Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 maart 2024 4:16



Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Porsche 964 RS NGT restauratie 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Porsche 964 RS NGT restauratie
Wil toch nu maar eens eindelijk gaan beginnen aan de restauratie van mijn 964 NGT.

Volgende zaken in de planning;

Demontage complete auto
Uitbouwen huidige motor, offertes aanvragen voor revisie van deze motor en bak
Offertes opvragen voor kaal maken van chassis, nalopen van eventuele oude schades, opnieuw spuiten van het chassis.
Stralen ophangingsdelen, ophanging voorzien van nieuwe rubbers.
Opbouwen van de auto

Graag hoor ik over jullie ervaringen op dit forum wat de goeie adressen zijn voor de verschillende stappen zoals chassis werk (ontkalken, reparatie en spuitwerk), straal werk van Alu ophanging delen, revisie van de motor, ect, ect

Het is geen haast project en neem er rustig de tijd voor. Ben benieuwd naar ervaringen….


21 okt 2021 20:39
Profiel
PorscheForum Rakker
928 S4 manual, ex 964 C2, ex 993 C2
Bericht Re: Porsche 964 RS NGT restauratie
Niet echt een alledaagse opknapper…zou wellicht eerst informeren bij iemand die de markt voor dit soort auto’s kent wat je beter kunt laten zoals het nu is. En welke adressen hij kent voor het betere restauratiewerk. Wellicht Thomas Schmidt in Duitsland een belletje geven?

De motor zul je prima naar Erwin van Rebel Engineering kunnen brengen. De rest van de techniek overigens ook, denk ik.


21 okt 2021 22:25
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Porsche 964 RS NGT restauratie
Er zijn een hele boel goeie motorbouwers in NL en ook hele goeie spuiters allemaal met veel ervaring met Porsche en luchtgekoelde blokken.

Als ik een 964 NGT had, zou ik ook de uniekheid en historie/provenance willen behouden. Daarom zou ik het overwegen om hem door Porsche zelf te laten restaureren. Dat zal wel geen goedkoop adres zijn, maar wel de beste. Als alternatief zou je ook Porsche Centrum Gelderland kunnen overwegen, ze hebben alles in huis om je auto ook weer perfect te restaureren. Bij beide adressen krijg je na afloop een hele mooie boek mee met de gehele restauratie.
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


22 okt 2021 8:05
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Porsche 964 RS NGT restauratie
Ik zou zoiets ook niet zo snel laten restaureren. Motor/bak revisie vind ik wat anders

Droomauto overigens
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


22 okt 2021 9:09
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 4 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.