Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 apr 2024 12:31



Antwoord op onderwerp  [ 133 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Projectje 964 Himbeer 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
roosendaal
Bericht Re: Projectje 964 Himbeer
erwin964c4 schreef:
Nou ben ik wel benieuwd waar dat klitteband zit,want heb die bekleding er weleens uit gehad maar klitteband is me nooit opgevallen.
Maar je bent goed bezig :-)


Ik heb al eens begrepen dat daar door de jaren heen afwijkende keuzes zijn gemaakt


15 jun 2023 18:08
Profiel
PorscheForum Rakker
roosendaal
Bericht Re: Projectje 964 Himbeer
Het lederen interieur is eigenlijk nog heel netjes; wel zaten er op allerlei plekken zwarte 'vegen' alsof ze ooit een set banden vervoerd hadden in het interieur. Van die vlekken waarvan je bij aanschaf van de auto denkt 'dat gaat wel weg met een vochtig doekje' :-) en later met de neus op de feiten wordt gedrukt.

Maar goed met wat profi leder-producten gaat het uiteindelijk prima, weer als nieuw:

81768


15 jun 2023 18:14
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2
Bericht Re: Projectje 964 Himbeer
Leuk project hoor! Ik heb bijna dezelfde, 92 en dan bijna wit interieur en een iets minder opvallend blauw/paars buiten.

Voor wat betreft het klittenband: dat is gewoon flut, ook al wordt het vernieuwd, met name de stukken tegen het front aan. Ik heb ze gewisseld voor drukknoppen en dat zit echt veel beter. Je kunt setjes van 4 oid krijgen voor iets van e30 met de bevestiging op je carrosserie erbij. Ziet er OEM uit na bevestiging.

Veel plezier!


15 jun 2023 18:20
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: Projectje 964 Himbeer
Soortgelijke drukknoppen destijds ook bij de 993 toegepast. Werkte prima en zag er professioneel uit. Dacht ik met de 997 een moderne auto te hebben. Ja hoor weer klittenband.......Overigens mooie vorderingen. Ziet er gelikt uit.


15 jun 2023 18:48
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Projectje 964 Himbeer
Mijne hadden ook voornamelijk halve drukkers (heb ik ook een keer allemaal vervangen - mooi weekendklusje)

Mooi project hoor. Gezond jaloers, Himbeer 964 8) 8)
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


16 jun 2023 10:47
Profiel
PorscheForum Rakker
roosendaal
Bericht Re: Projectje 964 Himbeer
dank voor de input


dus eigenlijk heb ik dit nodig?

https://www.vankesselsportscars.com/interieur/interieur/bekleding/91150307500-bevestigingsplaatje-set-manvrouw-kofferbaktapijt-911-912-en-964.htm

maar heb je dan ook een soort tang nodig om de drukknop in het tapijt te ' klemmen' ?


18 jun 2023 23:45
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Projectje 964 Himbeer
Ik had toen 2 tools waarmee je een hamer dir drukkers ‘in elkaar’ sloeg
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


19 jun 2023 5:45
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht Re: Projectje 964 Himbeer
Willekeurige interieurbouwer heeft die dingen standaard liggen.
Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan :-)


19 jun 2023 12:39
Profiel
PorscheForum Rakker
roosendaal
Bericht Re: Projectje 964 Himbeer
Ik loop een beetje achter met de online update

De Himbeer schakelde eigenlijk heel slecht; dat bleek al bij de AKK.Vreemd was dat van 1 naar 2 en vice versa en van 3 naar 4 en vice versa geen enkel probleem was. Maar het bewegen van de pook in zijdelingse beweging was soms haast onmogelijk.

Er was natuurlijk de hoop dat het aan de goedkope kant van het mechaniek mis zou zijn: buiten de bak. Maar daar was weinig te zien helaas. Olie ververst van de bak; redelijk wat gruis op de plug. Additief toegevoegd aan de verse olie, maar in de praktijk bleef het ruk.

Dus lang verhaal kort: goede gebruikte bak gevonden bij Speedservice, bak op transport naar Breda en er door Rennsport onder gezet met uiteraard nieuwe koppeling. Schakelt nu prima en de koppeling gaat zo licht als bij een Nissan Micra.

Op de foto de oude bak, die ik behoud voor verkoop met matching numbers later/ooit.

81843
81844
81845


05 jul 2023 22:07
Profiel
PorscheForum Rakker
roosendaal
Bericht Re: Projectje 964 Himbeer
Bij de accu ontbraken de bij de accu geleverde afdekplaatjes; dus maar even wat universele accupool-afdekrubbers geplaatst

Daarna de gereinigde bekleding erin, met het verse klittenband en het zit weer strak en naar mijn zin

81846
81847


05 jul 2023 23:24
Profiel
PorscheForum Rakker
roosendaal
Bericht Re: Projectje 964 Himbeer
De nieuwe deurpanelen zijn ook binnen, en de luidsprekers liggen al klaar. Tweeweg want ik had geen zin om weer een tweeter passend te gaan maken. Wellicht dat ik het tweeter rooster nog wel als dummy monteer om de looks origineel te houden.

De originele regenkap past niet, maar een siliconenversie is al in bezit.

Weet iemand of de luidsprekers op het deurpaneel worden geschroefd of op het metaal van het binnenpaneel van de deur?


81848
81849


05 jul 2023 23:30
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2
Bericht Re: Projectje 964 Himbeer
Als je ze alleen op de deurpanelen vastschroeft is het niet voldoende stevig. Beter is door zowel het paneel als de deur.

Leuke update weer! Dit was wel DE kans om er een RS koppeling / vliegwiel in zetten, maar dat is nu te laat…


05 jul 2023 23:36
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Projectje 964 Himbeer
mvv schreef:
Op de foto de oude bak, die ik behoud voor verkoop met matching numbers later/ooit.


Hoeveel werk is het om het binnenwerk van de ene bak om te zetten in de andere :?:

En wat was/is het prijsverschil tussen de bak die je nu gekocht hebt - en de oude bak laten herstellen :?:


06 jul 2023 4:51
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Projectje 964 Himbeer
Ben ik ook wel benieuwd naar.

Wat is dat toch een heerlijke kleur :cheers:
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


06 jul 2023 9:34
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 C2 Cabrio
Den Haag
Bericht Re: Projectje 964 Himbeer
mvv schreef:
Maar het bewegen van de pook in zijdelingse beweging was soms haast onmogelijk.


Had het zelfde probleem maar dat had Erwin zo gefixed (lees bak eruit en er weer in), nu zeg ik het uit mijn hoofd maar het was een soort nippeltje/balletje wat Erwin toen vervangen of bij geschuurd had.


06 jul 2023 10:42
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht Re: Projectje 964 Himbeer
Ik weet dat Erwin "wonderen" kan verrichten bij Porsche's, maar dat hij ook bij kan schuren. Wow :^:

mvv schreef:
Schakelt nu prima en de koppeling gaat zo licht als bij een Nissan Micra.

Hoe weet jij dat? :lol:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


06 jul 2023 12:10
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex-964 C2 997 C4S Macan
Hellevoetsluis
Bericht Re: Projectje 964 Himbeer
Mooi dingen allemaal!

964 is en blijft m’n eerste liefde.
Ik volg je topic met weemoed


06 jul 2023 13:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
Bericht Re: Projectje 964 Himbeer
Nu ga ik me er schuldig over voelen CJ….

Mooi project, iedere 964 verdient het om weer in oude glorie hersteld te worden.
_________________________________________
Bijdrage is geschreven op persoonlijke titel en vertegenwoordigt niet de visie van uw belastingadviseur in Den Haag


07 jul 2023 7:27
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex-964 C2 997 C4S Macan
Hellevoetsluis
Bericht Re: Projectje 964 Himbeer
En terecht! :wink:

Heb niet van veel dingen spijt, maar deze staat bovenaan.
Maarja bij zoveel dingen: "als ik toen wist, wat ik nu weet" .......

Heb gelukkig een zeer knappe opvolger :ba:


07 jul 2023 9:41
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: Projectje 964 Himbeer
Gelijk heb je. Ná de switch van de 993 naar een 997 heb ik me ook even achter de oren gekrabt. Maar daar ben ik inmiddels overheen en riant tevreden met hetgeen ik nu heb.


07 jul 2023 10:03
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.1 Carrera S coupe handbak
Bericht Re: Projectje 964 Himbeer
Interessant; de ene van een 964 naar een 997 en de ander van een 993 naar een 997. Moet ik als 997 eigenaar, die nog nooit iets uit het luchtgekoelde tijdperk heeft gereden,een 964 of 993 ambiëren? Hoe kijken jullie daar op terug? Ik bedoel dan niet de looks of de waarde, maar puur het rijden.
_________________________________________
https://www.instagram.com/997midnightblues/


07 jul 2023 11:17
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: Projectje 964 Himbeer
Ik ben overgestapt van een 993 handgeschakeld naar een 997.2 pdk. Het is bijna appels met peren vergelijken. In 11 jaar tijd bijna 100k met de 993 gereden. Was ook genieten. Maar de 997 rijdt zoveel anders. Steviger, stiller, hij is (iets) groter, de pdk vind ik een verademing. Kortom het rijdt veel meer als een moderne auto. Maar iedereen gebruikt zijn Porsche op zijn eigen manier. Ik race niet, blaas slechts met 130 over de snelwegen (die we het liefst mijden) en voel verder geen enkele drang om te knallen. Ik vind de 997.2 een waanzinnig comfortabele reisauto. En het blijft een Porsche met zijn looks en uitstraling. Heb wel even met dat gevoel van "ik doe nu het laatste luchtgekoelde model weg" gezeten. Maar dat heb ik inmiddels achter me gelaten. Ik ben om. En de waardevastheid? Nou dat zien we dan later wel weer. Nu gewoon genieten! Als we over een week weer thuis zijn hebben we er vanaf de aankoop in januari van dit jaar al bijna 10.000 km mee gereden.


07 jul 2023 11:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex-964 C2 997 C4S Macan
Hellevoetsluis
Bericht Re: Projectje 964 Himbeer
IMHO:

997 rijdt beter, is praktischer, comfortabeler: sneller verwarmt in de winter, betere airco in de zomer, navigatie laat ik buiten beschouwing :lol:, is minder onderhouds-intensief.
Mijn 997 is een fantastische wagen en zou hem niet meer in willen ruilen.

Bij mij zat er een aardige tijd tussen mn 964 en mn 997. Ik heb de 964 dan ook niet ingeruild, maar eerder weggedaan. Heb hem 6 jaar gehad en was destijds toe aan wat anders. Was een weloverwogen beslissing. Echter: De 964 blijft de auto die ik als 9 jarig jochie door de bocht zag vliegen op de fly-over vanaf de A15 naar de A4 bij knooppunt Benelux toen we naar mijn oma gingen, ik zat achter mijn vader, we reden een zilveren Rover SD1 vandenplas met blauwe velourse bekleding en honingraad velgen, we reden 80. Ik zou mijn god niet meer weten wat ik aan had. :shock:
Begrijp je een beetje mijn punt?


07 jul 2023 12:15
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: Projectje 964 Himbeer
Ja ik snap je punt. Je had het liefste een Rover SD1 gehad.....haha


08 jul 2023 10:37
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Projectje 964 Himbeer
964 - 4 van gehad. Blijf er altijd een zwak voor houden. Maar het komt steeds minder vaak voor dat ik spijt heb van de verkoop van de laatste ….
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


08 jul 2023 21:15
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 133 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.