Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 23:44



Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
996 4S 2002 - Restauratie & modificatie 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
Porsche 996 C4S
Nijmegen
Bericht 996 4S 2002 - Restauratie & modificatie
Na jarenlang gereden te hebben in Golfjes Mk1/2/4 en enkele Alfa's kwam ik er in 2020 achter dat de Porsche droom minder onbereikbaar was dan ik dacht.
Ik kwam een artikel tegen over de 996 en ik wist niet dat deze nog zo betaalbaar waren. Toen maar eens rond gaan kijken

In december 2020 voor het eerst testgereden in een Gen 1 maar die toch maar niet gekocht.
Na een jaar terug Alfa, bleef het kriebelen en toch blijven zoeken naar een 996.

Gelukkig toch een betaalbare 996 kunnen vinden afgelopen december. Na een aankoopkeuring bij PSTG heb ik hem meegenomen.

Het is zelfs een 4S uit 2002, deze zijn normaal buiten mijn budget maar ik heb er 1 kunnen vinden die optisch en technisch(niks ernstigs)
wat liefde nodig heeft waardoor de prijs hetzelfde was als voor een mooie Gen 1. Helemaal blij want ik had nooit verwacht een 4S te kunnen kopen.

Ok het is een uit Duitsland geïmporteerde tiptronic met 192.000 km, wat ik totaal geen probleem vind. Heb nog nooit een auto gehad met minder dan 150.000 km.
Dat gezeur over tiptronics boeit mij ook niet. Ja ok in de auto modus is hij wel erg lui maar het is wel relaxt rijden met woon-werk verkeer.
Als je meer haast hebt is de manual mode met knoppen op het stuur ook erg leuk en misschien wil ik nog eens upgraden naar flippers achter een momo mod7 stuur.

Verder zit er nog een X-pipe van FVD Brombacher onder met Supersprint dempers. Was een leuke verrassing want het stond niet in de verkoop advertentie.

Hij is technisch goed onderhouden, maar er zat een slecht geïnstalleerd alarmsysteem in dat wat problemen gaf. Oa lampje van de voorklep bleef maar branden.
Het alarmsysteem is er inmiddels uitgesloopt door Auto Resto die gelukkig bij mij op loopafstand zitten.
Ook hebben ze nagekeken wat er mis was met de benzinemeter. Die staat altijd op 0. Er is iets defect in de klok helaas.

Optisch is het allemaal niet zo best, de auto is 2 jaar lang door een vrouw gebruikt als dagelijkse auto en dat is te zien. Overal gebruikerssporen.
De voorbumper heeft schade en alle velgen hebben wel wat. Het interieur kan ook wel wat liefde gebruiken. Gelukkig vind ik dat soort opknap werk juist erg leuk.

Het moet allemaal wel wat binnen budget blijven dus ik ga zoveel mogelijk zelf opknappen met gebruikte onderdelen.
Als het te ingewikkeld of technisch wordt dan laat ik het bij Auto Resto fixen.

Eerste plannen voor dit jaar:
-Benzinemeter laten repareren
-Sideskirt links vervangen(al een nieuwe gevonden voor weinig)
-Console delete(Ik ben bijna 2 meter dus die zit erg in de weg, al 1 op mp gekocht)
-PCM eruit
-Kachel omhoog verhuizen
-Continental radio met bluetooth eronder
-Stuur spacer
-Voorbumper laten spuiten
-Nieuwe voorlip
-Lightsavers voor de achterlichten
-Velgen opknappen of andere velgen(ben meer van de zwarte velgen)
-AOS, koelmods laten doen en het IMS lager bij Auto Resto laten vervangen want de tip heeft toch een nieuwe pakking nodig(zweet)
-Interieur netjes maken

Afbeelding
Afbeelding


06 feb 2022 16:31
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: 996 4S 2002 - Restauratie & modificatie
Mooi verhaal, leuk project, welkom ! Zwarte 4S altijd mooi
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


06 feb 2022 16:50
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 Carrera 4S
Bericht Re: 996 4S 2002 - Restauratie & modificatie
Mooi projectje, en dan rijden er 2 zwarte 4sjes in de buurt =)
Ik woon in Huissen :thumleft:
_________________________________________
vroem vroem.......


07 feb 2022 10:32
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Bericht Re: 996 4S 2002 - Restauratie & modificatie
Mooi project inderdaad. P's die vooral cosmetische liefde nodig hebben, geven de meeste voldoening wat mij betreft (moest laatst de airco-condensors laten vervangen, kost een rib uit je lijf, maar je ziet en merkt er verder niks van. Is toch minder leuk dan opgeknapte velgen of een weer glimmende bolide!).

Zelf ben ik niet zo'n fan van black on black, en zwarte velgen zijn naar mijn mening ook wel een beetje passé. Op dit moment ben ik erg gecharmeerd van de Neodyme en Aurum gekleurde velgen die Porsche levert. Zeker onder een donkere auto. Ben alleen benieuwd of die kleur de tand des tijds goed doorstaat. En het is ook erg smaakgevoelig, you love it, or hate it.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding
_________________________________________
"Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.


07 feb 2022 12:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.1 Carrera S coupe handbak
Bericht Re: 996 4S 2002 - Restauratie & modificatie
Love it!!!
_________________________________________
https://www.instagram.com/997midnightblues/


07 feb 2022 13:26
Profiel
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
Porsche 996 C4S
Nijmegen
Bericht Re: 996 4S 2002 - Restauratie & modificatie
Goofy1 schreef:
Mooi projectje, en dan rijden er 2 zwarte 4sjes in de buurt =)
Ik woon in Huissen :thumleft:


Leuk! Kunnen we een 4s clubje starten ;)

Ik ben ook wel fan van gouden velgen maar ik vind het toch iets te veel bling bling. Brons zou nog kunnen.

Zwart is nooit passe wmb. Er komen nog genoeg zwarte velgen uit de Porsche fabriek ;)
Maar ik denk dat antraciet/gunmetal misschien nog iets mooier is.
Het liefst een setje OZ Ultraleggera's of ATS Racelight. Of OZ Alleggerita.

Deze week iets irritants, het dashboard kastje wil niet meer dicht. De pinnen aan de zijkant komen er niet meer uit.
Ik vrees dat het in de hendel zit dus ga de boel maar eens demonteren.

Weet iemand trouwens een goede spuiter in omgeving Nijmegen?


12 feb 2022 14:04
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 Carrera 4S
Bericht Re: 996 4S 2002 - Restauratie & modificatie
autoschade Schreuder in Gendt
_________________________________________
vroem vroem.......


14 feb 2022 11:08
Profiel
PorscheForum Rakker
997 4s tiptronic cabrio
Bericht Re: 996 4S 2002 - Restauratie & modificatie
RvdH86 schreef:
....

Weet iemand trouwens een goede spuiter in omgeving Nijmegen?


Ik heb de neus van mijn 997 laten spuiten via motron, was € 1.500 incl demontage en montage. Is de voorvoorbumper, kofferdeksel en zijpanelen gespoten, en uitgespoten over de portieren.


14 feb 2022 22:22
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: 996 4S 2002 - Restauratie & modificatie
Mooi overzichtelijk project aan de 996. Succes!


15 feb 2022 0:17
Profiel
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
Porsche 996 C4S
Nijmegen
Bericht Re: 996 4S 2002 - Restauratie & modificatie
Goofy1 schreef:
autoschade Schreuder in Gendt


Bedankt, daar ga ik eens informeren. Ziet er goed uit.

Ik kan mijn openingstopic niet meer wijzigen en de fotos zijn kapot(facebook).

Dus maar even hier geupload:

Afbeelding

Afbeelding

Inmiddels gaat het dashboardkastje weer dicht, ik heb de cover eraf gehaald en het mechanisme van de hendel gesmeerd.


18 feb 2022 18:10
Profiel
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
Porsche 996 C4S
Nijmegen
Bericht Re: 996 4S 2002 - Restauratie & modificatie
Kleine update van mijn kant.

De 4S heeft niet heel veel gereden de laatste tijd, twee bobines waren aan vervanging toe dus hij liep op 4 cilinders.
Gelijk maar besloten de IMS + AOS + koel modificaties te laten doen bij Auto Resto.
Ook wat pakkingen van de bak zijn vervangen en ook alle bobines, die waren allemaal best oud.

Technisch kan hij er hopelijk weer even tegenaan, dan kan ik nu bezig met het opknappen van de buiten en binnenkant.


23 apr 2022 20:34
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: 996 4S 2002 - Restauratie & modificatie
Mooie 4s! Waar heb je de side skirts kunnen vinden als ik vragen mag?

Indien je een adres vindt voor een nieuwe voorlip, houd ik mij ook aanbevolen.


23 mei 2022 18:20
Profiel
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
Porsche 996 C4S
Nijmegen
Bericht Re: 996 4S 2002 - Restauratie & modificatie
Side skirt kwam voorbij op marktplaats.

Voorlip moet ik ook nog een keer vervangen, volgens mij kan je imitatie kopen voor 100 euro op ebay.


23 mei 2022 21:12
Profiel
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
Porsche 996 C4S
Nijmegen
Bericht Re: 996 4S 2002 - Restauratie & modificatie
Kleine update van mijn kant.

Weinig grote voortgang met het project, wel weer wat onderdelen laten vervangen.

De APK kwam hij gelukkig zonder problemen doorheen, maar er moest wel wat KVS bijgevuld worden.
Dat hoort niet natuurlijk en na wat onderzoek door Auto Resto bleek er KVS uit de AOS te lekken.
Dus inmiddels zit er een nieuwe op, ook een nieuwe knipperlicht unit rechtsvoor(was een aquarium) en een nieuw embleem voorop erop gezet.
Die was helaas afgebroken en vloog eraf op de snelweg.

De laatste maanden gewoon lekker aan het rijden, bijna dagelijks naar werk ermee. Doet het goed, ondertussen wat plannen aan het maken voor de toekomst.
Zou graag een set 997 sportstoelen erin hebben, die zitten wat lager en zijn comfortabeler. Ook vind ik ze mooier.
Mijn eigen stoelen zijn wat versleten en die kan ik dan mooi opknappen als ze eruit zijn.

Daarnaast nog kijken wat ik met het stuur ga doen want die is niet zo mooi meer en zit in de weg met mijn lange benen, het liefst stap ik over naar een kleiner sportstuur(mod7 stijl) met flippers maar dat is wel een beetje een project.
Heb wel een mooi set gevonden die zou kunnen werken. http://www.mme-motorsport.com/en/produc ... el-paddles Ben alleen niet zo'n held met electronica.

TBC


12 feb 2023 19:07
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 14 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.