Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 11:19



Antwoord op onderwerp  [ 87 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Gezinsuitbreiding: P 944!!! :-) 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Neppert
Neppert
Bericht Gezinsuitbreiding: P 944!!! :-)
Nou...soms gaan dingen wel heel snel, na een best wel korte zoektocht heb ik een zusje gevonden voor de neppert.
Al een tijdje liep ik met het idee om er een leuk rijdende auto bij te zoeken omdat ik gewoon het rijden in een oud hok mis.
Eerst dacht ik aan een 924, een 928, een 944 en een Peugeot 205 1.9 Gti. Bij mij in de buurt heeft iemand een 924 en nadat ik de auto bij hem eens
grondig bekeken had, kon ik niet anders concluderen dan dat ik deze toch een beetje "te gewoontjes" vind. De 928 viel eigenlijk ook wel snel af
vanwege het budget dat ik los heb kunnen peuteren bij de penningmeesteres. Een redelijke 928 vind ik daar niet voor en eentje met veel onderhoud kan echt
wel een money-pit worden. Dus....205 of 944, uiteindelijk voor de 944 gegaan omdat ik door de jaren heen toch meer en meer voor het merk ben gaan voelen en qua looks
vind ik hem eigenlijk best wel mooier dan de 205.
Goed....dan eerst maar eens goed gaan inlezen en kijken of iemand mij een beetje wegwijs wil maken in die dingen. Gelukkig kon ik terecht bij MPH en na een heerlijke cappuccino even
geluisterd naar zijn verhalen over deze auto's, waar moet je opletten, waar roesten ze, wat zijn de zwakke plekken.
Zelfs nog wezen rijden waarbij ik ook zelf een behoorlijk stuk zelf mocht rijden.
Deze dag was vwb info over de 944 echt goud waard (@MPH: super bedankt nog daarvoor!!! :thumleft: )
De eerste auto die ik ging bekijken was een best mooi ogende grijze, maar tijdens de bezichtiging vielen me toch wel wat dingen op.
Veel blaasjes bij de voorruit, behoorlijk wat olie onder aan het blok. Zeker niet eentje om bang van te worden, maar ik wil er gewoon eerst een paar bekijken.
Daarna naar een turbo wezen kijken, qua budget over mijn max...maarja....turbo!! Toch, deze auto ging hem echt niet worden.
Alles bij elkaar opgeteld zou dit een te groot project worden en dan zou ik de eerste tijd niet eens kunnen rijden.
En ineens kwam er eentje bij mij in de buurt te koop via MP, dus hoppa...afspraakje maken en kijken dat ding. Eerst een rondje rond de auto voor de eerste indruk...en die was best wel goed.
Daarna de punten afvinken die ik van MPH meegekregen heb en op alles scoorde deze dik in orde! Maarja....nu maar eens horen hoe ding klinkt.
Motorkapje open, blok voelen....mooi die is koud, starten en lopen. Motor sloeg direct mooi aan en liep prima, wel schudde hij behoorlijk heen en weer, dus de motorsteunen moeten worden vervangen (stond ook in de advertentie).
De poelie naar de dynamo "zwabbert" wat maar niks ernstigs. Geen drupje olie onder aan de motor...dus dit belooft echt wel wat.
Dus...stukje rijden dan maar en alle dingentjes gedaan die je even moet doen...ff alle electra proberen en dat was allemaal prima. Remmentest en accelereren ging ook allemaal goed dus ja.......
Bij terugkomst weer even onder de motor gekeken en nog steeds geen olie, ook nergens op het blok zelf. Het voelde allemaal zo goed dat ik bij mezelf dacht....waarom nog verder zoeken.
Bod gedaan....tegenbod gekregen...nog een bod gedaan en...hoppa...DEAL!!!!!
Gisteren kwamen ze hem netjes brengen en na het overschrijven direct even wat km's gemaakt......heeeeerlijk!!!!

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Even tanken.... :mrgreen:

Afbeelding Afbeelding

Info over de auto:
Porsche 944 Targa 19874
213000km
17" Azev velgen

Wat moet er aan gebeuren:
-Motorsteunen
-Dashboard
-Distributie (kan nog wel...maar beter om te doen)
-Targadak gaat wel open, maar komt niet los
-Scheur in de bestuurdersstoel
-Wat loszittende bekleding aan een deurpaneel

Maar eerst vanmiddag even gaan wassen!

Uiteraard ga ik dit projectje ook weer uitgebreid delen met jullie en misschien zien we elkaar wel een keer bij een treffen of een of andere leuke rit!
_________________________________________
In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!


24 apr 2021 10:53
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Gezinsuitbreiding: P 944!!! :-)
Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst :!: Veel :drive: plezier er mee.

Neppert schreef:
Afbeelding


:D .. dit doet mij denken aan de 911-stedentocht van een aantal jaren terug, waar elke deelnemer opgedragen werd z'n Porsche type in liters te tanken.

Mega-lange-rij-Porsches-bij-het-tankstation ... die allemaal minder dan 10 liter gingen tanken :mrgreen:


24 apr 2021 11:17
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
2008 987 Cayman S
Veluwe
Bericht Re: Gezinsuitbreiding: P 944!!! :-)
Mooi! Heb ook een zwak voor de 944, dus snap je keuze wel! Deze ziet er gaaf uit hoor!
_________________________________________
Happiness isn't around the corner - IT IS THE CORNER


24 apr 2021 13:37
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Gezinsuitbreiding: P 944!!! :-)
Heb al wat jaartjes met een scheef oog naar een 205 GTi 1.9 gekeken. Ik vond de goeie eigenlijk wel heel erg duur. Met laatst eentje in Zwitserland met nog geen 50K op de klok waar ze meer dan €60K voor vroegen :shock:

Mooie aanwinst die 944. Hoop dat je er veel plezier van gaat hebben :drive:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


24 apr 2021 14:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ede
Bericht Re: Gezinsuitbreiding: P 944!!! :-)
Hé Gijs!

Je hebt een super keuze gemaakt. Hier ga je veel plezier aan beleven. Was leuk kennis te maken. ( en graag gedaan! :P )
Spreek je spoedig!

Gr

Marcel
_________________________________________
944S ‘87 Nijlgroen & 987 S 3.4 '06

ex 944 '85 +’86 + ‘87 Celebration
ex 924 T ‘79
ex 911 3.0 Targa '79


24 apr 2021 14:49
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 Turbo 3.6 / 996 GT2 / 924 Turbo / 924 / 924 / Defender 110 ex 924/ex 924/ex 911 2.7/ex 911SC/ex 911 3.2/ex 911 3.2/ex 964C4/ex 993Turbo/ex 964C4
Koekhapper PBVH
Bericht Re: Gezinsuitbreiding: P 944!!! :-)
"dat ik de 924 toch een beetje "te gewoontjes" vind"

Bedankt :bang:


24 apr 2021 15:30
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Gezinsuitbreiding: P 944!!! :-)
Twee totaal verschillende auto’s, een 205 GTI en een 944, en ik spreek uit ervaring...!
Zo’n 944 is zoveel gaver geworden door de jaren, die auto wordt echt mooi oud en is eigenlijk tijdloos. Van schuin achter een Michel Vaillant auto 8)
Rijdt ook gewoon echt goed. Mooie keus! Veel plezier ermee!


24 apr 2021 16:22
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
996 GT2 - 991 Cabrio Project
Sint-Niklaas, Oost-Vlaanderen
Bericht Re: Gezinsuitbreiding: P 944!!! :-)
Toppie! Ook geschikt om dagelijks mee te rijden :)


24 apr 2021 16:24
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Gezinsuitbreiding: P 944!!! :-)
Gefeliciteerd! Goeie keus


24 apr 2021 16:58
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Gezinsuitbreiding: P 944!!! :-)
Congrats :thumleft: een rijdende P hebben is ook wel fijn!


24 apr 2021 17:16
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
3.2 coupe '87
Flevoland
Bericht Re: Gezinsuitbreiding: P 944!!! :-)
Haha mooi! Benieuwd of je je kan inhouden de kleine klussen bij deze niet te laten ontaarden in een compleet mulitjaren plan :x :D


25 apr 2021 9:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: Gezinsuitbreiding: P 944!!! :-)
En nu meer rijden dan sleutelen...... :?:

Veel (rij)plezier ermee....... :drive:
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


25 apr 2021 10:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Neppert
Neppert
Bericht Re: Gezinsuitbreiding: P 944!!! :-)
Zo de eerste dag rijden, wassen en sleutelen zit er op en het is echt volop genieten!!!
Bedankt voor alle leuke reacties en excuus aan de PBVH voor mijn opmerking...ik had al wel een reactie vanuit jullie hoek verwacht! :mrgreen:

Enguess schreef:
Twee totaal verschillende auto’s, een 205 GTI en een 944, en ik spreek uit ervaring...!

Ik nu ondertussen ook en ik kan het inderdaad beamen, qua power zal het elkaar niet veel ontlopen denk ik. De 205 is toch aanzienlijk lichter.
Maar de wegligging is wel degelijk een verschil, ik vind dat de 944 aanzienlijk beter op de weg ligt.

Dial_888 schreef:
En nu meer rijden dan sleutelen
P32again schreef:
Haha mooi! Benieuwd of je je kan inhouden de kleine klussen bij deze niet te laten ontaarden in een compleet mulitjaren plan :x :D

Het is inderdaad de bedoeling dat dit meer rijden dan sleutelen wordt, maar hij moet er uiteindelijk wel netter en beter bij komen te staan dan dat hij nu is.
Maar goed, eerst maar eens even wassen en stofzuigen, eens kijken wat er onder vandaan komt.
Ik moet zeggen dat het niet tegenvalt, alleen zie ik wat meer steenslag dan eerst en beide deuren hebben deukjes die me in eerste instantie niet waren opgevallen.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Daarna weer even een lekker stuk gereden met mijn koters (nu ze nog achterin passen) en het na een tijd merkte ik dat het motortje eigenlijk helemaal niet zo mooi stationair meer liep.
Ook draaide hij maar +/- 600rmp en dat hoort natuurlijk niet. Het rare is dat tijdens de proefrit dit helemaal niet het geval was.
Dus even kijken op het internet wat het zou kunnen zijn. Gelukkig staat er op Rennlist een mooie "How-to" en het was makkelijk te verhelpen.
https://rennlist.com/forums/924-931-944 ... speed.html
De gaskabel zat bij het gasklephuis gewoon te los en de stelschroef die eronder zat stond hierop afgesteld. Dit is mij tijdens de bezichtiging gewoon ontgaan.
De stelschroef onder het ronde gedeelte bepaald het aantal toeren. Dus gewoon afstellen totdat de motor stationair 800rmp draait en dan de gaskabel strak zetten.
Het afstellen gaat gewoon hetzelfde als het strak zetten van een handremkabel van een fiets....dus dat lukte me nog wel. 8)
Gewoon de gouden moer uitdraaien en vastzetten met de moer die daar weer op zit. Daarna even kijken of het gewerkt had en direct merkte ik dat hij een stuk beter liep.

Afbeelding Afbeelding

Helemaal blij met mijn eerste geslaagde klusje ging ik direct even proefrijden en naar mijn oom om de auto te showen.
Daar aangekomen, auto geparkeerd, samen even bekeken en toen vroeg die: "Laat hem eens horen".
Sleutel omdraaien, motor slaat aan en direct weer uit.....HUH...WTF IS DIT NOU WEER?!?!?!?!
Nog een keer proberen....niks. :pale: :pale: :pale:
Sleepkabel eraan en naar huis en direct proberen op te lossen. Thuisgekomen weer eens proberen en hij sloeg weer even aan en daarna direct weer uit.
Oftewel...ik heb wel vonk...maar geen benzine. Zoontje in de auto gezet en hem de auto op contact laten zetten en ik luisteren naar de benzinepomp.
Geen geluid, even doormeten en wel weerstand maar geen stroom erop.
Maar eens even kijken naar de zekeringen en wat bleek,er zat er eentje wat los, vast drukken en maar weer proberen.
Direct aanslaan en mooi lopen!!!!!! :cheers: :cheers:
Toch nog een keer kijken of die goed zit en wat beter aandrukken....en hoppa....hij brak af! :bang:
Gelukkig had mijn vader er nog eentje liggen dus die erin gedrukt en nou is het weer prima.....heerlijk die oude meuk!!
Afbeelding

Heerlijk sleutelen zo in het zonnetje met mijn mooie gereedschapswagentje ernaast.

Afbeelding

Volgende klusje: Even het openluchtfilter vervangen voor het juiste luchtfilterhuis en even naar iemand die mijn dashboard weer mooi kan maken.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Zo...dat was het weer even, vanmiddag koters droppen en eens lekker op stap met de Penningmeesteres, even laten zien dat dit een goede keuze is geweest. :mrgreen: :mrgreen:
_________________________________________
In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!


25 apr 2021 11:21
Profiel
PorscheForum Rakker
'77 924 Weltmeister (3x), '87 924 S, '87 944 S, '89 944 S2 Cabriolet, '93 968, '93 968 Cabriolet, '93 968 Club Sport, '94 968 Club Sport M030, ‘13 981 Boxster '21 982 GT4
Bericht Re: Gezinsuitbreiding: P 944!!! :-)
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst :thumleft:

Leuke, originele auto zo te zien. Ik ben zo vrij geweest de auto even in mijn database op te zoeken. Viel me op dat het voor een eerste serie 944 een heel complete auto is qua uitrusting. Airco en cruise control komen niet veel veel op auto's die origineel in Europa geleverd zijn!

Afbeelding

Grappig detail zijn de veiligheidsbumpers. Die kennen we als standaard uitrusting in US/Canada (en misschien minder bekend Finland en Saoedi-Arabië). In andere landen een zeer zeldzame optie.

Veel plezier met de auto. Wat het dashboard betreft; ik voor een reproductie gaan. Dat is de enige oplossing die een mooi resultaat geeft. Ik heb er zelf een in mijn 924 S mocht je het eens willen zien.


25 apr 2021 13:17
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
Bericht Re: Gezinsuitbreiding: P 944!!! :-)
Neppert schreef:
gewoon te los
gewoon ontgaan.
gewoon afstellen
gewoon hetzelfde
Gewoon de gouden moer ..
"Gewoon" stopwoordje? :mrgreen:
Veel plezier met je 944!
_________________________________________
"Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf


25 apr 2021 13:57
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 Turbo 3.6 / 996 GT2 / 924 Turbo / 924 / 924 / Defender 110 ex 924/ex 924/ex 911 2.7/ex 911SC/ex 911 3.2/ex 911 3.2/ex 964C4/ex 993Turbo/ex 964C4
Koekhapper PBVH
Bericht Re: Gezinsuitbreiding: P 944!!! :-)
je vergeet er nog een,

"te gewoontjes" :mrgreen:


25 apr 2021 14:20
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Gezinsuitbreiding: P 944!!! :-)
Het zit je hoog hè :cheesy:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


25 apr 2021 14:48
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 Turbo 3.6 / 996 GT2 / 924 Turbo / 924 / 924 / Defender 110 ex 924/ex 924/ex 911 2.7/ex 911SC/ex 911 3.2/ex 911 3.2/ex 964C4/ex 993Turbo/ex 964C4
Koekhapper PBVH
Bericht Re: Gezinsuitbreiding: P 944!!! :-)
Je wil het niet weten hoe.. :mrgreen:


25 apr 2021 14:58
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
Bericht Re: Gezinsuitbreiding: P 944!!! :-)
Ik vind de rijm zo mooi dat ik hem even herhaal:
"Veel plezier met je negen-vier-vier"
:jump:

Gelukkig heb je geen negen-achtentwintig gekocht. Die rijmt moeilijker ;)
_________________________________________
"Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf


25 apr 2021 15:33
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Gezinsuitbreiding: P 944!!! :-)
heb wel mooi setje passende 16 fuchsen liggen :drive:


25 apr 2021 16:55
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Neppert
Neppert
Bericht Re: Gezinsuitbreiding: P 944!!! :-)
NordRack2 schreef:
Neppert schreef:
gewoon te los
gewoon ontgaan.
gewoon afstellen
gewoon hetzelfde
Gewoon de gouden moer ..
"Gewoon" stopwoordje? :mrgreen:
Veel plezier met je 944!


Gewoonlijk lees ik mijn post altijd nog wel eens over zodat ik dit soort dingen gewoon kan vermijden, maar ik denk dat ik dit keer
gewoon te enthousiast was om een nieuwe post te plaatsen. Ik ga er op letten dat dit geen gewoonte wordt en nog vaker voor gaat komen.
Het lees ook gewoon niet lekker.
Dank voor het gewenste plezier met mijn 944, vwb de 928, die had ik graag gehad voor zijn brute kracht.
De 924, is alleen gaaf als turbo, en nou ben ik gewoon een klier, de andere zijn te gewoontjes en ik ben geen gewoontedier!
(Volgens mij hoor ik al de boze kreten vanuit Harderwijk :shock: :mrgreen: )
_________________________________________
In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!


Laatst bijgewerkt door Neppert op 26 apr 2021 8:50, in totaal 1 keer bewerkt.



26 apr 2021 8:29
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Neppert
Neppert
Bericht Re: Gezinsuitbreiding: P 944!!! :-)
dapatch schreef:
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst :thumleft:

Leuke, originele auto zo te zien. Ik ben zo vrij geweest de auto even in mijn database op te zoeken. Viel me op dat het voor een eerste serie 944 een heel complete auto is qua uitrusting. Airco en cruise control komen niet veel veel op auto's die origineel in Europa geleverd zijn!

Afbeelding

Grappig detail zijn de veiligheidsbumpers. Die kennen we als standaard uitrusting in US/Canada (en misschien minder bekend Finland en Saoedi-Arabië). In andere landen een zeer zeldzame optie.

Veel plezier met de auto. Wat het dashboard betreft; ik voor een reproductie gaan. Dat is de enige oplossing die een mooi resultaat geeft. Ik heb er zelf een in mijn 924 S mocht je het eens willen zien.


Wat super leuk om dit te hebben en te weten over mijn auto, ik ga hem uitprinten en bij de documentatie doen!! :thumleft: :thumleft:
Leuk om te zien dat de achterbumper dus vanuit de fabriek geleverd is, ik wou hem eigenlijk omzetten naar een Euro model.
Misschien dat ik dat nog wel doe want ik vind het wel wat mooier, maar dan hou ik de originele bumper er wel bij.

Vwb het dashboard, ik zou het leuk vinden om eens te komen kijken naar de reproductie! Ik stuur je wel een PB. :thumleft:
_________________________________________
In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!


26 apr 2021 8:34
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Neppert
Neppert
Bericht Re: Gezinsuitbreiding: P 944!!! :-)
Sander951 schreef:
heb wel mooi setje passende 16 fuchsen liggen :drive:

Bedankt Sander, maar ik laat het lekker bij deze prachtig periode correcte foute Azev velgen! :mrgreen: :thumleft:
_________________________________________
In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!


26 apr 2021 8:35
Profiel
PorscheForum Rakker
'77 924 Weltmeister (3x), '87 924 S, '87 944 S, '89 944 S2 Cabriolet, '93 968, '93 968 Cabriolet, '93 968 Club Sport, '94 968 Club Sport M030, ‘13 981 Boxster '21 982 GT4
Bericht Re: Gezinsuitbreiding: P 944!!! :-)
Neppert schreef:
dapatch schreef:
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst :thumleft:

Leuke, originele auto zo te zien. Ik ben zo vrij geweest de auto even in mijn database op te zoeken. Viel me op dat het voor een eerste serie 944 een heel complete auto is qua uitrusting. Airco en cruise control komen niet veel veel op auto's die origineel in Europa geleverd zijn!

Afbeelding

Grappig detail zijn de veiligheidsbumpers. Die kennen we als standaard uitrusting in US/Canada (en misschien minder bekend Finland en Saoedi-Arabië). In andere landen een zeer zeldzame optie.

Veel plezier met de auto. Wat het dashboard betreft; ik voor een reproductie gaan. Dat is de enige oplossing die een mooi resultaat geeft. Ik heb er zelf een in mijn 924 S mocht je het eens willen zien.


Wat super leuk om dit te hebben en te weten over mijn auto, ik ga hem uitprinten en bij de documentatie doen!! :thumleft: :thumleft:
Leuk om te zien dat de achterbumper dus vanuit de fabriek geleverd is, ik wou hem eigenlijk omzetten naar een Euro model.
Misschien dat ik dat nog wel doe want ik vind het wel wat mooier, maar dan hou ik de originele bumper er wel bij.

Vwb het dashboard, ik zou het leuk vinden om eens te komen kijken naar de reproductie! Ik stuur je wel een PB. :thumleft:


Als je de achterbumper vervangt moet je de voorbumper eigenlijk ook doen. Anders is het niet symmetrisch meer ;)

Persoonlijk zo ik het lekker zo laten maar ik ben dan ook erg van de originaliteit.


26 apr 2021 9:40
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Neppert
Neppert
Bericht Re: Gezinsuitbreiding: P 944!!! :-)
Precies, voorlopig ga ik nog helemaal niks aan het uiterlijk doen.
Eerst de technische dingen aanpakken!

Vandaag komt mijn luchtfilterhuis binnen....had er alleen niet aan gedacht om ook het filter zelf te bestellen.
Net maar even gedaan, dus inbouwen moet nog even wachten. :(
_________________________________________
In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!


27 apr 2021 9:32
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 87 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.