Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 12:00



Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Accu in Boxster 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
Renkum
Bericht Accu in Boxster
Mijn Boxster 986 uit 1999 staat alweer enige maanden in de winterstalling. Een vriend gaf aan dat het verstandig is om de motor regelmatig te starten. Echter het was al te laat, accu helemaal leeg.
Kan ik straffeloos, zonder iets te beschadigen, met een startkabel de auto starten?
Waar sluit ik de startkabel op aan, waar zit de accu bij een Boxster?


25 feb 2018 15:07
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964.c4
assendelft
Bericht Re: Accu in Boxster
Volgens mij zit die gewoon voorin
En als je die elektronisch moet ontgrendelen zal je eerst via de sigaretten aansteker met een lader moeten bijladen

En het advies de auto afentoe te starten vind ik geen goed advies

Auto word niet goed warm
Stationair minimale olie druk warm rijden is veel beter

Of een druppel lader of afentoe rijden en dat is ook veel leuker
_________________________________________
remmen is angst


25 feb 2018 16:59
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964.c4
assendelft
Bericht Re: Accu in Boxster
Als je echt niet rijdt kan je de accu ook loskoppelen en bv thuis aan een lader op peil houden
_________________________________________
remmen is angst


25 feb 2018 17:00
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 S cabrio in Speedgelb, Ex Boxster 986
Schiedam
Bericht Re: Accu in Boxster
Acculader is de perfecte oplossing. De accu kan binnen een maand leeg zijn anders.
Hij zit overigens voorin, onder de plastic kap die in het midden boven het bagageruim zit.


25 feb 2018 19:25
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht Re: Accu in Boxster
Als je niet de mogelijkheid hebt er een (druppel)lader op te zetten haal dan de accu er uit.
Is nog geen 5 minuten werk.
Pas wel op dat je de klep niet weer dicht drukt maar leg even een (hand)doek op het sluitmechanisme zodat hij niet dicht klapt.
Als je de accu na een aantal maanden weer aansluit zul je zien (indien zijn beurten gehad) het starten en lopen is.


25 feb 2018 22:26
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Zwitserland
Bericht Re: Accu in Boxster
De accu zit voorin. Je maakt de voorklep open (bij een 1999 zou dat nog mechanisch moeten zijn) en vlak onder de ruit zie je een grote afdekplaat met 2 plaatjes erop. Die draai je en de plaat kun je eruit nemen. Dan ben je bij de accu. Je kunt hem loskoppelen of aan een druppellader hangen.
Alleen de motor starten zou ik niet aanraden. Het duurt namelijk eventjes, voordat je de verbruikte energie in de accu om te starten, weer terugverdiend hebt. Daarnaast vind een motor het ook fijn om af en toe warm te worden. Neem een uurtje de tijd op een dag waarop het niet sneeuwt en ga 'n halfuurtje rijden. Dan mengt alle olie weer goed door, de banden worden weer lekker doorgekneed en de wiellagers en ophanging bewegen weer.
Stilstaan is het slechtste voor een Porsche :ba:


25 feb 2018 23:40
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Accu in Boxster
Bert1966 schreef:
Waar sluit ik de startkabel op aan, waar zit de accu bij een Boxster?


RTFM :popcorn:

.... óf heb je geen boekje bij de auto :?:

Af en toe starten is uit de pre-historie .. en doet meer kwaad dan goed ~ zoals hierboven al door meerdere is aan gegeven: niet doen :!:

Start pack of jumper-kabels aansluiten: eerst bij beide accu’s op de PLUS kant van de accu - dan op de MIN kant.
Neem bij voorkeur de kabel met de rode klemmen voor “plus naar plus” en de kabel met zwarte klemmen voor “min naar min”

Bij het loshalen van de kabels - eerste de MIN, dan de PLUS.

Als de hulp-accu in een anders auto zit, laat daar dan de motor van draaien - tip: laat die met aangesloten kabels 5 minuten draaien voordat je probeert je Boxster te starten.
Start de Boxster :?: ... rij daarna een kilometer of 8 voordat je deze weer uit zet. ~ of rij gewoon 30 kilometer zodat alles lekker op temperatuur is gekomen :idea:

Succes!
_________________________________________
In the Dutch mountains ...


26 feb 2018 9:04
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Onder Nijmegen, bij de Autobahn
Bericht Re: Accu in Boxster
Dat laatste toch nog even herhalen: dus niet starten, buiten rijden en weer uitzetten. laten draaien en gaan rijden. Anders heb je net de boel nauwelijks gesmeerd laten draaien, koud - dus veel brandstof erin - en dan 'verzuipt' ie zowat.

Wel even vloeistoffen niveau's checken voordat je gaat starten. Just to be sure. Beetje jippie als je 'm buiten hebt en pas bij terugkomst een plas iets ziet op de plek waar ie drie maanden stond. Hoewel, dan kom je toch niet terug (op eigen kracht. Tip: neem je ANWB pasje mee :) ).


26 feb 2018 11:57
Profiel WWW
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
Renkum
Bericht Re: Accu in Boxster
Dank jullie wel allemaal voor jullie antwoorden. Ik ga er as zaterdag mee beginnen. :cheers: :drive:


27 feb 2018 19:32
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 9 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Gerard83, Google [Bot], SvB


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.