A Porsche Safari is born - K-Jet ombouwen naar EFI
Geplaatst: 27 apr 2021 16:32
Als jochie van 10 jaar oud zat ik gedurende januari 1986 iedere avond gekluisterd aan de TV om 20:30 want dan kwam de dagelijkse verslag van de Paris-Dakar rally. 1986 is het jaar dat mijn vader mij introduceerde aan rally raid. Ik was toen al weg van Porsche maar vooral de vrachtwagens vond ik tof
Maar zo tussen alle vrachtwagens was er altijd de 959's (die stiekem SC's waren met 4 wiel aandrijving)

Enkele jaren geleden begon in Amerika een trend met de project keen 911's allemaal geïnspireerd door de rally raid 911's

Ik vond het zo'n machtig mooie idee, maar een 911 ombouwen leek mij te gortig. Dus heb ik even mijn Safaridroom in de koelkast gestopt.
In 2017 gedurende de jaarlijkse roadtrip (ARSE) van de PBVH hebben we een culturele uitje gemaakt naar de Technik Museum in Sinsheim, daar stond een verzammeling 924 safari's

Als je je eenmaal verdiept in 924 Safari's ondek je dat Walter Röhrl ook zelf een 924 Carrera GT hebben omgebouwd tot safari en daarmee heeft hij de Serengeti Safari ralley in 1981 gewonnen

Dus, mijn geliefde 924 bleek dus ook zeer geschikt te zijn als basis voor een safari ombouw.
Samen met de leden van de PBVH hebben we de afgelopen twee jaar reeds drie 924’s geprepareerd voor een roadtrip naar China, niet helemaal zoals ik het zou willen maar ze zijn zeker een insiratie voor mij geweest en met iedere zaterdag dat ik aan ze ging sleutelen groeide bij mij de kriebels om zelf aan de slag te gaan met mijn eigen project.
Dus, we staan weer aan de vooravond van een nieuwe project...mijn eigen kijk op een 924 Safari
Afgelopen donderdag is de donor in de PBVH Remise aangekomen.

De auto is hard en recht, en lijkt mechanisch ook solide te zijn. Optisch is hij wat minder, maar dat is juist goed, want er komt een andere kleurtje op
Zoals gebruikelijk zal ik als eerst een GROTE beurt uitvoeren want dan heb ik een goeie eikpunt. Ik zal beginnen met:
- Verdeelkap + rotor
- Bougies
- Distributie set
- V snaar
- Waterpomp
- Bakolie
- Motorolie
- Remolie
- Pakkingset kleppendeksel
- Benzinefilter
- Luchtfilter
- Knipperlichtrelais
- Accu
Tot zover mijn eerste update

Maar zo tussen alle vrachtwagens was er altijd de 959's (die stiekem SC's waren met 4 wiel aandrijving)
Enkele jaren geleden begon in Amerika een trend met de project keen 911's allemaal geïnspireerd door de rally raid 911's
Ik vond het zo'n machtig mooie idee, maar een 911 ombouwen leek mij te gortig. Dus heb ik even mijn Safaridroom in de koelkast gestopt.
In 2017 gedurende de jaarlijkse roadtrip (ARSE) van de PBVH hebben we een culturele uitje gemaakt naar de Technik Museum in Sinsheim, daar stond een verzammeling 924 safari's

Als je je eenmaal verdiept in 924 Safari's ondek je dat Walter Röhrl ook zelf een 924 Carrera GT hebben omgebouwd tot safari en daarmee heeft hij de Serengeti Safari ralley in 1981 gewonnen

Dus, mijn geliefde 924 bleek dus ook zeer geschikt te zijn als basis voor een safari ombouw.

Dus, we staan weer aan de vooravond van een nieuwe project...mijn eigen kijk op een 924 Safari

Afgelopen donderdag is de donor in de PBVH Remise aangekomen.




De auto is hard en recht, en lijkt mechanisch ook solide te zijn. Optisch is hij wat minder, maar dat is juist goed, want er komt een andere kleurtje op

Zoals gebruikelijk zal ik als eerst een GROTE beurt uitvoeren want dan heb ik een goeie eikpunt. Ik zal beginnen met:
- Verdeelkap + rotor
- Bougies
- Distributie set
- V snaar
- Waterpomp
- Bakolie
- Motorolie
- Remolie
- Pakkingset kleppendeksel
- Benzinefilter
- Luchtfilter
- Knipperlichtrelais
- Accu
Tot zover mijn eerste update
