Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 apr 2024 6:45



Antwoord op onderwerp  [ 74 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Cayman S van deuken naar strak en meer 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Cayman S van deuken naar strak en meer
aan iedereen bedankt voor jullie interesse en complimenten.


05 maart 2021 12:41
Profiel
PorscheForum Rakker
Zelfstandig ondernemer autoplaatwerker spuiter
Bericht Re: Cayman S van deuken naar strak en meer
Citaat:
SCR schreef:
@ BJFT, gelukkig is mij nog nooit iets ernstigs overkomen. Het blijft belangrijk om steeds aan de veiligheid te denken, zelfs op een brug.


Hou dit vooral in acht, heb daar genoeg voorbeelden van gezien.
_________________________________________
http://www.theovanrijn.nl/


08 maart 2021 15:51
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 MKII C2 coupe
Limburg
Bericht Re: Cayman S van deuken naar strak en meer
Dat geklooi (om het zo te benoemen) onder een auto heb ik ook zo vaak gedaan.... ff met een maat van me de koppeling of zo vervangen. Krikken eronder, subframe eronder uit en alles vervangen. Leuk om te zien dat mensen die er veel meer kennis van hebben ook niet altijd een brug hebben. Inderdaad altijd met beleid doen en voorzichtig zijn.

Heel leuk om dit draadje te volgen, keep up the good work! :thumleft:


09 maart 2021 10:12
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ede
Bericht Re: Cayman S van deuken naar strak en meer
Diep respect voor je vakmanschap SCR, en bovenal je durf. Echt super om te volgen!
_________________________________________
944S ‘87 Nijlgroen & 987 S 3.4 '06

ex 944 '85 +’86 + ‘87 Celebration
ex 924 T ‘79
ex 911 3.0 Targa '79


09 maart 2021 10:27
Profiel
Bericht Re: Cayman S van deuken naar strak en meer
Mooi om zien hoe de 987 hersteld wordt.. leuk dat ze niet zoals zoveel richting parts sloper gaat..


09 maart 2021 15:19
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 991 3.8 Carrera S, Cayman S, ex 911 996 Coupe 3.6 MK2, ex Boxster 986, ex 924
Veenendaal
Bericht Re: Cayman S van deuken naar strak en meer
Wat gaaf zeg. Dit is pas echt een project.
Knap hoor en diep respect.

:res: :thumleft:
_________________________________________
Link webalbums:
http://picasaweb.google.com/Berboven
Mijn oude picasa album heet Berboxster ipv Berboven


13 maart 2021 16:50
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Cayman S van deuken naar strak en meer
Dankjewel Ber. Ik vind elke klus die iemand zelf doet mooi. Voor de één is remblokjes verwisselen een uitdaging voor de ander ligt dat wellicht bij storing zoeken. Jouw Cayman is ook heel mooi geworden. Zelf moet ik mezelf altijd heel erg er toe zetten om bijvoorbeeld opknap werkzaamheden te verrichten zoals jij die beschrijft en bijv. Johan. Ik geniet van jullie projecten en gebruik dat om toch iets los te halen wat op dat ogenblik functioneert maar er niet geweldig uitziet.


24 maart 2021 16:20
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 991 3.8 Carrera S, Cayman S, ex 911 996 Coupe 3.6 MK2, ex Boxster 986, ex 924
Veenendaal
Bericht Re: Cayman S van deuken naar strak en meer
Dat is ook zo wat je schrijft. Ik kan best veel maar toch durf ik vaak niet aan iets groters te beginnen als het om een auto gaat. Maar probeer wel steeds meer klusjes zelf te doen en kom er achter dat ik meer kan dan ik dacht. En ik ervaar dat dit ook leuk is en je ziet de wagen opknappen. Daarbij leer je de wagen beter kennen en bespaar je vaak ook wat centen dat is een leuke bijkomstigheid. Dit was voor mij ook de eerste wagen waar wat werk aan zat. Geen heftige dingen maar voor mij best veel. Heb wel mensen om mij heen die kunnen helpen en meer ervaring hebben en dan durf ik meer. Maar toch jou project vind ik een hele grote hihi.

PS
Eind van de maand wordt de Wagen eindelijk verlaagd. Dat ga ik samen met mijn maatje doen, hij sleuteld al 35 jaar aan mijn auto's.
_________________________________________
Link webalbums:
http://picasaweb.google.com/Berboven
Mijn oude picasa album heet Berboxster ipv Berboven


24 maart 2021 20:06
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Cayman S van deuken naar strak en meer
Ik denk altijd maar zo, degene die dit voor hun beroep doen zijn ook maar mensen. Met goed nadenken en gewoon boeren verstand kom je een heel eind. Water stroomt naar beneden. Ik kwam er al gauw achter dat de grootste belemmering in jezelf zit. Ook de kosten zijn soms een barrière of niet het juiste gereedschap hebben. Als je bijv zelf een nieuwe distributie riem vervangt, bij een interferentie motor, en je doet het niet goed, zijn de kosten vaak hoog. Dit is wat veel mensen angst inboezemt, de kosten. Werken aan remmen is ook zo'n voorbeeld, terwijl het heel eenvoudige techniek is. Niettemin als je het echt fout doet zijn de gevolgen soms niet te overzien.

Ik ben vrij jong begonnen met voertuigen met aandrijving erin. Mijn eerste 'project' was een solex, ik denk dat ik 10 was. Ik had dat ding gevonden en het had dus niets gekost. Ik heb hem nooit aan het lopen gekregen maar wel veel geleerd. De kosten en de risico's hierbij waren te overzien.

Als jij met je auto wat fout doet kan het aardig in de papieren lopen.

Ook zijn er heel veel mensen die je angst aanpraten. Ze doen dat dan niet eens om je tegen te houden maar eerder uit beschermende overwegingen. Wat ook heel veel gebeurt is dingen aannemen van bekende. Ik ga niet eerder iets doen dan dat ik goed heb overwogen wat te doen en mezelf goed heb ingelezen. Toch zit je soms op een verkeerd spoor.

En wellicht wel het belangrijkste niet opgeven.

Ook heb ik vaak dingen uit elkaar gehaald waarvan ik wist dat repareren eigenlijk niet meer zinvol was. Dat zijn de dingen waar je veel van leert. Ik heb van de Cayman waarover ik in dit draadje schrijf de motor volledig uit elkaar liggen. Ik denk dat ie een track failure heeft gehad. De problemen? D-chunk, 1e big-end lager in puin, de bijbehorende zuiger volledig naar de filistijnen, drijfstang stuk. Nu vraag ik me af wat er nog te redden is. Hiervoor struin ik het internet af op zoek naar allerlei in-put.

Ik zal er in een apart topic wel eens over schrijven. Ik wil deze motor op laten boren naar 3.8 liter en het streven is 400 pk.

Eerst de Cayman laten rijden.


25 maart 2021 12:00
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Cayman S van deuken naar strak en meer
Genieten dit. Zoals mijn vader zaliger altijd pleegde te zeggen ‘onderzoek alles en behoud het goede’. Succes man :thumleft:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


25 maart 2021 17:37
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 Turbo Techart
Bericht Re: Cayman S van deuken naar strak en meer
Hoeveel van het lager is door de motor gegaan ? Als het gehele lager door de gehele motor is gegaan kun je het blok simpelweg afschrijven. Veel goedkoper is dan een mooie 2dehans motor erin te lepelen, welke tegen een redelijke prijs te verkrijgen is 5 tot 10 duizend ergens. Herbouwen met 2de hands onderdelen loopt je al snel richting de 5 tot 10 duizend, ook plus de tijd die erin gaat zitten dan kun je het eventueel wel laten opboren. Echter een nieuwe overmaats zuiger set is ook vrij prijzig. Alles nieuw erin proppen is gewoonweg te duur in vergelijking met de waarde van de auto. Heb zelf een turbo blok wat volledig herbouwd wordt vanwege big end lager wat eruit is gelopen is. De kosten met volledige nieuwe opbouw lopen gelijk met de kosten van een volledig nieuwe krat motor vanuit Porsche zelf, echter wil ik de oude nummers behouden vanwege de waarde. De kosten van een mooie 2de hands turbo aankoop, lopen gelijk met de kosten die nu gemaakt worden voor alleen geheel nieuwe opbouw van het blok.


28 maart 2021 14:44
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Cayman S van deuken naar strak en meer
Ja Turbo, de kosten zijn vaak een punt van overweging. De schade in dit blok is aanzienlijk en voor de meeste is de motor afgeschreven. Een gebruikte kopen om daar vervolgens mee op het circuit te gaan rijden zie ik niet zo zitten. Al sinds ik een klein jochie was wil ik een motorblok meer vermogen geven. Wellicht is dit blok datgene waarmee ik dat ga doen. Ik ben er nog niet uit. Ik heb veel kennis van motor techniek ( nog lang niet genoeg) en kan veel zelf. Dit zou het kosten technisch gunstiger kunnen laten zijn. Maar je weet nooit waar je tegen aan loopt. Blijft leuk.


02 apr 2021 23:02
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Cayman S van deuken naar strak en meer
Erg leuke topic om te volgen :thumleft: een 400pk Cayman lijk mij heel lekker :drive:
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


03 apr 2021 8:18
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Cayman S van deuken naar strak en meer
Tja Johann, ik heb dat geloof ik nog niet gezegd maa rond de 400 is wel een mooi streefgetal. Maar moet wel ongeblazen zijn, vind ik leuker.


03 apr 2021 9:52
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Cayman S van deuken naar strak en meer
Vandaag bezig geweest met de achter vleugel welke ik erop wil bouwen. Ik heb een carbon exemplaar gekocht in een GT3 RS stijl. Het ding moet nog een beetje worden bewerkt voor hij erop kan. Ik wilde er de naam Porsche op hebben. Ik heb besloten om de naam met de vorm van de vleugel mee te laten buigen. Er moet nog blanke lak overheen maar ik ben tevreden met het resultaat.

78651


03 apr 2021 16:55
Profiel
PorscheForum Rakker
987 Cayman S Cup
Bericht Re: Cayman S van deuken naar strak en meer
Oh wat gaat dat er goed uit zien, zeker in combinatie met het gerucht dat ik hoorde over een diffuser :)


09 apr 2021 7:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Cayman S van deuken naar strak en meer
Ja klopt. Ik ben nu bezig om op de achterbumper van een 987 de onderkant van een 981 bumper te zetten zodat de diffusor past. Ik ben nog niet zover om daar wat over te schrijven maar ik denk dat het niet lang meer zal duren. Ben er mee bezig , en het laswerk is bijna klaar, daarna moet het netjes gemaakt worden.

Het is de laatste stap voordat ik de auto laat spuiten.


09 apr 2021 13:53
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Cayman S van deuken naar strak en meer
Vandaag bezig geweest met het monteren van een ducktail op de achterklep van mijn Cayman.

Ik heb een vleugel met daaronder een ducktail van Getty design gekocht. Het ontwerp is gebaseerd op een GT3 RS. De ducktail is van polyester en wordt met behulp van bouten op het achtergedeelte van de achterklep gemonteerd. Aan de zijkant van de ducktail spoiler worden de aluminium staanders voor de vleugel bevestigd en daar weer bovenop de vleugel welke van carbon is gemaakt. Getty levert een polyester mal mee welke je op de klep kunt plakken en voorzien is van de gaten op de plek waar gaten in de klep moeten komen.

78982 78983 78985

De vorm van de mal komt redelijk overeen met de vorm van de achterklep. Ik heb de mal vast geplakt met tape en met een drevel center puntjes in de klep aangebracht en daarna de gaten geboord. Altijd spannend om in plaatwerk met een mooie laklaag te boren. Ondanks dat de klep moet worden gespoten blijft dat gevoel van het in één keer goed doen.

78986 78987 78988

De gaten waar de telescopen van de originele spoiler doorheen komen zijn nog open. Daar ga ik of kunststof in lassen en spuit het met de bumper mee, of afdek doppen. Ik denk het eerste.


Laatst bijgewerkt door SCR op 29 mei 2021 21:08, in totaal 1 keer bewerkt.



29 mei 2021 21:02
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Cayman S van deuken naar strak en meer
De ducktail hangt aan het uiteinde van de klep, over het gedeelte heen waar de originele spoiler normaal zit. De intrekbare spoiler van het origineel dient te worden verwijderd. De spoiler zelf heb ik eraf gehaald. Het mechanisme om de spoiler omhoog te brengen zit er nog in maar heb ik met Durametric op non actief gezet. Ik heb er nog niet echt mee gereden maar ga er op dit ogenblik vanuit dat de spoiler niet meer omhoog komt. Ik ga het hef mechanisme er later uit halen. Op de foto hieronder zijn de draadbussen duidelijk te zien waar later de aluminium staanders mee worden bevestigd.

78989

Op de achtergond is de senseo te zien. Zonder koffie???????


29 mei 2021 21:04
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Cayman S van deuken naar strak en meer
In de ducktail zitten schroefdraad bussen. Aan de onderzijde van de klep kun je dan door middel van inbusschroeven (M6) de ducktail vastzetten. Getty levert schroeven mee met een stel m6 sluitringetjes. Dat laatste vind ik wat mager en je kunt de ringen niet tussen de verstevigingsribben aanbrengen omdat je er niet bij kunt. Hele lange schroeven is geen optie omdat de kop daarvan dan op de rubber afdichting tussen de klep en de carrosserie komt met wellicht lekkage als gevolg. Dus besloten om in de verstevigingsribben ook gaten te boren die groter zijn, zodat de boutkop en gereedschap (doppen met verlengstuk) er doorheen kunnen. Via de zijkant van het framewerk (ribben) van de klep kan ik nu de onderleg plaatjes erin schuiven en vervolgens de bouten erin draaien. Nog steeds niet heel handig maar het is niet de bedoeling om regelmatig de spoiler eraf te halen. De onderleg plaatjes heb ik zo uitgevoerd dat ze aan het uiteinde vast gezet kunnen worden met een kabelbinder zodat ze niet gaan rammelen. Even gronden, spuiten en erin.
78984 78990

Ik zal later foto's plaatsen zodat het idee van de plaatjes duidelijker wordt.


29 mei 2021 21:24
Profiel
PorscheForum Rakker
Zelfstandig ondernemer autoplaatwerker spuiter
Bericht Re: Cayman S van deuken naar strak en meer
Goed bezig en er wordt goed nagedacht
_________________________________________
http://www.theovanrijn.nl/


01 jun 2021 22:40
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: Cayman S van deuken naar strak en meer
goed bezig!
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


02 jun 2021 13:42
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
987 S
Bericht Re: Cayman S van deuken naar strak en meer
Zijn er nog updates? Ben benieuwd hoe de Cayman er voor staat. Grtz


03 maart 2022 20:40
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Cayman S van deuken naar strak en meer
Had hier al een tijdje niet gekeken. Ben idd wel benieuwd naar het (eind)resultaat
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


04 maart 2022 8:44
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 74 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.