Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 18:26



Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Tunnel 3.2 g50 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
2.7 coupe 1977
Bericht Tunnel 3.2 g50
Heeft iemand foto's van een tunnel 3.2 carrera met een g 50 bak. Ik kan op het internet niets vinden alleen van de gewone tunnels met koppelingskabel. Ik wil weten of er meer verschil is dan de koppelingskabel invoer waar nu een hydraulische leiding moet komen. Mijn carroserie is voorzien van een g50 torsiebar,ik moet de koppelingskabelleiding nog eruit halen en de hydraulische leiding op die plaats zetten. Destijds is aan de linkerkant terplaatse van de binnendorpel een gat gemaakt voor de kabel van de Motronic, boven de tunnel bij de achterzitjes is een gat van rond 32mm gemaakt. Waarvoor is dit gat hoort het er te zitten, ik kan de persoon die dit toen jaren geleden voor mij heeft gemaakt niet meer vragen!


03 apr 2022 23:43
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Tunnel 3.2 g50
Hopelijk ben je hier iets mee....

Afbeelding

(Niet letten op de verfborstel die je ziet zitten, ik had net de randen van de tunnelopening behandeld met Tannik en wou voorkomen dat er zaken gingen in hangen die er niet horen en ik had niet anders bij de hand... :wink: )
_________________________________________
"4 wheels move the body, 2 wheels move the soul"... except Porsche, they move both of them!


05 apr 2022 1:37
Profiel
PorscheForum Rakker
2.7 coupe 1977
Bericht Re: Tunnel 3.2 g50
De foto laat een paar duidelijke aspecten zien.
Destijds toen ik het werk heb laten uitvoeren, zijn de twee verstevigingsplaten vergeten, welke tussen de torsiebar en de onderkant van de zitjes zijn gelast.
Ik zal deze platen moeten maken, of zijn deze te koop?

Voor de versnellingspook erin te krijgen is in de vloerplaat een verdieping gemaakt, deze past nu perfect.

Ook waar de hydraulische koppelingsleiding moet komen geeft de foto aan, dat naast de gasstang een gat voor deze moet komen.
Alleen zie ik niet of de oude buis van de koppelingskabel inclusief gat nog aanwezig zijn?

Wel de twee gaten voor de kabel van de Motronic naast de linker-binnendorpel, en het gat zie foto boven de T-bar zijn destijds aangebracht.
Ik weet alleen niet welke kabels door dit bovenste gat moeten?
Slijtage indicators voor de remblokken ga ik niet monteren niet van toepassing!

Dan rechts van T-bar zie ik de accukabel en eronder volgens mij het kabeltje t.b.v.de km-teller maar ik kan me vergissen!
Het punt is dat toen ik de T-bar erin liet lassen ik de E-kabel die van de motorruimte afkomt niet heb verwijderd.
En omdat de T-bar weinig speling met de achterkant van de tunnel heeft, en ik bij het kaal maken van de carrosserie deze kabel er slecht uitkrijg.
Ik wil de E-kabel van voren losmaken en dan via achteren eruit halen, het zou best anders moeten maar omdat de dikkere
connectors van achteren er niet langskomen, probeer ik het zo!(tips altijd welkom)
Als alles klaar is moeten de kabels er weer in op een makkelijke manier.
Ben hier nog even mee bezig, dus mijn vraag moet ik hier een gat of gaten dichtmaken en ergens anders een nieuw gat of gaten maken?
Vraag is hoe lopen deze kabels bij een originele G50?

Alle info is welkom!


05 apr 2022 20:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Bericht Re: Tunnel 3.2 g50
Monza, ik heb geen antwoord op je vragen, maar wel zelf een vraag. Kun je ons eens meenemen in het verhaal van je 2.7? Hoe ben je er aan gekomen, zat er wel of geen motor + bak in (heb je wellicht zelf een 3.2 met G50 op de kop getikt?), hoe is de staat van de auto verder, wat heb je er al aan gedaan, wat moet je beslist nog doen?

Enne, als je ze hebt (vast wel), dan helpen plaatjes c.q. foto's om het verhaal te verduidelijken. :mrgreen:

Kortom, ik ben nieuwsgierig, en ben vast niet de enige.
_________________________________________
Trained by GP E L I T E
'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)


06 apr 2022 7:17
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht Re: Tunnel 3.2 g50
Jawel, jij bent de enige.


06 apr 2022 12:58
Profiel
PorscheForum Rakker
2.7 coupe 1977
Bericht Re: Tunnel 3.2 g50
Ik heb die ongeveer 30 jaar geleden gekocht, en ben er nu mee bezig in mij vrije tijd. Door de jaren heen heb ik veel dingen al aangepast zoals Bremboklauwen van een 996. Achter de turbo schijf omdat de handrem dan ook gewoon blijft functioneren, en voor wel de schijf van de 996 ofwel ook boxter S. Wel voorzijde andere naven gedraaid.Achter heb ik brembo iets moeten aanpassen t.b.v de blokken. Destijds Strosek driedelige velgen gekocht met schade maar weer hersteld. En bij Rupp Duitsland de motor laten samenstellen. De Tbar is in de gulden tijd door Jos de Bock laten maken. Ik weet alleen niet wie het voor hem heeft uitgevoerd.Ik heb gelukkig in de gulden tijd en toen alles nog te krijgen was belangrijke onderdelen gekocht.In die tijd heb ik bij Willem v.d Berg ook sommige onderdelen nieuw en gebruikt gekocht.Deze week goede kachelkleppen incl temp voelen gekocht in Duitsland. Ik mis nog enkele kleine dingen maar als ik een maat heb dan kan ik deze namaken. Foto's daar moet ik even na kijken hoe ik ze kan plaatsen.Vandaar hoop ik op deze site enige info te verkrijgen.


06 apr 2022 13:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Bericht Re: Tunnel 3.2 g50
Hahaha, en ik dacht dat ik de mijne lang had. Heeft hij ook 30 jaar stil gestaan? Enig idee wanneer hij de weg weer op gaat?
_________________________________________
Trained by GP E L I T E
'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)


07 apr 2022 14:52
Profiel
PorscheForum Rakker
2.7 coupe 1977
Bericht Re: Tunnel 3.2 g50
Ik ben blij met de foto, boven de torsiebar moet ik nog 2 verstevigingen aanbrengen.(twee platen)
Ze zullen gemaakt moeten worden, ik neem aan dat deze niet te koop zijn!
Zo te zien zijn dit twee gebogen platen die aan de torsiebar en de andere zijde aan de onderkant zitjes zijn gelast!

Wel bij de schakelpook is de vloer iets uitgediept voor de pasvorm, deze past

Ook het ronde gat boven de torsiebar en het gat voor de Motronic kabel zijn gemaakt destijds.

De koppelingsleiding (hydraulische leiding) hoeft zo te zien niet op de plaats waar het oude gat van de koppelingsbuis voor de kabel zit.
Naast de gasstang kan ik dan een gat boren voor deze leiding, gelukkig heb ik de leiding destijds al nieuw gekocht

Ik moet alleen nog kijken hoe ik de E- kabel die vanuit de motorruimte komt en door de tunnel naar voren loopt eruit krijg, daar moet ik een oplossing voor vinden.
Ik ben hem momenteel aan het verwijderen deze zit klem omdat er maar weinig speling tussen de torsiebar en achterkant tunnel zit!!
De kabel had ik toen eigenlijk moeten verwijderen, dan had ik dat probleem niet gehad.
Alleen had ik hem er dan weer in gekregen?
Misschien moet hij via een andere weg!

Ik heb dus nog wat uitzoekwerk niet dat ik straks als ik klaar ben nog tegen verrassingen oploop.
Verder hoop ik nog op enkele goede tips, foto's alles is welkom!


07 apr 2022 17:22
Profiel
PorscheForum Rakker
2.7 coupe 1977
Bericht Re: Tunnel 3.2 g50
Anne 2.7 schreef:
Hahaha, en ik dacht dat ik de mijne lang had. Heeft hij ook 30 jaar stil gestaan? Enig idee wanneer hij de weg weer op gaat?


Daarom heeft hij ook bijna geen roest hahaha, en weer de weg op hangt ervan af hoeveel info ik kan krijgen.
Ik heb de carrosserie bijna kaal, en dan zorgen dat ik de carrosserie van binnen en buiten weer opnieuw in de lak heb staan, natuurlijk met de nodige voorbewerkingen.
Vervolgens met het opbouwen beginnen!!


08 apr 2022 0:00
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Tunnel 3.2 g50
Als je dit bedoelt met het plaatje voor de torsiestang? Die kan je gewoon kopen, zijn bij mijn 3.2 beide al een keer vervangen want na een tijd scheuren ze af.

https://www.rosepassion.com/nl/schema-s ... raan-16007

80225


08 apr 2022 6:43
Profiel
PorscheForum Rakker
2.7 coupe 1977
Bericht Re: Tunnel 3.2 g50
De twee platen waar de stabilisatorstang mee aan de carrosserie vastzit moet ik nog wisselen, omdat die van de 2.7 anders zijn. ( Deze heb ik nieuw liggen ) Bij de oude 2.7 Tbar is deze aan de bovenkant niet verankerd aan de carrosserie. Enige tijd geleden zag ik op de site van Freizinger.de een foto waar je de twee platen ziet die van de Tbar naar de onderkant zitjes verankerd zijn. En nogmaals dank voor de foto hierboven waar je dat ook kunt zien. Vandaar ik veel vragen over de tunnel enz heb. Dus detail foto's erg welkom


08 apr 2022 10:37
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 11 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.