Switch to full style
Diverse projecten van forum leden aan hun auto's.
Plaats een reactie

Re: 964 c2 WTL opknappen

09 jan 2023 14:30

quickstep schreef:Ik zou in je selectie ook meenemen:
https://www.hbm-machines.com/nl/c/autobruggen

Van Duitse fabrikant Weber, collega heeft er goede ervaringen mee.

Voor mijn eiegen locatie ben ik ook aan het kijken, hoe ga je de installatie/montage doen?


ja installatie doe ik zelf, lijkt me niet zo ingewikkeld. Als die echt duits is, is het een pré, die anderen zijn volgens mij allemaal chinees...

Re: 964 c2 WTL opknappen

09 jan 2023 14:31

drknauf schreef:kben ff zo brutaal geweest om hem virtueel voor je te bouwen :mrgreen:

zo op normale hoogte !

zo op mijn hoogte :wink:

succes met de bouw :cheers:


leuk 8) 8) 8)


enjoy :thumleft:


greets Dr Knauf



.



Mooi wagentje :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Re: 964 c2 WTL opknappen

09 jan 2023 14:32

harryv8 schreef:heb zelf indertijd toen ook gekeken naar een nieuwe 2 kolommer. Uiteindelijk een 2e hands gekocht van Stenhoj
Waarom ? de kwaliteit van een merkbrug is zo veel verschillend van een semi prof brug .. . Ik ben gegaan voor een brug
met spindels ,met groot vermogen , en op 380V . Gereviseerd gekocht met keuring , dus als particulier , de rest van je leven
te gebruiken. Staan er honderden te koop. Zou echt eens het verschil gaan bekijken . Prijs van een goede merk brug 2e hands is
ongeveer gelijk aan de nieuwprijs van een semi prof. brug.



bedankt voor de info, ik zal marktplaats eens afstruinen, kijken wat er zoal te koop is.

Re: 964 c2 WTL opknappen

09 jan 2023 17:02

Ik zit zelf te kijken naar een verrijdbare 1 kolomsbrug, bijvoorbeeld https://www.twinbusch.nl/product_info.php?products_id=1 - maar ook aangeboden door andere leveranciers.

Best spannend de auto op 1 kolom omhoog te zien gaan, maar de flexibiliteit en mogelijkheid om te verplaatsen spreekt mij aan.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Re: 964 c2 WTL opknappen

09 jan 2023 18:01

Ja heb ik. Helemaal niet spannend, ding is heel stabiel. Ik verrijd de brug met auto erop ook als dat nodig is. Moet de vloer wel glad en schoon zijn.
Bij lage auto's moet je wel met balken/krik in de weer omdat de arm niet altijd onder de auto door kan.
Daarnaast kan er altijd 1 deur niet open, wat ook niet altijd handig is en heb je de arm onder de auto doorlopen wat soms ook in de weg zit (bij een 911 minder een probleem omdat de meeste techniek achterin zit)
Als ruimte beperkt is vind ik het een mooie oplossing.
56610

Re: 964 c2 WTL opknappen

09 jan 2023 18:16

De eerste keer dat ik een 1-koloms-brug tegen kwam was (zeker 25 jaar teug) bij een Porsche-sleutelaar …

Zal dus zeker niet écht onhandig zijn.

Probeer maar eens einddempers van een 964, 993, 996, 997 etc. te wisselen op een 4 kolommer :idea:

Re: 964 c2 WTL opknappen

12 jan 2023 22:48

wolf tools uit deventer kwam ik nog tegen, met zeer lovende recensies. denk dat dat hem gaat worden.

https://wolftools.nl/product/wolf-wl232-electro-hydraulische-2-koloms-hefbrug/

Re: 964 c2 WTL opknappen

15 jan 2023 1:06

ahameter schreef:en dit is natuurlijk waardeloos zonder foto's

81163

81164


had zn tweeling kunnen wezen :

https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anz ... sOlC1a2Bag



Afbeelding


op spiegels en pinkers na dan :mrgreen:


.

Re: 964 c2 WTL opknappen

15 jan 2023 21:47

hoe is het mogelijk :-)

deze heeft wel zo'n ultra coole ruitenwisser achterop.

Re: 964 c2 WTL opknappen

08 feb 2023 18:21

Nou ene kleine update is wel op zn plaats.

De 964 moest nog 'even' ingevoerd worden via de RDW. Tijdens de keuring zag ik de inspecteur al om de auto heen draaien en collega's erbij halen ter overleg.
Na een poosje kwam het hoge woord eruit, er waren twijfels bij het chassisnummer. Het laatste sterretje na het chassisnummer zou minder diep gestanst zijn dan het sterretje voor het chassisnummer ........
Nou goed, ik kon praten als brugman, want wat is dit nou weer voor redenatie bij een auto van 33 jaar oud, het hielp niet, hij moest voor een PAT onderzoek. Dwz de hele auto word doorgelicht want verdenking van fraude (neem ik aan).
Als je de verhalen leest op internet over PAT onderzoeken kan je wel huilen. het lijkt volstrekte willekeur wat er gebeurd en waar naar gekeken word, met zelfs schade aan je auto aan toe.
Dus nieuwe datum, 4 weken (!) later, en 300 euro extra kosten.

Gisteren was het zover, met lood in mn schoenen naar de RDW, auto aangemeld en in de wachtrij.
Het eerste positieve punt was, dat de twee (PAT) keurmeesters mijn verhaal wilde horen. Waar komt de auto vandaan, heb je hem zelf opgehaald, wat weet je over de auto, welke papieren heb je erbij etc etc. Dan heb je in ieder geval het gevoel dat ze het totaal plaatje bekijken en een goede afweging kunnen maken van de situatie.
Je mag er niet bij aanwezig zijn, dus terug naar huis.

Begin van de middag kwam het verlossende telefoontje al, niks aan de hand. Alle nummers (bak-motor-chassis) waren opgevraagd bij Porsche en klopte met de auto. Het 'dubieuze' chassisnummer was even schoon geschuurd en zag (ziet) er als nieuw uit. Geen enkele twijfel.
Dus eind goed al goed, kenteken komt eraan, maar het was wel even zweten. Met name de machtspositie van de RDW en het gebrek aan communicatie is tenenkrommend.
Tevens het volledige gebrek aan luistert oor en beoordelingsvermogen, cq handelingsbekwaamheid bij de eerste keuring is ook onvoorstelbaar.
Als daar direct een dremel over het chassisnummer was gegaan, was het in 1x klaar geweest.

Maar goed, even een hart onder de riem voor de medemens die ooit ook in deze situatie terecht komen, het kan dus ook goed gaan.

Vandaag gelijk een twee-koloms hefbrug gekocht, we kunnen aan de slag :cheers:

Re: 964 c2 WTL opknappen

08 feb 2023 20:21

Jee wat een verhaal. Ik kan me indenken dat je je wat zorgen hebt gemaakt.
Maar gelukkig alles goed gekomen.
Ik heb ooit ook zoiets gehad bij de RDW met een zijschade. Was een schade van niets, maar men wilde toch echt dat de auto geheel nagekeken werd of deze niet scheef was.
De deuren gingen allemaal gewoon open en dicht. Natuurlijk zou men reeds iets van schade hersteld hebben en dat dit dan niet meer zichtbaar was.
Ook bij mij was het een storm in een glaswater. Laten we maar zeggen, ze doen hun werk.

Heel veel plezier gewenst met het opknappen en erna :drive:

Re: 964 c2 WTL opknappen

08 feb 2023 20:41

Lesje geleerd …

Volgende keer even zelf zorgen dat het chassisnummer goed zichtbaar is.

Is tenslotte een eis van de RDW en ook voor de APK …

Re: 964 c2 WTL opknappen

23 feb 2023 17:11

Ik kan weer een kleine update plaatsen :

brug is geïnstalleerd, en hij past erop

Afbeelding

Nou gelijk maar ff onderkantje kijken, heeft er een flink met tectyl zitten klooien :

Afbeelding

Nou goed ff testje gedaan, met remmenreiniger krijg ik het redelijk makkelijk weg. Het zit wel verdorie overal waar ze konden spuiten.

Dan de eerste kapjes eens weghalen :

Afbeelding

Viel me niks tegen, alles kwam zo los.

Eerste wat me opviel was dat bij de linkerkoplamp iemand met tuinslang heeft lopen spelen :

Afbeelding

En het motortje zelf :

Afbeelding



Project 1 word de koelventilator die onder de rechterkoplamp zit, die slaat direct aan bij contact aanzetten, dat lijkt me niet de bedoeling.
als iemand zo weet te zeggen hoe of waar ik het zoeken moet, graag ! :-)

Re: 964 c2 WTL opknappen

23 feb 2023 19:41

Onder de rechterkoplamp zit de oliekoeler incl. ventilator. Bij een Tiptronic zit hier ook de oliekoeler van de Tip.
Als de ventilator gelijk aanslaat heb je de volgende oorzaken :

- Relais kapot, kijk in relaiskast, 2 identieke relais die naast elkaar zitten; 1 voor de oliekoeler en 1 voor de airco-radiator-ventilator onder de linker koplamp.

- Vorige eigenaar heeft een bruggetje gemaakt op de plaats van het relais zodat de ventilator altijd draait.

- De ballast is kapot; is een wit/grijze ronde schijf (soort grote damsteen…) die zowel rechts als links boven de olie-airco koelers gemonteerd zitten, mooi verstopt onder de voorschermen… Eigenlijk zijn die dingen na 30 jaar altijd wel kapot tenzij ze al eens vervangen zijn…

- Sensor van de olietemperatuur in de radiator onder rechterkoplamp is kaduuk.

Begin met het ‘simpelste’… relais.

PB gerust als meer 964/965 info nodig hebt.

Succes.

Dick

Re: 964 c2 WTL opknappen

23 feb 2023 21:30

:thumleft:





.

Re: 964 c2 WTL opknappen

24 feb 2023 12:34

bedankt voor de info dick !

relais heb ik getest, die werkt gewoon. klikt en ik meet 72,5 ohm. dus die verdenk ik nu niet.

Die damsteen is dus de volgende. heb ik gevonden, zit strak tegen de bumper aan, wat een klote plek !

ik vermoed dat de hele voorbumper eraf moet om erbij te kunnen, is dat ook zo ?
Of oliekoeler demonteren is makkelijker te doen ?

en waar haal ik zo'n damsteen ? :-)

Re: 964 c2 WTL opknappen

24 feb 2023 13:42

De damsteen kan je bijvoorbeeld bestellen bij Alpo in Haarlem.

Als je ook een airco hebt zou ik die aan de linkerzijde ook gelijk doen want, als die al niet kaduuk is, gaat 'tie echt binnenkort.
(en altijd als je net je bumper er weer op hebt zitten... :wink: ).

Met de bumper eraf is echt het makkelijkst en dan kan je ook gelijk schoonmaken op die plek.
Vaak zitten de resten van de damsteen vastgekoekt, restant van het boutje vastgeroest...

Gr.

Dick

Re: 964 c2 WTL opknappen

24 feb 2023 14:22

Geen airco dus:


ahameter schreef:
Eerste wat me opviel was dat bij de linkerkoplamp iemand met tuinslang heeft lopen spelen :

Afbeelding


:D

Re: 964 c2 WTL opknappen

24 feb 2023 19:00

Haha inderdaad geen airco
Wel nog de originele (!) tuinslang voor de koplampsproeiers

Re: 964 c2 WTL opknappen

24 feb 2023 19:09

Inderdaad geen airco.
En ik stond ook even te kijken van die mooie tuinslang!

Maar bedankt voor de info weer, balast is besteld.
Hier nog een linkje met uitleg hoe en wat en onderdeelnummer, zelfde als wat dick al vertelde.
https://www.bergvillfx.com/categories/964993-ac-oil-cooling-fans

Ik ga maar eens beginnen met voorbumpers demonteren, fotos volgen…

Re: 964 c2 WTL opknappen

25 feb 2023 19:31

Vanmiddag bezig geweest met de voorbumper, die is er bijna af. Ben toe aan de boutjes die niet meer loskomen :-)
Dat wordt een beetje slijpen, hakken, breken. Maar er is bij te komen. Het zijn eigenlijk alleen degene die de voorbumper aan het scherm vasthouden, bij de wielen, alle andere waren keurig gangbaar.

Ondertussen zat ik naar die armetierige remklauwtjes te kijken, helemaal die achter zitten. Het is nog origineel wat heel mooi is, maar het oog wil ook wat.
Ik ga ze zeker vervangen voor iets wat lekker toont. (Uiteraard bewaar ik het originele spul.)

Heb ik mezelf goed ingelezen als ik zeg dat OEM big reds remklauwen met een beugel passen op een 964?
En achter 993 remklauwen passen ook ?
Heb ik dan nog andere schijven nodig en een andere rempomp ? Of gaat dit goed zo.

Ik kan er namelijk zo aankomen.

Re: 964 c2 WTL opknappen

25 feb 2023 21:48

antwoord aan mezelf, om het ff helemaal mee te pakken:

993.351.425.10 993TT big red links 44/36mm
993.351.426.10 993TT big red rechts 44/36mm
965.351.045.00 965 remschijf links 322/32mm
965.351.046.00 965 remschijf rechts 322/32mm
993.351.949.00 remblokkenset voor

993.352.421.00 993 remklauw achter links 34/30mm
993.352.422.00 993 remklauw achter rechts 34/30mm
951.352.041.91 remschijven achter 299/24mm x 2
965.352.939.04 remblokkenset achter

965.351.096.00 Damping pad 44mm x 4
964.351.096.01 Damping pad 36mm x 4
965.352.096.01 Damping pad 34mm x 4
964.352.096.00 Damping pad 30mm x 4
964.612.363.01 Pad wear sensor front x 2
964.612.365.01 Pad wear sensor rear x 2

965.355.305.01 60 bar brake bias valve
999.067.041.09 remklauw adapter bouten x 4
Front caliper mounting adapter x 2

993.355.910.00 993 hoofdremcilincder
993.355.023.10 993 rembekrachter
993.355.301.00 pakking
993.355.162.03 993 hoofdremcilincder support

Dit alles voor het luttelebedrag van € 4500,- alles nieuw wel te verstaan. Even zoeken naar tweedehands remklauwen en hoofdremcilinder zal de moeite lonen.

Re: 964 c2 WTL opknappen

25 feb 2023 22:44

Ik was net alle nummers aan het opzoeken :mrgreen:

Hoofdremcilinder en rembekrachtiging gewoon van jouw eigen auto gebruiken :idea:



.

Re: 964 c2 WTL opknappen

26 feb 2023 12:14

Dick schreef:Wel nog de originele (!) tuinslang voor de koplampsproeiers


Inderdaad gewoon zoals het hoort. OEM “tuinslang” :D

Re: 964 c2 WTL opknappen

26 feb 2023 19:24

vraagje voor de kenners, zie onder.

Beide remklauwen worden aangeboden als '993 remklauw achter'. Ze zien er verschillend uit, komt dit wellicht door bouwjaren ? of c2/c4 ?
ik heb gevraagd om onderdeelnummers, nog geen reactie gehad.

Wat zegt de expert hiervan ?

Afbeelding

Afbeelding
Plaats een reactie