Re: Monteren v-snaar 964 - evt. RS Upgrade.
beste forummers,
jullie geloven het niet maar het is uiteindelijk gelukt om de rs v-snaar conversie af te ronden

.
het was best wat werk om de afstandsbus op de dynamo as te verwijderen. heb deze een week lang laten sudderen in de wd-40 maar dat mocht helaas niet baten.
vandaag hebben we eerst de bus plat geslepen en wat ingeslepen. daarna konden we de bus voorzichtig open tikken en van de as afhalen.
ik dacht toen eenvoudig het rs lager te kunnen plaatsen maar dat kostte toch nog wat tijd om de as goed op te schuren, in de loop van de jaren was er een klein lipje ontstaan waardoor het rs lager niet verder de as op kon worden geschoven.
na het nodige schuurwerk paste het lager perfect. alles weer teruggebouwd en ziet er oed uit en loopt fantastisch.
op de 1e foto zit de bus nog op de as, de 2e foto is de bus van de as en de laatste foto laat het eindresultaat zien.
doordat de afstandsbus eruit is kan het lager verder naar achter toe en loopt de v-snaar ook via de 1e poeli en langs de snaar sensor. dus daar is geen modificatie voor nodig (gelukkig).
deze opzet is een paar honderd gram lichter, de portemonnee trouwens ook
had mezelf wat geld kunnen besparen door direct dit lager te kopen. dat had ik maar 1 v-snaar hoeven te kopen, geen opvulringen hoeven te kopen en ook geen origineel dynamolager hoeven te kopen. maar kan nu bijna met de ogen dicht alles in- en uitbouwen en ben blij met het resultaat en daar gaat het om
ik zal zoals afgesproken een donatie aan het forum doen voor alle hulp en het meedenken.
dank en groet,
pp964c2