Switch to full style
Diverse projecten van forum leden aan hun auto's.
Plaats een reactie

Re: Net gekochte 996 personaliseringsprojectje.

08 mei 2021 10:51

Hallo Dubbel_Fristie, het IMS-lager wordt vervangen. Ze hebben die oude van mij bij het demonteren bekeken en hij was nog 100% goed, niets aan het handje. 3 tot 5% van de 996-en heeft ook maar last van een IMS-fail. Alleen als jij net die ene bent ben je zo 9 tot 11k verder. Tis vooral het onvoorspelbare risico wat je loopt. Mijn koppeling was ook zo goed als op dus alles viel samen en dat was mazzel om zo maar eens te zeggen. En dus de hele riedel bij Resto laten doen. Wat meer gemoedsrust voor mij en voor de mogelijke volgende eigenaar.

Re: Net gekochte 996 personaliseringsprojectje.

21 jun 2021 23:38

inderdaad vervangen ze het lager, maar dan met een open ipv gesloten lager. Dat nieuwe lager wordt dus gewoon met de motorolie gesmeerd en daarmee is de oorzaak van potentieel drama weggenomen.

Re: Net gekochte 996 personaliseringsprojectje.

07 aug 2021 16:39

Zooooooooooo,............project afgesloten/beeindigd. 996 ingeruild op andere Porsche. Was al heel lang gek op een 996 C4S maaaaaaaaar, na wat proefritjes zo her en der in een C4S toch besloten om voor een 997 Carrera S te gaan. Nog steeds analoog maar wel een stuk moderner. Verdere gegevens volgen nog incl. de foto’s

Re: Net gekochte 996 personaliseringsprojectje.

26 aug 2021 14:16

Je had hem nog niet iets verder moeten modificeren alvorens je hem zou inruilen :D Nu ga ik de auto nog iets verlagen, de ramen achter heel licht laten tinten en de sportuitlaat (wel de minder dure versie van Carnewel) laten uitvoeren.
Alles op z'n tijd en eerst maar even zo genieten.
Plaats een reactie