Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 12:22



Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Reparatie luidsprekers 993 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Reparatie luidsprekers 993
Bij het demonteren van de portierbekleding voor een ander klusje had ik gezien, dat de schuimranden rondom de bovenste luidsprekers in de deur (niet de tweeters) tussen het frame en de conus helemaal vergaan was. Ik heb daarvoor via internet een reparatiesetje gekocht. Vanmorgen de voorste bekleding van de deuren weer verwijderd en de middelste luidsprekers eruit gehaald. Ik hoor je al denken, had die bekleding er even af gelaten, maar ik wilde graag nog even een rit maken voordat ze in de schorsing ging. Dat is inmiddels gebeurd. Even een paar maanden droog staan voor ons beiden :cry:

De schuimrand voorzichtig met een hobbymesje weggekrabt van de conus en de behuizing. Daarna de lijmresten met een wattenstaafje met spiritus verwijderd.

Dan zoals de gebruiksaanwijzing aangeeft eerst de nieuwe ringen op de conus lijmen. Uurtje laten drogen en daarna de ring op de behuizing lijmen. Kind kan de was doen. Weer uurtje laten drogen en de luidsprekers zien er weer als nieuw uit. En nee, ik hoor geen verschil, maar ja, ik ben weer blij dat ik het gerepareerd heb :D .

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


09 nov 2020 16:35
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Reparatie luidsprekers 993
Dankbare klusje :thumleft:

Ik ben wel verbaasd dat je geen verschil in geluid hoort, dat had ik wel verwacht.
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


09 nov 2020 18:40
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: Reparatie luidsprekers 993
Ik ben helaas niet zo'n geluids ofiel. Ik heb een mooie Blaupunkt Munchen rd104 in de auto zitten, maar dat is eigenlijk alleen voor de (geweldige) looks. In een 993 cabrio is het lekker luisteren naar muziekje nou niet bepaald ideaal. Maar ja ik voelde wel de onbedwingbare drang om die speakers te repareren. Ik denk dat jij dat gevoel wel herkent. Haha...


09 nov 2020 19:14
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Reparatie luidsprekers 993
Haha, ja dat gevoel ken ik heeeeel goed :D
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


09 nov 2020 21:50
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 4 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bertjan, Tilt!


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.