Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 apr 2024 11:49



Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Porsche 911 SC 1980 advies gevraagd 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 911 3.0SC 1982
Varik
Bericht Porsche 911 SC 1980 advies gevraagd
Goedemorgen,

Misschien terug van weggeweest. In 2016 de Targa verkocht (dit hele verhaal is terug te luisteren bij BNR Petrolheads podcast 120 autoherinnering 11:00). Toch blijft dat kriebelen en heel toevallig liep ik afgelopen vrijdag tegen een gestrand project aan. De auto kan niet worden afgemaakt omdat de eigenaar geen werk heeft vanwege de Corona toestanden en overweegt verkoop.

Het gaat om een wijnrode Porsche SC coupé zonder schuifdak. Verder helemaal origineel, fuchsen eronder. Lijkt allemaal te kloppen. Al het laswerk is gedaan, auto is volledig kaal geweest tot op het blanke metaal. Wel zitten de motor en het interieur er nog in. Volgens de restaurateur is de auto daar rijdend vanuit UK naar toe gekomen. Origineel is de auto in Duitsland afgeleverd, stuur zit dus links.

Het werk dat er nu nog aan zit: strak maken, opbouwen en importeren (los van technische zaken die aan het licht komen). Mocht ik een kleurwissel willen (welke ik overweeg indien de auto niet matching nummer is), dan moet de auto verder uit elkaar en zal de motor en het interieur er ook helemaal uit gaan. Ben namelijk niet zo weg van wijnrood.

Wat zou een dergelijk project mogen kosten. Voor de duidelijkheid, alle rottigheid is weg, passingen zijn goed. Wat is de invloed van wel/niet matching op de prijs?

Goed, in elk geval leuk tijdverdrijf voor de vakantie om hier mijn gedachten over te breken.


26 jul 2020 9:52
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche diversen
Overijssel
Bericht Re: Porsche 911 SC 1980 advies gevraagd
Lastig te zeggen...
Conditie van de motor en bak zijn heel belangrijk...
Ik zou zeggen circa 20-22,5k...
Vergis je niet... Dit project kost je zo minimaal 20k om weer de weg op te krijgen... En als je pech hebt 40k...

Dus misschien is het verstandig een iets duurdere compleet rijdende auto te kopen op kenteken...
_________________________________________
Have more than you show, speak less than you know... RSM-Projects


30 jul 2020 11:48
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Porsche 911 SC 1980 advies gevraagd
Cloaca schreef:
Vergis je niet... Dit project kost je zo minimaal 20k om weer de weg op te krijgen... En als je pech hebt 40k...


€ 20K ben je inderdaad zo maar kwijt als je zelf helemaal niets kunt.
Uit eigen ervaring en die van anderen: Budget/Begroting voor een project wordt meestal met 100% overschreden :idea:

Cloaca schreef:
Conditie van de motor en bak zijn heel belangrijk...


Kilometerstand, onderhoudsgeschiedenis - én hoe ziet de motor er uit?

Een goed rijdende SC vind je tussen de € 30K en € 40K .... natuurlijk zijn er uitschieters die de € 50K overschrijden.

Al met al hangt het er dus vanaf wat er aan het project gedaan moet worden, wat je zelf kan, wat je uit moet besteden en last but not least: is het een blijvertje of wil je er met een paar jaar weer vanaf :?: :wink:


30 jul 2020 12:18
Profiel WWW Facebook 
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Porsche 911 SC 1980 advies gevraagd
Lastig, de eigernaar zal natuurlijk liefst zijn geld terug willen maar dat kan helemaal niet.

Ik zou er maximaal 15k voor geven. Waarom zeg ik dit? Een degelijke restauratie kan in mijn ogen alleen maar als je het carroserie geheel kaal maakt en het mechaniek reviseren (Blok, bak en ophanging). Wat je nu hebt is een oude SC die straks mooi gespoten is maar niet meer in de originele lak zit, en dat is waarde verminderend. Een voledig onderhande genomen caroserie die ook opnieuw is behandeld tegen roest waarde vermeerderend.

Just my 2c
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


30 jul 2020 12:36
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 4 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.