Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 22 jun 2026 13:11

Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Upgrade alarm in 991.2 van 2G naar 4G 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
991.2 C4 GTS, 944 Safari Ex: Panamera S E-Hybrid
Zaanstad
Bericht Upgrade alarm in 991.2 van 2G naar 4G
Hoi,

Volgend jaar wordt ook in Nederland het 2G netwerk uitgeschakeld en dan doen de volgsystemen van veel alarmen het niet meer. Onder andere het veelgebruikte VTS systeem in de 991.2.

Heeft iemand al uitgezocht of het alarm voordelig te vervangen is? Ik heb vanauit Porsche nog niks ontvangen maar ik neem toch aan dat er erg veel systemen een upgrade willen hebben. Vooral ook omdat in Zweden en Zwitserland het hele 2G nu al uitgeschakeld is.

MAG,
Milo

07 jun 2026 8:13
Profiel
Moderator
The Last of the Mohicans ~ 993
Bericht Re: Upgrade alarm in 991.2 van 2G naar 4G
Heb je een volg-systeem plicht, of wil je het gewoon functioneel houden :?:

Indien het een eis van je verzekering is, vraag of ze in plaats van dat systeem akkoord gaan met een systeem van Lo-Jack Benelux …

.. geen geklooi met de originele/huidige bedrading in je auto en relatief goedkoop :idea:

07 jun 2026 8:31
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
991.2 C4 GTS, 944 Safari Ex: Panamera S E-Hybrid
Zaanstad
Het gaat mij erom dat het blijft werken. Ik heb al een systeem van Faringwell voor de verzekering maar kan het slecht hebben dat het originele systeem niks meer doet.

07 jun 2026 9:22
Profiel
Moderator
The Last of the Mohicans ~ 993
Citaat:
Bij een 991.2 VTS zou ik eerst laten vaststellen welke generatie tracker er daadwerkelijk in zit. Niet iedere 991.2 heeft exact dezelfde telematicahardware. Sommige auto's hebben in het verleden al een upgrade gekregen of gebruiken een andere communicatiemodule. Er zijn ook meldingen van Porsche-systemen die later van oudere mobiele technologie naar 4G-oplossingen zijn gemigreerd.

Citaat:
Voor een 991.2 Carrera 4 GTS (2017-2019) is de kans groot dat je een van de laatste generaties van het Vodafone/Porsche VTS-systeem hebt, maar ik zou er niet blind van uitgaan dat deze al toekomstbestendig is. Er zijn namelijk zowel 3G- als 4G-gerelateerde retrofitcampagnes geweest op Porsche-modellen uit die periode.

Citaat:
De snelste route is om met je VIN contact op te nemen met Porsche VTS Benelux (Clifford Electronics). Zij kunnen direct zien welk VTS-type geregistreerd staat en of er voor jouw auto een upgradepad bestaat.

:salut:

07 jun 2026 13:02
Profiel WWW Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 4 berichten ]