Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 27 apr 2024 22:09



Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ] 
Wat er zoal aan mijn 986 gebeurt / gebeurd is 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
986 2.7 Tiptronic
Le coin de pays bas
Bericht Wat er zoal aan mijn 986 gebeurt / gebeurd is
Wil hier bijhouden wat er zoal aan mijn 986 gedaan wordt. Mei '23 aangeschaft en daarna:
- Mei '23 cruise control laten installeren.
- Nov '24 carter ventilatie vervangen (die gaf onderweg de geest - Vaticaan moest reageren dat er geen nieuwe paus was gekozen nav de hoeveelheid witte rook)
- Feb '24 APK, voor draagarmen vervangen (fuseekogels versleten) en stuurbekrachtigingslang vervangen.
_________________________________________
The most dangerous nutt on any of my vehicles is the one that holds the throttle, me!


11 maart 2024 14:44
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
986 2.7 Tiptronic
Le coin de pays bas
Bericht Re: Wat er zoal aan mijn 986 gebeurt (is).
Afgelopen weekend wat elbow grease gebruikt om het blok wat op te schonen.

Voor:
Afbeelding

Na:
Afbeelding
_________________________________________
The most dangerous nutt on any of my vehicles is the one that holds the throttle, me!


11 maart 2024 14:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
986 2.7 Tiptronic
Le coin de pays bas
Bericht Re: Wat er zoal aan mijn 986 gebeurt (is).
Wat staat er nog op de planning?
- Morgen worden de bumpstops van de voorvering vervangen en mogelijk de schokdempers zelf. Stabilisator stang voor en de stabi rubbers achter vervangen. Airco leiding lek gerepareerd en opnieuw gevuld en de auto wordt uitgelijnd.
- Zelf wil ik de bobines gaan vervangen. MAF schoonmaken. Lamda sondes schoonmaken.
- Automaat bak laten flushen (PGST).
- Als ik ze tegenkom passend, 19" Fuchs style velgen monteren.
_________________________________________
The most dangerous nutt on any of my vehicles is the one that holds the throttle, me!


Laatst bijgewerkt door Surfroy01 op 11 maart 2024 14:53, in totaal 1 keer bewerkt.



11 maart 2024 14:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
986 2.7 Tiptronic
Le coin de pays bas
Bericht Re: Wat er zoal aan mijn 986 gebeurt (is).
Het gaat allemaal om deze auto, 986 (geen S) 2.7 tiptronic van 2001. Wat overigens grappig is, op de afdekplaat van het motorblok compartiment staat een datum die precies 2 maanden voor afgifte deel 1 kentekenbewijs is.

Auto staat nu op 183KKm, volledige onderhoudsgeschiedenis is aanwezig met rekeningen. IMS is 40Kkm vervangen.

Afbeelding
_________________________________________
The most dangerous nutt on any of my vehicles is the one that holds the throttle, me!


11 maart 2024 14:50
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
986 2.7 Tiptronic
Le coin de pays bas
Bericht Re: Wat er zoal aan mijn 986 gebeurt (is).
Ohja en natuurlijk lekker van de auto genieten. Ik rij er sowieso bijna elke week mee als het even kan, met kap open natuurlijk! En mijn plan is om ermee naar de alpen te rijden om 2 hobbies te combineren, downhill mountainbiken en sturen met de 986 in de bergen. Wil de downhill bike op een rek achterop de kofferbak monteren.
_________________________________________
The most dangerous nutt on any of my vehicles is the one that holds the throttle, me!


11 maart 2024 14:56
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
986 Boxster S uit 2004 Riviera Blue USA origin
Culemborg
Bericht Re: Wat er zoal aan mijn 986 gebeurt (is).
Surfroy01 schreef:
Ohja en natuurlijk lekker van de auto genieten. Ik rij er sowieso bijna elke week mee als het even kan, met kap open natuurlijk! En mijn plan is om ermee naar de alpen te rijden om 2 hobbies te combineren, downhill mountainbiken en sturen met de 986 in de bergen. Wil de downhill bike op een rek achterop de kofferbak monteren.


Dat is echt top! downhill met de fiets en dan weer omhoog met de cabrio :-)
Oh wait....

geniet van je mooie Boxster!


11 maart 2024 19:46
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Wat er zoal aan mijn 986 gebeurt (is).
wow, dat blok is echt opgeknapt van je poetsbeurt. Eer van je werk :thumleft:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


11 maart 2024 20:25
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 Carrera 4S
Bericht Re: Wat er zoal aan mijn 986 gebeurt (is).
Altijd leuke dit soort topics.
Succes en veel plezier met de auto!
_________________________________________
vroem vroem.......


12 maart 2024 10:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
986 2.7 Tiptronic
Le coin de pays bas
Bericht Re: Wat er zoal aan mijn 986 gebeurt (is).
En vandaag de 986 opgehaald van 2 dagen sleutelen, wat is er gedaan:
- stabilisator stangen en rubbers voor en achter vervangen.
- stootrubbers vering voor en veerpootlagers vervangen.
- lekkage airco gerepareerd (O-ring vervangen) en airco gevuld.
- auto uit gelijnd.

Karretje rijd nu weer rete strak.
_________________________________________
The most dangerous nutt on any of my vehicles is the one that holds the throttle, me!


13 maart 2024 17:07
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
986 2.7 Tiptronic
Le coin de pays bas
Bericht Re: Wat er zoal aan mijn 986 gebeurt (is).
Gisteren begon ineens het bestuurdersraam heel irritant te piepen als je die open deed. Nu weet ik dat nog niet zo lang geleden beide raam mechanieken vervangen zijn. Dus deur panelen er net vanaf gehaald, glijstangen in het vet gezet, piep is weg. Meteen ook de passagiers kant gedaan want dat zou precies Murphy's law triggeren.
_________________________________________
The most dangerous nutt on any of my vehicles is the one that holds the throttle, me!


15 maart 2024 13:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: Wat er zoal aan mijn 986 gebeurt (is).
Goed bezig! maar dat is niet Murphy's law die je tart, maar de "Wet van behoud van ellende" :mrgreen:
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


15 maart 2024 13:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
986 2.7 Tiptronic
Le coin de pays bas
Bericht Re: Wat er zoal aan mijn 986 gebeurt (is).
Van het weekend de 986 gewassen en zag dat de plastic afdekplaat op de paravan (dat deel tussen voorruit/motorkap) aan 1 kant los zat. Wat ik al vermoedde, plastic verbinding waarmee de afdekplaat vast zit met moertje en ring was geheel afgebroken. Nu is die plastic plaat sowieso verweert dus zou een nieuwe kunnen plaatsen. Maarja ik vind de patina van 23 jaar ook wel weer wat hebben. Dus even goed gekeken wat zou kunnen, er zat nog wat 'vlees' aan de bevestiging, gaatjes in gedremeld en tie-wraps kruislings er doorheen getrokken, die vielen precies over het moertje zodat de bout er weer opgedraaid kon worden et voila, paravan cover plaat zit weer vast. Afdekplaatje erop en je ziet er niets van. Goedkoopste reparatie van uhhhh 5 cent tot nu toe?
_________________________________________
The most dangerous nutt on any of my vehicles is the one that holds the throttle, me!


18 maart 2024 9:50
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
986 2.7 Tiptronic
Le coin de pays bas
Bericht Re: Wat er zoal aan mijn 986 gebeurt / gebeurd is
Afgelopen vrijdagavond kwam ik vanaf Schiphol gereden (paar dagen zakelijk in Geneve verbleven) maar telkens als ik richting aan gaf, daarbij de knipperlichthendel lichtjes naar beneden of boven duwend zag ik dat mijn koplampen mee begonnen te knipperen, nouja niet echt knipperen maar zag wel degelijk iets op het wegdek voor mij. Als ik de knipperlicht hendel gewoon door duwde om te laten knipper dan deed dit effect zich niet voor. Hmmmmm wat zou dat kunnen zijn, vlak bij huis paar keer groot licht opgezet op donkere weg (is zelfde hendel) knipperlichten aan en uit, niks.

Vanochtend vroeg weer richting schiphol (ja weer naar Geneve) en nu doet alles het gewoon goed. Ik denk, in het kleine jaar dat ik de auto in bezit heb a) nog nooit mee in donker gereden b) groot licht ook niet op gehad. Door dat nu paar keer gedaan te hebben is het 'stof' uit de schakelaar........... :D
_________________________________________
The most dangerous nutt on any of my vehicles is the one that holds the throttle, me!


26 maart 2024 12:31
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster 2.7 2001
Bericht Re: Wat er zoal aan mijn 986 gebeurt (is).
Surfroy01 schreef:
Van het weekend de 986 gewassen en zag dat de plastic afdekplaat op de paravan (dat deel tussen voorruit/motorkap) aan 1 kant los zat. Wat ik al vermoedde, plastic verbinding waarmee de afdekplaat vast zit met moertje en ring was geheel afgebroken. Nu is die plastic plaat sowieso verweert dus zou een nieuwe kunnen plaatsen. Maarja ik vind de patina van 23 jaar ook wel weer wat hebben. Dus even goed gekeken wat zou kunnen, er zat nog wat 'vlees' aan de bevestiging, gaatjes in gedremeld en tie-wraps kruislings er doorheen getrokken, die vielen precies over het moertje zodat de bout er weer opgedraaid kon worden et voila, paravan cover plaat zit weer vast. Afdekplaatje erop en je ziet er niets van. Goedkoopste reparatie van uhhhh 5 cent tot nu toe?


Ik heb exact hetzelfde gehad. Ook gerepareerd op de Buurman en Buurman manier. Ik heb schuin een nieuwe schroef kunnen plaatsen. Lijmen lukte niet.


27 maart 2024 21:51
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
986 2.7 Tiptronic
Le coin de pays bas
Bericht Re: Wat er zoal aan mijn 986 gebeurt / gebeurd is
Dat zijn vaak wel de leukere reparaties (vind ik zelf).

Ik heb ondertussen ook de bobines vervangen. Bij Alpo originele Beru's besteld, totale kosten 190 euro. Zonder brug heb ik het in 1,5 uur gedaan. Er was mij een offerte aangeboden van rond de 700 euro voor deze klus.

Afbeelding

Bobines van cilinder 1-3. Uiteraard 4-6 ook vervangen.
_________________________________________
The most dangerous nutt on any of my vehicles is the one that holds the throttle, me!


04 apr 2024 15:15
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
986 2.7 Tiptronic
Le coin de pays bas
Bericht Re: Wat er zoal aan mijn 986 gebeurt / gebeurd is
Overigens ook de plug onder in het luchtfilter huis schoongemaakt. Doordat de carterventilatie een paar maanden geleden de geest had gegeven, zat er overal olie, ook in het luchtfilter huis. Nu zag ik van onderaf dat je die plug er onderuit kunt schroeven, zat nog wat rest olie, nu niet meer. :D
_________________________________________
The most dangerous nutt on any of my vehicles is the one that holds the throttle, me!


04 apr 2024 16:29
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 16 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: henkhifi


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.