Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 12 maart 2026 0:42

Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Rittenlijst (logboek) overzetten naar USB/Bluetooth 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Rittenlijst (logboek) overzetten naar USB/Bluetooth
Ik zou graag mijn rittenlijst (logboek) willen uitlezen op mijn PC (en gebruiken voor mijn km-verantwoording aan de fiscus).

Het lukt mij om de gegevens over te dragen naar een USB-stick. DE PCM geeft ook aan dat de gegevens worden en uiteindelijk zijn overgedragen zijn naar de USB. Als ik de USB vervolgens uitlees op mijn Macbook, dan zie ik alleen een BIN.bestand. Deze kan ik niet openen (heb meerdere pogingen gedaan met allerlei online voorgestelde tools). Is er iemand op het forum die weet hoe dit voor elkaar te krijgen? Is het überhaupt mogelijk? Overigens wist de Porsche Dealer hier onlangs ook geen oplossing voor...

Verder geeft de PCM ook aan dat er voor gegevens overdragen een optie is om de gegevens via bluetooth over te dragen. Dit lukt echter niet via bluetooth met een telefoon. Weet iemand welk soort bluetooth ontvanger hiervoor nodig is?

11 maart 2026 14:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Rittenlijst (logboek) overzetten naar USB/Bluetooth
Geen standaard antwoord misschien maar een .bin kun je hernoemen naar .txt op je usb stick. als je het dan opent op je Mac opent het bestand in tekst editor en kun je de inhoud zien.
als het een binair bestand was (code) is het helaas niet leesbaar maar gezien het een export bestand zou moeten zijn wordt de inhoud hopelijk wel weergegeven (als tekst) in de tekst editor op de Mac of in kladblok in windows,
hopelijk werkt dit?

11 maart 2026 18:58
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 2 berichten ]