De kruiskoppelingen heb ik uit de stuuras verwijderd. In eerste instantie met een stukje massief rond 40mm en een hamer. Mwah, ging wel, maar al dat geweld op de vork waar de pootjes van de kruiskoppeling zitten is natuurlijk niet het allerbeste, maar ik kon zo wel de maat van de kruiskoppeling opmeten. Maar ja, je wilt toch door en ze moeten eruit, dus overgegaan op wat "minder" geweld en de slijpschijf gepakt. Ging supersnel. De maat van de kruiskoppeling is 40 x 15. Op internet gezocht en uiteindelijk een paar bedrijven benaderd voor wat prijzen en mogelijkheden. De prijzen variëren van €13 p/st bij Autodoc voor een kruiskoppeling die ook in Mercedes en BMW en Nissan wordt toegepast tot €90 p/st bij een transmissie revisiebedrijf. Dan is de keus gauw gemaakt, temeer, daar ik al had uitgevonden, dat het verschil in stuuras tussen een 924 zonder servo en eentje met alleen het verschil in lengte is en niet een verschil in kruiskoppeling heeft. Afgaande op het feit, dat, zo weet ik inmiddels, een stuuras na inlevering van je oude as c.a. €100 kost, ga ik er maar vanuit dat ook bij de revisie de goedkopere kruiskoppeling wordt gemonteerd. Ik gok het erop en heb de goedkopere variant besteld bij Autodoc. Hieronder een linkje voor de liefhebbers:
https://www.autodoc.nl/spidan/122416...BoCY9sQAvD_BwEVanmiddag met een maatje de kruiskoppelingen weer gemonteerd. Ik had de vorken schoongemaakt, de bramen van de oude borgingen weg gevijld en de binnenzijde met fijn schuurpapier gezuiverd. "Helaas" is mijn maatje een Pietje errug precies met micrometer, vergrootglas, draaibank, freesmachine en dat soort. Verder is hij behept met een niet aflatende drang naar nauwkeurigheid, dus alles wat ik had gedaan was niet goed of onvolledig
. Hij had gelijk, maar ik had niet meer mogelijkheden om de gaten in de vorken verder op te meten, dus wist ik ook niet of hetgeen ik had gedaan voldoende was. Kortom alles samen (echt waar) weer in elkaar gezet. Bij het borgen op de manier zoals het zat, dus door het tikken met een centerpons kwamen de lagerbusjes bij elke tik weer iets of wat los, waardoor er weer speling ontstond. Dus uiteindelijk toch alle kruisjes een klein laspropje gegeven. Het hoeft normaal gesproken nooit meer los. Over de montage van de stuuras en die kunststof huls bij het contactslot zal ik later weer vertellen. Voor dat laatste heb ik denk ik een oplossing gevonden. Ik laat uiteraard weten of dat gelukt is.