Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 10:32



Antwoord op onderwerp  [ 115 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
986 2.5 circuit-ombouw 
Auteur Bericht
Bericht Re: 986 2.5 circuit-ombouw
hansw schreef:
SCR schreef:

Ik zou bij mechanische storing van de solenoid camshaft timing codes verwachten.


En die zijn er niet, waarmee het onwaarschijnlijk is dat de misfires veroorzaakt worden door een kapotte solenoïde.




Kan dus echt wel zonder codes.
Coil werkt
klep niet

geen codes.


02 apr 2021 17:13
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: 986 2.5 circuit-ombouw
Als de klep niet werkt verstellen de nokkenassen zich niet. De nokkenas sensor zal t.o.v. het toerental kunnen aangeven dat de timing niet klopt. Levert een foutcode op.


02 apr 2021 18:35
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: 986 2.5 circuit-ombouw
Hansw, ik heb een durametric. Ik weet niet waar in ons mooie landje je zit maar ik wil je wel helpen met het uitlezen. Stuur me maar een pb als je interesse hebt.


02 apr 2021 22:48
Profiel
PorscheForum Rakker
987 Cayman S Cup
Bericht Re: 986 2.5 circuit-ombouw
Vandaag even gereden om alle codes te kunnen zien. Er zijn misfires in alle 6 cilinders. De uitlaat ruikt ‘rijk’ aan benzine.

Er zijn geen luchtmassa-gerelateerde meldingen. Ik heb de luchtinlaat laatst al schoongemaakt, dat zal het niet zijn.

In elk geval is het minder raadselachtig geworden, het zijn niet alleen de cilinders aan één zijde; ze zijn allemaal slap.

Donderdagavond aan de Durametric van @SCR :)


04 apr 2021 20:12
Profiel
PorscheForum Rakker
987 Cayman S Cup
Bericht Re: 986 2.5 circuit-ombouw
Hedenavond met @SCR naar de misfires gekeken. Dat ging als volgt:

Zelf was ik er alwaar eerder om te zorgen dat we goed bij de motor zouden kunnen. SCR arriveerde om 19u. Bakkie koffie gedaan en vervolgens met de Durametric aan de slag. Maar niet voordat ik de hele historie van recente werkzaamheden nogmaals uit de doeken had gedaan. SCR kreeg nu natuurlijk ook de ‘premium content’ (u kunt allen een abonnement nemen!).

Als twee volleerde Porsche race-technici bestudeerden we de grafieken die Durametric op het scherm toverde. SCR ging aan de slag en schreef een flinke differentiaalvergelijking op het whiteboard. Met behulp van wat algoritmes die hij naar verluidt ook midden in de nacht kan dromen kwam hij tot de conclusie dat de slang tussen LMM en gasklephuis los moest zitten.

En verdomd, hij had gelijk. Ik heb de slang vastgezet en de andere aan weerszijden van de luchtinlaat ook maar even een slagje extra gegeven. Ik was er vanavond duidelijk niet voor het denkwerk.

Daarna hebben we de auto nog even aan een extra test onderworpen. Ik stelde nog voor om een F1 aero rack te plaatsen maar SCR wist te vertellen dat dat gezien zijn berekeningen niet nodig was. Hij had wederom gelijk want proefrit en stationair laten lopen leverde geen foutcodes meer op.

Binnenkort de AST-set en cat-delete pijpen erop!


08 apr 2021 23:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 MKII C2 coupe
Limburg
Bericht Re: 986 2.5 circuit-ombouw
Fijn dat het opgelost is! :thumleft:

... ik had ook niet anders verwacht van 2 van zo'n Porsche Race Technici :cheers:


09 apr 2021 7:44
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: 986 2.5 circuit-ombouw
:roll: :roll: Een groot deel van het verhaal klopt, o.a de koffie e.d. :D Denkwerk hebben we wel beide gedaan maar geen algoritmes en whiteboards. Het was heel leuk Hans, om eens een circuit/porsche liefhebber te ontmoeten en lekker te jippie over dat wat we leuk vinden. Ik hoop in de toekomst vaker.

Echt cool dat de motor weer foutcode vrij draait. Gassen maar op Zandvoort. Trouwens, Assen ook mooi.


09 apr 2021 13:16
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: 986 2.5 circuit-ombouw
Leuk om te volgen en gaaf om de hulp te zien :thumleft:
_________________________________________
RJJ 986, 987 nu 981


13 apr 2021 20:46
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: 986 2.5 circuit-ombouw
Topforum dit. Mooi gefikst samen :thumleft: :res:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


13 apr 2021 23:08
Profiel
PorscheForum Rakker
987 Cayman S Cup
Bericht Re: 986 2.5 circuit-ombouw
Vandaag aan de voorzijde de AST-set gemonteerd. Komende week in de avonduren de achterzijde. Zal spannend zijn om de auto weer op z’n wielen te zetten straks! Daarna uitlijnen en rijden, en dan op naar een trackday.


17 apr 2021 20:12
Profiel
PorscheForum Rakker
987 Cayman S Cup
Bericht Re: 986 2.5 circuit-ombouw
Hedenavond keihard vastgelopen op het los maken van de spoorstangen van de achteras, de moer waarmee die aan de binnenkant van het chassis vast zitten is met geen mogelijkheid te beweging te krijgen. Is denk ik vastgeroest in het gewricht van de spoorstang.

Er was sowieso iets curieus mee aan de hand momdat er zowel links als rechts aluminium spacers geplaatst zijn die op de PET-tekening niet voorkomt. Wellicht heeft een van de vorige eigenaren die geplaatst omdat+ie die stang ook niet los kreeg en de rubbers vergaan zijn. Of het hoort wel op de auto maar staat niet op PET.

Gaat dus om nummer 17 op dit diagram https://nemigaparts.com/cat_spares/pet/ ... 20/501000/
Lastig issue. Tips zeer welkom.


20 apr 2021 23:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: 986 2.5 circuit-ombouw
wat zit er nu precies vast? bout 18, moer 20 of moer 21?


21 apr 2021 17:05
Profiel
PorscheForum Rakker
987 Cayman S Cup
Bericht Re: 986 2.5 circuit-ombouw
Bout 18. Op YouTube zie ik mensen ‘m met de hand eruit halen :)


21 apr 2021 18:01
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex-911 SC Targa '82, nu 996 C2C
Amersfoort
Bericht Re: 986 2.5 circuit-ombouw
Klinkt een beetje als het verhaal van de 996 van Nick van een tijdje terug: viewtopic.php?p=1326912#p1326912


21 apr 2021 19:18
Profiel
PorscheForum Rakker
987 Cayman S Cup
Bericht Re: 986 2.5 circuit-ombouw
Nou die bouten hebben allemaal moeten buigen voor een flinke Makita zaag.

Daarna in twee avonden rondom de set er helemaal op gezet. In de tussentijd ook een betere krik gekocht. Dat werkt een stuk sneller :)

Afgelopen zaterdag de boel een heel klein beetje uitgelijnd zodat-ie een beetje OK was. Paar klaverbladjes genomen en ik kan jullie melden dat-ie zelfs met zeer matige uitlijning (sporing achter all over the place, halve graad verschil tussen camber LV en R) al veel beter reed dan met het stock onderstel.

Vanochtend de auto bij RFF gebracht voor het echte uitlijn+uitweeg-werk. 't Is daar nogal druk dus ik weet niet wanneer dat klaar is. Kan natuurlijk bijna niet wachten.


03 mei 2021 21:41
Profiel
PorscheForum Rakker
987 Cayman S Cup
Bericht Re: 986 2.5 circuit-ombouw
Afbeelding

Eindelijk een foto! Staat behoorlijk laag en gaat als de brandweer.

Next-up: cat-delete.


09 mei 2021 20:54
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: 986 2.5 circuit-ombouw
Je weet dat je met het sleepoog zo aan de voorkant niet over straat mag :?:

Kan je € 230,- kosten als je staande houden .. of als je bij een aanrijding betrokken raakt ..

Kijk even bij bijv. Biesheuvel motorsport voor een scharnieren sleepoog.
Staat ook nog 'ns stukken beter :idea:


10 mei 2021 9:32
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
987 Cayman S Cup
Bericht Re: 986 2.5 circuit-ombouw
Goed punt!


12 mei 2021 4:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 Carrera, Boxster S 550 Spyder en Cayman S Sport (ex Boxster 2.5 en ex 924).
Bericht Re: 986 2.5 circuit-ombouw
Tip:
De sleeplussen van OMP zijn van klitteband voorzien.
Daarmee kun je ze ‘oprollen’ tijdens het rijden.
Misschien kun je het met wat huisvlijt zo oplossen.

P.S. Cool project om te volgen !
_________________________________________
996 Carrera 1998, Boxster S 550 Spyder 2004 en Cayman S Sport 2008.


12 mei 2021 9:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: 986 2.5 circuit-ombouw
Olaf schreef:
Je weet dat je met het sleepoog zo aan de voorkant niet over straat mag :?:

Kan je € 230,- kosten als je staande houden .. of als je bij een aanrijding betrokken raakt ..


Weer wat geleerd, ook wel logisch eigenlijk.


12 mei 2021 9:15
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 Carrera, Boxster S 550 Spyder en Cayman S Sport (ex Boxster 2.5 en ex 924).
Bericht Re: 986 2.5 circuit-ombouw
hansw schreef:
Vandaag nieuwe pedalen en shortshift-kit. Dan zijn dus alle aanraakpunten gedaan.

Mag ik vragen welke shortshift kit je hebt gekozen en wat je ervaringen zijn (installeren en rijden)?
Ben momenteel op zoek voor mijn 996 maar heb nog geen keuze kunnen maken dus je reactie stel ik zeer op prijs.
_________________________________________
996 Carrera 1998, Boxster S 550 Spyder 2004 en Cayman S Sport 2008.


12 mei 2021 9:55
Profiel
PorscheForum Rakker
987 Cayman S Cup
Bericht Re: 986 2.5 circuit-ombouw
Heb er eentje gekocht bij fvd.net, de enige in hun assortiment voor deze auto.

In alle eerlijkheid: het was nauwelijks de moeite waard. Het schakelgevoel is wat meer discreter, maar ik denk niet dat het me ook maar een tiende seconde aan rondetijd oplevert. Mooi is het zeker niet.


13 mei 2021 19:39
Profiel
PorscheForum Rakker
987 Cayman S Cup
Bericht Re: 986 2.5 circuit-ombouw
Cazzo Super Veloce schreef:
Olaf schreef:
Je weet dat je met het sleepoog zo aan de voorkant niet over straat mag :?:

Kan je € 230,- kosten als je staande houden .. of als je bij een aanrijding betrokken raakt ..


Weer wat geleerd, ook wel logisch eigenlijk.


Aan de andere kant: ben al door menig politieauto rijdend gespot naar er was er geen enkele die de behoefte voelde om deze regel te gaan handhaven.


13 mei 2021 19:41
Profiel
PorscheForum Rakker
987 Cayman S Cup
Bericht Re: 986 2.5 circuit-ombouw
Frustrerende middag op Zandvoort gehad. Geen vertrouwen in de auto doordat er een tamelijk heftig grommend geluid bij de vooras vandaan komt in de snellere bochten rechtsaf.

Dit is een vervelend issue want het doet zich pas voor als ik wat meer push, en dan alleen in de snelle (rechter) bochten (veel snelle linksdraaiers zijn er niet). Ik weet niet hoe het op de openbare weg te reproduceren en daarmee is het ook moeilijker op te lossen. Tips welkom.
Heb de auto nog niet weer omhoog gehad dus heb nog niet kunnen kijken of er overduidelijk ergens iets aanloopt. Kans lijkt me klein want het geluid is niet iets van rubber-op-metaal/plastic oid. Klinkt meer puur metalig en dan zit je toch niet echt lekker...

Mijn eerste verdachte is het wiellager lv (al lijkt het geluid van rv te komen). Klein beetje speling is er wel op beide voorwielen. Heb de 4 nieuwe wiellagers al wel liggen maar ik heb geen pers en dan begin je weinig.

Als klap op vuurpijl ook nog alle stuurpompvloeistof weggelekt. Gelukkig was dat redelijk simpel te fixen door het moertje weer goed aan te draaien en de vloeistof bij te vullen.


26 mei 2021 21:17
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: 986 2.5 circuit-ombouw
Ik zou ook denken wiellager LV. Gewoon vervangen en RV ook preventief. Zijn gewoon slijtagedelen.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


26 mei 2021 21:36
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 115 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.