voor 10 rubber ringen :lol:
Afbeelding

Het weekeinde erna een mooie rit met vat vrienden door het midden van Nederland gemaakt en geen enkele keer meer last gehad van een enthousiaste toeter :)
Afbeelding Afbeelding
Het was een leuk gezelschap: BMW Z4 35is, Porsche 996 Carrera 4S, Aston Martin Vanquish Volante en later sloot er nog een Ferrari F12 aan. Zo'n F12 is ook voor geen mogelijkheid bij te houden, wat is dat snel!

De laatste tijd stoorde ik me aan de versleten interieur deurhendels. De randen werden steeds kaler en ze zagen er wat smoezelig uit. Dus tijd om ze aan te pakken.
Afbeelding

Eerst met korrel 280 de oude blanke lak en grijze kleur er af geschuurd. Vervolgens met 800 goed vlak geschuurd.
Afbeelding

Daarna goed ontvetten en 6 lagen kleur. Even een nachtje laten drogen en daarna heel voorzichtig 1 laag 2k blanke lak. Had helaas 1 zakker... Heb ze beide 1 uur in de oven gedaan bij 80 graden (dat versneld het drogingsproces). Daarna de zakker er met korrel 2500 (nat) uit geschuurd en weer heel voorzichtig een dun laagje blanke lak. Daarna die ene weer een uurtje in de oven. Uiteindelijk ben ik erg tevreden met het resultaat :)
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Binnenkort zijn de koplampen aan de beurt, die worden me ook iets te wazig. Had ze al eens met de hand gedaan en dat is er iets beter op geworden maar voor het echte resultaat is zo'n Autoglym setje wel handig: https://www.carclean.com/nl/autoglym-he ... e-kit.html


04 jun 2020 17:40
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997S Cabrio 06` 911 3.0SC 79`
Norg
Bericht Re: Porsche 996 Carrera cabrio van Robin
Super de deur klinken zo.
_________________________________________
997 S 06`
911 3.0SC 79`


04 jun 2020 20:26
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.