Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 maart 2024 8:57



Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Accukabel vervangen 997 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Accukabel vervangen 997
Zoals sommigen inmiddels weten heb ik met zeer grote hulp de accukabel vervangen. Is een bekende kwaal van een 997, bij warme motor start hij steeds slechter en langzamer. De startmotor ook gelijk gedaan, daar zit je toch.

Ik heb het samen gedaan met mijn detailer, hij is erg technisch (haalt zelf motoren uit elkaar, ook van zijn 928) en ik heb veel geleerd, en ik snap de werking van de motor beter. Al met al erg leuk om te doen en zeer nuttig, de oude accukabel was doorgesmolten bij de aansluiting, ik wil niet weten wat er had kunnen gebeuren. Dus tip 1, wacht hier niet mee. Tip 2, gebruik het volgende stappenplan (vooral de airco compressor is een flink gepriegel), link https://www.6speedonline.com/forums/997 ... cable.html. Tip 3, doe dit alleen als je zelf technisch onderlegd bent of met iemand samen doet die dit is. Ik had het geluk dit samen met mijn detailer te doen, ik vond het echt heel gaaf om te zien en mee te kunnen helpen.

Ik heb een filmpje van het starten van de motor na de vervanging van de accukabel en startmotor, gaat zo snel als een nieuwe auto. Dus erg blij mee, pb me vooral als je het filmpje wil zien of meer info nodig hebt.

Aanrader dus, ik kijk ook helemaal niet meer op tegen het vervangen van de aos, dymamo etc mocht dit ooit nodig zijn (ook zit je dus minder met geknepen billen te rijden want je snapt wat er kan zijn en hoe het op te lossen is). Zijn mooie klussen en je leert er veel van.


27 nov 2020 18:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche Carrera 997S II ex: 997S I - 986 - 993 C 2 - 964 targa
Amersfoort
Bericht Re: Accukabel vervangen 997
Ha Mark,
leuk verhaal en top :cheers: resultaat!
groet.
_________________________________________
have fun, time flies


28 nov 2020 17:28
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
Bericht Re: Accukabel vervangen 997
Als bewijs moet je wel even een foto posten van je nieuwe kabel :)
_________________________________________
"Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf


28 nov 2020 18:43
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: Accukabel vervangen 997
Uiteraard! Zie de foto, als je goed kijkt zie je de nieuwe kabel los hangen. Dit is net voor het moment dat hij wordt aangesloten op de startmotor

https://www.porscheforum.nl/album/album_pic.php?pic_id=77951

En ik heb de smaak te pakken, volgende project wordt een x pipe (bypass) als vervanger voor de achterste demper. Wederom weer met hulp van mijn detailer, maar ik ga dit wel grotendeels zelf doen..:)


28 nov 2020 21:51
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 4 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.