Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 14:04



Antwoord op onderwerp  [ 115 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
986 2.5 circuit-ombouw 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster 987S Tip; Ex-986 2.5
Berkel en Rodenrijs
Bericht Re: 986 2.5 circuit-ombouw
Heel gaaf project! Merk je al iets van je ingrepen? Heel benieuwd naar foto's!

Misschien een tip ter inspiratie (waarschijnlijk ten overloede): RFF Motorsport heeft een paar Cup-Boxsters te koop staan. http://raceautotekoop.rff-motorsport.nl/


21 feb 2021 9:27
Profiel Facebook  Twitter 
PorscheForum Rakker
991 Carrera 4S Cabrio (06/14) Targa 911 SC (01/81) RSR “achtige” (10/74) Ex Boxster 718 S (09/17)
Omgeving Hilversum
Bericht Re: 986 2.5 circuit-ombouw
Foto’s!!!!
_________________________________________
Honestly now, did you spend your youth dreaming about someday owning a Nissan or a Mitsubishi? P O R S C H E


21 feb 2021 11:16
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster 2.7 2001
Bericht Re: 986 2.5 circuit-ombouw
hansw schreef:
Voor wie t nog volgt... Zespuntsgordel geplaatst, de juiste banden erop. Ff flink gas gegeven vandaag. Alles lijkt in orde!

Komende week voor het eerst naar t circuit :)


Ik volg het zeker nog. Van mij mag je wel meer posten. Leuk.


22 feb 2021 20:07
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
987 Cayman S Cup
Bericht Re: 986 2.5 circuit-ombouw
Binko schreef:
Heel gaaf project! Merk je al iets van je ingrepen? Heel benieuwd naar foto's!

Misschien een tip ter inspiratie (waarschijnlijk ten overloede): RFF Motorsport heeft een paar Cup-Boxsters te koop staan. http://raceautotekoop.rff-motorsport.nl/


Heb zelfs overwogen die auto met ‘intrada’ livery te kopen, die auto is echt goed en ik wist dat de vorige eigenaar helemaal OK is. Maar ik wilde nu eenmaal graag zelf klussen en leren.


23 feb 2021 21:10
Profiel
PorscheForum Rakker
987 Cayman S Cup
Bericht Re: 986 2.5 circuit-ombouw
Bougies en bobines vervangen. Vrijdag is het zo ver. LET’S GO


23 feb 2021 21:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: 986 2.5 circuit-ombouw
Hallo Hans,

zelf ben ik ook bezig met een Cayman voor op het circuit. Ik heb gelezen op verschillende fora dat ook de stuurinrichting van deze auto op de baan nogal wat op z'n donder krijgt. Door het vele hoge toeren maken en veelvuldig sturen zouden de keerringen van het systeem zwaar belast worden. Ook zou de temperatuur van de pentonsil olie flink oplopen. Ik ben benieuwd naar je ervaringen hiermee.

Veel succes en vooral plezier.


24 feb 2021 0:08
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 MKII C2 coupe
Limburg
Bericht Re: 986 2.5 circuit-ombouw
Volgen doe ik nog steeds :D


[quote="hansw"]
Maak me wel beetje zorgen om de hoeveelheden, er zou 19 liter in en uit moeten zijn gegaan maar dat heb ik niet gered. Grote jerrycan met 20 liter inhoud is nog steeds 6 liter over. Vraag me dus af of er ergens een of andere prop zit. Systeem lijkt wel goed te functioneren. :scratch:
]/quote]

Was je hier nog achter gekomen, of klopt het gewoon nu?


26 feb 2021 8:55
Profiel
PorscheForum Rakker
987 Cayman S Cup
Bericht Re: 986 2.5 circuit-ombouw
SCR schreef:
Ik heb gelezen op verschillende fora dat ook de stuurinrichting van deze auto op de baan nogal wat op z'n donder krijgt. Door het vele hoge toeren maken en veelvuldig sturen zouden de keerringen van het systeem zwaar belast worden. Ook zou de temperatuur van de pentonsil olie flink oplopen. Ik ben benieuwd naar je ervaringen hiermee.


Yep ik zou hiervoor evt een 'underdrive pulley' kunnen plaatsen. Ik heb me echter laten vertellen dat het allemaal meevalt voor 986 basis boxster, zoals ik die heb. Maar als ik opeens onbedoeld rechtdoor ga op Scheivlak kom ik dat melden :)


27 feb 2021 7:55
Profiel
PorscheForum Rakker
987 Cayman S Cup
Bericht Re: 986 2.5 circuit-ombouw
Ruud81 schreef:
Volgen doe ik nog steeds :D


hansw schreef:
Maak me wel beetje zorgen om de hoeveelheden, er zou 19 liter in en uit moeten zijn gegaan maar dat heb ik niet gered. Grote jerrycan met 20 liter inhoud is nog steeds 6 liter over.
]/quote]

Was je hier nog achter gekomen, of klopt het gewoon nu?


Systeem is echt prima in orde dus ik heb t gelaten voor wat het was. Zal wel op een misverstand berusten. Tijdens mn trackday gister ook niet boven de 80 graden geweest dus het onderwerp 'koeling' is wel ff in orde zo.


27 feb 2021 7:59
Profiel
PorscheForum Rakker
987 Cayman S Cup
Bericht Re: 986 2.5 circuit-ombouw
Eerste trackday achter de rug! Was een prachtige zonnige dag op Zandvoort dus beter hadden we 't niet kunnen treffen.

De bevindingen:

* Auto heeft t goed doorstaan! Dit was de hoofdzaak, geen terminale rookwolken etc. We hebben gewoon lekker kunnen rijden. Top!
* Remmen: goed
* Het onderstel is echt te zacht, dat is zeker de volgende stap. Ik ga me op aanraden maar eens melden bij AST.
* Ik had al mijn twijfels over het te kleine momo-stuurtje en nu weet ik t zeker, ik vervang m door een 3 spaaks-suede van 65mm diep en 360mm diameter via Beusheuvel.
* De uitlaat klinkt te tam, zelfs op Zandvoort met z'n strenge decibel-normen. Is ook aan vervanging toe (er viel zelfs een stukje vanaf wegens de roest). Ik wil echter nog wel dit jaar straat-legaal blijven dus dat stelt me voor een lastig issue. Tips zeer welkom.
* Ik moet het plastic bij de wheel-liner beter vastzetten, dat schoot achter de bumper vandaan en raakte dan soms een wiel.

En wat jullie allemaal willen weten is natuurlijk de beste rondetijd. Die was 2:10 :) Ter vergelijk: kop van het veld in Boxster Cup doet 2:03 dus er is nog een boel te doen.


27 feb 2021 8:12
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: 986 2.5 circuit-ombouw
Citaat:
Yep ik zou hiervoor evt een 'underdrive pulley' kunnen plaatsen. Ik heb me echter laten vertellen dat het allemaal meevalt voor 986 basis boxster, zoals ik die heb. Maar als ik opeens onbedoeld rechtdoor ga op Scheivlak kom ik dat melden :)


Niet rechtdoor gaan. Geeft nogal wat schade. :D


27 feb 2021 12:23
Profiel
PorscheForum Rakker
987 Cayman S Cup
Bericht Re: 986 2.5 circuit-ombouw
Vandaag de AOS aka olie-luchtafscheider vervangen. De allereerste uit '97 zat er nog in.

Weg witte rook. De echte grote rookwolken ben ik overigens voor geweest.


06 maart 2021 23:38
Profiel
PorscheForum Rakker
987 Cayman S Cup
Bericht Re: 986 2.5 circuit-ombouw
Modderkuipen vervangen, bumper kon ook wel beetje beter vast...

AST schokbrekers zijn besteld. Als die erop zitten zijn we een heel eind.


14 maart 2021 15:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: 986 2.5 circuit-ombouw
Mooi Hans! Benieuwd om eens te zien alles. 2:10 mooi rap!


17 maart 2021 17:52
Profiel
Bericht Re: 986 2.5 circuit-ombouw
Kheldar schreef:
Al is de boxster doordat de motor er omgekeerd inzit tov de 911 minder gevoelig voor het ophopen can olie in de koppen.



Die koppen zijn nochtans identiek Links tov Rechts op de M96/M97

Dus als je de motor 180 graden omdraait.. zitten de koppen en de olie pickup , exact op dezelfde manier tov de rest van de motor

Verandert dus geen fluit voor de olie pickup in de koppen.
Behalve dan dat het je ipv 123 456 verwisselde voor/achter

911
Afbeelding


CayBox
Afbeelding


17 maart 2021 23:41
PorscheForum Rakker
987 Cayman S Cup
Bericht Re: 986 2.5 circuit-ombouw
Vandaag nieuwe pedalen en shortshift-kit. Dan zijn dus alle aanraakpunten gedaan.

Lambdasensoren en brandstoffilter nog gedaan gister. Vies klusje zo’n filter.

Nu is het wachten op de AST-set en dan zsm weer naar Zandvoort :)


30 maart 2021 9:12
Profiel
PorscheForum Rakker
987 Cayman S Cup
Bericht Re: 986 2.5 circuit-ombouw
Hmm, misfires op alle cilinders gehad (code p0300) en uiteraard het check engine lampje. Sindsdien lambdasensoren vervangen, olie /luchtafscheider, brandstoffilter alle dingen die gewoon sowieso moesten gebeuren. Helaas nog steeds misfires op 4 t/m 6.

Voor de zekerheid meteen maar een nieuwe oliedop bestelt, want die kwam wel heel makkelijk los met draaiende motor. Ik ga sowieso nog cat-delete pijpen installeren en een nieuwe einddemper. Uitlaattraject is namelijk in zeer slechte staat en met straight-pijpen klinkt die 2.5l 6cyl ook nog eens ergens naar.

Het zou dus kunnen dat ik daarna magischerwijs van de misfires af ben omdat bijv de katalysator stuk was, maar die kans lijkt me klein. Probleem lijkt zich vooral te manifesteren nadat de motor warm is en een paar minuten stationair heeft gelopen heeft.

Het kan aan 1000 dingen liggen dus dit is wel ff balen... Adviezen welkom. Een Durametric ook :)


01 apr 2021 20:04
Profiel
Bericht Re: 986 2.5 circuit-ombouw
hansw schreef:
Hmm, misfires op alle cilinders gehad (code p0300) en uiteraard het check engine lampje. Sindsdien lambdasensoren vervangen, olie /luchtafscheider, brandstoffilter alle dingen die gewoon sowieso moesten gebeuren. Helaas nog steeds misfires op 4 t/m 6.


Eeh, missfire op een volledige bank... en lambda sensoren vervangen...
Er van uit gaande dat je coilpacks goed zijn en al je bougies juist gegapped zijn

Variocam solenoid on the fritz heeft vaak zelfde fenomeen.. goed koud dan missfires op de ganse bank na warmup


01 apr 2021 21:50
PorscheForum Rakker
987 Cayman S Cup
Bericht Re: 986 2.5 circuit-ombouw
Bougies en bobines zijn nieuw. Lijkt mij dat alles netjes op z’n plek zit.

Snap niet wat je bedoelt met “Variocam solenoid on the fritz” :)


01 apr 2021 21:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: 986 2.5 circuit-ombouw
Er even van uitgaande dat je de misfires hebt uitgelezen, zijn er verder nog meldingen bij het uitlezen?


02 apr 2021 11:37
Profiel
PorscheForum Rakker
987 Cayman S Cup
Bericht Re: 986 2.5 circuit-ombouw
Op dit moment zijn er geen andere codes maar voordat ik de AOS verving wel:
Oxygen sensing range 1 en 2,
Misfire emissions-relevant,
Misfire with damage to catalythic converter

Dit is dus niet met een Durametric uitgelezen, daar staat wellicht nog veel meer in natuurlijk.

Er waren voor de vervanging dus ook misfires op cyl 1 2 3 maar die heb ik nu niet meer gezien.

Ik weet dat de LMM altijd een verdachte is maar die heb ik nog niet vervangen...


02 apr 2021 11:48
Profiel
Bericht Re: 986 2.5 circuit-ombouw
hansw schreef:
Bougies en bobines zijn nieuw. Lijkt mij dat alles netjes op z’n plek zit.

Snap niet wat je bedoelt met “Variocam solenoid on the fritz” :)



Variocam solenoid / nokkenas sturing kapot.
Krijg je niet noodzakelijk een code van terug als het ding mechanisch kapot is en electrisch nog wel beweegt.

hij kan vast zitten in de <3000 rpm positie, dan heb je een slecht stationair
of in de >3000 RPM positie, en dan kun je misfires krijgen (en trekt ie iets minder hogere toeren)


02 apr 2021 12:46
PorscheForum Rakker
987 Cayman S Cup
Bericht Re: 986 2.5 circuit-ombouw
Dank, goede tip! Ik hoop binnenkort weer aan de slag te kunnen. Lijkt erop dat t wellicht een oplossing is om die solenoid eruit te halen en te reinigen. Als ik het goed gegoogled heb is dat mogelijk zonder de hele motor eruit te hoeven halen.


02 apr 2021 13:12
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: 986 2.5 circuit-ombouw
Bij een koude motor in deze Boxter wordt het variocam systeem geactiveerd boven de 1300 rpm en bij warme motor boven de 1480 rpm. Boven de 5920 rpm is het weer inactief. Met freeze frames zou je kunnen achterhalen waneer de misfires optreden en of ze optreden bij actief of inactief variocam.

Ik zou bij mechanische storing van de solenoid camshaft timing codes verwachten.


02 apr 2021 15:33
Profiel
PorscheForum Rakker
987 Cayman S Cup
Bericht Re: 986 2.5 circuit-ombouw
SCR schreef:

Ik zou bij mechanische storing van de solenoid camshaft timing codes verwachten.


En die zijn er niet, waarmee het onwaarschijnlijk is dat de misfires veroorzaakt worden door een kapotte solenoïde.

Op zoek naar een andere verdachte dus :) LMM zou ik ook misfires verwachten op cyl 1 2 3?


02 apr 2021 16:26
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 115 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Autoke


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.