Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 maart 2024 1:24



Antwoord op onderwerp  [ 87 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Gezinsuitbreiding: P 944!!! :-) 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Gezinsuitbreiding: P 944!!! :-)
Ik ben gelukkig niet de enige die tijdens het kopen dingen over het hoofd ziet. :D Mooi kar, vind de kleur echt super. Leuk project.


27 apr 2021 10:52
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Neppert
Neppert
Bericht Re: Gezinsuitbreiding: P 944!!! :-)
Nou...het verhaal wordt nog leuker. Vandaag filterhuis binnen, maak hem open...zit er gewoon een best wel goed Mahle filter in.... :lol:
_________________________________________
In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!


27 apr 2021 20:52
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Gezinsuitbreiding: P 944!!! :-)
soms zit het mee. :D


29 apr 2021 13:21
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Gezinsuitbreiding: P 944!!! :-)
Goed bezig! Jammer dat het een 944 is geworden, maar het is je vergeven. :mrgreen:
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


29 apr 2021 16:12
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Neppert
Neppert
Bericht Re: Gezinsuitbreiding: P 944!!! :-)
Gelukkig maar, was al bang dat ik de hele PBVH achter me aankreeg... :lol: :lol:

Afbeelding
_________________________________________
In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!


01 mei 2021 9:37
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 Turbo 3.6 / 996 GT2 / 924 Turbo / 924 / 924 / Defender 110 ex 924/ex 924/ex 911 2.7/ex 911SC/ex 911 3.2/ex 911 3.2/ex 964C4/ex 993Turbo/ex 964C4
Koekhapper PBVH
Bericht Re: Gezinsuitbreiding: P 944!!! :-)
:mrgreen: :mrgreen:


01 mei 2021 9:48
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Neppert
Neppert
Bericht Re: Gezinsuitbreiding: P 944!!! :-)
Omdat ik de motor toch nog een beetje onregelmatig vind lopen heb ik vandaag even een lekker simpel klusje gedaan...het controleren en schoonmaken van de ontsteking.
De verdelerkap moest er als eerste aan geloven en het losmaken was echt een simpel klusje. Zorg wel voor een brede schroevendraaier, anders beschadig je de schroefkop snel.
Uiteraard eerst even de bougiekabels op professionele gemarkeerd, daarna is het een kwestie van de twee schroeven indrukken en een kwartslag draaien en dan kan je de kap er
zo afhalen.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Zoals je kan zien was het nog al een beetje vies dus zowel de binnen als de buitenkant even goed schoongemaakt en de contactpuntjes even schoongeborsteld.

Vies
Afbeelding Afbeelding

Schoon
Afbeelding

De rotor moest uiteraard ook gedaan worden en deze zit enkel vast met een klein imbusschroefje, welke bij mij al lekker uitgelubberd was. Dus daar moest ik even een klein sleufje in slijpen zodat ik hem los
kon maken met een gewone platte schroevendraaier.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Daarna nog even de bougies losgehaald en schoongemaakt.

Afbeelding Afbeelding

Nadat ik alles weer gemonteerd had, ben ik direct een stukje gaan rijden om te kijken of het nou daadwerkelijk verschil maakt.
Ik had er niet veel van verwacht maar toch vind ik dat de motor er wel wat beter van is gaan lopen. Of het nou tussen mijn oren zit of dat het echt zo is maakt voor mij niet uit.
Het was in ieder geval wel weer even leuk om te klungelen!

Ow ja....voor wie het zich afvraagt; de 944 is uitstekend geschikt al "kluswagen" balken van wel 2,40m lang gaan gemakkelijk in de achterbak!!! :cheers: :mrgreen:

Afbeelding
_________________________________________
In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!


02 mei 2021 20:40
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 Turbo 3.6 / 996 GT2 / 924 Turbo / 924 / 924 / Defender 110 ex 924/ex 924/ex 911 2.7/ex 911SC/ex 911 3.2/ex 911 3.2/ex 964C4/ex 993Turbo/ex 964C4
Koekhapper PBVH
Bericht Re: Gezinsuitbreiding: P 944!!! :-)
Goed bezig


02 mei 2021 20:56
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Neppert
Neppert
Bericht Re: Gezinsuitbreiding: P 944!!! :-)
Vandaag bezig geweest met de poelie op de krukas die de stuurpomp aandrijft. Deze wiebelde nogal behoorlijk en zorgde daardoor voor redelijk wat trillingen.
Niet fijn in de auto maar ook niet goed voor de snaar, denk ik.
Zoals je kan zien zit de poelie helemaal scheef.

Afbeelding

De bout waar deze mee vast zit op de krukas moet met 210nm worden aangedraaid...dus losmaken was nog wel een dingetje.
Eerst heb ik het gewoon geprobeerd door de auto op de handrem en in de versnelling te zetten om zo het blok te blokkeren (gelezen op Rennlist)....maarja je raadt het al....dat ging dus niet werken.
Dus dan toch maar een flywheel lock tool aanschaffen en hopen dat het dan wel lukt.
Om onder de auto te komen moest ik wel eerst mijn oprijbokken verlengen want de 944 is gewoonweg te laag.

Afbeelding

Via Garage de Loods een mooi locktooltje gescoord en dan maar aan de bak.
Met het tooltje moet je, zoals de naam al doet vermoeden, het vliegwiel blokkeren en hiervoor moet de startmotor eraf.
Eerst ff de accu loskoppelen en daarna de draden op de startmotor zelf. De startmotor zit maar vast met twee dikke bouten en alles was er binnen een mum van tijd af.

Afbeelding Afbeelding

Op de plek van de startmotor plaats je dan de locktool en zo is de boel geblokkeerd.

Afbeelding

Daarna kon de krachttoer beginnen en zoals verwacht kwam er geen enkele beweging in de bout.
Eerst ff in de WD40 gezet....bakkie koffie...beetje de startmotor schoonmaken en dan maar weer proberen...maar helaas.

Toen maar even mijn buurvrouw gevraagd of ze de vlammenwerper er op wou zetten.....

Afbeelding

Nadat de bout goed verhit was kwam deze uiteindelijk redelijk makkelijk los. Ik hoopte dat de poelie gewoon verkeerd gemonteerd was en dat hij daardoor scheef zat.
Maar helaas.....ding is dus lekker krom.
Afbeelding Afbeelding

Dapatch is al voor mij aan het kijken of hij nog een goede poelie heeft liggen en zo niet dan moet ik even verder zoeken....
Nu ik de boel toch zo open heb liggen ga ik direct de distributieriem vervangen, dus die moet ook nog even besteld worden.
_________________________________________
In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!


18 mei 2021 23:33
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Gezinsuitbreiding: P 944!!! :-)
Mooie update weer :thumleft:
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


18 mei 2021 23:56
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
996 GT2 - 991 Cabrio Project
Sint-Niklaas, Oost-Vlaanderen
Bericht Re: Gezinsuitbreiding: P 944!!! :-)
Schoon scheef is ook niet mis :mrgreen:


19 mei 2021 0:51
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Neppert
Neppert
Bericht Re: Gezinsuitbreiding: P 944!!! :-)
Zo...tijd voor de volgende update. Het heeft even geduurd maar ik moest nogal op zoek naar wat onderdelen.
Bij dapatch een mooie poelie weten te scoren alsmede een asbakje, een beugel voor het luchtfilterhuis, een slang voor het ontluchten van de ruimte waar de riemen zitten en een mooie beschermplaat voor de motor.
Aangezien de distributieriem ook aan de beurt was ook maar direct hier een setje voor gehaald.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Het vervangen van de riemen was eigenlijk best wel een makkelijk klusje....eerst alles op tijd zetten, dan het locktooltje monteren en dan is de boel redelijk makkelijk los te halen.
Ook maar even de ijkpunten van een nieuw wit laklaagje voorzien, zodat het weer wat jaartjes mee kan

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Daarna de poelie weer gemonteerd en de kappen die over de riemen gaan even schoongemaakt en teruggezet.

Afbeelding Afbeelding

Het luchtfilterhuis is echter helaas nogal een dingetje omdat deze niet past omdat ik origineel een auto met airco heb zit de boel wat anders in elkaar.
Omdat de airco eruit is gehaald hebben ze een andere snaar op de dynamo gezet en de hele boel komt zo omhoog waardoor het luchtfilterhuis niet past.
Dus voorlopig maar het oude filter teruggeplaatst en hier kijken we in de toekomst nog wel een keer naar.


Ook nog even de verdelerkap van een nieuwe pakking voorzien en dit wou ik ook doen voor het originele luchtfilterhuis.

Afbeelding Afbeelding

De startmotor heb ik ook nog even van een nieuw laagje verf voorzien en daarna kon deze er ook weer op.

Afbeelding vs Afbeelding

En toen was het grote moment aangebroken, doet alles het nog, is de timing goed....of draai ik de boel kapot.
Gelukkig was het een kwestie van starten en lopen en klonkt het allemaal precies zo als het hoorde.
Wel ben ik bang dat de boel binnenkort toch weer open moet om de waterpomp te doen. Er is namelijk iets wat nogal een gierend geluid maakt.
Het kan de waterpomp, de stuurbekrachtigingspomp of de dynamo zijn en aangezien de laatste 2 het goedkoopst zijn om te fixen ga ik eerst dat proberen.
Ook omdat de waterpomp (volgens de rekeningen die bij de auto zitten) nog niet zo lang geleden al gedaan is....fingers crossed.
_________________________________________
In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!


03 jun 2021 16:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Neppert
Neppert
Bericht Re: Gezinsuitbreiding: P 944!!! :-)
Update deel 2:

In het interieur ben ik ook nog een beetje bezig geweest. Gezien mijn lengte is het toch een beetje krap in de cockpit en ik zag bij Johann zijn 924 dat er een ander stuurtje opkwam.
Even contact gezocht en direct eens even een goede rede om de PBVH te bezoeken en eens te bekijken hoe daar gesleuteld wordt.
Als eerste werd mij verteld dat ik nog wat ruimte kon winnen door de stoelverhogers te verwijderen en dus dat direct maar gedaan....alle beetjes helpen zullen we maar zeggen.

Afbeelding

Thuis even mijn stuurtje opgezocht van mijn 911 en gekeken of dit veel verschil maakt. En dat doet het.....maar helaas....de naaf van de 911 is anders dan van de 944.

Maar nu de boel toch open is kon ik direct eens even kijken waarom mijn hendel van de knipperlichten niet terug schiet.
Drie schroeven houden beide hendels op hun plek en als deze los zijn dan moeten er nog wat stekkers losgehaald worden en schuift de boel er zo uit.
Het plaatje wat over het systeem van de schakelaar zit is echter deels vast gegoten dus wees voorzichtig als je dit losmaakt. Bij mij schoot uiteraard alles eruit...gelukkig had ik van te voren
foto's gemaakt en aan de hand daarvan kon ik wel weer ontdekken hoe het ineen gezet moest worden.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Boel een beetje schoonmaken en testen maar...en zowaar het werkt weer allemaal.

Volgende ding wat ik ga doen is het vervangen van de motorsteunen....hopelijk dit weekend mee aan de bak!
_________________________________________
In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!


03 jun 2021 16:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ede
Bericht Re: Gezinsuitbreiding: P 944!!! :-)
Lekker bezig Gijs!
_________________________________________
944S ‘87 Nijlgroen & 987 S 3.4 '06

ex 944 '85 +’86 + ‘87 Celebration
ex 924 T ‘79
ex 911 3.0 Targa '79


03 jun 2021 21:15
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Neppert
Neppert
Bericht Re: Gezinsuitbreiding: P 944!!! :-)
Thnx!!
Ben je al klaar met klussen? Kom ik ff langs zodra de motorsteunen gedaan zijn. :thumleft:
_________________________________________
In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!


03 jun 2021 21:40
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
996 GT2 - 991 Cabrio Project
Sint-Niklaas, Oost-Vlaanderen
Bericht Re: Gezinsuitbreiding: P 944!!! :-)
Goed bezig!


03 jun 2021 22:32
Profiel Facebook 
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Gezinsuitbreiding: P 944!!! :-)
Mooi om te lezen! Waterpomp gaan vaak kapot als je nieuwe riemen monteren, daarom adviseren ze altijd een nieuwe waterpomp te monteren bij het wisselen van de distributie riemen :idea:

Als je een lange dunne sxhrievendraaier hebt, kan je met de punt tegen de de behuizing van je dynamo/stuurbekrachtigingpomp duwen en je oor tegen de hendel houden, dan kan je het geluid isoleren :scratch:
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


03 jun 2021 22:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Neppert
Neppert
Bericht Re: Gezinsuitbreiding: P 944!!! :-)
Thnx Heren,

@Johann:
De pomp is bij 166k km vervangen en de teller staan nu op 214k km, en het gierende geluid wat ik hoor was er al voordat ik de riemen vervangen had.
Het is ook niet erger geworden sinds er nieuwe riemen op liggen, dus eerst de andere dingen bekijken/beluisteren.
De tip van de schroevendraaier is mij wel bekend maar toch bedankt, alle tips blijven welkom :thumleft:
_________________________________________
In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!


04 jun 2021 12:49
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Neppert
Neppert
Bericht Re: Gezinsuitbreiding: P 944!!! :-)
Gisteren bezig geweest om de motorsteunen te vervangen, in eerste instantie wou ik dit gewoon bij mezelf thuis doen en de auto op de oprijsteunen te zetten maar dat ging hem niet worden.
Omdat het subframe moet kunnen zakken moeten de banden los van de grond en als ik de oprijsteunen onder de krikpunten zou zetten had ik gewoonweg te weinig ruimte.
Gelukkig stelde mijn oom voor om het op zijn brug te doen, zijn Austin Healey is gelukkig een rollend project dus de brug was snel vrij gemaakt.
En wat werk dat fijn zo'n vier koloms brug met brugkrik.

Afbeelding Afbeelding

Als eerste moet de stabilisatiestang losgemaakt worden en een hitteschildje verwijderd worden.

Afbeelding Afbeelding

Daarna maak je de retourleiding van de stuurpomp los van het subframe, die achter het stuurhuis aan de bovenkant van het subframe vast zit en dan maak je het stuurhuis zelf los.
Het stuurhuis zit vast met vier bouten die gemakkelijk via de voorkant te bereiken zijn, daarna kan je het stuurhuis gewoon laten hangen.

Afbeelding Afbeelding

Vervolgens draai je de bouten los van de motorsteunen zelf en kun je de motor opkrikken zodat er ruimte komt om de motorsteunen eruit te krijgen.
De motorsteunen zitten vast met 2 bouten aan de bovenkant en 1 grote aan de onderkant die door het subframe heen gaat.
Die bouten bovenop de steunen zijn echt k#t om los te maken, er is gewoon te weinig ruimte dus je kan maar iedere keer een klein slagje maken met een steek- of ringsleutel.

Afbeelding Afbeelding

Daarna draai je de 4 bouten los van het subframe en deze kan je dan ook iets laten zakken zodat er uiteindelijk voldoende ruimte ontstaat om de motorsteunen eruit te halen.
En dan heb je weer een verzameling boutjes, moertjes, ringetjes, motorsteunen en een heel vies hitte schildje.

Afbeelding Afbeelding

Uiteraard even de zooi lekker schoongemaakt en alle boutjes voorzien van wat kopervet zodat het bij een volgende keer weer makkelijk los gaat.
Dan alles via de omgekeerde procedure weer in elkaar zetten en klaar is klara.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Direct even een stukje gaan testen en het verschil is echt gigantisch. Veel minder "bokken" bij schakelen enzo en ook veel minder trillingen überhaupt.
Het was al met al een best klusje waar toch echt wel wat tijd in ging zitten maar het was het allemaal dubbel en dwars waard!!
_________________________________________
In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!


06 jun 2021 10:43
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ede
Bericht Re: Gezinsuitbreiding: P 944!!! :-)
Jij bent niet bang uitgevallen.. gewoon doen! Mooie duidelijke beschrijving!
_________________________________________
944S ‘87 Nijlgroen & 987 S 3.4 '06

ex 944 '85 +’86 + ‘87 Celebration
ex 924 T ‘79
ex 911 3.0 Targa '79


06 jun 2021 11:58
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Neppert
Neppert
Bericht Re: Gezinsuitbreiding: P 944!!! :-)
MPH schreef:
.. gewoon doen!

Dat is het, niks meer en niks minder..... 8)
_________________________________________
In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!


06 jun 2021 15:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Gezinsuitbreiding: P 944!!! :-)
Mooie reportage. Lekker hè als je iets vervangt en je merkt echt verschil.


07 jun 2021 11:01
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Gezinsuitbreiding: P 944!!! :-)
Erg leuke topic Neppert! Puur genieten 8)
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


07 jun 2021 11:41
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Neppert
Neppert
Bericht Re: Gezinsuitbreiding: P 944!!! :-)
SCR schreef:
Mooie reportage. Lekker hè als je iets vervangt en je merkt echt verschil.

Zeker en het feit dat je het zelf doet maakt het nog iets meer zoet!!! 8) :mrgreen:

Johann schreef:
Erg leuke topic Neppert! Puur genieten 8)

Zodra de garage af is pak ik het andere topic weer op....staat nu al veel te lang stil.. :cry:
_________________________________________
In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!


07 jun 2021 14:50
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 Turbo 3.6 / 996 GT2 / 924 Turbo / 924 / 924 / Defender 110 ex 924/ex 924/ex 911 2.7/ex 911SC/ex 911 3.2/ex 911 3.2/ex 964C4/ex 993Turbo/ex 964C4
Koekhapper PBVH
Bericht Re: Gezinsuitbreiding: P 944!!! :-)
Goed bezig :thumright: :thumleft:


07 jun 2021 19:24
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 87 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.