Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 24 apr 2024 9:49



Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
997.2 gt3 3.8 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Vlakbij Groningen
Bericht Re: 997.2 gt3 3.8
Ff een schaamteloos copy-paste van mijn relaas op een ander forum:

Vanmorgen was het dus zover, voor de 2e keer een Appje of ik niet ff een rondje mee wilde. Na de eerste keer afgeslagen te moeten hebben werd het nu toch echt wel tijd :D Jaap neemt nog wel de moeite om te Appen dat ie voor de deur staat maar geloof me dat dat echt niet nodig is. De sound van de GT3 is weinig subtiel te noemen :lol:

Eerst ff een paar minuten om de auto heendraaien en bijkletsen. De zwarte 997 GT3 is zonder twijfel een absolute droom machine. Super strak in de glanzende zwarte lak, zwarte wielen met rode klauwen en rode centerlocks. Gewoon briljant, wat een ding! :bounce:

Met een "de sleutel zit er in" uitnodiging laat ik het me niet twee keer vertellen en neem plaats achter het alcantara stuur. Vanzelfsprekend zijn er veel overeenkomsten met mijn voormalige 987S maar toch is ervaring wel degelijk anders. De boxer komt luidruchtig tot leven en loopt gelukkig niet al te mooi rond stationair zodat je het gevoel krijgt met een echte sport machine onderweg te zijn. Vergeleken met de Boxster voelt de 997(.2) meer premium en solide aan, in vergelijking met de 996 Clubsport is ie luxe en comfortabel te noemen maar de motor laat er geen misverstanden over bestaan.... dit is een echte sportwagen.

De koppeling gaat tamelijk stevig maar niet van het niveau Clubsport waarbij je bijna twee benen nodig had om het pedaal in te trappen. Ook de versnellingspook laat zich niet licht bedienen. Het vraagt gewoon wat meer overtuiging zeg maar, het schakelen gaat wel veel meer "gesloten" dan mijn ex-S terwijl de kilometerstanden vergelijkbaar zijn. Misschien ook wel een verbetering bij 2e generatie, mijn Boxster was een eerste versie van de 987.

Eenmaal aangekomen op een bekend circui...ehm landweggetje gaat het gas er een beetje op. De uitlaat laat zich graag horen wat op zich niet erg is maar de sound is het net niet helaas. Jaap is het daarmee eens, op termijn moet er wat anders onder. Als je op het gas gaat dan komt er gewoon een luide "bwaaah" uit en je mist de herkenbare boxer sound naar mijn bescheiden mening. Niettemin waan je jezelf wel meteen op het circuit, beleving is er natuurlijk echt wel maar deze GT3 verdient beter :hungry:

Eenmaal een paar kilometer bekende landweggetjes verder gaat het gaspedaal wat dieper richting het tapijt. Wat een lekkere wagen en wat een andere beleving dan de 996. Beide GT3 maar voor op dat moment kon het verschil ook niet groter zijn. Het onderstel is imho een geweldig compromis tussen comfort en sportiviteit. Begrijp me niet verkeerd, het is absoluut geen Citroën op veerbollen maar hoe de auto oneffenheden verwerkt is geweldig. Communicatief, "solide" maar nooit vervelend. Het stuurgevoel blijft geweldig "Porsche communicatief" en het vertrouwen wat de auto je geeft is gewoon belachelijk! Want ook nadat Jaap me aanmoedigt om nog een heeeeel stuk meer gas te geven betrap ik me er zelf op dat ik ontspannen en zonder witte knokkels achter het stuur zit. De wegen waar we op rijden ken ik als mijn broekzak maar na slechts een paar kilometer neem ik de bochten veel sneller in deze voor mij onbekende auto dan dat ik met mijn M-Coupe doe die ik al 9 jaar in bezit heb. Een detail wat wel opvalt is het zwaardere vliegwiel als ik van 2 naar 3 schakel. Het toerental zakt net niet helemaal zo snel als je zou willen en het maakt de motor ook net ff minder opzwepend getuige het feit dat ik na ca. 80% van het af te leggen rondje nog niet 1x de 8000rpm heb aangetikt. Waar de Clubsport je smeekt om door te halen moet je dat in een standaard GT3 wat bewuster doen zeg maar.

We babbelen wat over de verschillen tussen de 996 en de 997. Ja de Clubsport was ontzettend rauw en puur, ja de Clubsport was een auto die je vanaf de eerste kilometers de haren recht overeind op je hoofd zette maar de 997 is zo toegankelijk en zo vertrouwenswekkend dat je er wel altijd in zou willen rijden :drive: Getuige ook de kilometers die er al mee zijn gemaakt sinds aanschaf.

Vooraf bedenk je dat een GT3 niet comfortabel moet zijn omdat het toch de meest sportieve versie van de 911 is maar als je hier dan in hebt gereden en hebt ervaren dat het echt positief voor je werkt dan ben je om. Natuurlijk mis je altijd iets in een auto en zeker Jaap is altijd op zoek om te verbeteren of om de RS versie te evenaren maar er zijn (maar) twee zaken die imho beter kunnen en dat is een lichter vliegwiel en een andere uitlaat. Dan heb je volgens mij de perfecte sportwagen. Wat een droom kar! :D

Afbeelding


12 sep 2020 22:24
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Enguess, Johann, Neppert, Ticcie


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.