Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 15:50



Antwoord op onderwerp  [ 86 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
928 Strosek 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
roosendaal
Bericht Re: 928 Strosek
Ander stukje huisvlijt van eerdere eigenaren was het opbergvakje in de middenarmsteun. Daar zat (gruwel) vage vloerbedekking in aan boven en onderzijde. Wel keurig tot op de mm op maat gesneden overigens.

Zwart vilt is daar m.i. beter op zijn plaats; grappig detail na het losschroeven was dat ik nog de initialen van iemand uit de fabriek (neem ik aan) terugvond op de onderkant

79496


25 sep 2021 8:44
Profiel
PorscheForum Rakker
roosendaal
Bericht Re: 928 Strosek
Verder ben ik op mijn gemak een lijstje aan het maken van zaken die ontbreken. Zo mist er een afdekkap bij de pluspool in de motorruimte, en ook in de auto zelf wat kleine zaken als de afwerking bij de gordels van de achterzitjes etc.

Het klokje is overigens inmiddels gevonden en aangeschaft bij Frawi.

79495


25 sep 2021 8:47
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 928-S4 ClubSport ex 928-S4 ex 928-S3
nu Alpine en Lotus
Bericht Re: 928 Strosek
Die "blote" positieve pool is echt gevaarlijk!
Zo moet het er uit zien;

Afbeelding

En dat blauwe dopje kun je er snel afschroeven tbv startkabels cq acculader aan te koppelen, reuze handig.
_________________________________________
80% van het salaris is voor mijn auto, de rest verknoei ik.


26 sep 2021 8:17
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
roosendaal
Bericht Re: 928 Strosek
vandaag weer paar kleine dingen gedaan. Het afdekkapje en schroefdop voor de pluspool was gewoon nog nieuw leverbaar

Best grappig daar het nu niet echt een gangbaar slijtageonderdeel is.

79520

Verder kwam er nogal een luid knakkkend geluid uit de deurvangers; keek er niet naar uit om die te vervangen omdat de deurbekleding er dan af moet. Maar op de site van jenniskens http://jenniskens.livedsl.nl stond een hele goede tip: het kunnen ook de inbusboutjes zijn waar de arm van de deurvanger op scharniert. En jawel: het knakkende geluid is verdwenen door 5 min werk en een paar euro


30 sep 2021 20:40
Profiel
PorscheForum Rakker
roosendaal
Bericht Re: 928 Strosek
Verder ook de nieuwe slang binnen voor de dynamokoeling; wat een gepriegel in dat voorscherm. Uiteindelijk toch maar het wiel en het volledige binnenscherm verwijderd om er wat beter bij te kunnen

wordt vervolgd


30 sep 2021 20:43
Profiel
PorscheForum Rakker
roosendaal
Bericht Re: 928 Strosek
79521


30 sep 2021 20:45
Profiel
PorscheForum Rakker
roosendaal
Bericht Re: 928 Strosek
achterin boven het reservewiel ook allerlei huisvlijt aangetroffen, Triplexplaat en schuimrubber op maat door een eerdere eigenaar.

Eigenlijk hoort er een bijzonder gevormde afdekking op het reservewiel; maar die zijn meestal vergaan en gebruikt lastig te vinden. Op rennlist verkoopt iemand een kunststofdeel met de juiste bolling als alternatief. Vandaag kwam het binnen


79522


30 sep 2021 20:48
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: 928 Strosek
Goed man, ouwe klusser!! :thumleft:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


30 sep 2021 23:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Bericht Re: 928 Strosek
mvv schreef:
Verder kwam er nogal een luid knakkkend geluid uit de deurvangers; keek er niet naar uit om die te vervangen omdat de deurbekleding er dan af moet. Maar op de site van jenniskens http://jenniskens.livedsl.nl stond een hele goede tip: het kunnen ook de inbusboutjes zijn waar de arm van de deurvanger op scharniert. En jawel: het knakkende geluid is verdwenen door 5 min werk en een paar euro
Momenten van ultieme voldoening! :ba:
_________________________________________
Trained by GP E L I T E
'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)


01 okt 2021 6:58
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 Carrera, Boxster S 550 Spyder en Cayman S Sport (ex Boxster 2.5 en ex 924).
Bericht Re: 928 Strosek
Je zou zo zin krijgen zelf een projectje te kopen !
Goed bezig !
_________________________________________
996 Carrera 1998, Boxster S 550 Spyder 2004 en Cayman S Sport 2008.


01 okt 2021 9:59
Profiel
PorscheForum Rakker
roosendaal
Bericht Re: 928 Strosek
Vandaag weer even verder; als eerste wilde ik de auto weer op zijn wielen krijgen; die quickjack is super, maar ik heb de auto toch het liefst rijdbaar

79530


Nu de wielkuip er toch uit was nog zeker een kilotje zand kunnen verwijderen; gaat hij straks toch weer wat harder. Ik kon nu ook gelijk de zijknipper repareren die via de gebruikelijke manier niet los te krijgen was; bleek vastgekoekt

De nieuwe slang op maat gemaakt, beugeltje gerepareerd en met engelengeduld e.e.a. weer teruggemonteerd. Zeer bijzonder constructie

79532 79531


05 okt 2021 21:22
Profiel
PorscheForum Rakker
roosendaal
Bericht Re: 928 Strosek
Omalles wat beter te kunnen schoonmaken op de achterbank heb ik de armsteun achter maar even verwijderd. Zoals zo vaak rol je dan van het 1 in het ander; er zitten wat ijzeren plaatjes in om de vorm van het geheel te behouden; die zaten gepopnageld maar waren afgebroken; dus niet alleen mijn legercleaner maar ook dekpopnageltang moest eraan te pas komen;

wel goed kunnen reinigen/behandelen en weer kunnen monteren met fris nieuw bevestigingsmateriaal

79534


05 okt 2021 21:32
Profiel
PorscheForum Rakker
roosendaal
Bericht Re: 928 Strosek
79535


05 okt 2021 21:33
Profiel
PorscheForum Rakker
roosendaal
Bericht Re: 928 Strosek
Bij Frawi had ik een gebruikt maar origineel klokje gekocht;niet goedkoop maar je zal het maar net nodig hebben; qua bekabeling en stekkers wat frisser gemaakt en gesoldeerd.

Beugeltje voor montage was er niet meer omdat denk ik iemand ooit een dubbeldin radio gemonteerd had, achter de schermen wat geïmproviseerd, maar het zit naar mijn zin.

79537 79536


05 okt 2021 21:39
Profiel
PorscheForum Rakker
roosendaal
Bericht Re: 928 Strosek
Verder moest de DAB-antenne nog een plekje krijgen; op de voorruit vind ik maar niets dus op het rechter achterruitje was een mooi plekje. Ik dacht dan haal ik even die speaker los zodat ik het kabeltje van de antenne wat beter kan doorvoeren.

Maar goed speaker verteerd, dus gelijk een vervolgprojectje ; ook de net iets te korte speakerdraadjes zullen verlengd moeten worden bij de plaatsing van de nieuwe speakers


79538 79539 79540


05 okt 2021 21:50
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: 928 Strosek
Mooi project!,
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


05 okt 2021 21:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 911SC uit 1981
Noord-Holland
Bericht Re: 928 Strosek
Prachtige wagen zo ombouw ook leuk kende het niet ben wel benieuwd naar meer foto,s veel plezier ermee!


06 okt 2021 7:56
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht Re: 928 Strosek
Je kunt het ook niet laten hè perfectionist :lol:
Goed bezig hoor :thumleft:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


06 okt 2021 10:07
Profiel
PorscheForum Rakker
roosendaal
Bericht Re: 928 Strosek
inmiddels weer wat verder; wilde af van de krakende verteerde speakers; maar had ook weer geen zin om een fortuin uit te geven.

Bij de achter-zijruitjes zat een 4 inch 1-weg speaker; die was eenvoudig te vervangen door een tweeweg. Om het originele rooster weer te kunnen hergebruiken moest ik een speaker zoeken waar de tweeter verzonken ligt. Audison heeft een dergelijk setje voor ongeveer EUR 80,-

de installatie was straightforward (al waren de Porsche snoertjes akelig kort) en gaf (valse) hoop voor de selectie en installatie van de overige speakers


19 okt 2021 21:14
Profiel
PorscheForum Rakker
roosendaal
Bericht Re: 928 Strosek
79570 79571


19 okt 2021 21:17
Profiel
PorscheForum Rakker
roosendaal
Bericht Re: 928 Strosek
Vervolgens de speakers in de deuren; gelukkig is er via google veel te vinden:

Wees voorzichtig met de roosters; de ring is heel fragiel
Vergeet de bestaande tweeter; de maat is niet te vinden
Installeer een tweeweg op de plaats van de eenweg speaker

Heel voorzichtig en heel lang lopen prullen om de roosters te verwijderen; er was een kans dat ze eraf gedraaid moesten worden maar ook een kans dat ze geklikt zaten; draaiend geen beweging in te krijgen; dan toch maar proberen om er een grote platte schroevendraaier achter te zetten uiteindelijk klikte de ring en het rooster los.

wat in beeld kwam is een 4 inch speaker verlijmd in een ring die weer als bevestiging voor het rooster; het geheel heeft een 928 onderdeelnummer maar dat zou ik niet als NOS willen

Dus met de heatgun veel geduld en een dremel de speaker uit de ring gehaald; hier wil ik ook dezelfde tweeweg audison plaatsen met de voetjes onder de originele ring. Ik had keurig de inbouwdiepte gecheckt maar toch niet goed opgelet; de diepte is goed maar doordat de magneet groter is qua diameter en de achterwand ' verloopt' paste het net niet; uiteindelijk de speaker met de voetjes juist 'op' de ring gemonteerd en dat gaf precies genoeg extra ruimte; gelukkig paste ondanks deze modificatie het rooster nog steeds.

Verder het doorlussen naar de oude tweeter onderbroken en de filters verwijderd; allemaal potentiële rammels in de deur voorkomen


19 okt 2021 21:36
Profiel
PorscheForum Rakker
roosendaal
Bericht Re: 928 Strosek
79572
79573 79574 79575


19 okt 2021 21:43
Profiel
PorscheForum Rakker
roosendaal
Bericht Re: 928 Strosek
als laatste nog de twee woofers achter de stoelen; die zitten in de originele 928 behuizing geschroefd en hebben een vierkante vorm; geen alternatief te vinden

Ik heb gekozen voor een ronde 6,5 inch woofer van audison en een universele speaker ring; die laatste heb ik met de dremel en engelengeduld passend vierkant gemaakt en gemonteerd in de originele behuizing.

eind goed al goed; alle speakers achter de originele roosters en geen krakende audio meer!

79578
79579 79580 79581


19 okt 2021 21:53
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: 928 Strosek
Goed bezig weer, mooie oplossingen verzonnen :thumleft:
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


20 okt 2021 8:07
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
996 GT2 - 991 Cabrio Project
Sint-Niklaas, Oost-Vlaanderen
Bericht Re: 928 Strosek
Top! :D


20 okt 2021 10:33
Profiel Facebook 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 86 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Trekhaak


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.