Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 apr 2024 19:22



Antwoord op onderwerp  [ 137 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6
Cayman 987.2 Zwart --> Geel 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Cayman 987.2 Zwart --> Geel
Zag vandaag een Speedgelb Cayman 987 in Amstelveen rondrijden, erg fraai! Gefeliciteerd met deze transformatie!


05 apr 2024 17:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
SpeedGelb 987.2
Kaatsheuvel
Bericht Re: Cayman 987.2 Zwart --> Geel
K00i schreef:
Zag vandaag een Speedgelb Cayman 987 in Amstelveen rondrijden, erg fraai! Gefeliciteerd met deze transformatie!

Dat ben ik in elk geval niet geweest.

Afgelopen weekend wel naar vrienden in Utrecht geweest. Dat is tot nu toe het langste stuk dat ik gereden heb (en stelt natuurlijk nog niets voor).
Het mooiste ritje is misschien wel met mijn buurman. Altijd hard gewerkt als bakker, maar tegen de tijd dat hij met pensioen mocht is er beginnende Parkinson en een zenuwaandoening geconstateerd. Daardoor voelt hij zijn vingers en tenen niet meer en dat wordt steeds ergers. Autorijden doet hij al jaren niet meer, maar lopen wordt ook steeds moeilijker en fietsen moet met een 3-wieler. Maar hij stond naar de auto te kijken en kon alleen maar uitbrengen hoe stoer de auto is. Dus ik heb hem uitgenodigd om op een mooie dag lekker even een rondje te maken.
Zo gezegd, zo gedaan en hij heeft als een kind zitten genieten van de wegligging, het geluid en de acceleratie. Ook voor mij een prijsloze ervaring. Mocht er een keer een rit zijn voor mensen met een ernstige ziekte, dan wel beperking, dan doe ik wel mee. Prachtig om er voor die mensen een keer te mogen zijn.

Dan weer een vraag voor de kennishouders:
Ik weet dat de Cayman van die mooie kleine ronde lampjes heeft in de gril. Die van mij heeft daarnaast ook nog de LED dagrij-verlichting zitten.
Afbeelding
De dagrij-verlichting is altijd aan en als ik de verlichting in de Home-stand zet, gaan de ronde lampen 30 seconden aan. Maar kunnen deze lampen ook tijdens een rit branden? Zouden ze niet moeten fungeren als mistlampen?
De verlichtingknop heeft alleen maar 1 stand en die is voor de mistverlichting achter, als ik de handleiding goed begrijp. Dus ik begin te vermoeden dat dit wellicht later is ingebouwd/aangepast.
_________________________________________
Arno

In 1963 vindt de werkelijke geboorte plaats van de automobiel.
https://www.instagram.com/arno.smulders78/


17 apr 2024 7:57
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Bericht Re: Cayman 987.2 Zwart --> Geel
Deathtrap schreef:
Het mooiste ritje is misschien wel met mijn buurman.
:thumleft: :thumleft:
_________________________________________
Trained by GP E L I T E
'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)


17 apr 2024 8:25
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S
Bericht Re: Cayman 987.2 Zwart --> Geel
Deathtrap schreef:
Afgelopen weekend wel naar vrienden in Utrecht geweest. Dat is tot nu toe het langste stuk dat ik gereden heb (en stelt natuurlijk nog niets voor).
Het mooiste ritje is misschien wel met mijn buurman. Altijd hard gewerkt als bakker, maar tegen de tijd dat hij met pensioen mocht is er beginnende Parkinson en een zenuwaandoening geconstateerd. Daardoor voelt hij zijn vingers en tenen niet meer en dat wordt steeds ergers. Autorijden doet hij al jaren niet meer, maar lopen wordt ook steeds moeilijker en fietsen moet met een 3-wieler. Maar hij stond naar de auto te kijken en kon alleen maar uitbrengen hoe stoer de auto is. Dus ik heb hem uitgenodigd om op een mooie dag lekker even een rondje te maken.
Zo gezegd, zo gedaan en hij heeft als een kind zitten genieten van de wegligging, het geluid en de acceleratie. Ook voor mij een prijsloze ervaring.


:thumleft: :salut: :thumleft:
_________________________________________
Mvg,

René


17 apr 2024 9:15
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.1 Carrera S coupe handbak
Bericht Re: Cayman 987.2 Zwart --> Geel
Leuk dat je dat met je buurman hebt gedaan.

Heeft de lichtknop niet 2-uittrekstanden voor de mistlichten, zoals in een 997?
_________________________________________
https://www.instagram.com/997midnightblues/


17 apr 2024 9:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
SpeedGelb 987.2
Kaatsheuvel
Bericht Re: Cayman 987.2 Zwart --> Geel
Nee. Het voelt aan als echt maar 1 stand. De knop komt met 1 duidelijke 'snap' in de uitgetrokken stand, maar gaat daarna niet verder.
Afbeelding

Maar kennelijk bestaat er ook nog zo'n knop. Hierbij staat hoofdzakelijk de 997 gemeld, maar in mijn (Japanse) handleiding komt ook hier een plaatje van voor. Het lijkt dus een optie, alleen gek dat ik wel de lampen heb en niet de knop
Afbeelding
_________________________________________
Arno

In 1963 vindt de werkelijke geboorte plaats van de automobiel.
https://www.instagram.com/arno.smulders78/


17 apr 2024 10:19
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
SpeedGelb 987.2
Kaatsheuvel
Bericht Re: Cayman 987.2 Zwart --> Geel
Ik ben er uit. Het is een typisch gevalletje RTFM

(maar een NL boekje helpt wel, met dank aan PC Eindhoven)
Afbeelding
Afbeelding
Mijn auto is uitgerust met Xenon verlichting en dan heeft die niet de mogelijkheid om mistlichten voor apart te schakelen.
Wat daar dan weer de reden van is, is mij onbekend. Maar dit lijkt wel fabrieksstandaard te zijn.
_________________________________________
Arno

In 1963 vindt de werkelijke geboorte plaats van de automobiel.
https://www.instagram.com/arno.smulders78/


17 apr 2024 17:47
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
718 cayman 2022
Bericht Re: Cayman 987.2 Zwart --> Geel
Super dat je je buurman hebt kunnen laten genieten van het rijden in die mooi gele Porsche van je. :salut:


17 apr 2024 19:40
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Cayman 987.2 Zwart --> Geel
Dus met bi-xenon heb je helemaal geen mistlampen vóór? :scratch:
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


18 apr 2024 7:12
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
SpeedGelb 987.2
Kaatsheuvel
Bericht Re: Cayman 987.2 Zwart --> Geel
Nou.... ik heb ze wel, maar kan ze niet aanzetten. :scratch:
Ik ben wel benieuwd als ik de knop zou veranderen naar diegene die wel een stand heeft voor de mistlichten voor, of dat zou werken. Ik vermoed dat de bekabeling veelal gelijk zal zijn. Dat is namelijk goedkoper in de productie.
_________________________________________
Arno

In 1963 vindt de werkelijke geboorte plaats van de automobiel.
https://www.instagram.com/arno.smulders78/


18 apr 2024 7:42
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.1 Carrera S coupe handbak
Bericht Re: Cayman 987.2 Zwart --> Geel
Wellicht is het weer een Japans dingetje. Van Rennlist:

"I have a 987.2 and researched this topic. I am pretty sure that Canadian cars (and other countries such as Japan) don’t have a switch for front fog lights, just the single rear fog."
_________________________________________
https://www.instagram.com/997midnightblues/


18 apr 2024 9:48
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
SpeedGelb 987.2
Kaatsheuvel
Bericht Re: Cayman 987.2 Zwart --> Geel
het verwisselen van de schakelaar is in elk geval 2 minuten werk.
Schakelaar volledig op UIT, dan indrukken en draaien en hoppa, de schakelaar schuift er uit.
Nu even iemand zo gek zien te vinden dat die zijn schakelaar er uit wipt en dan eens testen of het werk. Of wellicht zie er ergens een 2e-handse voorbij komen.


Maar eerst even kijken voor (waarschijnlijk) nieuw achterbanden. Ik had zo'n vriendelijke jongen in het loopvlak vanochtend
Afbeelding
De monteur van ANWB vond een M6x40 op het randje van de band kunnen behouden. Zeker voor een auto als dit.
Ik kan in elk geval wel veilig naar huis rijden.
_________________________________________
Arno

In 1963 vindt de werkelijke geboorte plaats van de automobiel.
https://www.instagram.com/arno.smulders78/


18 apr 2024 11:18
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 137 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.