Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 maart 2024 3:47



Antwoord op onderwerp  [ 80 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
964 c2 WTL opknappen 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Re: 964 c2 WTL opknappen
antwoord gevonden op rennlist.

Inderdaad verschillende bouwjaren :


oldest version, raised lines and letters

then, raised lines and raised flats w/ decal script

then smooth w/ decal script also used on 993rear


26 feb 2023 22:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: 964 c2 WTL opknappen
Er zijn weer wat vorderingen.

Voorbumper is gedemonteerd, ging nog redelijk, met grote dank aan de hefbrug. Heerlijk dat je zo makkelijk de hoogte kunt bepalen zodat je er zo makkelijk mogelijk bij kunt. Zonder hefbrug was het vast en zeker vreselijk vloeken en tieren geweest.

Eenmaal alles gedemonteerd kan je er vrij makkelijk bij. Nu is het wachten tot het onderdeeltje binnen is, om te kijken of dit het euvel was. Ondertussen ga ik de vrij gekomen ruimtes even cleanen, de boutjes waar ik nu bij kan even invetten, de verlichting reflectoren met barstjes gelijk even vervangen etc.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


28 feb 2023 16:47
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: 964 c2 WTL opknappen
prachtige info over de verschillende ramklauwen :

http://www.jackals-forge.com/lotus/968cs/968_brakeupgrades.htm

Met nog wat verschillende mogelijkheden qua setup van goeroe Bill Verburg:

There are several different way to use the 993 Big Reds on a 964

first, no matter which option you use, you will need 993 n/a rear calipers on your stock or 968M030 rotors in back and you will want to remove the p/v, a 993 m/c and booster is recommended but not absolutely necessary

in front
method 1
use 993 struts and 993tt rotors or 993 Gyro disk 322x32mm rotors and 993 or 993RS wheel carriers, the Big Reds bolt on

method 2
use 964 struts, 964RS/964t wheel carriers and 928GTS 322x32mm rotors or 964RS/964t 322x32mm rotors

method 3
use 964struts, stock 964 wheel carriers caliper adapters from VCI(or similar) and the same rotor choices as method 2


01 maart 2023 14:42
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: 964 c2 WTL opknappen
De ballast is binnen gekomen voor de oliekoeler, maar dit was helaas niet het euvel. De fan slaat nog steeds gelijk aan.
De laatste optie is het dan waarschijnlijk, de temperatuursensor.

Het is onderdeelnummer 96462411000 en kost maar liefst €71,- (ex btw) bij rosepassion.
https://www.rosepassion.com/nl/temperatuursensor-voor-olie-P47495

Weet iemand misschien een goedkoper alternatief, het lijkt mij een heel erg standaard sensortje.....


03 maart 2023 18:03
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: 964 c2 WTL opknappen
Informeer eens bij Alpo ;)


03 maart 2023 18:35
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Bericht Re: 964 c2 WTL opknappen
Kan ze nu niet meer bellen :mrgreen:

Ik heb een donkerbruin vermoeden dat dit hem is : (a 6 euro)

https://www.mecatechnic.com/nl-NL/olietemperatuursensor-voor-porsche-964-turbo-1991-1994_RS13548.htm


03 maart 2023 20:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: 964 c2 WTL opknappen
vanochtend het originele onderdeel besteld bij Alpo.

Misschien angst om niks, maar het zou zo jippie zijn als je een imitatie sensor plaatst, de boel niet werkt, je voor duizenden euros verder gaat zoeken, en uiteindelijk tot de conclusie komt dat de imitatiesensor niet goed werkt.

dus dinsdag weten we meer.


04 maart 2023 11:31
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: 964 c2 WTL opknappen
Echt vet jammer, de oliekoelersensor is het ook niet. De nieuwe zit erin, probleem hetzelfde.

Dan blijft volgens mij alleen de CCU nog over …


08 maart 2023 13:48
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: 964 c2 WTL opknappen
Gaaf dat je dit allemaal zelf doet en ons er zo in mee neemt !

Ik lees met belangstelling verder


08 maart 2023 15:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: 964 c2 WTL opknappen
Leuk! Toch nog iemand die meeleest :-)


08 maart 2023 21:08
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: 964 c2 WTL opknappen
ahameter schreef:
Dan blijft volgens mij alleen de CCU nog over …


Bergville F/X kan je hiermee prima helpen! Heb mijn CCU daar laten checken/repareren tot alle tevredenheid


08 maart 2023 21:18
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: 964 c2 WTL opknappen
Vanmiddag nog een uurtje bezig geweest om te kijken of ik nog wat kon vinden.

Er gebeurde het volgende :

Ik haalde het r04 relais eruit om de nummering te kunnen zien om een doorlus test te kunnen doen. Ik moest nog bedrading pakken en stopte hem daarom terug, hij klikte opeens 1 of 2 keer en de ventilator ging uit. Huh? Jawel, dus met wat gerommel aan het relais ging de ventilator aan en uit, logisch wel of geen contact, maar uiteindelijk bleef hij uit.

Dus zoals het zou moeten zijn. Vreemd zo opeens, dus ik zet mijn test door.

Sensor los, contact aan, na aantal sec springt vent. aan, zoals het hoort
Senor aangesloten, vent. blijft uit, trek sensor los, vent. springt aan, klopt ook, want geen signaal.

Dus door het loshalen van het relais lijkt de boel nu opeens wel te werken, en was het dus toch de sensor.
Ik heb de motor stationair laten draaien om warmte te creeeren om te zien wat er gebeurd maar hij word niet warm genoeg om een signaal te geven, dat word dus even rijden van de week.

Een maar : ik heb een doorlus test gedaan van het relays, 30 met 87 verbonden, vent. springt aan.
30c met 87 verbonden, gebeurd niks, dan zou de slow vent. aan moeten gaan.

Dit zou dan duiden op een probleem met de weerstand, maar die is nieuw.


08 maart 2023 21:20
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: 964 c2 WTL opknappen
Nine-6-four schreef:
ahameter schreef:
Dan blijft volgens mij alleen de CCU nog over …


Bergville F/X kan je hiermee prima helpen! Heb mijn CCU daar laten checken/repareren tot alle tevredenheid


Ik ga inderdaad sowieso mijn CCU daar heen sturen, alleen al zodat ik weet dat die in orde is !


09 maart 2023 10:10
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: 964 c2 WTL opknappen
Zo lieve kijkbuis kinderen, ik voel weer een enorme drang om een update te plaatsen.
Om het wat leesbaar te houden doe ik dat in verschillende posten.
Met allerlei informatie zodat iemand daar hopelijk wat aan zal hebben, zoals ook ik avonden lang het internet afstruin naar oplossingen. Je komt eigenlijk altijd wel bij rennlist uit, hartstikke mooi natuurlijk, maar hier in nederland mag wel wat meer geklust worden een de porsches, of meer online gepost :-)

Mijn vorige post eindigde met de nieuwe olie sensor en de ballast, de fan blijft nu wel uit, bij het doorlussen van het relais ter controle, kwam ik erachter dat de lage snelheid nu dus niet werkt, alleen de hoge. Aangezien alles nieuw is, kan het wat mij betreft 2 oorzaken zijn. Een probleem in de bedrading van/naar de ballast, of in de CCU.

De auto was ingepland voor taxatie, dus ik moest alles weer dichtmaken voordat ik er mee aan de gang kon. Voor nu laat ik ook even zo, mocht het nodig zijn springt hij aan op fullspeed, anders blijft hij gewoon uit. Ik ben een stuk gaan rijden en de motortemp kwam maar op een kwart. Oliepeil is goed, ik probeerde te peilen (op de juiste manier : rijden- op temp laten komen - stationair laten draaien - en dan peilen) maar de olie is zo helder en dun dat ik amper iets aan de peilstok kon zien. Net ververst denk ik, of iets om later te onderzoeken :!:

Afbeelding

Taxatie was trouwens boven verwachting :thumleft: Hierna de apk er foutloos achteraan, met de complimenten van de garagist, deze auto heeft altijd binnen gestaan was de melding. Zal wel meevallen, maar goed bedoeld.


Laatst bijgewerkt door ahameter op 21 maart 2023 16:47, in totaal 1 keer bewerkt.



21 maart 2023 16:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: 964 c2 WTL opknappen
Allereerst heb ik eens een zaterdag gespendeerd om de auto eens goed schoon te maken, god wat een beauty :mrgreen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ondertussen valt me dan wel op dat het spuitwerk zeker niet zuiver gedaan is. Dit punt staat nu dus vast op de agenda voor een later moment, om de auto fris opnieuw te laten spuiten. Ik wil dan eerst een lijstje met to-do afgewerkt hebben, met als klap op de vuurpijl het spuiten.

Zoals de laatste foto toont, heb ik dat halve stuk plastic aan de voorzijde vervangen, voor een nieuwe die doorloopt naar onderen, is echt zoveel beter !


21 maart 2023 16:09
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: 964 c2 WTL opknappen
Er is ook een velg bestelling binnen gekomen :ba: met keurige (n-codering) bandjes. Dat hele N-codering heeft voor mij geen enkele waarde, maar voor die paar euro meer, maakt het dan wel weer af zullen we maar zeggen.
Centercaps zitten er ook bij, met het porsche embleem uiteraard. Alles bij FVD vandaan.

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben nu aan het mailen met Carnewal voor de bilstein B6 & HR upgrade. Ik zit nog in dubio of ik dat allemaal tegelijk wil doen, is me misschien net even te veel. Als er dan wat anders dan normaal is weet je niet meer waar je het zoeken moet.

Ook omdat ik inmiddels 2 achter remklauwen heb liggen van een 993.

Afbeelding

en nog zoekende ben naar de big reds voor aan de voorzijde, met alle toestand die daar bij komt kijken aan schijven etc. Lijkt mij dan meer bij elkaar horen als klus. Vering en remmerij, en eerst even rondrijden met de nieuwe velgen om te voelen hoe of wat.
Maar ja, kan ik nu niet goed afstellen op de juiste hoogte :bang:


Laatst bijgewerkt door ahameter op 21 maart 2023 16:49, in totaal 2 keer bewerkt.



21 maart 2023 16:16
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: 964 c2 WTL opknappen
Nieuwe centerbalk en verlichting achterzijde geplaatst, wat een heerlijke upgrade is dat ! Kost wat heb je ook wat. Zo strak als het maar zijn kan.

Afbeelding

Voorzijde verlichting kapjes etc heb ik ook vervangen, maar daar zie je niks van :-)

Ook besloten om de middenbumper te veranderen naar RS style/Turbo style, dus met bovenzijde nummerplaat open zeg maar. even zoeken dus.


Ik heb cup spiegels op de kop getikt van een 965 (origineel uiteraard)

Afbeelding

Easy fix vond ik zelf, geen moeite om dat om te zetten. dus even in kleur (2k - L80K indisch rot) en straks gelijk op de auto monteren.
Wel nieuwe rubbers besteld, zit het gelijk goed.

Afbeelding

Afbeelding


Laatst bijgewerkt door ahameter op 21 maart 2023 16:51, in totaal 1 keer bewerkt.



21 maart 2023 16:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: 964 c2 WTL opknappen
Nu komen we bij het punt waar ik mee aan het stoeien ben, dat is de originele radio !

Afbeelding

Jawel een originele Blaupunkt Symphony RDS, met de zijplaatjes en de code. heel blij mee.

Ff aansluiten dacht ik, natuurlijk niet. Allereerst zijn alle originele stekkers weggeknipt, en is d ebedrading met kroonstenen aan din stekkers gezet.
Goed het schema is niet zo moeilijk, dus ik heb passende stekkertjes gezet op de 12v - contact en aarde, en uiteraard ook op de antenne versterker (dat is dat kleine zwarte draadje aan de antenne kabel vast)
Ik heb geleerd dat de groene draden voor het alarm eraf moet blijven en wegstoppen, voegt niks toe en trekt wellicht je accu leeg.
Alhoewel deze natuurlijk wel netjes weer zou passen op de OEM radio. maar ik heb ze weggelaten.

De radio werkt naar behoren maar vind geen zenders. bekend probleem las ik, dus dat dashboard maar eens open, op zoek naar de versterker.

Afbeelding

Uiteraard eerst even lezen op internet, schroefjes zijn zo los, 2 clipjes in het middenrooster wegduwen en uitnemen, en de verborgen moer achter dat rooster losmaken, komt je dashboard eruit.

Aan de passagierszijde zit de antenne versterker

Afbeelding

Die heeft een draad die aan de voorruit zit, en de draad naar de radio (voeding) lijkt ook netjes intact. ik weet niet hoe ik deze antenneversterker zou moeten testen ?
Een vorige eigenaar heeft een raamantenne erbij geplakt met een coaxkabel, die nu dus los ligt, het probleem was er dus al.

Ik vond dat aan de radiozijde de coaxstekker slecht was, leek gebroken en trok ik er dus ook zo af.

Afbeelding

Ik ga eerst kijken of ik daar weer een fatsoenlijke stekker op krijg, al is dat draadje wel haar dun !!!! zo dun heb ik nog niet eerder gezien, ik hoop dat dat goed komt.

Daardoor ( het rommelen in de auto) kwam ik er ook achter dat mn alarm wel werkt, maar geen lichtsignalen geeft, tevens werken de deur sensoren niet zo lekker, nakijken dus ! De hoorn doet het dikke prima, schrok me dood.
En de accu is op haar na dood, daar gaat dus een nieuwe in :-)


21 maart 2023 16:40
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht Re: 964 c2 WTL opknappen
Oliepeil is toch prima? Waarom zou je die peilstok moeten of willen gebruiken als de meter in het dashboard prima is .
Ik kijk met een mobiel dus krijg als ik foto's vergroot rare verkleuringen in de lak bij de motorkap. Neem aan dat die onzuiverheden niet in de lak zit.
Maar leuk om dit draadje te volgen,herken veel kleine onvolkomenheden :-)
En voor de shocks zou ik ook even rebel engineering raadplegen,ben er zelf nog niet geweest maar heb in het verleden regelmatig gelezen dat Erwin daar ook het nodige van weet.


21 maart 2023 17:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Bericht Re: 964 c2 WTL opknappen
ahameter schreef:
Afbeelding
Prachtige wagen, maar die wielen zijn niet echt mijn ding. Ik vindt vooral achter de passing niet mooi. Verder lijkt de wagen voor nogal hoog te staan. Kan ook optisch bedrog zijn.

Een mooi topic om te volgen. :thumleft:
_________________________________________
Trained by GP E L I T E
'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)


21 maart 2023 20:07
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: 964 c2 WTL opknappen
Wat een mooie klus! Ga dit topic zeker volgen. Geweldig!


21 maart 2023 22:21
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: 964 c2 WTL opknappen
Mooie perfectionist ben je. Leuk om te volgen. Vind de nieuwe wielen juist wel mooi :thumleft: “iedere Sjaak zijn eigen smaak” :cheesy:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


22 maart 2023 8:28
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: 964 c2 WTL opknappen
Vandaag 2 projectjes kunnen afvinken.

De blaupunkt symphony zit erin, stekkertjes gemaakt, antenne stekker vervangen en nieuwe stekkers op de speaker draden, alles werkt naar behoren.
Super blij mee.

Afbeelding

En de velgen gemonteerd, spiksplinter nieuw. Uitlijning ziet er ook goed uit. alleen de hoogte is nog ruk !

Afbeelding

Afbeelding


24 maart 2023 18:12
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Bericht Re: 964 c2 WTL opknappen
Die velgen vind ik een stuk beter! :thumleft: Nu voor nog wat verlagen. Lijkt me een klusje voor Knauff. :mrgreen:
_________________________________________
Trained by GP E L I T E
'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)


24 maart 2023 18:25
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: 964 c2 WTL opknappen
Welke velgbreedtes en welke spacers heb je nu zitten?


25 maart 2023 7:50
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 80 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.