Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 16:25



Antwoord op onderwerp  [ 100 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Porsche Boxster S 987 2006 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche Boxster S 987 Ducati Monster 1200S Giant TCR Advanced 1
Rotterdam
Bericht Porsche Boxster S 987 2006
Hallo allemaal, hier mijn historie en toekomstplannen met het project Porsche Boxster S 987 van 2006.

Het was afgelopen zomer dat ik de knoop doorhakte en niet weer een lease auto zou gaan bestellen.
Nee, het moest maar eens anders.
Die lease auto's met die lange contracten, ik ben er wel een beetje klaar mee.
Eerlijk is eerlijk, de Volvo V60 Twin Engine is een geweldige wagen, maar ook duur in de lease, vooral als die stil staat.
Afgelopen november einde contract, maar ik moest toch voor de zomer wat beslissen om mobiel te blijven.
Openbaar vervoer, geen liefhebber van en al helemaal nu niet met dat Corona gebeuren.
Fietsen doe ik wel, maar dan op de racefiets, als freelancer zitten mijn opdrachtgevers meestal te ver weg om dat aan te fietsen.
Met de motor kan ook, heb een geweldige Ducati Monster 1200S, maar woon werk verkeer via snelweg is niet leuk op de motor, zeker niet in de winter.
Ach, werk nu toch permanent thuis, dus ook die staat stil.
Omdat ik sinds maart toch niet veel rij, dan maar eens goed nagedacht over een auto aanschaffen op de zaak.
Rij ik niet, dan zijn de kosten een stuk lager en dreunt die maandelijkse leaseprijs niet zo door zonder tegenprestatie.

Een aantal voorwaarden:
- zakelijke kilometers mogen wel eens echt "fun" zijn
- de (hogere) kosten moeten aftrekbaar zijn
- lage(re) bijtelling, want was dat gewend van de hybride Volvo
- goede investering, want onderdeel van het eigen vermogen
.......

Tja, dan kom je uit op een Porsche Boxster S youngtimer :cheers:
In no time had ik een Boxster S 987 gevonden die me echt aan staat, maar (helaas) niet van 2005 maar van 2006.
Dus op dit moment nog niet een youngtimer, maar wel over een maand of 4.
Ja, inderdaad, ik moet mezelf heel erg afknijpen, kan niet zomaar de Boxster nemen, want dan zou ik nu al 22% bijtelling hebben over de nieuwwaarde en daar zou ik behoorlijk op leeglopen. Ik had vlot berekend dat die bijtelling ongeveer 850 netto per maand zou zijn. :bang:
Dus rij nu nog alleen zakelijk, zonder bijtelling. Vanaf 15 jaar oud wordt het zeker weten met privégebruik en dan is de bijtelling 35% van de boekwaarde wat een heel stuk beter te doen is. Jullie begrijpen dat ik alle aanleidingen pak om een zakelijke rit te maken.
Afijn, tot zover de intro.

Even een paar plaatjes voor hen die m'n Boxster nog niet kennen.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

"Het project"
De Boxster is gewoon "het project", dat hopelijk nog jaren gaat duren.
Wanneer je van A naar B rijdt, dan is niet B het doel, het doel is uiteraard de weg tussen A en B :wink:

Tijdens het aanschaftraject zijn de volgende zaken al gedaan, allemaal op kosten van de verkoper:
- aanschafkeuring bij Motron in Renkum (de volgende zaken zijn toen meteen genoteerd en aangepakt)
- bandencompressor (die miste)
- 6 bobines vervangen (na endoscoop controle van cilinders 5 en 6 op bore scoring wilde 1 bobine niet meer functioneren, dus 6 nieuwe :cheers: )
- voorbumper reparatie en overspuiten (er zat een vers en flink gat rechtsonder in de bumper, waarschijnlijk een uit de hand gelopen proefrit)
- koplampsproeiers opnieuw gemonteerd (1 zat te hoog, meteen gedaan met de voorbumper)
- nieuwe raammotor rechts (raam reageerde niet bij kap open en dicht)

Na aanschaf al gedaan door Vlasblom te Uden:
- grote beurt
- afdekkapje van de rechter ruitenwisserarm (ontbrak)
- lampje vervangen onderin de rechter deur (doorgebrand)
- 2 hele kleine ronde rubbertjes aan de onderzijde van de klep van de middenarmsteun (ontbraken)
- schokbreker links voor behandeling met antiroestmiddel en wax
- airco condensor links voor vervangen (lekte te veel)
- portierhendel links binnenkant vervangen (zat te los en was ooit al eens aan geknutseld)

Verder al gedaan:
- inbouw TrackJack i.v.m. kilometerregistratie (want geen privé gebruik en geen bijtelling, totdat de Boxster 15 jaar oud is)
- aanschaf acculader (gisteren binnen gekomen, terwijl de Boxster donderdag niet meer wilde starten, te weinig gereden :scratch: )

Nu het vervolg, waar ik nu mee bezig ben en wat er nog op mijn wenslijst staat:
- Bluetooth telefoonverbinding (Mr12Volt al aangeschaft, nu nog in (laten) bouwen)
- hardtop (al op het oog)
- inbouwen cruise control (ontbreekt en is toch eigenlijk wel een must bij zakelijke ritten)
- verlagen met H&R of Eibach veren (nog steeds niet helemaal zeker, maar staat wel heel mooi)
- Extra set velgen voor de winter met winterrubber uiteraard

Mogelijk ook nog, maar waarschijnlijk wat later:
- krukaskeerring vervangen (zweet een beetje, normale slijtage)
- IMS lager vervangen door die van LN-Engineering (bij laatste beurt geen metaaldeeltjes in het oliefilter, eigenlijk nog geen aanleiding dus)
- koppelingssetje (nog geen noodzaak, de bak voelt nog goed aan)
- deze 3 zaken, indien ik ze aan laat pakken, dan gezamenlijk

Op dit moment ben ik met 2 zaken bezig:
de inbouw van de bluetooth module
en
de hardtop

Die bluetooth module (Mr12Volt) is binnen, moet even kijken of het eenvoudig zelf te monteren is of toch maar laten doen.
Er is iets met DIP switch instellingen, wat ik zo even niet weet. Of ik vogel het uit of ik laat het doen.
Toevallig zit de inbouwservice waar Car Interface naar verwijst bij mij in de buurt.

Nu de hardtop. Die heb ik gevonden, dus dat is mooi. Als het goed is ook nog in dezelfde kleur.
Maar helaas mijn Boxster heeft geen spin locks gemonteerd af fabriek.
Zucht. :bang:
Waarom die zucht?
Nou, bij de 987 is dat namelijk niet zo'n simpel klusje als bij de 986.
Heb ik vandaag ondervonden.
De spin locks zijn van de week binnen gekomen van Rose Passion. Ze zijn sowieso al net iets anders dan voor de 986.
Vandaag mee aan de slag gegaan, youtube filmpje van een 986 gevolgd want van een 987 is die er niet, maar ... zit toch echt anders.
Hoe ik de kap ook heb, dicht of open of ergens ertussenin, ik krijg die bouten niet erin gedraaid om die spin locks te zekeren.
En ja, niet gezekerde spin locks zitten gewoon los en dan gaat een hardtop er gewoon afwaaien.
Afijn, ik vrees dat er nog wel wat manuren tegenaan moeten om dit gedaan te krijgen, en dan bedoel ik niet manuren van mij.
Meteen maar de vraag hier gesteld.
Wie weet hoe je het mechaniek van de soft top zo kunt losmaken zodat je die houders waar de spin locks in moeten kunt demonteren om die bouten erin te kunnen draaien.
Iemand hier met ervaring hoe die spin locks op een 987 te krijgen?
_________________________________________
"Do. Or do not. There is no try."


09 jan 2021 19:56
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche Boxster S 987 Ducati Monster 1200S Giant TCR Advanced 1
Rotterdam
Bericht Re: Porsche Boxster S 987 2006
Nog even wat plaatjes erbij van de zaken die al gedaan zijn.

- voorbumper reparatie en overspuiten (er zat een vers en flink gat rechtsonder in de bumper, waarschijnlijk een uit de hand gelopen proefrit)
Afbeelding Afbeelding

- koplampsproeiers opnieuw gemonteerd (1 zat te hoog of die ander te laag, meteen gedaan met de voorbumper)
Afbeelding

- 2 hele kleine ronde rubbertjes aan de onderzijde van de klep van de middenarmsteun (ontbraken)
Afbeelding

- kapje linker portier (ontbrak)
Afbeelding

- airco condensor links voor vervangen (lekte te veel)
Afbeelding

- portierhendel links scharnier binnenkant vervangen (zat te los en was ooit al eens aan geknutseld)
Afbeelding Afbeelding

- luchtgeleidingskap radiateur rechts vervangen (er zat er eentje van een 997 die aangepast was)
Afbeelding

- originele zijknipperlichten (er zaten van die Alibaba gevallen op die afbraken bij demontage van de voorbumper)
Afbeelding

- uitdeuken kofferbakvloer (waarschijnlijk horend bij de schade aan de voorbumper wegens die uit de hand gelopen "proefrit")
Afbeelding

- grondig schoonmaken, zelfs tot het punt dat de hele voorkant er als nieuw uit zag
Afbeelding

- inbouw TrackJack i.v.m. kilometerregistratie (want geen privé gebruik en geen bijtelling, totdat de Boxster 15 jaar oud is)
Afbeelding

- aanschaf acculader (gisteren binnen gekomen, terwijl de Boxster donderdag niet meer wilde starten, te weinig gereden :scratch: )
Afbeelding

- Bluetooth telefoonverbinding (Mr12Volt al aangeschaft, nu nog in (laten) bouwen)
Afbeelding
_________________________________________
"Do. Or do not. There is no try."


09 jan 2021 23:35
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Porsche Boxster S 987 2006
Je hebt er meteen lekker de snelheid in om de zaken aan te pakken :thumleft:

Heeft de verkoper zelf gemeld dat er een proefrit wat uit de hand gelopen was?


10 jan 2021 11:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Turrrrbo
Bericht Re: Porsche Boxster S 987 2006
Wat leuk, een herkenbaar verhaal want ik zit een beetje in hetzelfde schuitje.
Heb ook net een 14 jaar oude Porsche gekocht die ik als youngtimer wil gaan rijden, maar dit jaar dus nog kilometerregistratie.
Ik heb ook net de Mr12Volt binnen, maar ga die zelf inbouwen.
Op Youtube staan veel filmpjes van Enfig Car Stereo die ik heel handig vind daarvoor, als ik klaar ben zal ik mijn ervaringen wel delen.
Wat betreft de kilometerregistratie moet je volgens mij wel oppassen dat dit per jaar bekeken wordt. Je kunt nu alleen zonder bijtelling rijden als je het gehele jaar niet meer dan 500 km. privé rijdt.
Als jouw auto halverwege het jaar 15 jaar is en je dan besluit om bijtelling te betalen en te stoppen met kilometerregistratie, heb je dus teveel privékilometers en moet je ook de eerste maanden van het jaar bijtellen.
Zoals ik het begrepen heb zitten we dus een heel jaar aan kilometerregistratie vast :-(


10 jan 2021 13:26
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Noord-Holland ; 991.1 GT3 en 944 mk1, ex 3.2 Carrera, ex Cayman 987S
Bericht Re: Porsche Boxster S 987 2006
Goed bezig Marc !


10 jan 2021 13:28
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
987 3.2S '07 / ex-986 2.7 '03 / ex-964 C2 '91 / ex-968 CS '92 / ex-964 C4 targa '91
regio Waterland
Bericht Re: Porsche Boxster S 987 2006
Mooi stelsel van aanpassingen, Marc.
Wat betreft de hardtop: ben je niet angstig dat een heel seizoen een opgevouwen kap de kwaliteit en daarmee 'dichtheid' ervan niet wordt aangetast?
Hoe dan ook: Succes!
_________________________________________
Take the long way home....


Laatst bijgewerkt door ErikE op 10 jan 2021 15:14, in totaal 1 keer bewerkt.



10 jan 2021 14:57
Profiel Twitter 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
Bericht Re: Porsche Boxster S 987 2006
Wat is een spin lock? Ik heb er nog nooit van gehoord.
_________________________________________
"Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf


10 jan 2021 15:13
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche Boxster S 987 Ducati Monster 1200S Giant TCR Advanced 1
Rotterdam
Bericht Re: Porsche Boxster S 987 2006
Nine-6-four schreef:
Je hebt er meteen lekker de snelheid in om de zaken aan te pakken :thumleft:

Heeft de verkoper zelf gemeld dat er een proefrit wat uit de hand gelopen was?


Vanaf het eerste moment geheel gegrepen door het Porsche virus, en dan in het bijzonder dat van de Boxster.
Ik wilde per se open rijden. Zat daar al jaren op te broeden.
De laatste 11 jaar Volvo gereden en vaak geopperd een C70 aan te schaffen maar de vrouw vindt open rijden maar niks :bang:
Afijn, dan doe ik zo'n Boxster voor mezelf :mrgreen:
Aangezien mijn Boxster wel wat achterstallig onderhoud had, zie alle punten (vooral ook de kleine punten) in mijn OP, kon ik dat natuurlijk niet laten zitten allemaal.
Alle kleine dingetjes moesten uiteraard zo spoedig mogelijk uit de weg geruimd worden.
Omdat Paul Vlasblom me goed geholpen had om een ramp te voorkomen met een Boxster die in Veghel te koop stond gunde ik hem een grote beurt.
Die was volgens de boekjes sowieso nodig, maar geeft meteen een opgeruimd gevoel bij zo'n net aangeschafte Boxster met "ervaring".

Nee, de verkoper had niet gemeld dat er schade rechtsvoor onder de bumper zat, maar heeft wel een enigszins uitgeklede aankoopkeuring laten verrichten bij Motron in Renkum. Daar mocht ik bij zijn, was afgesproken. Staande onder de auto (op de brug) zag ik samen met de keurende monteur uiteraard meteen die schade. De verkoper heeft het niet willen verdoezelen, maar was er in eerste instantie ook niet echt open over.
Alle punten genoteerd zouden onderdeel worden van de onderhandelingen.
De verkoper (bedrijf) heeft best behoorlijk wat kosten gepakt, maar kennelijk kon het uit. Op het moment dat ik merkte dat er geen rek meer in zat, wist ik dat ik een goede deal aan het maken was. Een paar kleinere dingen heb ik zelf laten doen bij Vlasblom.
Vlasblom heeft op hun kosten nog wel het euvel verholpen met het rechter raam dat niet reageerde bij kap open en dicht.
Moest een nieuwe motor in de deur a 670 euri incl. de arbeid :ba:
_________________________________________
"Do. Or do not. There is no try."


10 jan 2021 15:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche Boxster S 987 Ducati Monster 1200S Giant TCR Advanced 1
Rotterdam
Bericht Re: Porsche Boxster S 987 2006
hehe schreef:
Wat leuk, een herkenbaar verhaal want ik zit een beetje in hetzelfde schuitje.
Heb ook net een 14 jaar oude Porsche gekocht die ik als youngtimer wil gaan rijden, maar dit jaar dus nog kilometerregistratie.
Ik heb ook net de Mr12Volt binnen, maar ga die zelf inbouwen.
Op Youtube staan veel filmpjes van Enfig Car Stereo die ik heel handig vind daarvoor, als ik klaar ben zal ik mijn ervaringen wel delen.
Wat betreft de kilometerregistratie moet je volgens mij wel oppassen dat dit per jaar bekeken wordt. Je kunt nu alleen zonder bijtelling rijden als je het gehele jaar niet meer dan 500 km. privé rijdt.
Als jouw auto halverwege het jaar 15 jaar is en je dan besluit om bijtelling te betalen en te stoppen met kilometerregistratie, heb je dus teveel privékilometers en moet je ook de eerste maanden van het jaar bijtellen.
Zoals ik het begrepen heb zitten we dus een heel jaar aan kilometerregistratie vast :-(


Grappig dat je met hetzelfde zit.
Ik hoor graag wat jouw ervaring is met het in bouwen van die Mr12Volt. Ik heb er nog niet heel veel tijd in gestoken om uit te vogelen hoe het inbouwen nu precies moet. De youtube fimpjes waar je naar verwijst had ik ook al gevonden. Zeker heel handig.

Dat over die KM-registratie moet ik ook nog verder induiken.
Ik leefde in de veronderstelling dat je niet ergens halverwege het jaar kunt switchen van wel-bijtelling naar niet-bijtelling, behalve wanneer je de auto verkoopt en een andere aanschaft. Van niet-bijtelling naar wel-bijtelling moet volgens mij wel kunnen zolang je kunt aantonen met een sluitende administratie dat je tot het moment van switchen dus niet privé hebt gereden (in ieder geval niet meer dan 500 Km op jaarbasis).
Maar goed dat je het zegt, ik duik daar ook nog in en ik zal m'n accountant ook eens aan het werk zetten.
Zat net te bedenken dat de Boxster nu naar privé trekken en nadat hij 15 jaar is geworden weer inbrengen in de zaak is wellicht ook een oplossing.
_________________________________________
"Do. Or do not. There is no try."


10 jan 2021 23:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche Boxster S 987 Ducati Monster 1200S Giant TCR Advanced 1
Rotterdam
Bericht Re: Porsche Boxster S 987 2006
minics schreef:
Goed bezig Marc !

Thanx!
Een mens moet toch wat te doen hebben :bang:
_________________________________________
"Do. Or do not. There is no try."


10 jan 2021 23:56
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht Re: Porsche Boxster S 987 2006
Bluetooth module stelt echt geen drol voor om in te bouwen. Je bent het langste bezig met demonteren van de zijpanelen en de radio. Rest is plug and play.
_________________________________________
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan


11 jan 2021 0:00
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche Boxster S 987 Ducati Monster 1200S Giant TCR Advanced 1
Rotterdam
Bericht Re: Porsche Boxster S 987 2006
ErikE schreef:
Mooi stelsel van aanpassingen, Marc.
Wat betreft de hardtop: ben je niet angstig dat een heel seizoen een opgevouwen kap de kwaliteit en daarmee 'dichtheid' ervan niet wordt aangetast?
Hoe dan ook: Succes!

Dank je.
Ben ik ook nog aan het onderzoeken. Is zeker een punt van zorg.
Aan de andere kant zijn er zat cabrio rijders die een hardtop hebben, zeker bij de 991.
Kan me niet voorstellen dat het echt heel erg slecht is voor een soft top en dat die dan om de haverklap vervangen zou moeten worden.
_________________________________________
"Do. Or do not. There is no try."


11 jan 2021 0:00
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche Boxster S 987 Ducati Monster 1200S Giant TCR Advanced 1
Rotterdam
Bericht Re: Porsche Boxster S 987 2006
NordRack2 schreef:
Wat is een spin lock? Ik heb er nog nooit van gehoord.

Zie hier een plaatje van 1 spin lock.
Afbeelding
Zo'n spin lock moet in je Boxster gemonteerd worden in het gat vlak naast het draaipunt van je cabrio constructie, vlakbij je deuropening.
Op de foto kijk je er recht in.
Afbeelding
Uiteraard aan beide zijden.
De hardtop heeft 2 pinnen die dan daarin passen en die je moet aandraaien.
Die spin locks moeten uiteraard vastgezet worden met een bout.
En daar gaat het nu juist lastig worden bij een 987, daarvoor lijkt heel die cabrio stangen constructie los te moeten.
Heb je bij nieuw aanschaf een hardtop bijbesteld, dan worden af fabriek die spin locks er al ingezet.
Die snuggere gasten van Porsche hebben er kennelijk niet bij stil gestaan dat wanneer je later een hardtop wil aanschaffen dat je die dingen dan ook nodig hebt.
Bij de 986 is het een eitje om ze in te draaien.
Zucht.

Ik zit me net te bedenken om ze er gewoon in te laten lassen of zo ... wie weet gaat dat gewoon werken.
Hmmm, kan nooit kwaad een beetje door te blijven denken :scratch:
_________________________________________
"Do. Or do not. There is no try."


11 jan 2021 0:12
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Bericht Re: Porsche Boxster S 987 2006
Monster Marc schreef:
NordRack2 schreef:
Wat is een spin lock? Ik heb er nog nooit van gehoord.

De hardtop heeft 2 pinnen die dan daarin passen en die je moet aandraaien.
Die spin locks moeten uiteraard vastgezet worden met een bout.
Mijn hardtop (wel op een 997) kan op twee manieren vastgezet worden. Ofwel met die spinlocks en dan moet het vrouwelijk gedeelte ingebouwd zitten, anders heeft de spinlock in de hardtop geen houvast, ofwel zonder de spinlocks en dan zit in de hardtop een bout met inbuskop die lang genoeg is om aan te grijpen in de draad waarin anders de bout die de spinlock vastzet aangrijpt. In plaats van met een kwartdraai de hardtop vast te zetten moet je dan meerdere omwentelingen maken tot de bout ten einde is, maar de hardtop zit even vast. Zou dat geen makkelijkere oplossing zijn?
Ik hoop dat mijn uitleg verstaanbaar is :scratch:
_________________________________________
No one needs it. Everyone wants it!


11 jan 2021 10:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche Boxster S 987 Ducati Monster 1200S Giant TCR Advanced 1
Rotterdam
Bericht Re: Porsche Boxster S 987 2006
GinnFizz schreef:
Monster Marc schreef:
NordRack2 schreef:
Wat is een spin lock? Ik heb er nog nooit van gehoord.

De hardtop heeft 2 pinnen die dan daarin passen en die je moet aandraaien.
Die spin locks moeten uiteraard vastgezet worden met een bout.
Mijn hardtop (wel op een 997) kan op twee manieren vastgezet worden. Ofwel met die spinlocks en dan moet het vrouwelijk gedeelte ingebouwd zitten, anders heeft de spinlock in de hardtop geen houvast, ofwel zonder de spinlocks en dan zit in de hardtop een bout met inbuskop die lang genoeg is om aan te grijpen in de draad waarin anders de bout die de spinlock vastzet aangrijpt. In plaats van met een kwartdraai de hardtop vast te zetten moet je dan meerdere omwentelingen maken tot de bout ten einde is, maar de hardtop zit even vast. Zou dat geen makkelijkere oplossing zijn?
Ik hoop dat mijn uitleg verstaanbaar is :scratch:

ik begrijp je uitleg, ook alleen omdat ik inmiddels veel heb zitten kijken en prutsen etc.
Om bij mijn Boxster 987 die spin locks vast te zetten moeten de bouten er van de zijkant in, dus haaks op de richting van de pinnen van de hardtop.

Die pinnen zie je hier op de foto bij de blauwe pijlen. Die pinnen wijzen omlaag en schuin naar voren zodat ze netjes in de spin locks vallen.

Afbeelding

Om die bouten er haaks in te krijgen moet dus de stangen kapconstructie los, want het kogelgewricht (vlak achter het raam van de deur aan beide zijden uiteraard) zit in de weg.
Het maakt niet uit of de kap open is of dicht of ergens er tussenin, dat kogelgewricht zit in de weg.
Zie de volgende foto:

Afbeelding

Bij de rode pijl moet de spin lock er van boven in geduwd worden, bij de blauwe pijl moet de bout er van de zijkant in gedraaid worden.
Dat grote geval rechts van de plek waar de bout in moet is dat kogelgewricht enn dat zit ten alle tijde in de weg voor het indraaien van die bout ... tenzij de kapconstructie wordt losgehaald :bang:
_________________________________________
"Do. Or do not. There is no try."


11 jan 2021 18:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Bericht Re: Porsche Boxster S 987 2006
@ Monster Marc: Ja, ik begrijp het. Die constructie laat mijn oplossing niet toe, helaas :bang:
_________________________________________
No one needs it. Everyone wants it!


11 jan 2021 19:09
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche Boxster S 987 Ducati Monster 1200S Giant TCR Advanced 1
Rotterdam
Bericht Re: Porsche Boxster S 987 2006
Dank voor het meedenken.
Heb vanmiddag een afspraak gemaakt bij Porsche Specialist Motron te Renkum om de hardtop te installeren volgende week.
Tim, de verkoper, verkoopt zijn eigen hardtop aan me. Chris de Leeuw (de eigenaar van Motron) gaat zelf het klusje klaren.
Als het goed is, is het in een uur of 2 gefikst en rij ik huiswaarts met een hardtop erop.
Nu de uitvoering nog.
_________________________________________
"Do. Or do not. There is no try."


11 jan 2021 22:48
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche Boxster S 987 Ducati Monster 1200S Giant TCR Advanced 1
Rotterdam
Bericht Re: Porsche Boxster S 987 2006
Beetje jammer dat die sneeuw niet heeft gewacht tot na het ophalen van de hardtop :bang:

Afbeelding
_________________________________________
"Do. Or do not. There is no try."


16 jan 2021 22:14
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht Re: Porsche Boxster S 987 2006
Wat in het vat zit verzuurt niet :cheers:
_________________________________________
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan


16 jan 2021 22:50
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche Boxster S 987 Ducati Monster 1200S Giant TCR Advanced 1
Rotterdam
Bericht Re: Porsche Boxster S 987 2006
MarcoB schreef:
Wat in het vat zit verzuurt niet :cheers:

Zo is het!
Komende vrijdag ... als alles goed gaat tenminste.
_________________________________________
"Do. Or do not. There is no try."


18 jan 2021 1:59
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche Boxster S 987 Ducati Monster 1200S Giant TCR Advanced 1
Rotterdam
Bericht Re: Porsche Boxster S 987 2006
@hehe
Ik ben nog in die bijtelling van youngtimers gedoken, heb de belastingdienst gewoon gebeld en ....
je hebt gelijk :(
Je moet een keuze maken voor het hele jaar, of wel bijtelling of niet en niet switchen gedurende het jaar, tenzij je de auto verkoopt en een andere aanschaft of van werkgever verandert, dat kan ook. Maar ja, ik ben freelancer en dat gaat bij mij niet op.
Nu de Boxster toch nog naar privé trekken en nadat hij 15 jaar is geworden (in mei) weer inbrengen in de zaak is ook geen oplossing.
De belastinginspecteur zal zo'n truc niet accepteren wanneer het louter vanuit financiële overwegingen wordt gedaan.
Dat geldt dus ook voor "Boxster aan mijn vrouw verkopen en na de 15e verjaardag van de Boxster weer van haar terugkopen".
Het enige dat wel kan "deze Boxster verkopen en een andere die nu al 15 jaar is aanschaffen".
En dat ga ik niet doen.
Deze Boxster is echt naar mijn zin en ik ben hem/haar (wat is het eigenlijk?) nog verder aan het verbeteren conform mijn wensen.
Dit betekent dat ik dit jaar dus niet privé ga rijden en dat ik dus helemaal geen bijtelling zal hebben.
Dan stop ik dat geld ook maar in de Boxster :cheers:
_________________________________________
"Do. Or do not. There is no try."


18 jan 2021 2:16
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Porsche Boxster S 987 2006
Yep, I know the feeling. Ook gehad met de Jag. Ach, er zijn ergere dingen dan zakelijk met een Boxster ‘mogen’ rijden. En als je maar met genoeg vrienden zaken doet, kom je een heel eind... :twisted:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


18 jan 2021 8:42
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Turrrrbo
Bericht Re: Porsche Boxster S 987 2006
Monster Marc schreef:
@hehe
je hebt gelijk

Dat hoor ik graag, haha
Vanuit het oogpunt van de belastingdienst snap ik het ook wel.
Ik zou ook wel graag een auto zonder bijtelling rijden en dan alleen als ik in een maand op vakantie ga met de auto die maand bijtellen.
Of nog beter: voor de vakantie goedkoop de auto aan privé verkopen en na de vakantie weer duurder naar zakelijk.
Dat kan natuurlijk allemaal niet.


18 jan 2021 16:15
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche Boxster S 987 Ducati Monster 1200S Giant TCR Advanced 1
Rotterdam
Bericht Re: Porsche Boxster S 987 2006
horn schreef:
Yep, I know the feeling. Ook gehad met de Jag. Ach, er zijn ergere dingen dan zakelijk met een Boxster ‘mogen’ rijden. En als je maar met genoeg vrienden zaken doet, kom je een heel eind... :twisted:

So very true!
_________________________________________
"Do. Or do not. There is no try."


20 jan 2021 1:28
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche Boxster S 987 Ducati Monster 1200S Giant TCR Advanced 1
Rotterdam
Bericht Re: Porsche Boxster S 987 2006
Gisteren de bluetooth module laten installeren. Had er zelf helemaal geen zin in.
Die kerel is toch even bezig geweest, met name om de microfoon (voor het bellen) heel netjes weg te werken.
Die microfoon is vastgeplakt (met een voetje) boven op de tellers, tussen de middelste en de rechtse teller onder de kap die over de tellers heen gaat.
Ergens in een YT filmpje had ik dat gezien en vond dat wel een heel mooi plekje.
Dat was alleen wel wat meer gepriegel dan het standaard plekje op de stuurkolom net achter het stuur.
Morgen maar een plaatje posten.

Hier alvast wel hoe het installeren er aan toe ging.

Afbeelding

Had wel wat weg van limbo-dansen.
_________________________________________
"Do. Or do not. There is no try."


20 jan 2021 1:48
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 100 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geronimo78


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.