Switch to full style
Subforum voor Audio, Navigatie en allerlei andere electronica in de auto
Plaats een reactie

Achterklep porsche cayenne 4.8s 2008 wil niet meer open

23 okt 2025 7:20

Ik heb een porsche cayenne 4.8s bj 2008 waar de achterklep met geen mogelijkheid meer open wil je hoort de motor wel geluidmaken en je ziet dat die een cm open gaat maar niet verder wilt openen ik heb al meerdere dingen na gekeken zekeringen etc heb geprobeerd om de accu Polen los te koppelen en om dan handmatig het hendeltje te open te klikken met een schroevendraaier dit werkte ook niet heeft iemand een idee wat ik hiermee moet doen en of er nog iets van een nood ontgrendeling aanwezig is waardoor de klep wel weer open wilt.

Re: Achterklep porsche cayenne 4.8s 2008 wil niet meer open

23 okt 2025 9:04

:arrow: Welkom :arrowl:

23 okt 2025 11:02

ben verder niet bekend met auto maar (het zal niet veel afwijken van anderen merken)

probeer klep (iets) terug te duwen. of dusdanig dat hij vrij in het slot zit. dan met schroevendraaier ergens rond slot mechanisme in de klep iets verdraaien bij die noodontgrendeling waardoor het palletje vrij kan bewegen....?

moeilijk om verder te beoordelen op afstand wat je evt verkeerd doet of waar hij alsnog blijft haken.

23 okt 2025 11:30

https://www.youtube.com/watch?v=yemNc4uNZGI

dat is het daadwerkelijk handmatig opentrekken van het slot... kan wel zijn dat dat enkel gaat asl de deur goed toe is. niet dat die al een paar cm open staat.

evt een paar keer wrikken open en dicht met iemand langs buiten om de klep heel erg dicht te duwen voordat je hem opent.
Plaats een reactie