Re: Vervolg van een Porsche 997 avontuur: tips/suggesties we
Tijd om dit weer even bij te werken.
- In februari zijn de 993 RS motorsteunen van Carnewal gemonteerd. In één woord geweldig. Weg is dat gevoel van een dansend motorblok achterin, als je bijvoorbeeld vlot een rotonde af komt of een richel in een lange doordraaier tegenkomt.
- De oliewissel (naar Motul deze keer) zag er weer goed uit en er is een magnetische carterplug in gekomen.
- De bumper is eraf geweest om de radiatoren en condensors goed te reinigen.
- De piggyback ECU en bijbehorende schakelaar zijn verwijderd, zodat dit allemaal weer OEM is. Het voegde m.i. weinig toe en ik zag het als een potentiële bron van problemen. Voorkomen beter dan genezen.
- Kunststof exterieurdelen in de Gyeon Trim gezet. Top spul en ziet er nog steeds goed uit.
- Koplampen gepolijst met een set van Autoglym. Enorme verbetering. Moet er nog wel Gyeon Trim op smeren voor UV bescherming, want dat zat niet in de kit.
- Eindelijk de Bilstein B16 Damptronic set laten monteren, die ik met 15k km van een forumlid heb overgenomen. Is gemonteerd samen met nieuwe topmounts voor en drop links voor en achter. Ongeveer 15mm verlaagd t.o.v. PASM hoogte. Bevalt tot nu toe goed. Stuurt lekker scherp in. Geen issues met drempels. Op asfalt is het m.i. voldoende comfortabel, m.n. op andere ondergronden is verschil goed te merken. Op termijn wil ik het combineren met de DSC controller, voor wat de ultieme combinatie tussen rij-dynamiek en comfort schijnt te zijn.
- Laser uitlijning gedaan en de auto laten uitwegen.
Het blijft een leuke hobby om, naast het rijden, te zoeken naar verbeterpuntjes en die aan te pakken!