Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 22:02



Antwoord op onderwerp  [ 53 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Nieuw, 991 4S Cabrio 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
LEEUWARDEN
Bericht Re: Nieuw, 991 4S Cabrio
Mooie wagen.
Lekker bezig :thumleft:


20 dec 2021 21:19
Profiel
PorscheForum Rakker
991 Carrera 4S Cabrio (06/14) Targa 911 SC (01/81) RSR “achtige” (10/74) Ex Boxster 718 S (09/17)
Omgeving Hilversum
Bericht Re: Nieuw, 991 4S Cabrio
Emblemen binnen voor op de achterkant. Eerst maar eens mooi spuiten in kleur van de auto (ook de sleutel) en dan montage!

Afbeelding
_________________________________________
Honestly now, did you spend your youth dreaming about someday owning a Nissan or a Mitsubishi? P O R S C H E


27 dec 2021 19:03
Profiel
PorscheForum Rakker
991 Carrera 4S Cabrio (06/14) Targa 911 SC (01/81) RSR “achtige” (10/74) Ex Boxster 718 S (09/17)
Omgeving Hilversum
Bericht Re: Nieuw, 991 4S Cabrio
De Wireless CarPlay is ingebouwd, fase 1. Voor de mensen die geïnteresseerd zijn, ik heb de versie gekocht van Idusar / Ebilaen. Via AliExpress direct uit Europa. Komt in een doos van een Duits bedrijf. Het was wel een bevalling. Heeft even paar dagen gekost en zou normaal een uurtje werk moeten zijn. Er zijn genoeg instructies te vinden op internet maar hieronder een paar kleine dingen.
https://www.isudar.com/collections/wireless-carplay-box-for-porsche/products/carlinkit-wireless-apple-carplay-model-for-for-porsche-panamera-cayenne-macan-cayman-boxster-911-718-pcm-3-1?variant=39428865294418

Allereerst de PCM verwijderen. Twee maal zijkantendashboard deel eraf (alleen maar clips, aan de achterkant van de auto beginnen en langzaam naar voren werken) en dan PCM loshalen met vier boutjes. Goed beschermen. Voor je het weet beschadig je je leer.
Afbeelding

Dan de CD speler eraf en dan ziet het er zo uit.
Afbeelding

Dit is de kaart die ik gekocht heb.
Afbeelding

Dan is het een kwestie van de platte kabels rustig verwijderen en heel precies verlengen naar de nieuwe kaart. Hier ging het dus de eerste keer fout. Omdat ik kennelijk niet overal exact de kabel er goed k. Had zitten bleek bij eerste installatie de maps van de PCM niet meer te werken. Eerste dag vertraging.
Zo hoort het er dus uit te zien. Rechts de twee extra platte kabels. Onderop de kabels die naar buiten gaan en ook de twee antenne’s. Alhoewel de ene voor WiFi is en de ander voor BT zijn ze toch hetzelfde. Ik heb geen DAB dus dat gat was voor mij makkelijk beschikbaar om de kabels naar buiten te halen.
Afbeelding

Dan een tip, de kabels van de antennes zijn fragiel. Ik heb daar eerst een stuk krimpkous omheen gedaan om ze te beschermen. Verder niet laten krimpen om het totaal demonteerbaar te houden. Later heb ik de antennes nog op het chassis van de PCM geplakt om te niet te laten buigen.
En zo ziet het er dan I. elkaar uit.
Afbeelding

En toen begon het gedoe gisteren. De CarPlay werkte direct. Het koppelen was geen issue. Alleen kon ik wel bellen maar hoorde niemand mij. Oplossing bleek BT verbinding van de PCM te verwijderen. Daarna werkte het. Kostte wel wat uurtjes googelen. Toen de camera. Ik wist zeker dat ik hem goed had aangesloten. Na een tip van RennTech forum bleek dat die Chinezen in de opties bij de vertaling wel en niet de OEM camera de tekst hadden omgedraaid. Derde optie moet bij een aftermarket dus op OFF staan. En toen werkte de nieuwe camera. De lijnen lopen ook mooi mee met stuurbewegingen. De originele PDC blijft ook zichtbaar. Alleen hebben de Chinezen helaas geen moeite gedaan om het kleine autootje de graphics van een Porsche te gebruiken.
Afbeelding

Tip, de aansluiting gaat makkelijk uit elkaar bij het inschuiven van de PCM terug in de auto dus even plakken.
Afbeelding

Nog een tip, vandaag ben ik uren bezig geweest om alles weer terug te krijgen. Ter voorkoming van beschadiging toch even de zijkanten afplakken.
Afbeelding

En dan het klapstuk. De extra kabels en dan met name het grote blok maakte het onmogelijk om de PCM weer netjes terug te krijgen. Bij een Panamera en een Cayenne heb je genoeg ruimte aan de zijkant om wat te friemelen. Uiteindelijk heb ik onderstaande dashboard deep verwijderd. Zit met een schroef aan de bovenkant en dan naar achter “glijdend schuiven”. Dan is er net in de ruimte om met wat stokjes de ruimte achter de PCM wat te bewerken om het grote vloek iets omhoog links te manoeuvreren. En dan opeens, a letterlijk drie uren pielen, lukt het opeens.
Afbeelding

En nu naar het grote volgende onderdeel. Mooi de kabel netjes door de auto langs de motor naar de achterkant. Er komen nette all-wheather clips aan om de draden te verbinden zodat deze bij een beurt waar de bumper voor af moet netjes mee gaan. To be continued.

Dan is er ook nog een update waarmee je het volume handiger kan regelen maar daar ga ik me eerst even in verdiepen.
_________________________________________
Honestly now, did you spend your youth dreaming about someday owning a Nissan or a Mitsubishi? P O R S C H E


04 jan 2022 17:30
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Nieuw, 991 4S Cabrio
Pfff, wat een operatie. Goed gedaan man
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


04 jan 2022 19:03
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht Re: Nieuw, 991 4S Cabrio
Knap hoor.


05 jan 2022 10:12
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: Nieuw, 991 4S Cabrio
Bloed, zweet en tranen zo te horen... Maar dan heb je ook wat.
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


05 jan 2022 12:42
Profiel
PorscheForum Rakker
991 Carrera 4S Cabrio (06/14) Targa 911 SC (01/81) RSR “achtige” (10/74) Ex Boxster 718 S (09/17)
Omgeving Hilversum
Bericht Re: Nieuw, 991 4S Cabrio
Balen balen balen. Heb de letter gespoten (en zonder te kijken ook blanke lak). Blijkt gewoon een hele foute mix kleur te zijn. Komt niet in de buurt van M7S, Achat grijs. Lijkt wel een soort roze doorheen te zitten. Dat mag dus opnieuw. Zonde van de tijd want de kwaliteit was Top.

Afbeelding
Afbeelding
_________________________________________
Honestly now, did you spend your youth dreaming about someday owning a Nissan or a Mitsubishi? P O R S C H E


16 jan 2022 20:12
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 4S cabrio ex 964 cabrio 92 midnight blue
Bericht Re: Nieuw, 991 4S Cabrio
Tja balen, al moet ik wel zeggen dat je nu op die sjabloon veel meer kleur ziet dan als je alleen de letters er op plakt.
Beetje afwijkend lijkt me best mooi. Overigens zou ik zelf voor zwarte letters kiezen. Succes met je keuze.
_________________________________________
don't drive faster than your guardian angel can fly


17 jan 2022 11:33
Profiel
PorscheForum Rakker
991 Carrera 4S Cabrio (06/14) Targa 911 SC (01/81) RSR “achtige” (10/74) Ex Boxster 718 S (09/17)
Omgeving Hilversum
Bericht Re: Nieuw, 991 4S Cabrio
Zo we zijn weer een stap verder. Het stuur is terug en zit erin. Heerlijk nu gewoon met de peddels schakelen en niet die gekke 991.1 knoppen. Mooi Alcantara met rood stiksel. De toerenteller en chrono worden corresponderend rood.

Toen ik het stuur meer dan twee maanden geleden opstuurde kon ik overal betaalbare airbag vinden. Nu opeens even niet. Gek. Eentje in België maar dat is wel ver weg. Dus de nieuwe uitdaging is nu de bijpassende airbag!

Ps, het spuiten heeft waarschijnlijk na drie pogingen nu wel een juiste kleur opgeleverd. More to follow

Afbeelding

Afbeelding
_________________________________________
Honestly now, did you spend your youth dreaming about someday owning a Nissan or a Mitsubishi? P O R S C H E


10 feb 2022 17:36
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Nieuw, 991 4S Cabrio
Kek stuur :thumleft:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


10 feb 2022 20:29
Profiel
PorscheForum Rakker
991 Carrera 4S Cabrio (06/14) Targa 911 SC (01/81) RSR “achtige” (10/74) Ex Boxster 718 S (09/17)
Omgeving Hilversum
Bericht Re: Nieuw, 991 4S Cabrio
Nu eindelijk ook met Airbag. Zit er weer netjes uit. Wel jammer dat up en down tegelijkertijd geen neutraal oplevert zoals dat in mijn 718 deed. Is zo leuk in tunnels als er iemand voor je zit!

Afbeelding

Rest gaat helaas erg langzaam als gevolg van tijd tekort. Rode dials zijn binnen. De Alcantara armsteun bleek niet direct te passen dus die ga ik overzetten. Camera is inmiddels tot achter de cabrio kap aanbeland. Nu nog achterlicht en achterbumper eraf en afmaken. Gordels gaan we ook doen (GTS look met rood bandje, niet te opzichtig, toch anders). En de letters achterop moeten ook nog steeds.
_________________________________________
Honestly now, did you spend your youth dreaming about someday owning a Nissan or a Mitsubishi? P O R S C H E


09 maart 2022 22:52
Profiel
PorscheForum Rakker
991 Carrera 4S Cabrio (06/14) Targa 911 SC (01/81) RSR “achtige” (10/74) Ex Boxster 718 S (09/17)
Omgeving Hilversum
Bericht Re: Nieuw, 991 4S Cabrio
OK, nieuw ding af. Ik waarschuw, gaat een lange post worden. Zoveel tijd aan besteed dat ik mezelf maar eens tracteer op een beschrijving voor het dagboek hier. :D

Ik had dus een rode dial voor de toerenteller en de sport chrono besteld. Zag er mooi uit. Toen ik de auto kocht had ik niet door dat er onderin de chrono alleen maar de urenwijzer zat. Toen ik hem open maakte vond ik zomaar een half afgebroken tweede wijzer. Die wijzers schijnen vaak kapot te gaan. Losse wijzers verkopen ze niet. Een hele nieuwe is iets van 600-800 euro of zo.

Afbeelding

Toen bedacht ik me dus om de wijzertjes te versterken met wat epoxy en dan opnieuw uit te boren.

Afbeelding

Daarna ging het fout en brak het hele wijzertje. Balen. Omdat ik nog een ander projectje op de korrel had besloten om maar een 3D printer te kopen. Even een avondje en halve nacht wat inlezen in cad software en slicers en vervolgens gaan met die banaan! Met de standaard nozzle wat voorbeeldjes gemaakt en het ging snel de goede kant op.

Afbeelding

Vervolgens met een ultra kleine 0.2mm nozzle de definitieve wijzers geprint. Ik heb ze uiteindelijk een halve mm langer gemaakt omdat ik ze mooier vond aflezen.

Afbeelding

Toen vond ik het nog niet mooi genoeg. Voorzichtig de uiteinden nog een beetje bij geschuurd. Het voordeel is dat mijn andere hobby naast Porsche Omega horloges is en ik aardig wat mini klein spul heb voor dit soort dingen.

Afbeelding

En toen de boel weer in elkaar en werkend. Zonder problemen. Boortjes van 1.3mm en 0.3mm gebruikt.

Afbeelding

De grap is dat het vervolgens nog de meeste moeite kostte om de grote wijzer in de nulstand recht op 0-uur te krijgen. Het resultaat is naar mijn beleving gewoon perfect. Nu maar eens kijken hoe dit alles houdt als het warm wordt en zo. Ik heb enorm zitten schudden met de chrono zelf en als blijft zitten.

Voor zover weer een projectje gedaan. De toerenteller volgt snel!

Afbeelding
_________________________________________
Honestly now, did you spend your youth dreaming about someday owning a Nissan or a Mitsubishi? P O R S C H E


18 maart 2022 19:02
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Nieuw, 991 4S Cabrio
Gaaf werk man. Monnik :cheesy:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


18 maart 2022 19:58
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: Nieuw, 991 4S Cabrio
respect voor het vakmanschap :cheers:
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


18 maart 2022 23:03
Profiel
PorscheForum Rakker
991 Carrera 4S Cabrio (06/14) Targa 911 SC (01/81) RSR “achtige” (10/74) Ex Boxster 718 S (09/17)
Omgeving Hilversum
Bericht Re: Nieuw, 991 4S Cabrio
Weer een stapje verder in dit project. Ik moest de middenarm steun nog vervangen met de Alcantara. Toen bleek de 718 versie net anders te zijn dan de 911 versie en paste niet. Met veel gepiel het Alcantara van de armsteun afgehaald en vervolgens door bekledingsbedrijf (CCS autobekleding) op de 911 steun laten monteren. Ik wilde dat het netjes gebeurde en heb nu dus weer alles netjes en “origineel”. Top gelukt.

Afbeelding
Afbeelding

Nu dus stuur, pook en armsteun allemaal netjes in Alcantara.
_________________________________________
Honestly now, did you spend your youth dreaming about someday owning a Nissan or a Mitsubishi? P O R S C H E


07 apr 2022 22:09
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Nieuw, 991 4S Cabrio
Wow, chique man !!
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


07 apr 2022 22:52
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht Re: Nieuw, 991 4S Cabrio
Mooie klusjes al gedaan, knapt de 991 goed van op :thumleft:
_________________________________________
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan


07 apr 2022 23:16
Profiel
PorscheForum Junkie
Cars: flat6-en en V8 uit Züffenhausen plus nog wat vintage en een moderne uit Coventry.
Woonpl.: Vlaanderen
Bericht Re: Nieuw, 991 4S Cabrio
Arnoud69 schreef:
OK, nieuw ding af. Ik waarschuw, gaat een lange post worden. Zoveel tijd aan besteed dat ik mezelf maar eens tracteer op een beschrijving voor het dagboek hier. :D

Ik had dus een rode dial voor de toerenteller en de sport chrono besteld. Zag er mooi uit. Toen ik de auto kocht had ik niet door dat er onderin de chrono alleen maar de urenwijzer zat. Toen ik hem open maakte vond ik zomaar een half afgebroken tweede wijzer. Die wijzers schijnen vaak kapot te gaan. Losse wijzers verkopen ze niet. Een hele nieuwe is iets van 600-800 euro of zo ...


Velen hebben, net als ik, in dit klokje een afwijking tss de digitale klok en de analoge wijzers. Exact 2hr om precies te zijn. OPC biedt geen oplossing buiten het hele ding vervangen aan de hoofdprijs.
Dus als ik het goed begrijp is de wijzertjes er af friemelen en in de juiste positie er terug op zetten nog een mogelijke optie ...


10 apr 2022 9:54
Profiel
PorscheForum Rakker
991 Carrera 4S Cabrio (06/14) Targa 911 SC (01/81) RSR “achtige” (10/74) Ex Boxster 718 S (09/17)
Omgeving Hilversum
Bericht Re: Nieuw, 991 4S Cabrio
Exact twee uur is wel heel raar. Dat lijkt meer alsof er een fout in de aansturing motor van het analoge klokje zit. Wat je wel veel ziet is dat ze inderdaad niet meer synchroon lopen. Hij hoort naar 12.00 terug te gaan. Dat is ook de manier om hem weer goed te zetten. Die originele wijzers zijn van slechte kwaliteit en gaan krullen en breken af. Maar ook de binnenkant was bij mij zo "los" dat het niet lekker meer loopt. Dan komt er dus vanzelf een verschil maar exact twee uur lijkt me dan niet het resultaat. Mocht je nieuwe wijzers nodig hebben, ik kan extra printen en prepareren. Het is alleen wel aardig wat werk.
_________________________________________
Honestly now, did you spend your youth dreaming about someday owning a Nissan or a Mitsubishi? P O R S C H E


10 apr 2022 12:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997 4S Cabrio witt 2006-5 89000km 991-1 S cabrio 2012
Borne
Bericht Re: Nieuw, 991 4S Cabrio
Bedankt voor de uitgebreide uitleg en foto’s van de inbouw van de carplay module.
Ik heb het zelfde carplay kaartje ingebouwd. Ook eerst een slecht beeld tgv een toch iets scheef zittend flat kabeltje op de printplaat.
De dikke knots achter de radio, lukt mij ook niet, en het plaatje li onder kreeg ik niet zo makkelijk los.
Msar omdat er stond dat er met een stokje naar links boven was geduwd, heb ik een plakbandjje aan de stekker gedaan en deze bij het erin schuiven, het stekkerblok links omhoog getrokken, en succes..


15 jul 2022 12:40
Profiel
PorscheForum Rakker
991 Carrera 4S Cabrio (06/14) Targa 911 SC (01/81) RSR “achtige” (10/74) Ex Boxster 718 S (09/17)
Omgeving Hilversum
Bericht Re: Nieuw, 991 4S Cabrio
Goed te horen dat het jouw ook is gelukt. Nadien heb ik nog een eigenlijk veel betere oplossing gezocht waarbij ten eerste de interne MOST in plaats van de aux gebruikt wordt (betere geluidskwaliteit. En het wisselen beter werkt want het is gewoon een interne bron. Tja. Wellicht ga ik toch nog een keer om.

https://www.mr12volt.com/
_________________________________________
Honestly now, did you spend your youth dreaming about someday owning a Nissan or a Mitsubishi? P O R S C H E


15 jul 2022 13:42
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Bericht Re: Nieuw, 991 4S Cabrio
Respect :res:
Detailfanaat 2.0
Jij hebt drie keren plezier: eerst uit mekaar pleuren, dan verbeteren en dan terug in mekaar zetten. De vierde keer plezier is nadien extra genieten.
Gaaf gewoon !!!
_________________________________________
No one needs it. Everyone wants it!


15 jul 2022 14:10
Profiel
PorscheForum Rakker
991 Carrera 4S Cabrio (06/14) Targa 911 SC (01/81) RSR “achtige” (10/74) Ex Boxster 718 S (09/17)
Omgeving Hilversum
Bericht Re: Nieuw, 991 4S Cabrio
Hele tijd even niets hier. Geen tijd. Wel een paar onzichtbare maar toch zee bevredigende verbeteringen deze week. Nieuwe voorruit laten plaatsen. De oude had wel erg veel kleine beschadigingen. Lelijk PPF laten vervangen door nette XPEL. Kleine deukjes uit motorkap en na eerst eigen poging vervolgens de koplampen nieuw laten maken.

https://i.imgur.com/tPxEgcD.jpg
_________________________________________
Honestly now, did you spend your youth dreaming about someday owning a Nissan or a Mitsubishi? P O R S C H E


23 sep 2022 15:47
Profiel
PorscheForum Rakker
991 Carrera 4S Cabrio (06/14) Targa 911 SC (01/81) RSR “achtige” (10/74) Ex Boxster 718 S (09/17)
Omgeving Hilversum
Bericht Re: Nieuw, 991 4S Cabrio
Tijdje op deze auto niets geplast maar begin nu tijd te krijgen. Vandaag lekker tijd om eens rustig te pielen met de gespoten letters. Ook de sleutel is weer in de kleur van de auto.
Ik zie net met het terugbladeren dat ik deze het hele jaar 2022 al had liggen. Tijd om maar eens wat meer klusjes te gaan afmaken.

Zoals hij was.
Afbeelding

De aanpak.
Afbeelding

Het resultaat.
Afbeelding

De sleutel.
Afbeelding
_________________________________________
Honestly now, did you spend your youth dreaming about someday owning a Nissan or a Mitsubishi? P O R S C H E


01 apr 2023 16:20
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
991.2 3.0T 2016 Midnight Blue
Bericht Re: Nieuw, 991 4S Cabrio
Super mooie auto zo!
Ziet er goed uit :thumleft:


01 apr 2023 19:09
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 53 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.