Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 17:39



Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Volgende Patient 911 F 1973 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Volgende Patient 911 F 1973
Halloo daar zijn we weer ..

Ditmaal een 911 waarop ik lekker los kan gaan .
Allereerst motor en bak ontbreken al dus ik hoef niet kritisch meer te zijn over wat ik erin ga hangen :mrgreen: ik denk dat ik voor een 2.7 met 915 bak ga met weber carburateurs dus lekker terug naar de basis

Er missen een hoop onderdelen dus ik zal zeker weer afhankelijk zijn van julle hulp en Kennis
binnenkort zal ik even wat foto's plaatsen met de huidige stand van zaken .

Iemand ervaring met de 123 verdeler werkt die nu goed ?

en heeft er iemand carburatuers die geschikt zijn voor een 2.7 ?


13 jan 2020 23:50
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Volgende Patient 911 F 1973
zo , na een maand of 7 heb ik weer een project klaar , ik zal hiervan in de wintermaanden verslag maken op dit Forum al met al is het meegevallen en het is een leuke 911 geworden met 175 pk 2.7 motor die rijd als een trein Afbeelding


26 sep 2020 12:00
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Volgende Patient 911 F 1973
Afbeelding


26 sep 2020 12:19
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht Re: Volgende Patient 911 F 1973
Mooi blok, deze zat ook in mn eerste 911 met groene kap :salut:
Had een coupe uit 1976 met 165 pk, een maat eentje met 150 pk en een S je had dacht 175 pk (rode kap?)
Heb er veel aan gewerkt en je kon overal ruim bij :thumleft:
Wat heb ik veel plezier aan deze auto gehad :drive:
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


26 sep 2020 12:43
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Volgende Patient 911 F 1973
Dit is een vroeg 2.7 1974 blok geweest met brandschade ( Boonstra) ,waarin/op ik S- nokkenassen #143 en #144 en een k jetronic systeem van 1976 heb gezet (35 mm dia aanzuigbuizen ) .
waarvan de inlaat van cilinderkoppen aangepast aan de 35 mm inlaatbuizen en de uitlaatkant aan de diameter van de ssi uitlaatbochten . werkt formidabel


26 sep 2020 13:03
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Volgende Patient 911 F 1973
veel koppel en normaal zijn deze motors bij 5500 rpm wel buiten adem maar deze trekt vlot door
zo begon het ... gekocht voor de versnellingsbak , injectie compleet afgebrand, maar onderblok nog kunnen redden
Afbeelding


26 sep 2020 13:10
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Volgende Patient 911 F 1973
de rvs SSI uitlaten zaten er op dat was een meevaller :cheers:


26 sep 2020 13:28
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Volgende Patient 911 F 1973
tot aan de lagerschalen open en schoon gemaakt Afbeelding en de ophangbeugel is ook eigen brouwsel maar werkte gewoon goed :D


26 sep 2020 13:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Volgende Patient 911 F 1973
Maar even terug naar start , dit is ooit een porsche 911 t 2.4 mfi geweest die maar 10 jaar op de Duitse Wegen is geweest bij Rdw wisten ze te vertellen dat deze auto al vanaf 1983 stil staat , ik kocht deze zonder motor en bak interieur en dergelijke .

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


26 sep 2020 14:35
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Volgende Patient 911 F 1973
In Januari gestart met motor, deze moest helemaal uit elkaar omdat het linker nokkenashuis een brandgat had waarin blusmiddel en ander vuil van het het verbrande magnesium in het blok terecht waren gekomen .
de motor zag er echt uit om op te schieten aan de buitenkant en ikzelf was benieuwd of er nog iets van te maken viel dus op de motorsteun en eerst alles maar eens uit elkaar .
Afbeelding
Yes :thumleft: krukas is nog in goede conditie .
Afbeelding
en maar goed dat alles open is gemaakt .
Afbeelding


27 sep 2020 13:05
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Volgende Patient 911 F 1973
En intussen ook naar onderdelen speuren natuurlijk ... origineel S bumpertje gevonden in Italie ,

Afbeelding

En als nieuwe stoelen die had ik ook zo te pakken :cheers:

Afbeelding

Ik zag er wel een beetjetegen op om aan het leeggeplukte dashboard te beginnen .
Maar het viel eigenlijk nog best mee om opnieuw aan te sluiten .

Afbeelding


29 sep 2020 20:10
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964 c2
Den Haag
Bericht Re: Volgende Patient 911 F 1973
Gaaf man, lijkt me heerlijk zo'n project. :thumleft:

Helaas ontbreekt 't me aan de tijd, de ruimte en ongetwijfeld ook aan wat kunde. :?
_________________________________________
'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best]
'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]


29 sep 2020 21:07
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Volgende Patient 911 F 1973
De opbouw van de motor liep verder voorspoedig . Geloof het of niet maar ik heb zelfs de klepgeleiders zelf vervangen ..deze waren totaal naar de maan gereden :cry: en omdat ik daar toch in de buurt bezig was gelijk de in & uitlaatpoorten ook wat aangepast , niet rond de klepzitting maar aan de in en uitlaatflens de diameter vergroot van In 33 naar 35 en UIT van 34 naar 35 MM dus niet te extreem
Afbeelding trekker klepgeleiders
Afbeeldingnieuwe geleiders
Afbeelding 6x frisse koppen jaartal 1973



Maar het lastigste was eigenlijk de nokkenassen op tijd zetten, niet de timing zelf maar de zaak op zijn plaats houden tijdens het vastzetten is een crime .. de grote moer moet op 150 NM vast en de as mag NIET verdraaien :idea: special gereedschap is DE oplossing dus maken we het maar zoals ik denk dat het gaat werken en dat klopte :thumleft: ,1000 keer makkelijker als twee losse sleutels Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Laatst bijgewerkt door marc hopstaken op 29 sep 2020 21:22, in totaal 1 keer bewerkt.



29 sep 2020 21:13
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Volgende Patient 911 F 1973
Ronaldo schreef:
Gaaf man, lijkt me heerlijk zo'n project. :thumleft:

Helaas ontbreekt 't me aan de tijd, de ruimte en ongetwijfeld ook aan wat kunde. :?

Iets minder netflixen en GOOGLE weet alles Joh :mrgreen: :mrgreen:


29 sep 2020 21:17
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Bericht Re: Volgende Patient 911 F 1973
marc hopstaken schreef:
Maar even terug naar start , dit is ooit een porsche 911 t 2.4 mfi geweest die maar 10 jaar op de Duitse Wegen is geweest bij Rdw wisten ze te vertellen dat deze auto al vanaf 1983 stil staat , ik kocht deze zonder motor en bak interieur en dergelijke .
Man man man, wat een klus! :thumleft: :popcorn: :res:
_________________________________________
Trained by GP E L I T E
'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)


30 sep 2020 5:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Ex 997 4S 2016 EX 356C 1964
Pijnacker
Bericht Re: Volgende Patient 911 F 1973
Ziet er geweldig uit Mark. Wat is de kleur van de auto? Beetje lastig te zien op de foto‘s. Tangarine?
_________________________________________
Als je doet wat je deed, dan krijg je wat je kreeg...


01 okt 2020 16:00
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
3.0 SC 1983 Coupe
Bericht Re: Volgende Patient 911 F 1973
Echt mooi! :res:
_________________________________________
3.0 SC 1983 coupe


01 okt 2020 20:59
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Volgende Patient 911 F 1973
997 4S 2006 schreef:
Ziet er geweldig uit Mark. Wat is de kleur van de auto? Beetje lastig te zien op de foto‘s. Tangarine?


Ja ,inderdaad 018 blutorange / tangerine


01 okt 2020 22:12
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Volgende Patient 911 F 1973
First things first !
Onderdelen inspectie ,alles stralen /ontvetten & informatie inwinnen zoveel als mogelijk :wink:
Afbeelding VOOR
Afbeelding NA
Afbeelding aanhaalmoment lijst ook wel handig natuurlijk :lol:


02 okt 2020 14:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Volgende Patient 911 F 1973
Tijdens mijn zoektocht naar een koelturbine met huis en dynamo kwam ik terecht bij Hans sipman in Friesland .
Dit bleek een schot in de roos, supervriendelijke man met een schat aan onderdelen EN waardevolle informatie aangaande mijn 2.7 motor .
Zo vertelde hij mij dat de zuigers van de K jetronic motors speciaal voor dit systeem zijn gevormd en dus niet optimaal zijn voor een carburateur set-up (die ik inmiddels al had gekocht) .
Dus goede reden om even goed te overwegen welke richting ik ga kiezen wat betreft het inlaat systeem Bosch K of webers met nieuwe zuigers en andere nokkenassen .
Na lang wikken en wegen toch maar voor het K jetronic systeem gekozen en gelijk een deal gesloten , Hans mijn weber carburateurs en nog wat euro's, en ik een complete onderdelenlijst om mijn half afgebrande motor weer op orde te krijgen .
Afbeelding gereviseerde koelturbine
Afbeelding vervanging voor mijn afgebrande koelkap en luchtfilterhuis
Afbeelding en dit moet een Bosch k jetronicsysteem worden :shock:


02 okt 2020 15:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Volgende Patient 911 F 1973
Tijdens het wachten op onderdelen zoals pakkingset ,zuigerveren en lagerschalen en dergelijke maar even aan het dashboard begonnen , viel reuze mee eigenlijk.
Het klokje liep niet meer maar deze hebben vaak hetzelfde probleem, een losse smeltbeveiliging tussen spoel en + kant opnieuw gesoldeerd en ja hoor na nog iets opspannen van het pendelveertje ging ie weer aan de gang . (de 72" MFI had hetzelfde probleem overigens )
De glaasjes van de tellers schoonmaken is wel lastig omdat de de randen heel voorzichtig losgewerkt moeten worden met een kleine smalle schroefdraaier aan de achterkant .
Een precies karweitje , te veel in een keer openbuigen en je blijft het zien.
Maaaarrr het eindresultaat mag er zijn
Afbeelding


02 okt 2020 15:52
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Volgende Patient 911 F 1973
Het klopte nog ook :P :P er bleven onderdelen uit die appelkistjes komen :mrgreen:
Alles was zo vet als spek maar kwam er als nieuw onderuit.
Dat is wel mooi van een lekkende 2.7 je conserveerd alles terwijl je rondrijdt :wink: op de koelkap zag je amper de groene kleur nog .
En na flink wat puzzelwerk begon het ergens op te lijken .
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En hoe werkt zo'n systeem eigenijk electrisch .....

In het kort komt het hier op neer , vanaf contactssleutel omdraaien zet de benzinepomp alles op hoge druk +- 5.5 bar en zodra de startmotor gaat draaien gaat ook de koudstartinjector (bekrachtigd vanaf startrelais) open en spuit direct benzine in de luchtfilterkast .
Als de motor aanslaat en de starter dus stopt neemt de opwarmregelaar het over dit is een bimetalen weerstand (gevoed door een dubbele temperatuursensor in het blok en motorvacuum) die op zijn beurt weer de benzindruk geleidelijk wat afknijpt tot( 3.5 bar meen ik ) en dus steeds het mengsel wat armer maakt totdat de motor op bedrijfstemperatuur is.
lijkt ingewikkeld en dat is het ook :mrgreen: maar eenmaal alles op orde is het probleemloos en werkt heel mooi.
Hier in schema
Afbeelding


02 okt 2020 17:23
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 993 ex 996
Bericht Re: Volgende Patient 911 F 1973
Gelukkig ben je niet zo heel erg handig. :)
Fantastisch projectje :)


02 okt 2020 18:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 993 ex 996
Bericht Re: Volgende Patient 911 F 1973
Gelukkig ben je niet zo heel erg handig. :)
Fantastisch projectje :)


02 okt 2020 18:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Volgende Patient 911 F 1973
porschenot schreef:
Gelukkig ben je niet zo heel erg handig. :)
Fantastisch projectje :)


Haha , Rechts is waar de duim links zit toch ??


02 okt 2020 19:26
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 32 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.