Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 18:05



Antwoord op onderwerp  [ 90 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
924 perfectioneren 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: 924 perfectioneren
Ticcie. Dat laatste mbt de onderdelen schijnt vooral een dingetje te zijn. Ik ga denk ik eerst even de kop er weer op leggen en aandraaien. De pakking ziet er nog behoorlijk netjes uit en ik zou dan een compressietest kunnen doen. Dan weet ik in ieder geval een klein beetje hoe de staat van het onderblok is. Aan de hand van die resultaten kan ik nog beter een beslissing kan nemen hoe nu verder.


22 nov 2021 22:57
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: 924 perfectioneren
Zo, even een kleine update.
Van de week bij "mijn" motorrevisiebedrijf in Epse geweest. Heeft al meerdere motoren gereviseerd voor mij. Helaas was het bij de laatste motor een beetje rommelig verlopen, vandaar mijn "zoektocht" naar een andere mogelijkheid. Zoals jullie kunnen lezen zijn de reacties binnengestroomd maar heb ik besloten om weer naar Epse te gaan. Ze leveren daar domweg goed werk.
De eigenaar komt van de week even kijken hoe het ervoor staat, maar ik heb de beslissing voor mezelf al genomen dat het blok en de kop gereviseerd gaan worden. Voor mij is het de auto waard. We zullen zien wat er allemaal gedaan moet worden.
Na een kleine afkoelingsperiode :D vanmiddag weer verder gegaan met de ontmanteling. Motorruimte kaal gemaakt zodat er straks nog maar een paar bouten losgedraaid moeten worden om het blok eruit te halen.

Ik heb in een vorige aflevering van dit feuilleton verteld over het warm worden van de motor en het feit dat ik koelvloeistof kwijt was. Vanmiddag is vermoedelijk duidelijk geworden waar dat aan gelegen heeft. Bij het loshalen van een waterslang aan het blok, bleek dat die slang alleen nog bij elkaar gehouden werd door de slangklem. De slang viel zo uit elkaar. Het bleek dat er een oud breukvlak (nat) en een nieuw breukvlak (droog) was. Het zou dus heel goed kunnen, dat hierdoor voortdurend wat koelvloeistof heeft gelekt zonder dat dit opviel. Ook kan het zijn dat het systeem niet op druk bleef en daardoor veel te warm werd en het water er dus toch via de overloop uitkwakte. Enniewee, we zijn lekker aan het sleutelen. Het voordeel is, nu de de motor eruit gaat, dat ik de bekleding van de motorruimte (geluid en warmte) kan vernieuwen en kleine lakschades kan herstellen. Elk nadeel hep zijn voordeel!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


28 nov 2021 17:46
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: 924 perfectioneren
Hou ik een prachtig verhaal over een waterslang die gebarsten is. Blijkt het helemaal geen waterslang te zijn maar een ontluchtingsslang vanuit het blok. Blijft over dat ie wel kaduuk is. En dat de hele theorie over de watertemperatuur wat betreft deze slang, de prullenbak in kan :D .


29 nov 2021 14:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: 924 perfectioneren
Vanaf de foto’s moeilijk te beoordelen hoe de staat van de cilinders is. Misschien is alleen honen en nwe veren al genoeg?
Trouwens typische slippery slope dit project :)
_________________________________________
GREEN IS GOOD


30 nov 2021 11:41
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: 924 perfectioneren
Haha, slippery project. Ja zou kunnen. Maar ik had van te voren al heel wat ingecalculeerd. Alleen die motor viel daarbuiten. Niettemin ergens toch wel blij. Normaal gesproken is die 924 een blijvertje en dan is het toch fijn als de hele auto zo'n beetje vernieuwd is. Ik vind het wel wat hebben. Het eerste watergekoelde type en het laatste luchtgekoelde type van Porsche. Hoe "rijk" kun je zijn?


30 nov 2021 13:12
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: 924 perfectioneren
Zo fijn dat je je liefde voor de 924 hier deelt, erg leuk om je topic te volgen.

Ik denk dat we maar een "924 Only" meeting moeten regelen in de voorjaar 8)
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


30 nov 2021 16:06
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: 924 perfectioneren
Haha. Lijkt me leuk man. Hier gaat het "slopen" gestaag door. Voorwielophanging eruit/eraf. De stuurkogel rechtsvoor zat er inmiddels 37 jaar in. Dat kostte wat moeite, maar de slijptol bracht uitkomst :D . Eén van de kruiskoppelingen van de stuuras heeft speling. Daar moet ik even iets op vinden. Geen idee hoe ze die kruiskoppelingen gemonteerd hebben. Ik zie ook nergens een borgring of zo. Zal wel een tweedehands asje worden in de hoop dat ik er eentje vind zonder speling. Die dingen zijn natuurlijk allemaal net zo oud :cry: .
Nou ja, we zien wel weer. Nu eerst alles maar eens alles mooi reinigen, reviseren of wegmikken en nieuw kopen, indien nodig van een nieuw laklaagje voorzien, of misschien zelfs wel poedercoaten, labelen en even op een lege slaapkamer opslaan.......
Ruikt ook zo lekker naar olie en dergelijke als je dan de deur open doet :D .

Afbeelding

Afbeelding


30 nov 2021 17:00
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: 924 perfectioneren
Op mijn turbo was deze ook versleten, je kan ze laten reviseren. Maar ik had daar de geduld niet voor en heb een gereviseerde gekocht bij Part Works

Afbeelding

Goedkoop is anders, maar ik denk dat je niet veel goedkoper uit zal zijn als je hem in NL laten reviseren.
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


30 nov 2021 17:45
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: 924 perfectioneren
Ik zie dat ze in de aanbieding zijn. €10 goeiekoper. Allemachtig. Ik ga nog even de boer op voor een gebruikt tweedehands met geen speling :D


30 nov 2021 18:30
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: 924 perfectioneren
Wat ik heb geleerd de afgelopen zeven jaar is; als je 924 mooier/beter is dan 95% van de wagenpark (en dat is bij jouw ook het geval), je nooit gebruikte onderdelen zullen vinden die beter is dan dat wat je van jouw auto halen.

Ik heb een gebruikte stang liggen, je kunt altijd komen kijken of hij beter is dan de jouwe :idea:
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


30 nov 2021 19:52
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: 924 perfectioneren
Ik kom bij je op de lijn :D


30 nov 2021 20:05
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: 924 perfectioneren
Vandaag het stuurhuis uit elkaar gehaald. Grappig genoeg vond ik op joeptroep een handig filmpje over de volgorde van "slopen". En nee, niet van onze Johann :D . Alle afstanden met schuifmaat en foto's vastgelegd. Scheelt straks weer puzzelen. Er zat veel, heel oud en gehard vet op de diverse bewegende delen. Alles mooi schoongemaakt en ontvet. Het lager van de tandheugel lijkt nog prima in orde. Althans het loopt mooi licht, is stil en heeft zo te voelen geen speling.
De buis van het stuurhuis laat ik zijdeglans zwart poedercoaten. Ik wil even een aantal spullen bij elkaar hebben, zoals de achterplaten van de voorremmen en de traverse en verder alles wat ik zwart wil laten poedercoaten en dan alles in één keer wegbrengen. Ondertussen ga ik vast de nieuwe stuurkogels en stuurstangen, complete draagarmen met rubbers en al (goedkoper dan losse rubbers, fuseekogels en poedercoaten...) en wat ik nog meer nodig heb aanschaffen.
Alleen de veerpoten er nog onder vandaan. Ik ga de veerdempers vervangen door rode Koni's, die ik al in huis heb. Uit de documentatie maak ik op, dat er in een ver verleden al eens dempers zijn vernieuwd, maar ach, het ligt nu toch uitelkaar en dan kun je maar beter gelijk doorpakken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


03 dec 2021 17:11
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: 924 perfectioneren
Nieuw aflevering. van mijn belevenissen met de 924.
Ik had het stuurhuis uit elkaar gehaald voor inspectie, schoonmaak, nieuw vet, nieuw lagertje en dat soort dingen. Ik had echter gemerkt dat bij het verder dan een halve omwenteling doorsturen, er een zwaar punt in de besturing zat. Bij nadere bestudering van de tandheugel bleek, dat er een behoorlijke sluitplek te zien was. Net op het punt waar de speling van de tandheugel aangepast kan worden. Toen ik de tandheugel op de werkbank had liggen, merkte ik, dat hij niet recht was. Sterker nog, je kon met het blote oog bijna vaststellen, dat die tandheugel niet recht was. En dan loopt het natuurlijk ergens in het stuurhuis aan, waardoor dus vermoedelijk dat zware punt ontstond. Kortom een nieuw, lees gebruikt stuurhuis op de kop getikt samen met een andere stuuras, waarvan de kruiskoppelingen geen speling hadden. Alleen nog even een lagertje vernieuwen voor het asje van het rondsel en het is weer klaar
Het is met gebruikte onderdelen natuurlijk altijd een gok, maar je moet wat als er nieuw helemaal niet meer of alleen tegen absurde prijzen aan te komen is. Aan de andere kant heeft het ook wel weer wat om die ouwe meuk te reviseren naar nieuw als dat kan en nog zinvol is.

De troosteloze aanblik van de aangetaste cilinderwanden na de demontage van de cilinderkop had ik al gemeld. De meningen en oplossingen hieromtrent liepen zeer uiteen.
De eigenaar van het motorrevisie Peters uit Epse is gisteren bij me geweest en heeft de schade opgenomen. Gelukkig valt het mee. Honen van de cilinders is voldoende en dan nieuwe zuigerveren. Uiteraard worden drijfstang- en krukaslagers ook bekeken en zonodig vernieuwd (als het te verkrijgen is), alsmede de keerringen die zo her en der gemonteerd zitten.
Aan de staat/verkleuring van de cilinderkop te zien, was er kennelijk zeer weinig olieverbruik geweest. Wel vertoonde de koppakking op twee plaatsen sporen van lekkage.
Aha. Nu dus wél mogelijk de oorzaak van het warmlopen en het verlies van koelvloeistof gevonden. Het leek erop alsof de koppakking nog de eerste montage was.
Nokkenas zag er prima uit, evenals de plekken waar de nokkenas in de cilinderkop draait. Aan de stand van de stelbouten van het klepstelmechanisme was te zien, dat de kleppen nog lang niet uitgesteld waren. De kleppen worden wel opnieuw ingeslepen en voorzien van nieuwe klepgeleiders. De kop wordt gevlakt.
Aan de staat van de diverse onderdelen werd geoordeeld, dat het zeer wel mogelijk is, dat het blok inderdaad zo rond de 225000 km heeft gelopen.
Uiteindelijk lijkt het met de motor dus mee te vallen, al is er natuurlijk altijd het risico dat je onverwachte zaken tegenkomt die nog aangepakt moeten worden. Voorlopig ziet het er goed uit en heb ik straks een nieuwe (originele!) motor. Voor wat dat waard is natuurlijk.

Toen de motor uit de auto was gehaald bleek, dat de rechter motorsteun of lager zo je wilt aan het einde van zijn werkende bestaan was gekomen. De veer die erin zat leek niet gebroken, maar de centrale bout of pen rammelde volkomen doelloos in het huis. Nieuwe steun is niet meer verkrijgbaar, dus ben je aangewezen op, ja daar gaan we weer :D , gebruikt of alternatieve, nieuwe steunen. Nu had ik daar wel oren naar, maar heb me eerst ingelezen op het forum van Pelicanparts. En wie kom ik daar tegen? "Onze" Johann :D . En die vertelde daar in niet mis te verstane (nette) bewoordingen hoe hij uit eigen ervaring over die steunen dacht. Dat heeft me doen besluiten om die steunen toch maar niet te kopen. Ik ben toch maar weer voor een goeie gebruikte gegaan. De wereld is klein. Ik moet zeggen dat ik mooi geholpen ben met de filmpjes van Johann en de informatie die ik van hem krijg over de 924. Bedankt Johann.

Afbeelding

Afbeelding


12 dec 2021 14:03
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: 924 perfectioneren
Graag gedaan!

Erg leuk om je topic te volgen ook :thumleft:
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


12 dec 2021 21:55
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: 924 perfectioneren
Als je laat zien dat er een paar dingen niet goed zijn, moet je ook laten zien dat het weer hersteld is. Bij deze.
Van twee stuurhuizen één goeie maken is altijd listig. Je weet nooit of er onderdelen in elkaar zijn ingesleten. Ik heb de gok gewaagd en het pakte goed uit. het hele spul loopt mooi spelingvrij. Er zit geen zwaar punt meer in.

Afbeelding

Het probleem van de motorsteun is ook opgelost zoals ik al meldde. De gebruikte steun helemaal gereinigd, nieuwe lik verf gegeven en het ziet er weer prima uit.

Afbeelding


17 dec 2021 18:07
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: 924 perfectioneren
Nu de motorruimte vrijwel helemaal leeg is kan ik mooi de isolatie vervangen. Nou ja vervangen, het meeste was er al afgebrokkeld. Tegen het schutbord zit een soort bitumen. Onder tegen de tunnelbak zit een mat van glasvezel met een toplaag van "dik" aluminiumfolie.

Nu ben ik op het grote www tegen honderdduizend mogelijkheden aangelopen wat betreft thermische en akoestische isolatie. Ik zou tegen het schutbord graag weer een zelfde soort bitumen aanbrengen. Nu is de temperatuurhuishouding van een 924 niet het beste van de auto. Het wordt nogal warm onder de motorkap. En kennelijk zijn niet alle bitumen isolatie materialen geschikt voor de motorruimte. Wie heeft ervaring met dit soort isolatie? Het moet wel plooibaar zijn in verband met de vorm van het schutbord. Het wordt ook alleen verticaal aangebracht.

Wat betreft dat glasvezelspul ben ik er wel uit. Heb niet zoveel keus daarin. Is vooral een thermische isolatie. Daar loopt de uitlaat vanaf het spruitstuk langs. De geluidsisolatie komt van de tunnelbak zelf.

Afbeelding
Afbeelding


29 dec 2021 17:42
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: 924 perfectioneren
Korte update van de vorderingen.
Het laatste bericht ging over de isolatie tegen het schutbord. Uiteindelijk heb ik geen keus hoeven maken, want ik heb een gebruikte, maar originele antidreunmat voor het schutbord op de kop getikt.
Vandaag spullen van de voortrein opgehaald bij de poedercoater. Dat ziet er dan toch altijd wel weer gelikt uit.

Afbeelding

Dan het verhaal van de motor.
Vanmiddag naar de motordokter voor het verdict over de 2.0 viercilinder. Gelukkig een meevaller! Zuigers prima, nokkenas prima, krukas prima, krukaslagers prima, kleppen prima, klepgeleiders prima, oliepomp prima. Nou, dus alleen cilinders honen? Nee, dat dus niet. De drijfstanglagers waren wel aan hun eindje. Via internet heb ik nieuwe in Duitsland gevonden! Ze zijn onderweg.
Nieuwe zuigerveren had ik al. Vanmiddag bij Alpo complete pakkingset en waterpomp besteld. Kortom, we gaan weer lekker het weekend in.

Afbeelding


14 jan 2022 18:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Bericht Re: 924 perfectioneren
Mooie vorderingen, heerlijk leesvoer! :thumleft: :res:
_________________________________________
Trained by GP E L I T E
'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)


14 jan 2022 18:43
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: 924 perfectioneren
Geweldig! Leuk dat je zo uitvoerig post. Het lijkt me geweldig om te doen… helaas onbreekt bij mij de tijd en (vooral) het talent… maar ik geniet van je verhalen!


15 jan 2022 10:15
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: 924 perfectioneren
Erg leuke topic om te volgen :thumleft:

Je ophanging ziet er goed uit! Lekker als alles zo fris is, krijg je minder vieze handen van :mrgreen:

Nu je blok toch open liggen zou ik je adviseren een iets agressievere nokkenas te bestellen, dat maak echt een wereld van verschil in hoe het blok zijn vermogen opbouwt.
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


16 jan 2022 0:56
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: 924 perfectioneren
Het is ook leuk om de vorderingen te delen. Maar daar weet jij alles van Johann.
Een andere nokkenas. Hmmm. Hoe zal ik nou eens uitleggen, dat ik daar helemaal geen belang heb bij.
Ten eerste ben ik van het origineel.
Ten tweede heb ik altijd het idee dat, wat ze in de fabriek hebben uitgevonden op de één of andere manier goed is. Of toch zeker, dat er over nagedacht is. Nou gaat dat natuurlijk niet altijd helemaal op. Voorbeelden genoeg. Kijk naar maar de 996 en 997 motoren :(
Ik geniet van de vormen, het interieur, het rijden. Ik krijg al een glimlach op mijn gezicht als ik de auto's in de garage zie staan. Vind het eigenlijk al zonde dat er zo'n grote hoes omheen zit.
En wat betreft de vermogensopbouw. We mogen hier in Nederland maar max. 100 km/u. Op binnenwegen wordt er steeds meer 60 km/u ingesteld. Leuker wordt het er niet op. Maar wat heb ik dan aan een agressieve nokkenas? Ik rij met mijn auto's als een drol. Het gaat me voornamelijk om de lol van het rijden met een klassieker. Afgelopen zomer 5500 km met de 993 gereden. Niet boven de 130 geweest...... :D
Ik heb tot nu toe slechts een kleine 200 km met de 924 gereden voordat ie uit elkaar ging en vond dat prima. Straks zal het met een nieuwe motor alleen maar nog mooier lopen. Dus nee, ik laat het zo Johann.
Binnenkort weer meer in dit theater :salut:


16 jan 2022 10:38
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: 924 perfectioneren
Netjes, en zo kom je de winter door…. :thumleft:

Eergisteren bij de smeerput gekeken en koffie gedronken….. :mrgreen: …. Olie komt eraan en vh voorjaar blokolie verversen.
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


16 jan 2022 13:09
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: 924 perfectioneren
Heel herkenbaar :D


16 jan 2022 13:11
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: 924 perfectioneren
bjft schreef:
Hoe zal ik nou eens uitleggen, dat ik daar helemaal geen belang heb bij.

Nou dat is je aardig gelukt :mrgreen: We hebben een iets andere rijstijl :drive:
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


16 jan 2022 13:59
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: 924 perfectioneren
Update van twee kleine klussen.
De handremhandle bleef niet aangetrokken.
Ik heb de stoel eruit gehaald dan kun je er makkelijk bij. Moest toch al gebeuren, want om straks de rembekrachtiger uit de motorruimte weg te halen om de isolatie te vervangen moet je ook onder het dashboard moeren losdraaien en de gaffel van het rempedaal los te nemen.

38 jaar stof, vuil, één of ander "smerend wit goedje" en lichte vliegroestvorming op alle draaiende en langs elkaar schuivende delen. Dan werkt het niet lekker meer natuurlijk. Dus de hele handel gereinigd, alle vet eraf en eigenlijk, op de asjes na, zonder vettigheid gemonteerd. Hé, het loopt weer als gesmeerd.........Das gek!!

Zo kon ik nu ook makkelijk bij de koppelingskabel. Dus ook losgenomen, want die wordt vervangen.

Afbeelding

Gebroken stuur.
Iemand wees mij op het feit dat het 3-spaaks stuur gebroken zou zijn bij de linker spaak. Had ik nog niet gemerkt, maar als je het weet let je erop. Ik zag en voelde dat ik het stuur bij de linker spaak wel enigszins kon bewegen door het naar voren te trekken of naar achteren te duwen.
Het lijkt alsof de rubber laag die de overgang vormt naar de hoepel heeft losgelaten. Ik dacht zomaar, dat dit met een epoxylijm te herstellen was en dat het hele zaakje dan weer stevig zou zijn.
Enfin, dat heb ik geprobeerd te lijmen. Natuurlijk nul resultaat :cry:

Op Ebay vond ik een 4-spaaks stuur voor een aantrekkelijke prijs. Ik dacht dat ik daar mooi mee gematst zou zijn. Ook gaf deze adverteerder aan dat hij sturen opnieuw met leer bekleedde. Ik kwam met de beste Johann uit Oostenrijk aan het mailen.
Dat werd een mooi verhaal. In de advertentie van Ebay stond dat het in Passau was. Nou dat is volgens mij Duitsland. Maar Johann kwam dus uit Oostenrijk bleek. Eerst keurig met Sie aangesproken, maar al gauw mocht ik wel du sagen. Hij herkende het probleem, legde zijn werkwijze uit en dat het stuur dan weer heel lang mee zou gaan. Toen ik hem vertelde dat ik inmiddels de 66 gepasseerd was en dat dat stuur dus niet zo heel erg lang mee zou hoeven gaan, vertelde hij mij dat ie ongeveer even oud was. Toen vond ik het helemaal goed. Hij vond het leuk om oude spullen in deze wegwerpmaatschappij te behoeden voor de afvalcontainer. Die man doet het kennelijk voor zijn plezier en meestal krijg je dan vakwerk. Enfin we gaan het meemaken. Uiteindelijk levert het straks hopenlijk ook weer een leuk verhaal bij de auto op.

Afbeelding

Gistermorgen de onderdelen die ik bij Alpo voor de motor had besteld binnengekregen. Complete pakkingset, waterpomp en schuimringen voor de veerpoten. Altijd weer leuk om zo'n doos met spullen uit te pakken. Fijn bedrijf trouwens hoor, dat Alpo. Prima lui.


16 jan 2022 15:56
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 90 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.