Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 27 apr 2024 16:43



Antwoord op onderwerp  [ 53 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Nieuw, 991 4S Cabrio 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
991 Carrera 4S Cabrio (06/14) Targa 911 SC (01/81) RSR “achtige” (10/74) Ex Boxster 718 S (09/17)
Omgeving Hilversum
Bericht Re: Nieuw, 991 4S Cabrio
Hele tijd niets gepost en gedaan maar toch ook voor mezelf leuk om document bij te houden. Deze week en vandaag een hoop gedaan. Allereerst is onder garantie mijn PCM 3.1 vervangen. Daarvoor moest wel eerst de CarPlay module eruit (nu te koop, zie elders op het forum). Vervolgens de Mr12Volt geïnstalleerd. Dat is net even wat mooier. Deze doet zich voor als TV en de geluidsoverdracht is 100% digitaal.
Afbeelding
Afbeelding

Daarnaast ook eindelijk de wijzerplaat van de toerenteller vervangen. Lag al meer dan een jaar te wachten. Is nu passend bij de sport chrono. Trucje gejat van internet is even speelkaarten tussen de clips zetten. Verder is vervangen een fluitje van een cent. Alleen is het verwijderen van het ventilatie rooster wat gepiel. Ziet er mooi uit als je het mij vraagt. Overigens valt het elke keer toch op. Alles wat je bij die Duitsers open maakt zit gewoon echt goed in elkaar. Mooi spul.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
_________________________________________
Honestly now, did you spend your youth dreaming about someday owning a Nissan or a Mitsubishi? P O R S C H E


09 maart 2024 22:33
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Bericht Re: Nieuw, 991 4S Cabrio
Nice!!! Zijn er functies die je mist, of niet (meer werken)?
Een groot nadeel van deze aftermarket bordjes en kastjes (vind ik) is dat er altijd wel iets net niet lekker werkt.. Je kunt bijv. de ingebouwde microfoon niet gebruiken voor bellen, de weergave van je parkeersensoren en/of achteruitrijcamera werkt niet meer, Android Auto alleen met kabelverbinding, etc.

Ik zit er ook serieus aan te denken om een Isudar of MR12Volt in te (laten) bouwen, en dan meteen de harddisk van de PCM 3.1 preventief te vervangen door een SSD-exemplaar om te voorkomen dat die stuk gaat (want stuk gaan ze, de vraag is alleen wanneer).

Ben benieuwd naar je ervaringen!
_________________________________________
"Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.


10 maart 2024 11:27
Profiel
PorscheForum Rakker
991 Carrera 4S Cabrio (06/14) Targa 911 SC (01/81) RSR “achtige” (10/74) Ex Boxster 718 S (09/17)
Omgeving Hilversum
Bericht Re: Nieuw, 991 4S Cabrio
Kort antwoord is helemaal niets. De pdc werkt gewoon. Komt een kleine auto in beeld die keurig de afstand bij elke PDC sensor aangeeft. De nieuwste Mr12Volt werkt perfect met de ingebouwde microfoon. Als je al achteruitrijcamera (OEM) hebt werkt dat ook. Ik had al de camera van de inbouw van de Isudar dus dat werkte ook direct. Met afstandlijntjes en met stuur meebewegende richtingslijntjes. Er zit een gigantische equalizer in waar je zelfs de banden zelf van kan bepalen. Gebruik ik niet. Veel te veel gedoe. Met een trucje kan je het Mr12Volt logo vervangen door je eigen logo. Bijvoorbeeld Porsche schild. Ga ik nog doen. Op de een of andere manier is surround niet beschikbaar om aan te klikken voor de TV ingang. Dat snap ik nog niet. Heb een vraag uitstaan. Maar gezien het feit dat dat hij gewoon grijs is zal dat ongetwijfeld gewoon niet kunnen. Het enige wat mij nog gaver lijkt is als het autootje die de PDC aangeeft een P is en niet een generieke auto. Heb de vraag al gesteld.
Los van de prijs (die is fors tov de Isudar) is het een echt mooie oplossing. De UI is natuurlijk hetzelfde. CarPlay blijft gewoon Carplay. Maar vier dingen zijn gewoon super. Het doet zich voor als TV. Volume werkt gewoon mee met de PCM en niet apart. Geen gedoe met de info knop. Kwaliteit van geluid is optimaal, geen aux-in kwaliteit.
Die kabels erachter wegwerken is overigens wel een hel. Is net wat meer dan bij de Isudar. Ben er meer dan een uur mee bezig geweest. :D

Wat betreft harde schijf, die gebruik ik toch niet. Nooit muziek op gezet en de navigatie van de PCM gebruik ik toch niet. Ik doe alles met CarPlay. Overigensmie het vervangen super simpel. PCM eruit. Klepje boven open. HD vervangen. Klaar.
_________________________________________
Honestly now, did you spend your youth dreaming about someday owning a Nissan or a Mitsubishi? P O R S C H E


10 maart 2024 11:43
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 53 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.