Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 15:35



Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Porsche 996 Carrera cabrio van Robin 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 Carrera cabrio (996) & BMW E28 528i 24v (m52)
Bericht Porsche 996 Carrera cabrio van Robin
Na me voorgesteld te hebben ook maar even een project topic omdat er altijd wel wat te doen is aan een auto :D

De vorige eigenaar (Nick) heeft al een beste bult werk verricht en de 911 is technisch echt helemaal voor elkaar. Het afgelopen jaar is er veel gedaan:
- IMS vervangen
- 4x Nieuwe Michelin Pilot sport met Porsche codering
- 4x bovenste draagarm achterwielophanging
- 2x onderste draagarm achterwielophanging
- 2x Langsgeleiderarm achterwielophanging
- Luchtmassameter
- Contactslot vernieuwd
- Raammechanisme bestuurder vervangen
- Oliebeurt / filters
- Remvloeistof

Daarnaast heb ik ook een berg facturen van de vorige eigenaren. Er is zeker niet bespaard op onderhoud!

Ik kocht de 911 met 211.xxx km dus de volgende olie beurt zit er al aan te komen. Voor alsnog heb ik alleen wat cosmetische puntjes gevonden:
- Witte stickers op tellers verwijderen.
- Lampjes en display dashboard checken. Het linker LCD heeft geen backlight verlichting meer.
- Koplampen polijsten, ze zijn een klein beetje wazig.
- Stoelen bijwerken (verven). De wangen hebben wat instap schade en ik kan dit met ColourLock weer netjes maken.
- Schade dashboard rechts repareren. Er zit een klein "braampje" onder de passagier airbag.
- Antenne netjes maken. Deze is afgebroken in de wasserette. Even kijken of dit nog te repareren is of dat het een nieuwe moet worden. Ik zal vast niet de enige zijn die hier mee bezig gaat :)
- Deurgrepen binnen netjes maken. Beide hendels zijn op de randjes versleten. Even kijken of dit bij te werken is of dat het 2 nieuwe worden.

Vandaag in ieder geval alvast begonnen met wat me t meest stoorde: de witte wijzer platen. Opzich niet eens lelijk maar onder 4 van de 5 stickers zaten grote luchtbellen.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Das een hele verbetering! Ook meteen een stuk rustiger en duidelijker te lezen.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Ben benieuwd wat ik nog meer tegen kom.


22 sep 2019 23:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Bericht Re: Porsche 996 Carrera cabrio van Robin
Hahaha, zeer voortvarend, niet alleen met voorstellen (welkom!), maar ook met het delen van je eerste 'project'. Mooie foto's erbij. Top! :thumleft:
_________________________________________
Trained by GP E L I T E
'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)


23 sep 2019 6:20
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex. 993 '93, ex. 968 '92. Nu 996 C4
Bericht Re: Porsche 996 Carrera cabrio van Robin
Goed bezig Robin, keep up the good work!
_________________________________________
"Racing cars are neither beautiful, nor ugly. They become beautiful when they win" Enzo Ferrari


23 sep 2019 7:16
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: Porsche 996 Carrera cabrio van Robin
Dat heb je goed gedaan met die tellerplaten. Groot gelijk. Heb ik nog nooit mooi gevonden die witte achtergronden. En lekker bezig zo met die klusjes. Heb je veel plezier van.


23 sep 2019 9:25
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 MKII C2 coupe
Limburg
Bericht Re: Porsche 996 Carrera cabrio van Robin
Nice! Die luchtbellen zouden me ook mateloos irriteren... groot gelijk dat je die witte stickers weghaalt.


23 sep 2019 9:44
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Porsche 996 Carrera cabrio van Robin
Leuk om te lezen Robin! Ik kijk uit naar je volgende updates 8)
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


23 sep 2019 10:42
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche Macan S
Bergambacht
Bericht Re: Porsche 996 Carrera cabrio van Robin
Prachtig te zien dat de auto weer een technisch begaafde eigenaar heeft.
Knap te zien hoe demontage en verwijderen weer de originele look tevoorschijn tovert!
Geniet van de auto


23 sep 2019 19:30
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht Re: Porsche 996 Carrera cabrio van Robin
Mooi Robin, welkom!
Ik ben zelf geen fan van de 996.
Met name over motorische, maar zo te zien heb je er alles aan gedaan om dat gedoe te voorkomen, goed man!
Veel rijplezier. :thumleft:


23 sep 2019 19:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 3.6 - 2002
Gent - België
Bericht Re: Porsche 996 Carrera cabrio van Robin
Ik dacht eerst, allez, ik wil wel witte wijzerplaten.
Als ik lees van luchtbellen, dan begrijp ik het.
Welkom.
_________________________________________
Air or water, Porsches are COOL.

Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt :
http://www.RUFIE.be


23 sep 2019 20:01
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 C2, 1998
Bericht Re: Porsche 996 Carrera cabrio van Robin
Mooi dat je ook de lijm resten hebt kunnen verwijderen. Als nieuw zo te zien.
Vond vroeger de zilveren achtergrond best fraai. Maar ben toch blij dat het bij ons ook origineel zwart is.
Leuke projecten om te volgen. Blijf posten zou ik zeggen...


24 sep 2019 16:52
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
M140i
Bericht Re: Porsche 996 Carrera cabrio van Robin
Goed bezig Robin! Ik blijf je project volgen. Fraaie auto heb je gekocht 8)
_________________________________________
In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas


24 sep 2019 19:08
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 Carrera cabrio (996) & BMW E28 528i 24v (m52)
Bericht Re: Porsche 996 Carrera cabrio van Robin
bjft schreef:
Dat heb je goed gedaan met die tellerplaten. Groot gelijk. Heb ik nog nooit mooi gevonden die witte achtergronden. En lekker bezig zo met die klusjes. Heb je veel plezier van.

Op zich vond ik witte wel leuk maar de originele zwarte ogen toch wat stoerder. Sowieso een mooi contrast: rode wijzers op een zwarte achtergrond.

vaudi schreef:
Mooi dat je ook de lijm resten hebt kunnen verwijderen. Als nieuw zo te zien.
Vond vroeger de zilveren achtergrond best fraai. Maar ben toch blij dat het bij ons ook origineel zwart is.
Leuke projecten om te volgen. Blijf posten zou ik zeggen...

Het viel niet mee om alle lijmresten weg te krijgen, de wijzerplaten van de voltmeter en oliedrukmeter lopen onder de andere tellertjes door. Je komt er heel moeilijk onder maar met een schroevendraaier haakje kan je over de lijm heen "aaien" waardoor het los kwam. Ook bleef de lijm lekker zitten op de plekken waar de luchtbellen zaten, fijn om dat weg te krijgen :mrgreen:

De komende tijd zal ik stukje bij beetje het interieur behandelen en met ColourLock bijwerken. Gisteren alvast even de rechter wang van de passagiers stoel gedaan maar die moet nog wat beter kunnen. Van de week nog maar eens proberen :)
Afbeelding


24 sep 2019 20:47
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ede
Bericht Re: Porsche 996 Carrera cabrio van Robin
Zo herkenbaar! Ook ik vind dit altijd de leukste klusjes. Gewoon de auto er weer lekker fris bijzetten.

Je hebt overigens een puik exemplaar uitgezocht. Hij viel me gelijk op op marktplaats door wat de vorige eigenaar technisch allemaal gedaan heeft. Echt een liefhebber. Gefeliciteerd dus met je aankoop.


Ik weet niet hoeveel ervaring je met colourlock hebt, maar voor het beste resultaat goed de verschillende stappen opvolgen. Ontvetten en voorbehandelen zijn bepalend voor een goed en langdurig resultaat. Verder is het topspul!


Succces!
_________________________________________
944S ‘87 Nijlgroen & 987 S 3.4 '06

ex 944 '85 +’86 + ‘87 Celebration
ex 924 T ‘79
ex 911 3.0 Targa '79


29 sep 2019 16:02
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 Carrera cabrio (996) & BMW E28 528i 24v (m52)
Bericht Re: Porsche 996 Carrera cabrio van Robin
Een mooiere en nettere 996 cabrio ga je op dit moment denk ik niet vinden :cheers:

Op dit moment heb ik één flesje Lederfresh, deze had Nick al voor me staan. Ik moet zelf nog even de leerplamuur, verzegeling en protector bestellen. Van de laatste twee heb ik nog maar een heel klein beetje staan.

Op zich heb ik al wel wat ervaring met ColourLock. 2 jaar geleden het interieur van m'n E28 helemaal opnieuw gedaan. Dat was een beste klus maar het was het zeker waard. De vorige eigenaar had het interieur de verkeerde kleur geverfd...
Afbeelding Afbeelding

Na heel veel uur en behoorlijk wat flesjes Lederfresh later is er wel een verschil te zien:
Afbeelding Afbeelding

Aan de Porsche heb ik een makkelijke patiënt :D Nou zijn de wangen natuurlijk wel het meest kwetsbare gedeelte van een stoel maar ach, na 21 jaar in en uitstappen mag het wel eens een beetje versleten zijn.


01 okt 2019 20:07
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 Carrera cabrio (996) & BMW E28 528i 24v (m52)
Bericht Re: Porsche 996 Carrera cabrio van Robin
In de tussentijd weer 't één en ander gedaan:

Bij 211.538 km een olie beurt gedaan met Mobil1 0W40 en een nieuw filter. Leuk om te zien dat de olie er na 10.000 km nog super clean uit komt.

Tijdens het vervangen van de olie kwam ik ook meteen het grote nadeel van de AOS mod: de olie damp slaat neer in de olie vuldop en dat geeft best wat rommel.
Afbeelding

Ik twijfel of ik de AOS mod weer ongedaan ga maken en alles terug bouw naar standaard. Wellicht moet het originele AOS dan vervangen worden maar dat is naar mijn mening toch beter/netter dan deze mayo vorming. De hoeveelheid op de foto is overigens het resultaat van ~1000 km rijden. Zoals Alain Feld in dit artikel ook beschrijft kun je de AOS mod eigenlijk niet zien als oplossing maar meer als symptoom bestrijding. Nu sta ik iedere 2 weken met wat gepruts die vieze mayo weg te schrapen, geen lekker klusje :mrgreen:

Begin november werd het me te koud en te vochtig om met de stoffen kap te blijven rijden. Dus de hardtop moest er op. Eerst even netjes de kap schoongemaakt en geïmpregneerd met 303 Fabric Guard. Daarna de bak waar het dak voorlopig in rust schoongemaakt, daar beland flink wat zand en blaadjes in. Daarna netjes de hardtop er op, al was ik wel vergeten alle rubbers in te vetten met vaseline. Dus na 2 dagen al krakend en piepend gereden te hebben toch maar even gedaan :lol:

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Vlak voordat ik die laatste foto in het bos maakte, stond ik in de wasbox en zag ik ineens het volgende:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding


Een dikke vette deuk én vouw midden op de deur!! Eén ding is zeker, dit is niet zachtjes gegaan. Ik zal maar niet herhalen wat ik dacht op t moment dat ik de deuk ontdekte... Ben er een paar dagen goed ziek van geweest!

Inmiddels is de schade keurig hersteld. Zelfs zonder spuiten en voor een keurig bedrag is alles weer super strak. Met dank aan de jongens van The Engineers Garage :D


05 dec 2019 23:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 4S cabrio ex 964 cabrio 92 midnight blue
Bericht Re: Porsche 996 Carrera cabrio van Robin
Ik kan mij goed voorstellen dat je daar van baalde.Zo asociaal om zo’n schade te maken.
mooi dat dit weer gerepareerd is.
_________________________________________
don't drive faster than your guardian angel can fly


06 dec 2019 0:10
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
LEEUWARDEN
Bericht Re: Porsche 996 Carrera cabrio van Robin
Die mayo lijkt mij niets te maken hebben met de AOS mod.
Heb het ook wel gezien bij 996'en waarbij deze mod niet is uitgevoerd.


06 dec 2019 21:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Porsche 996 Carrera cabrio van Robin
Die sludge is eerder van te korte ritjes.


09 dec 2019 11:37
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Porsche 996 Carrera cabrio van Robin
Klopt, je hebt het vooral als het blok/olie niet voldoende warm is geworden om de condensatie die op het olie in de carter vormt te laten verdampen. Dan gaan het waterdamp met oliedamp vermengen in de vullernek omdat het daar kouder is. Dus, gewoon langer en harder rijden met dat ding en de mayo verdwijnt vanzelf uit de vullernek. :drive:
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


09 dec 2019 12:07
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
Bericht Re: Porsche 996 Carrera cabrio van Robin
Johann schreef:
harder rijden met dat ding
:shock: :lol:
Zügig warmrijden en gassen! :mrgreen:
_________________________________________
"Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf


09 dec 2019 16:25
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Porsche 996 Carrera cabrio van Robin
maw gassen met dat ding. :drive:


09 dec 2019 16:43
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Porsche 996 Carrera cabrio van Robin
ik zou hem even circa 45 minuten goed warm rijden dan denk ik dat sludge weg gaat.


09 dec 2019 16:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Porsche 996 Carrera cabrio van Robin
Maak je nou maar geen zorgen over die Mayo. Gaat weer weg in de zomer. Wordt veel te panisch over gedaan.
viewtopic.php?f=3&t=52340

Als het design van de olievulpijp meer rechtop had gestaan en op een warmere plek was geplaatst dan wist niemand wat mayonnaise was ;)

Bij mij gaat die niet weg, ook niet na lekker lang rijden. Tijdens rijden blijft de top van het blok koud. Dus enkel meer condensatie in de hals. Enkel in de zomer verdwijnt het. Heeft gewoonte maken met condens. hoe hoger de luchtvochtigheid waar je woont of waar de auto gestald is des te meer prut in de winter.

Heb nu 1500km als experiment om iets nieuws te testen rondgereden zonder de AOS mod. Maakt voor mijn Mayo geen enkel verschil. Bij deze is bovenstaande theorie dus verwezen naar het land der fabeltjes.

Wel interessant is dat gedurende die 1500km mijn AOS ook echt stuk is gegaan (toeval). Gelukkig zat er een ander soort beveiliging op. Dus geen al te zwaar gerook. Maar deze aanpassing is dus goed bevonden. Maar de slangen gaan er bij mij zeer zeker gewoon weer op. Heeft mijn blok al 1 keer gered van massive hydrolock nadat een olieretourpomp in bank 1 het langzaam begaf en olie via de AOS het blok werd uitgeperst, een bocht naar rechts en er kwam op het eind meer dan 100ml olie uit

Over het artikel:
- mijn nieuwe luchtmassameter heeft het gewoon 50.000km volgehouden. Prima. Ze slijten sowieso toch.
- een AOS controleren tijdens onderhoudsbeurt? Hoe dan? Zo direct kom je er niet bij. Je zou het vaccuum kunnen meten, maar dat is al.. Maar het probleem is dat als het membraan goed stuk gaat tijdens dat je aan het rijden bent je een hoop olie naar binnen kunt krijgen. Vaak gebeurt het geleidelijk maar evenzo ook plots opeens ... ploefff.
- het is niet alleen het membraan dat stuk gaat, er kan ook door andere invloed olie door de AOS naar buiten komen (zie mijn voorgaand beschreven situatie met de retourpomp)
- je koppelt een directe aanvoer van ongemeten hete lucht van de inlaat. Omleiden naar het luchtfilterhuis koelt wat beter. Geeft wat extra pk’s.


16 dec 2019 23:12
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 Carrera cabrio (996) & BMW E28 528i 24v (m52)
Bericht Re: Porsche 996 Carrera cabrio van Robin
Kheldar schreef:
Maak je nou maar geen zorgen over die Mayo. Gaat weer weg in de zomer. Wordt veel te panisch over gedaan.
viewtopic.php?f=3&t=52340
...
Heb nu 1500km als experiment om iets nieuws te testen rondgereden zonder de AOS mod. Maakt voor mijn Mayo geen enkel verschil. Bij deze is bovenstaande theorie dus verwezen naar het land der fabeltjes.


Precies, zal me er ook niet onnodig druk om maken maar vond het wel opvallend om te zien :mrgreen: Ben benieuwd hoe het in warmer weer is, mocht het in de lente/zomer niet veel beter zijn zal ik de hele AOS eens demonteren om te kijken of die nog naar behoren werkt.

Overigens, ik ben aan t overwegen om een 3 spaaks stuur te monteren. Het huidige 4 spaaks stuur is aan de dunne kant en ik vind het eerlijk gezegd ook niet altijd lekker vasthouden :mrgreen: Zojuist wilde ik een topic aanmaken in de "Onderdelen / Interieur Gevraagd" sectie maar ik kan daar geen nieuw bericht plaatsen. Kan dat pas vanaf een X aantal berichten hier op t forum?


02 jan 2020 21:28
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 Carrera cabrio (996) & BMW E28 528i 24v (m52)
Bericht Re: Porsche 996 Carrera cabrio van Robin
Heb een fotootje gevonden, ook in "Metropol Blue". IMO een veel mooier stuur dan de 4 spaaks.
Afbeelding


03 jan 2020 1:24
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 31 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: disciple, SvB


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.