Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 23:35



Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Aftermarket radio 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
Cayenne MK 1 met TechArt Magnum mod ;)
Rilland
Bericht Aftermarket radio
Hallo allemaal :santa:

Na wat klungelen met FM-transmitters e.d. heb ik nu eens besloten de originele PCM tegen een aftermarket radio met navigatie te ruilen. Wt de betreft zit het internet vol met tutorials e.d. dat je het bos niet zit door de bomen. Daarom even mijn vraag hier:

Is er naast de inbouwframe en de radio zelf nog iets anders wat ik eventueel aan adapters o.d. nodig heb ? En hoe zit dat ik het algemeen met de originele aansluitingen ?
_________________________________________
" Folie is voor boterhammen - Échte auto's zijn gespoten ! "


25 dec 2017 14:15
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Aftermarket radio
Bij andere Porsche modellen is het afhankelijk van welke fabrieksradio optie je hebt. Zo is daar vaak het optionele Bose systeem een set van op elkaar afgestemde componenten waarbij je lastig alleen de radio kan omwisselen.


25 dec 2017 14:43
Profiel
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
Cayenne MK 1 met TechArt Magnum mod ;)
Rilland
Bericht Re: Aftermarket radio
Bedankt :salut:

Ik heb al op andere plekken navraag gedaan inmiddels gezien ik geen Bose systeem verbouwd heb en ook geen bediening op het stuurwiel (vrij goedkope configuratie dus......) zou het "gewoon" een kwestie moeten zijn van het vervangen van de radio zelf......kan dat iemand bevestigen ?
_________________________________________
" Folie is voor boterhammen - Échte auto's zijn gespoten ! "


25 dec 2017 21:26
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997S C2 cabrio
Krimpenerwaard
Bericht Re: Aftermarket radio
Als je op AliExpress kijkt staan daar toch zat aftermarket radio's die lijken op het origineel, en gewoon op Android draaien. Zijn 1 op 1 te plaatsen en ook het mf-stuurwiel kun je er op instellen.

Wel goed kijken of er ook NL gesproken gegevens op staan.

De Navi software die ze gebruiken is van i-go en is zeer duidelijk.

Hoef je niet te tobben met een universele 2-din radio met inbouwframe o.i.d.


26 dec 2017 1:06
Profiel
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
Cayenne MK 1 met TechArt Magnum mod ;)
Rilland
Bericht Re: Aftermarket radio
Kijk....dat klinkt toch al hoopvol....bediening op het stuurwiel heb ik niet.dus dat is sowieso niet van toepassing.Als het goed is heb ik van de week het nieuwe radio binnen ( had hem al besteld.dus de AliExpress optie hou ik even als alternatief ) als ik toch alles eruit heb meteen een achteruitrij camera plaatsen.kijken waar ik die kabel weg ga werken
_________________________________________
" Folie is voor boterhammen - Échte auto's zijn gespoten ! "


26 dec 2017 1:20
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
997 C2C
Maaseik
Bericht Re: Aftermarket radio
Kik eens bij Zenec, ben er aardig tevreden van, dat ding doet alles wat het moet doen, navi, streamen via Bluetooth, je kan zelfs via spraakbesturing in zijn menu gaan voor het bellen of zo...

https://www.acr-bielefeld.de/installationen/porsche/


26 dec 2017 10:55
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2S
010
Bericht Re: Aftermarket radio
Bas met zijn spider had deze pioneer laten installeren in Den Haag. Vond ik een super mooie oplossing. Hij had er ook nog een achteruitrijcamera in laten zetten.
https://www.carshopfortuin.nl/aanbevole ... 27070.html
_________________________________________
That's thirty minutes away. I'll be there in ten.


31 dec 2017 16:08
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
Bericht Re: Aftermarket radio
Niet helemaal, ik heb een pioneer app radio, dus geen navi (maar wel via de iphone op het grote scherm), geen CD, DVD, maar wel spotify. Dit is gecombineerd met een nieuwe speaker set op de originele versterker en draden.

Achteruitrij camera erop idd. Is wel nodig met de spyder.

Carshop fortuin is een aanrader, die leveren topwerk!

Met een aftermarket oplossing krijg je wel een inbouwframe, dat is een nadeel. Voor mij maakt het niet uit, maar er zijn mooiere dingen om naar te kijken. Alles kan weer terug naar origineel, dat is ook fijn.
_________________________________________
Bijdrage is geschreven op persoonlijke titel en vertegenwoordigt niet de visie van uw belastingadviseur in Den Haag


31 dec 2017 16:17
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Aftermarket radio
Ga er maar vanuit dat je een interface nodig hebt tussen de headunit en de optische bekabeling, die in verreweg de meeste Cayennes zit.

Gewoon even een inbouwstation naar laten kijken.

Heb zelf een Kenwood genomen. Niet goedkoop, maar wel goed. En voorzien van alles wat je je maar kan wensen.


04 jan 2018 23:49
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 9 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.