Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 10 sep 2025 23:46

Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Antenne versterker splitter raamantenne DAB 964 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Antenne versterker splitter raamantenne DAB 964
Na een tijdje ben ik gelukkig weer terug in Porsche land met een 964 Carrera 2 die ik onlangs gekocht heb. :mrgreen:

Ik loop vast op een probleem met de antenne. Ik hoop dat iemand hier kan helpen.

Ik heb een nieuwe radio gekocht met FM en DAB. Tijdens de installatie bleek dat de plug van de antennekabel afgebroken is. Ik vond online berichten dat je niet een splitter aan kan sluiten op de standaard antenne plug omdat er een versterker bij het voorruit zit die het DAB signaal wist. Daarom kom ik op een paar opties:

1. Proberen de antennekabel te repareren (lastig), of anders een nieuwe versterker kopen voor € 200. Een losse DAB antenne plaatsen bij het schutbord (schijnt voor matig ontvangst te zorgen).
2. De versterker verwijderen en direct op de raamantenne uitgang een splitter aansluiten voor DAB en FM. Zoiets: https://www.ars24.com/en/universal-dab-dab-fm-splitter-din-connections. Dit lijkt met ideaal, maar ik kan niet vinden wat voor aansluiting er zit op het raam. Heeft iemand ervaring hiermee, ideeën of weet je welke aansluiting dit is?
3. De Porsche Classic radio heeft ook een soort splitter. Die kan ik nergens los vinden. Gaat deze rechtstreeks op de raamantenne? Hier te zien: https://cdn.rosepassion.com/91164559000-p232699-gps-en-radio-photo-232699-0-webP232699DET6.jpg?w=1920&h=1080&format=jpg-95

Dank alvast!

09 sep 2025 11:12
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche Carrera 3.2 Cabrio (!987)
Over de grens bij Venlo
Bericht Re: Antenne versterker splitter raamantenne DAB 964
De splitter waar je naar verwijst is te koop via Porsche Classic (bijv. Gelderland).

Je moet alleen even opletten dat de juiste stekkertjes voor de DAB aansluit en evt met solderen aanpast.
Ron Jansen (PCG) kan je dit uitleggen.

09 sep 2025 20:01
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 2 berichten ]