Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 13:39



Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Mijn 2.7 Boxster 986 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Mijn 2.7 Boxster 986
Hallo allemaal,


Hierbij mijn Boxster project, het is er eentje van 1999 2.7ltr met (slechts) 116.000km op de teller, origineel ingevoerd in 2004 vanuit Duitsland. Toen ik hem kocht in juli stond hij al 1 jaar stil, de remschijven waren totaal verroest en onherstelbaar en de batterij uiteraard dood van het stilstaan.
De laatste maal dat de wagen gereden had was in 2018 voor een rondrit van POCA (Porsche club Antwerpen) naar Oostenrijk, er hoorde een hele historiek bij de wagen van herstellingen waaronder de laatste de waterpomp en bobijnen vervangen werden.
Ik heb de wagen zelf laten keuren voor inschrijvingen nadat ik de remschijven en remblokken vervangen had en hier is hij dan ook met glans door geraakt, maar nu ik de Boxster een paar maand in bezit heb vallen er toch een aantal zaken op die moeten vervangen/hersteld worden.

Hierbij het lijstje:

-Koppeling: beenhard en schokkend bij vertrek
-Olielek aan het rechtse klepdeksel
-Ratelend geluid van een hitteschild op de uitlaat
-gaspedaal gaat stroef, kan ik herstellen zoals andere hier al gedaan hebben of vervangen
-Trillingen op de vooras met 2 verschillende sets wielen dus het ligt niet aan de wielen, het trillen is ook meer wiebelen waarbij het stuur anders dan bij onbelans op de wielen zacht van links naar rechts heen en weer gaat vanaf 60/70kmh. Er is geen merkbare speling op de ophangingsdelen maar de rubbers zijn wel al 20 jaar oud, dus...
-Remklauwen blijven ietwat hangen, revisiekit voor en achter reeds bestel bij Bigg Red
-Rempedaal hard, ik vermoed dat de rembekrachtiger defect is of een lek in de vacuumleiding
-kloppend geluid achteraan rechts, vermoedelijk van de kop van de schokdemper, de rechtse kan ik als die van grond staat ook heen en weer omhoog duwen en de linkse niet.

Ik vergeet waarschijnlijk nog wel iets, maar dit zijn de meest opvallende mankementen.
Maar verder gaat die als een speer (voor een Boxster) :lol:

Nu het winter is en de cabrio toch niet meer van pas komt maar is beginnen aan de opmaak, blokje eruit leekt het makkelijkst om alles eens goed na te kijken :mrgreen:, bij het vervangen van de koppeling/vliegwiel ga ik ook meteen de IMS lager upgraden.

Afbeelding
gratis afbeeldingen voor website
_________________________________________
For the fun: Boxster 986 2.7ltr 1999
For day to day: Opel Zafira Tourer


21 nov 2019 9:39
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S
Bericht Re: Mijn 2.7 Boxster 986
Veel plezier komende winter met klussen en als de lente zon zich weer laat zien lekker :drive:
_________________________________________
Mvg,

René


21 nov 2019 10:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Mijn 2.7 Boxster 986
Goed bezig :thumleft:


21 nov 2019 10:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 993 ex 996
Bericht Re: Mijn 2.7 Boxster 986
Zitten in ieder geval al mooie glimmende riemschijven op. Mooie sleutel ruimte gaat vast goed komen met de boxster


21 nov 2019 12:25
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 MKII C2 coupe
Limburg
Bericht Re: Mijn 2.7 Boxster 986
Mooi hoor, dit soort projecten volg ik graag!


21 nov 2019 12:37
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 5 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.